abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221807928
quote:
Dit gezin met vier auto’s is straks 1000 euro per jaar kwijt aan parkeerkosten: 'Dat wordt een drama'

Het nieuws over betaald parkeren slaat in heel Rotterdam in als een bom. Vooral in Rotterdam-Oost is veel bezorgdheid omdat hier parkeren altijd gratis was. Voor het gezin van Tony (65) en Chantal (50) met thuiswonende kinderen en meerdere auto’s betekent dat 1000 euro parkeerkosten per jaar. “Niemand is er blij mee.”
Het is begin avond in de wijk. De straten staan vol met auto’s. Zoon Thomas vertrekt met een sporttas uit huis. Met de auto gaat hij naar voetbaltraining. De rest van de auto’s staan voor de deur. De familie vraagt zich hardop af of ze door de drukte ook meerdere vergunningen krijgen.
Maar voor het gezin uit Prinsenland staat er straks mogelijk meer op het spel dan alleen parkeervergunningen. Hun garage moet misschien anders worden ingericht, de tuin kan deels plaatsmaken voor auto's en zelfs de auto van een van hun thuiswonende zonen komt ter discussie te staan. “Ik word er wel heel onrustig van”, zegt Chantal.

De zorgen leven volgens het stel breder in de straat. Tijdens een buurtfeest kwam het onderwerp al ter sprake en inmiddels wordt er in een buurtapp volop over gepraat. Dat het parkeren in Rotterdam steeds meer gereguleerd wordt, begrijpen ze ergens wel. Maar juist in hun wijk vragen ze zich af welke probleem ermee wordt opgelost. “Het raakt mensen wel”, zegt Tony.
Auto vs openbaar vervoer
Tony heeft voor zijn werk een auto nodig. Hij runt een softwarebedrijf dat software levert aan makelaars door heel Nederland. Vier van de vijf dagen rijdt hij naar zijn kantoor in Amsterdam en daarnaast bezoekt hij klanten. Met het openbaar vervoer is hij naar eigen zeggen ruim twee uur onderweg. “De praktijk is eigenlijk dat ik op een gegeven moment zoiets had van: ik ga gewoon met de auto.”
Ook Chantal gebruikt haar auto voor haar werk bij een makelaarskantoor in Rotterdam. Ze is werkzaam op kantoor, maar gaat ook mee naar taxaties, hangt borden op en begeleidt bouwtechnische keuringen. “Dus daar heb ik toch een auto voor nodig.” Hun twee thuiswonende zonen hebben auto’s nodig voor werk en opleiding. Tony: “Het klinkt als een luxeprobleem, maar het aantal auto's zegt niet automatisch iets over hoeveel geld een gezin heeft. Vier auto's betekent niet meteen dat je nou een miljonair bent.”

Het probleem zit voor hen bovendien niet alleen in de maandelijkse rekening. Hun garage staat nu vol met fietsen, een scooter en spullen. Tony en Chantal zijn daarom al aan het nadenken hoe ze ruimte kunnen maken voor een auto. De schuur aan de zijkant van het huis willen ze eerder vervangen, zodat spullen uit de garage daarheen kunnen. “We zijn nu al bezig aan het kijken”, vertelt Tony.
Voortuin opofferen
Ook de voortuin dreigt onderdeel te worden van de parkeeroplossing. Daar staan nu plantenbakken, groen en een tuinset waar ze met de buren kunnen zitten. Als er geen andere mogelijkheid is, denken ze erover om die spullen weg te halen. En dat is meteen een horrorscenario voor de straat zeggen ze: “Straks moet onze voortuin eraan voor de auto’.

