Deze meneer is flink doorgesnoven.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin eens met meer werken lonend te maken, alvorens we gaan wijzen naar buitenlandse techbedrijven waar werknemers anderhalve ton per jaar beuren.
Verder hoor je van Amerikanen die zich hier vestigen steevast terug dat de werk en privébalans hier zoveel fijner is.
War is “echt” werk?quote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef Red_85 het volgende:
Die klootzak mag zn bek houden. Hij heeft geen dag in zn leven echt werk verricht in zn netwerkje uitzuigers.
Zorg er voor dat werkenden minder belasting hoeven te betalen, stuk tuig van het haagse dievengilde. En kom daarna maar terug met hangende pootjes.
Wat een lul.
4 dagen of zelfs 3,5. Rest van de tijd hoort voor jezelf te zijn. Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te kunnen leven.
Voor Brekelmans is dat de hele week populair doen en lekker kletsen.quote:
Verwend ventje. In de 19e eeuw werkte mensem 60-80 uur in de week. Een werkweek van 6 of zelfs 7 dagen was heel normaal.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef Red_85 het volgende:
Die klootzak mag zn bek houden. Hij heeft geen dag in zn leven echt werk verricht in zn netwerkje uitzuigers.
Zorg er voor dat werkenden minder belasting hoeven te betalen, stuk tuig van het haagse dievengilde. En kom daarna maar terug met hangende pootjes.
Wat een lul.
4 dagen of zelfs 3,5. Rest van de tijd hoort voor jezelf te zijn. Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te kunnen leven.
Ik vind vooral dat de negatieve prikkel eraf mag dat mensen die ervoor kiezen om 3 dagen te gaan werken alsnog huurtoeslag etc. krijgen. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dat geld is bedoeld als vangnet voor mensen die niet meer kunnen werken of verdienen dan een bepaald bedrag.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:22 schreef Momo het volgende:
Als mensen 3 of 4 dagen per week willen werken prima, maar zorg ervoor dat het ook loont als mensen 8 uur meer gaan werken in plaats van extra belastingen en minder toeslagen.
Waarom moet iedereen zo verplicht de arbeidsmarkt op gejaagd worden, en hoe bepaal je of iemand meer kán werken en wanneer het een vrije keuze is? Moeten we iedere Nederlander dan maar medisch laten keuren om te bepalen hoeveel arbeidsvermogen ze hebben?quote:Op donderdag 10 september 2026 08:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat de negatieve prikkel eraf mag dat mensen die ervoor kiezen om 3 dagen te gaan werken alsnog huurtoeslag etc. krijgen. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dat geld is bedoeld als vangnet voor mensen die niet meer kunnen werken of verdienen dan een bepaald bedrag.
Werkelijk al mijn single vrouwelijke (en één mannelijke) collega's werken maximaal 24 uur uit eigen keuze "want je leeft niet om te werken" en krijgen dan van de staat een aanvulling. Als je jezelf kunt bedruipen met minder dan fulltime, prima, maar dat is hier niet aan de hand.
Wat mij betreft spekken ze dan de toeslagen voor de mensen die niet meer kunnen wat betreft wonen en energie etc., maar die instelling hierboven die mag er echt uit.
Dat is de crux inderdaad, hoe controleer je dit? En ja, iedereen mag zijn steentje bijdragen en zichzelf bedruipen naar vermogen. Wat is daar slecht aan?quote:Op donderdag 10 september 2026 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen zo verplicht de arbeidsmarkt op gejaagd worden, en hoe bepaal je of iemand meer kán werken en wanneer het een vrije keuze is? Moeten we iedere Nederlander dan maar medisch laten keuren om te bepalen hoeveel arbeidsvermogen ze hebben?
Helemaal eens. Weet je wie het gros van die dingen doet trouwens? Werkende vrouwen. Dat is één van de andere redenen waarom deze vaker parttime werken. En daar is -opnieuw- niks mis mee als je jezelf kunt bedruipen daarmee maar ik vind het echt raar dat je hier kunt besluiten om minder te werken dan je kunt gewoonweg omdat je dat wilt en als je dan onder een bepaalde grens komt dat de staat je dan automatisch zonder vragen gaat compenseren.quote:Ik vind tegelijkertijd dat mantelzorg, het opvoeden van de kinderen en vrijwilligerswerk ook wel meer gewaardeerd mogen worden.
Als ik nog steeds consequent naar kantoor zou moeten dan zou ik mijn 38 uur ook in 4 dagen gaan verdelen ja maar op deze manier heb ik doordeweeks een routine en veel vrijheid om de uren zo in te delen dat ik langer pauze neem en tussendoor een was erin kan mikken of kan gaan hardlopen. Ik ben meestal tussen 7 en 17:30 uur beschikbaar als het moet maar zit natuurlijk niet 10,5 uur voor die monitor/aan de telefoon.quote:Op donderdag 10 september 2026 08:52 schreef borisz het volgende:
Met 36 uur net boven het gemiddelde. Netjes in vier dagen. Ik vind de combo van vier om drie heel fijn. Ik heb in het weekend vaak wel iets van een verplichting en dat nam een dag weg en moest je op die andere dag al je huishoudelijke dingen doen.
