Ja, eens. Vooral het vertrek van de hoger opgeleiden naar het buitenland, die mogelijk helemaal niet meer terugkeren, is een verlies dat héél lang duurt om nog goed te maken. Daarbij vergeleken is infra nog goed te doen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:30 schreef Pegos het volgende:
Je kunt het wel gemakkelijk over de kosten in geld uitgedrukt hebben, maar de kosten zijn natuurlijk veel ernstiger in de vorm van honderdduizenden doden en gewonden. De gewonden zullen een blijvende last voor een land in oorlog opleveren. Verder gaat het natuurlijk ook over het grote aantal mensen dat het land verlaat om buiten de oorlog te kunnen blijven dat is ook een grote last voor een oorlogsnatie. En dan kunnen we het ook nog hebben over de enorme schade aan infrastructuur, bedrijven, en militaire objecten.
Bovendien komt een oorlogsnatie in een soort oorlogseconomie en dat heeft vele gevolgen voor civiele bedrijven. Op dit moment gaan er heel erg veel civiele bedrijven failliet.
Het is daarmee een veel grotere ramp dan men op het eerste gezicht ziet. Het kost vele decennia om alles weer op orde te krijgen,
In zekere zin wel> Daarom heb ik gedefinieerd wanneer NAVO-soldaten openlijk mee gaan vechten (in welke vorm dan ook).quote:
Nouja, werken heeft blijkbaar voor velen nog wel zin, immers ze werken..quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij zitten allang rechts van de Laffer curve.
Zelf heeft werken voor mij financieel gezien geen enkele zin meer. Als ik first-in, first out redeneer ga ik dat restant geld wat ik krijg zelf nooit opmaken, en na IB, jarenlang afromen box3, inflatie en erfbelastign blijft er voor iedere euro die ik dan verdien nog 10 cent voor mijn kinderen over.
Dus kies ik altijd voor tijd ipv geld.
Schei uit.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
In zekere zin wel> Daarom heb ik gedefinieerd wanneer NAVO-soldaten openlijk mee gaan vechten (in welke vorm dan ook).
Het enige wat ik zelf weet is dat er een paar drones waren die een uur lang rond de ring van Kyiv heen cirkelden alvorens er uiteindelijk 1tje het doel bereikte.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd.
Maar dat het een relatie heeft met die fittie van dinsdag klinkt ook weer niet zo raar. Was wel hele toevallige timing anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hij van die locatie in een rechte lijn naar het SBU gebouw is gevlogen lijkt met eigenlijk niets overeen te komen wat is geobserveerd van wat ik kan vinden en weet iig.
quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:39 schreef skysherrif het volgende:
F
[..]
Het enige wat ik zelf weet is dat er een paar drones waren die een uur lang rond de ring van Kyiv heen cirkelden alvorens er uiteindelijk 1tje het doel bereikte.
Er zijn tientallen Oekraiense kanalen die live updates geven over waar drones vandaan komen en waarze heen vliegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen zin om deze zelf uit te tekenen, maar als je de locaties opzoeket zijn ze inderdaad wezen cirkelen.Dat weet ik niet, maar wat relevant is is de vraag of die drone uit Rusland kwam of intern. Dat ze wisten waar ze hem moesten gooien zegt ook wel ietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hij van die locatie in een rechte lijn naar het SBU gebouw is gevlogen lijkt met eigenlijk niets overeen te komen wat is geobserveerd van wat ik kan vinden en weet iig.The End Times are wild
Dat ze dit na aanleiding van die schietpartij zo getimed hebben, bedoel je?quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:56 schreef MaxMark het volgende:
Ik zie dat voorlopig alleen nog maar hier langskomen, niet op (mijn) Twitter. Lijkt me ook perfect voor een russische psy-op, dit.
Marta Havryshko heeft een hekel aan Oekraine, of laten we in ieder geval neutraal zeggen dat ze een hekel heeft aan de Oekraiense regering.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:53 schreef LXIV het volgende:
@:skysherrif: ik ben niet zo goed thuis als jij in alle twitteraars en of deze betrouwbaar zijn of niet, maar dit wordt als bron genoemd:
[ x ]
Ik merk al snel dat je via twitter in een bepaalde flow/stream terecht komt met alleen maar nieuws van één zijde, waardoor je beeld snel vertroebelt.
Wel slim gedaan, en relatief eenvoudig te kopiëren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Marta Havryshko heeft een hekel aan Oekraine, of laten we in ieder geval neutraal zeggen dat ze een hekel heeft aan de Oekraiense regering.
Net zoals de vorige bron een Pro russische witrus is.
Dat terzijde, dat heeft Flash nooit gezegd trouwens, ik kan wel laten zien wat hij wel heeft gezegd:
[ afbeelding ]
MAW de Drone pikte een signaal op in Kyiv waardoor de drone manueel bestuurd kon worden ipv te werken met een GPS doelwit, waardoor de drone precies in het kantoor kon vliegen van Poklad. Wat ook verklaart waarom hij rondjes an het vliegen was tot hij het signaal kon oppikken.
--
Als ik Russische bronnen lees merk ik wel een enorme info campagne waar ze zeggen dat dit absoluut nieteen Russische aanval was. Ik denk dat het inderdaad interessant was gezien de timing met SBU/HUR en een goed moment van Rusland om nog meer tweedracht te zaaien of iig te proberen.
Maar de 2 mensen die hier gepost zijn die dit naar buiten brengen zijn geen mensen in het Oekraiense kamp
Ik zat nog eens te kijken terwijl ik dit type, waarom de vele emoji reacties op dit bericht die lachen alsof ze hem niet serieus nemen. Terwijl 1 flash nooit zoveel emojis krijgt op berichten, 2 de reacties op de post helemaal niet laten zien alsof ze hem niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Marta Havryshko heeft een hekel aan Oekraine, of laten we in ieder geval neutraal zeggen dat ze een hekel heeft aan de Oekraiense regering.
Dat terzijde, dat heeft Flash nooit gezegd trouwens, ik kan wel laten zien wat hij wel heeft gezegd:
[ afbeelding ]
MAW de Drone pikte een signaal op in Kyiv waardoor de drone manueel bestuurd kon worden ipv te werken met een GPS doelwit, waardoor de drone precies in het kantoor kon vliegen van Poklad. Wat ook verklaart waarom hij rondjes an het vliegen was tot hij het signaal kon oppikken.
--
Als ik Russische bronnen lees merk ik wel een enorme info campagne waar ze zeggen dat dit absoluut nieteen Russische aanval was. Ik denk dat het inderdaad interessant was gezien de timing met SBU/HUR en een goed moment van Rusland om nog meer tweedracht te zaaien of iig te proberen.
Maar de 2 mensen die hier gepost zijn die dit naar buiten brengen zijn geen mensen in het Oekraiense kamp
Dat maakt het al minder betrouwbaar dus. Wel snel gereageerd van Rusland als ze zo snel daar een drone en een agent kunnen inzetten.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
--
Wellicht de gedachte creeren dat we Rusland vooral hun zin moeten geven want ze zijn de grote boze beer en anders komt hel en verdoemenis ook in ons land? Beweegreden weet ik uiteraard niet, kan ik alleen naar gissen. Sommige mensen doen dat dus omdat ze zelf zo bang zijn en hopen dat als iedereen dat wordt de pestkop z'n zin wordt gegeven en de situatie voor henzelf niet meer dreigend aanvoelt voorlopig. Of gebruiken angstaanjagen omdat ze het vervelend vinden dat er geld heengaat en dus hopen dat dat stopt.quote:
Russen zijn dan ook op bepaalde gebieden heel innovatief en effectief, helemaal de FSB en bepaalde drone eenheden als Rubicon. Waar misschien weer elementen in het landleger achterlopen op de feiten of te log zijn zich snel aan te passen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat maakt het al minder betrouwbaar dus. Wel snel gereageerd van Rusland als ze zo snel daar een drone en een agent kunnen inzetten.
Maar dan overschat je de invloed van dit forum zelf (en dan nog eens mijn invloed op dit forum) toch gigantisch? Dit is een incrowd van 20 man, van wie de mening voor 90% al vast staat. Dan kun je hier posten wat je wil, dat gaat in de echte wereld helemaal niks, maar dan ook niks veranderen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wellicht de gedachte creeren dat we Rusland vooral hun zin moeten geven want ze zijn de grote boze beer en anders komt hel en verdoemenis ook in ons land? Beweegreden weet ik uiteraard niet, kan ik alleen naar gissen. Sommige mensen doen dat dus omdat ze zelf zo bang zijn en hopen dat als iedereen dat wordt de pestkop z'n zin wordt gegeven en de situatie voor henzelf niet meer dreigend aanvoelt voorlopig. Of gebruiken angstaanjagen omdat ze het vervelend vinden dat er geld heengaat en dus hopen dat dat stopt.
Dat is normaal daar, voor de oorlog zag je ook regelmatig vechtpartijen in het Oekraïense parlement.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:54 schreef