Thuiswonende kinderen
Er komt nog een andere zorg bij: thuiswonende kinderen. Volgens Chantal blijven jongeren noodgedwongen langer thuis omdat ze nauwelijks een betaalbare huur- of koopwoning kunnen vinden. Daardoor hebben gezinnen soms meerdere auto's voor de deur. Ze vindt dat de gemeente daar rekening mee zou moeten houden.
Tony ziet wel een mogelijke oplossing: onderscheid maken tussen huishoudens met thuiswonende kinderen die werken en een auto nodig hebben. “Als jij twee inwonende kinderen hebt en allebei de kinderen hebben een rijbewijs, dan vind ik dat je gewoon vier plekken nodig hebt.”
De zorgen gaan verder dan hun eigen voordeur. Chantal vreest dat betaald parkeren ook gevolgen heeft voor winkels en de markt in de buurt. Als mensen ergens anders gratis of goedkoper kunnen parkeren, zouden ze volgens haar hun boodschappen daar kunnen gaan doen. "Ik vind dat heel erg voor de winkeliers." Ook voor ouders die hun kinderen naar school brengen ziet ze problemen. Tony vat haar verwachting kort samen: "Dat wordt een drama."
Vooruit denken
En toch hopen Tony en Chantal dat de plannen nog kunnen veranderen. Voorlopig blijven de auto's dus staan waar ze staan. Maar Tony en Chantal denken al vooruit naar wat er moet gebeuren als betaald parkeren er daadwerkelijk komt: de garage verbouwen, de schuur aanpakken, misschien de voortuin aanpassen en mogelijk zelfs een auto verkopen.
Er zijn meerdere petities tegen betaald parkeren in Rotterdam. Vandaag wordt een demonstratie georganiseerd in Nesselande vanaf 18:30 ter hoogte van de Cypruslaan. Het onderwerp betaald parkeren leeft onder Rotterdammers.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-dat-wordt-een-drama
Moet 250 miljoen euro gaan opleveren voor de gemeente dus de automobilist kan ingezet worden als melkkoetje anders valt dit toch niet uit te leggen.

quote:
Wethouder Chantal Zeegers (D66, Bouwen en Mobiliteit) zegt: “Met betaald parkeren krijgen we meer grip op de verdeling van de schaarse ruimte en op een eerlijke verdeling van parkeerplaatsen.” Over de gevolgen voor bewoners: “Een ingrijpende verandering als deze is nooit leuk en het zal absoluut wennen zijn. Maar Rotterdammers krijgen er wat voor terug: aantrekkelijkere, groenere en veiligere wijken, met meer ruimte om te spelen, te ontspannen en te ondernemen.” Over de opbrengst: “Levert het geld op? Jazeker, en dat investeren we ook weer in onze stad.”
8)7

Ook de parkeertarieven worden gewoon even met 40-45% omhoog gegooid omdat het kan.
blablablabla
pi_221807951
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet 250 miljoen euro gaan opleveren voor de gemeente dus de automobilist kan ingezet worden als melkkoetje anders valt dit toch niet uit te leggen.
[..]
8)7

Ook de parkeertarieven worden gewoon even met 40-45% omhoog gegooid omdat het kan.
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten :')^oneindig.
  donderdag 17 september 2026 @ 16:33:33 #3
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221807962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten :')^oneindig.
Ja, dit is een heel slecht voorbeeld om medelijden op te wekken.
Voorheen Bargehassus.
pi_221807964
quote:
Als jij twee inwonende kinderen hebt en allebei de kinderen hebben een rijbewijs, dan vind ik dat je gewoon vier plekken nodig hebt
Niet ten koste van een ander in elk geval.
pi_221807965
quote:

[..]
Nou, dit dus.
  donderdag 17 september 2026 @ 16:34:43 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221807969
250 euro de man. Tis wat.
pi_221807977
quote:

[..]
1000 euro valt mij nog mee voor 4 auto's. Er zijn in mijn woonplaats inwoners die voor een auto 73 euro per maand betalen.
pi_221807985
quote:

[..]
Hier in Duitsland heeft vrijwel iedereen boven de 18 jaar een eigen auto, zeker op het platte land.
Grote gezinnen komen in Nederland (ook Duitsland) niet meer voor, dus 4 autos per gezin is een uitzondering.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221807989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Hier in Duitsland heeft vrijwel iedereen boven de 18 jaar een eigen auto, zeker op het platteland.
Grote gezinnen komen in Nederland (ook Duitsland) niet meer voor, dus 4 autos per gezin is een uitzondering.
Ja, en?
pi_221807997
quote:

[..]
Ze zijn daar niet gaan wonen, ze wonen al daar. En Prinsenland zou ik niet typeren als de grote stad, het is meer een dorp dat is vastgegroeid is aan Rotterdam. Het zijn op zichzelf staande kernen met eigen winkelvoorzieningen.

En die 4 auto's komen van nog thuiswonende kinderen die wel werken en een auto nodig hebben maar door krapte op de woningmarkt (nog) geen eigen huis kunnen vinden. Iets wat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld is.
blablablabla
  donderdag 17 september 2026 @ 16:38:38 #11
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221807998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:34 schreef Hexagon het volgende:
250 euro de man mens. Tis wat.
:{w ;)
Voorheen Bargehassus.
pi_221808001
Ze hebben überhaupt geluk als ze voor één woonadres vier vergunningen krijgen. Als de insteek van de gemeente is het aantal parkeerplaatsen terugdringen, past dat niet echt in die visie
pi_221808023
Plaatje bij het artikel:

Hoe mooi zou het zijn zonder al die auto-beeld-vervuiling in die straat. Waarom wordt er zoveel leefruimte opgeofferd voor dat stuk blik?
Regel maar een prive parkeerplaats.wat mij betreft wordt er zo min mogelijk openbare ruimte weggegeven.
pi_221808031
Betaald parkeren is de melkkoe die in iedere gemeente volledig uitgemolken gaat worden. Je kunt maar beter zorgen dat je een prive parkeerplaats hebt.
pi_221808036
Bijna heel Den Haag gaat ook betaald parkeren. Omdat er zogenaamd teveel parkeerdruk is. Lol. Stelletje mongolen geef gewoon eerlijk toe dat er geld binnen moet komen.
Zonder wrijving geen glans
pi_221808040
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:

Waarom wordt er zoveel leefruimte opgeofferd voor dat stuk blik?

Omdat mensen naar hun werk moeten Hans. Of ga jij ze brengen? :+
blablablabla
pi_221808045
quote:
Dit gezin met vier auto’s…
Gestopt met lezen.
  donderdag 17 september 2026 @ 16:48:11 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221808046
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Plaatje bij het artikel:
[ afbeelding ]

Hoe mooi zou het zijn zonder al die auto-beeld-vervuiling in die straat. Waarom wordt er zoveel leefruimte opgeofferd voor dat stuk blik?
Regel maar een prive parkeerplaats.wat mij betreft wordt er zo min mogelijk openbare ruimte weggegeven.
Als peuter vond ik dat al belachelijk, hoe dat lelijke ding het straatbeeld domineert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221808056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:46 schreef Haags het volgende:
Bijna heel Den Haag gaat ook betaald parkeren. Omdat er zogenaamd teveel parkeerdruk is. Lol. Stelletje mongolen geef gewoon eerlijk toe dat er geld binnen moet komen.
Pure geldklopperij idd. Buiten Den Haag ook, vrienden van me wonen in Rijswijk hadden een parkeerplaats bij hun huurappartement maar is opgeheven en moeten nu via Qpark bijna 900 euro per jaar aftikken.

Je kan wel roepen doe de auto lekker weg maar succes met op je werk komen _O-
blablablabla
  donderdag 17 september 2026 @ 16:49:17 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221808058
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Lekker met fiets of OV. Of wat dichter bij werk gaan wonen.

Nu ga jij me uitleggen dat dat voor jou helemaal onmogelijk is, natuurlijk. Dat is pech hebben.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 september 2026 @ 16:51:07 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221808064
Als je als gezin vier auto's hebt mag het bedrag nog wel meer omhoog.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221808067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Pure geldklopperij idd. Buiten Den Haag ook, vrienden van me wonen in Rijswijk hadden een parkeerplaats bij hun huurappartement maar is opgeheven en moeten nu via Qpark bijna 900 euro per jaar aftikken.

Je kan wel roepen doe de auto lekker weg maar succes met op je werk komen _O-
Tsja, als je langzaam wijk voor wijk betaald parkeren invoert dan loopt de druk in wijken waar (nog) geen betaald parkeren is wel op ja. :')_!

Hier ook nu, staat helemaal vol. Vaak auto's zonder apk, goh wonderbaarlijk. Heb al diverse keren contact opgenomen hierover en ze komen regelmatig auto's weg slepen maar het is dweilen met de kraan open.
pi_221808071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lekker met fiets of OV. Of wat dichter bij werk gaan wonen.

Nu ga jij me uitleggen dat dat voor jou helemaal onmogelijk is, natuurlijk. Dat is pech hebben.
Voor heel veel mensen is dat godsonmogelijk. Dat je dat af doet als pech hebben geeft wel aan dat je zelf ook wel weet dat jouw kolderieke take in dit verhaal kant noch wal raakt.
blablablabla
pi_221808084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:52 schreef Haags het volgende:

[..]
Tsja, als je langzaam wijk voor wijk betaald parkeren invoert dan loopt de druk in wijken waar (nog) geen betaald parkeren is wel op ja. :')_!

Hier ook nu, staat helemaal vol. Vaak auto's zonder apk, goh wonderbaarlijk. Heb al diverse keren contact opgenomen hierover en ze komen regelmatig auto's weg slepen maar het is dweilen met de kraan open.
Oh ja hier staat ook zo'n wrak met Bulgaars kenteken al jaren. Kan niet worden weggesleept want is verzekerd blijkbaar. Banden zacht en groeit een oerwoud omheen maar nee regels zijn regels. Vervolgens moet jij na je avonddienst 3 straten verderop parkeren 8)7

Het hele automobilistje pesten is sowieso ironisch want we willen juist dat mensen dichtbij hun werk gaan wonen zodat ze minder stikstof en fijnstof uitstoten, en werk zit nu eenmaal vaker in of rond de stad.
blablablabla
pi_221808091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:51 schreef borisz het volgende:
Als je als gezin vier auto's hebt mag het bedrag nog wel meer omhoog.
Die kinderen zouden gewoon de deur uit moeten en een eigen woning betrekken..... o wacht.....
blablablabla
pi_221808093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh ja hier staat ook zo'n wrak met Bulgaars kenteken al jaren. Kan niet worden weggesleept want is verzekerd blijkbaar. Banden zacht en groeit een oerwoud omheen maar nee regels zijn regels. Vervolgens moet jij na je avonddienst 3 straten verderop parkeren 8)7

'S nachts een keer nummerplaat eraf trekken en raampje in slaan wil soms ook helpen. Reageren ze wel goed op hier.
pi_221808101
quote:
Plaatje bij het artikel:
[ afbeelding ]

Het zal je misschien verbazen, maar velen hebben iets genaamd 'werk'. En om daar te komen hebben ze vervoer nodig.
pi_221808111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom gaat iedereen zover weg werken dat ze er met de auto heen moeten?
Zoek werk dichterbij of ga dichterbij je werk wonen.
pi_221808113
Of je moet afgekeurd zijn, dan krijg je een gratis plek. Zie schilderswijk.

pi_221808115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:59 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het zal je misschien verbazen, maar velen hebben iets genaamd 'werk'. En om daar te komen hebben ze vervoer nodig.
Mooi verhaal wel. Vier autos per huis. Ga maar lekker prive ergens parkeren, of buiten de bebouwde kom. Ik zet mijn vrachtwagen ook niet in de woonwijk snachts.
pi_221808117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:01 schreef DrDentz het volgende:
Of je moet afgekeurd zijn, dan krijg je een gratis plek. Zie schilderswijk.

[ afbeelding ]
Dat was ook wel briljant, ja.
En het duurde ook nogal lang voordat de gemeente het door had.
  donderdag 17 september 2026 @ 17:05:11 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_221808123
Als ieder huishouden in Prinsenland voor elk gezinslid een auto voor de deur wil dan is er direct een parkeerprobleem.
Helemaal niet vreemd als je meerdere auto's in een grote stad voor de deur wil dat dit dan wat kost als je zelf geen parkeerplaats regelt.
Ik vind de parkeer kosten voor bewoners eigenlijk best schappelijk.
Openbaar vervoer is ook goed geregeld. Je kunt als je in Rotterdam woont en werkt ook prima zonder auto.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221808134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Waarom gaat iedereen zover weg werken dat ze er met de auto heen moeten.
Zoek werk dichterbij of ga dichterbij je werk wonen.
Omdat de gehuchten waarin ze werken niks zit qua scholen en er amper fatsoenlijk OV is bijvoorbeeld. Of ze voor hun werk op meerdere locaties moeten zijn, klanten moeten bezoeken etc. Of omdat woningen en ruimte schaars en duur zijn, daaraan ontleent een grote gemeente als Almere zijn voornaamste bestaansrecht.
blablablabla
pi_221808146
Nog te weinig
pi_221808161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat de gehuchten waarin ze werken niks zit qua scholen en er amper fatsoenlijk OV is bijvoorbeeld. Of ze voor hun werk op meerdere locaties moeten zijn, klanten moeten bezoeken etc. Of omdat woningen en ruimte schaars en duur zijn, daaraan ontleent een grote gemeente als Almere zijn voornaamste bestaansrecht.
Dat mensen onhandige woon-werk keuzes maken geeft ze nog niet het recht om 2, 3 of zelfs 4 stukken blik per huis in de openbare ruimte te mogen stallen.
pi_221808164
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:05 schreef dop het volgende:
Als ieder huishouden in Prinsenland voor elk gezinslid een auto voor de deur wil dan is er direct een parkeerprobleem.
Helemaal niet vreemd als je meerdere auto's in een grote stad voor de deur wil dat dit dan wat kost als je zelf geen parkeerplaats regelt.
Ik vind de parkeer kosten voor bewoners eigenlijk best schappelijk.

Zou je denken maar het is van oudsher dus nooit een probleem geweest. En er is amper bijgebouwd waardoor het nu ineens een probleem zou moeten worden. Het grootse deel zijn volkswijken en laagbouw en wat bestaande torenflats met veelal eigen parkeergelegenheid rondom Het Alexandrium. Dus is het puur geldklopperij.

quote:
Openbaar vervoer is ook goed geregeld. Je kunt als je in Rotterdam woont en werkt ook prima zonder auto.
Zat plekken die uitermate slecht bereikbaar zijn, zeker als je onregelmatig werkt. Het Rivium bijvoorbeeld groot industrieterrein waar ik destijds werkte stopte amper een fatsoenlijke bus (alleen een overvolle shuttle) en na 23:00 reed er helemaal niks. Dat was 20 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde metrostation van Capelsebrug.
blablablabla
pi_221808182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat mensen onhandige woon-werk keuzes maken geeft ze nog niet het recht om 2, 3 of zelfs 4 stukken blik per huis in de openbare ruimte te mogen stallen.
Mensen hebben vaak meerdere afwegingen tegelijk te maken als het gaat om het vinden van een woonplek. Kinderen, ouders waarvoor eventueel mantelzorg plaats moet vinden en dan nog betaalbaarheid van woningen en werk in de omgeving. En stel je hebt dat allemaal gestroomlijnd en je werkt als docent op een school om de hoek bij wijze van spreken kan het altijd voorkomen dat je elders gastlessen moet gaan geven, een auto nodig hebt voor opleiding, kinderen die naar clubjes moeten op onbereikbare plekken. Je hebt gewoon een auto nodig in de meeste gevallen.
blablablabla
pi_221808191
Half jaartje zonder auto geprobeerd want ik woonde tenslotte op 500 meter van een treinstation dus waarom zou je.
Wat een gezeik met stakingen en storingen nog los dat je half in een sociaal isolement terecht komt omdat je amper vrienden en familie kunt bezoeken die verder weg wonen. Op een gegeven moment reden er een maand lang geen treinen wegens onderhoud toen heb ik de utopische gedachte om het zonder auto te doen maar opgegeven.
  donderdag 17 september 2026 @ 17:23:29 #39
545 dop
pi_221808193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou je denken maar het is van oudsher dus nooit een probleem geweest. En er is amper bijgebouwd waardoor het nu ineens een probleem zou moeten worden. Het grootse deel zijn volkswijken en laagbouw en wat bestaande torenflats met veelal eigen parkeergelegenheid rondom Het Alexandrium. Dus is het puur geldklopperij.
[..]
Zat plekken die uitermate slecht bereikbaar zijn, zeker als je onregelmatig werkt. Het Rivium bijvoorbeeld groot industrieterrein waar ik destijds werkte stopte amper een fatsoenlijke bus (alleen een overvolle shuttle) en na 23:00 reed er helemaal niks. Dat was 20 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde metrostation van Capelsebrug.
Ik ben Rotterdamer mijn moeder woont in Prinsenland ik ken het goed.

Het dichtstbijzijnde metrostation bij het Rivium is Kralingse Zoom dat is geen 20 minuten lopen
Wat moet je na 23:00 op het Rivium, of werkte je bij de waterzuivering?

Je kunt altijd situaties verzinnen waar bij de auto sneller is maar je gaat mij niet vertellen dat iedereen in Rotterdam een auto nodig heeft voor woon werkverkeer.

Van mij mag iedereen een auto maar niet huilen dat het geld kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 17-09-2026 17:32:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_221808220
Hangt er echt vanaf waar je woont en wat voor werk je doet toch.
Mijn man rijdt 35 min naar zijn werk, dat is van deur tot deur. Met het OV zou dit 1u20 zijn.
pi_221808290
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:23 schreef dop het volgende:

[..]
Ik ben Rotterdamer mijn moeder woont in Prinsenland ik ken het goed.

Het dichtstbijzijnde metrostation bij het Rivium is Kralingse Zoom dat is geen 20 minuten lopen

Je kunt altijd situaties verzinnen waar bij de auto sneller is maar je gaat mij niet vertellen dat iedereen in Rotterdam een auto nodig heeft voor woon werkverkeer
Ligt er aan waar je moet zijn, ik werkte destijds bij Het Zalmhuis aan de Schaardijk woonde achterin Prinsenland en dan was het om het even. OV was het 40 minuten met de auto 10 minuten. Maar erger na 21:00 reed er niks meer dus terug moest je een pesteind fietsen of lopen als je geen auto had. Over slecht verlichte verlaten kutstukken ook nog eens dus als vrouw is dat helemaal niet wenselijk.

Van Oost naar Zuid is sowieso een drama omdat er geen fatsoenlijke directe verbinding ligt dus je moet via het centrum. Veel wijken zijn ook gewoon alleen per bus te bereiken of je moet lang lopen. Zolang je pal aan de metro moet zijn is het allemaal heel goed te doen, maar ga je iets dieper een wijk in of industrieterrein op dan ben je ook in een grote stad als Rotterdam al snel afhankelijk van obscure buslijnen die eens per half uur rijden. Ga je even buiten de stad laten we zeggen Oud Beijerland waar mijn moeder destijds woonde is het helemaal dramatisch geregeld. Wij deden er vanaf Oosterflank serieus anderhalf uur over om daar te komen. Op zondagen vaak nog veel langer omdat buslijnen totaal niet op elkaar aansloten of uitvielen. Echt een sprookje om te denken dat je in de stad eenvoudig af kunt zonder auto.
blablablabla
pi_221808308
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:09 schreef Elan het volgende:
Omdat de gehuchten waarin ze werken niks zit qua scholen en er amper fatsoenlijk OV is bijvoorbeeld.
Alleen gaat het hier niet om een gehucht, maar om Rotjeknor, waar je ook prima OV hebt.
"Common sense is not so common" --Voltaire
  donderdag 17 september 2026 @ 17:54:41 #43
545 dop
pi_221808341
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Ligt er aan waar je moet zijn, ik werkte destijds bij Het Zalmhuis aan de Schaardijk woonde achterin Prinsenland en dan was het om het even. OV was het 40 minuten met de auto 10 minuten. Maar erger na 21:00 reed er niks meer dus terug moest je een pesteind fietsen of lopen als je geen auto had. Over slecht verlichte verlaten kutstukken ook nog eens dus als vrouw is dat helemaal niet wenselijk.

Van Oost naar Zuid is sowieso een drama omdat er geen fatsoenlijke directe verbinding ligt dus je moet via het centrum. Veel wijken zijn ook gewoon alleen per bus te bereiken of je moet lang lopen. Zolang je pal aan de metro moet zijn is het allemaal heel goed te doen, maar ga je iets dieper een wijk in of industrieterrein op dan ben je ook in een grote stad als Rotterdam al snel afhankelijk van obscure buslijnen die eens per half uur rijden. Ga je even buiten de stad laten we zeggen Oud Beijerland waar mijn moeder destijds woonde is het helemaal dramatisch geregeld. Wij deden er vanaf Oosterflank serieus anderhalf uur over om daar te komen. Op zondagen vaak nog veel langer omdat buslijnen totaal niet op elkaar aansloten of uitvielen. Echt een sprookje om te denken dat je in de stad eenvoudig af kunt zonder auto.
Er is een verschil tussen 1 auto of 4 auto's

Verder ik woon op zuid en Prinsenland is prima te fietsen, al helemaal vanaf het rivium dan is het echt een pis stukje.
De schaardijk is lastig in de avond inderdaad niet ideaal met het ov dat snap ik maar niet verassend omdat er verder geen .... Te beleven is.

Als je in Rotterdam als gezin 4 auto's wil dan ben je een uitzondering.
99% kan met 1 hooguit 2 auto Prima functioneren. En voor velen is het zonder auto maar met fiets of bromfiets ook prima te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-09-2026 18:04:59 ]
pi_221808356
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:49 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Alleen gaat het hier niet om een gehucht, maar om Rotjeknor, waar je ook prima OV hebt.
Je hebt prima OV maar zie mijn voorbeeld hierboven ga je iets van de gebaande paden af is het ook daar heel slecht geregeld qua bereikbaarheid. Waarbij je reistijd verdubbeld en je ook nog ontzettend afhankelijk bent van verschillende vervoerders met eigen dienstregelingen die niet op elkaar aansluiten. Als je op afwijkende tijden werkt is het helemaal stressvol. En veel werkgevers verwachten tegenwoordig ook flexibiliteit., dat je even voor overleg naar een andere locatie gaat. Of mensen hebben kinderen die naar clubjes gaan. Vrienden of familie die ver weg wonen. Kun je in Rotterdam wonen met de metro voor je deur maar daar heb je helemaal niks aan als je ouders in Het Westland wonen .
blablablabla
pi_221808368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt prima OV maar zie mijn voorbeeld hierboven ga je iets van de gebaande paden af is het ook daar heel slecht geregeld qua bereikbaarheid. Waarbij je reistijd verdubbeld en je ook nog ontzettend afhankelijk bent van verschillende vervoerders met eigen dienstregelingen die niet op elkaar aansluiten. Als je op afwijkende tijden werkt is het helemaal stressvol. En veel werkgevers verwachten tegenwoordig ook flexibiliteit., dat je even voor overleg naar een andere locatie gaat. Of mensen hebben kinderen die naar clubjes gaan. Vrienden of familie die ver weg wonen. Kun je in Rotterdam wonen met de metro voor je deur maar daar heb je helemaal niks aan als je ouders in Het Westland wonen .
Dat kan ook met 1 auto en eventueel een deelauto. 4 auto's voor 1 gezin slaat nergens op.
pi_221808370
Whaha 4 auto's en dan janken om wat centjes.
  Moderator donderdag 17 september 2026 @ 18:04:19 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221808395
Jeetje, wat een wereldproblemen zeg.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_221808400
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef dop het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen 1 aoto of 4 auto's

De schaardijk is lastig in de avond inderdaad niet ideaal met het ov dat snap ik maar niet verassend omdat er verder geen .... Te beleven is.

Als je in Rotterdam als gezin 4 auto's wil dan ben je een uitzondering.
99% kan met 1 hooguit 2 auto Prima functioneren. En voor velen is het zonder auto maar met fiets of bromfiets ook prima te doen.
Die auto is voor de thuiswonende kinderen he niet voor hun zelf. Die kinderen moeten ook naar werk. Dat je als kind tegenwoordig tot je dertigste thuis moet wonen is al treurig genoeg op zich.

Werkgevers verwachten eigenlijk zonder uitzondering dat je ergens op tijd verschijnt dus als jij kiest om zonder auto door het leven te gaan en het is onverhoopt code geel of oranje of de vervoerder staakt dan mag jij je verantwoorden.

quote:
Verder ik woon op zuid en Prinsenland is prima te fietsen, al helemaal vanaf het rivium dan is het echt een pis stukje.
Afhankelijk van waar je zit al snel drie kwartier, in de stromende regen zoals vandaag zou ik geen pisstukje willen noemen :P
blablablabla
pi_221808419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 18:04 schreef onlogisch het volgende:
Jeetje, wat een wereldproblemen zeg.
:B

Wil je het even hebben over de trainingen van Onlo jr, Bitcoin?
blablablabla
pi_221808439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Elan het volgende:
Ik snap je punt maar het gaat hier om één gezin, dus dat laatste is soberso niet aan de orde hier. Dus wat @CarbonC al zegt, 4 auto's lijkt me niet echt nodig en anders niet zeuren maar betalen.

Buiten dat zijn veel mensen gewoon fokking lui. Ik woon zelf in een grote stad, met een grote winkelstraat op nog geen 100 meter afstand. Toch pakken genoeg buren/mensen de auto om naar die winkelstraat te gaan, want tja, je zou eens een stukje moeten lopen... :')
"Common sense is not so common" --Voltaire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')