Nog even los vele argumenten om niet terug te gaan naar vijf dagen.
"werken"... bedoel jequote:Op woensdag 9 september 2026 21:28 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
plus dat de Gen Z generatie waarschijnlijk met een beetje pech tot hun 75e moet werken
1 overdag werken, 1 's nachts... hoef je ook niet naar elkaars gezeur te luisterenquote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gewoon 's avonds neuken, aansteller.
Nou de tegenwoordige opvoeding schiet ook aan alle kanten tekort bij de 'verwende' generatie van nuquote:
Die dt fout is ook al schrijnend.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou de tegenwoordige opvoeding schiet ook aan alle kanten tekort bij de 'verwende' generatie van nu
Dus me moet wat he
Ik wilde iets gaan typen maar deze dame was me weer voorquote:Op donderdag 10 september 2026 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is de crux inderdaad, hoe controleer je dit? En ja, iedereen mag zijn steentje bijdragen en zichzelf bedruipen naar vermogen. Wat is daar slecht aan?
[..]
Helemaal eens. Weet je wie het gros van die dingen doet trouwens? Werkende vrouwen. Dat is één van de andere redenen waarom deze vaker parttime werken. En daar is -opnieuw- niks mis mee als je jezelf kunt bedruipen daarmee maar ik vind het echt raar dat je hier kunt besluiten om minder te werken dan je kunt gewoonweg omdat je dat wilt en als je dan onder een bepaalde grens komt dat de staat je dan automatisch zonder vragen gaat compenseren.
De kinderopvang natuurlijk. Dan schep je naast een inkomen voor de overheid ook nog eens werkgelegenheid.quote:
Wel fijn dat zo'n woning dan op de markt komt voor een nieuw gezin.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
In mijn praktijk kom ik ze ook tegen. Zijn ze in de vijftig, huwelijk stuk gelopen, willen scheiden, gaan scheiden. Hebben het goed voor elkaar. Eigen woning, met overwaarde, geld op de bank, pensioen goed geregeld. En dan kunnen ze alsnog de woning verkopen. Man kan het niet overnemen, moet flinke alimentatie betalen, helft pensioen kwijt. Omdat de vrouw maar 2 dagen gewerkt heeft al die tijd. Ja was keuze van allebei. Dom.
quote:Op donderdag 10 september 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel fijn dat zo'n woning dan op de markt komt voor een nieuw gezin.
Inderdaad. Maar jammer dat er dan twee huurappartementen wegvallen van de markt.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel fijn dat zo'n woning dan op de markt komt voor een nieuw gezin.
Netto vinden ze vaak allebei wel weer iemand anders, dus dat heft elkaar allemaal weer op.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar jammer dat er dan twee huurappartementen wegvallen van de markt.
Ze wisten rechts beleid ten faveure van rijkeren en kapitaalkrachtigen heel goed te verkopen aan de boze onderbuik.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
Wat mij opvalt is dat de VVD een jaar of 15 geleden - ook door mij - steevast werd verdedigd door velen van ons hier, in die tijd werd de partij geassocieerd met 'solide' overheidsfinanciën, lagere lasten voor werkenden, en zeker niet te veel asielmigratie.
Met name dat laatste -asielmigratie- was eigenlijk de reden waarom veel mensen met lage- en midden inkomens op de VVD stemden. Wat deze middenklasser terug kreeg was een versoepeling van het ontslagrecht, lagere WW-duur, en allerhande verbruiksbelastingen werden door de VVD geïntroduceerd/goedgekeurd om coalities te laten slagen en de spilzucht van de coalitiepartner te financieren. Van enige sprake van reductie van (asiel)migratie is nooit sprake geweest.
Hoewel de gemiddelde Nederlander bovenstaande niet conceptueel kan uitleggen, zal zij dat inmiddels haarfijn in de gaten hebben. Je ziet leest het letterlijk nu in dit topic terugkomen.
Nee dat is te makkelijk.quote:Op donderdag 10 september 2026 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze wisten rechts beleid heel goed te verkopen aan de onderbuik. En de onderbuik, die trapt overal in.
Simplistisch geneuzel. Er is helemaal geen ruimte meer om 60-80 uur per week te werken door automatisering.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Verwend ventje. In de 19e eeuw werkte mensem 60-80 uur in de week. Een werkweek van 6 of zelfs 7 dagen was heel normaal.
Nu wil je naast eten en een dak boven je hoofd, waar je toen voor werkte een auto, een TV, een computer, een dure mobiel, 2x per jaar op vakantie en noem de luxe van de moderne tijd maar op.
Maar om daar dan 36 tot 40 uur voor te werken (de helft!) is voor ons prinsje teveel gevraagt. Die werkt liever 3 dagen. Precies de mentaliteit waardoor we als land naar de klote gaan, van alles willen maar er niks voor willen doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |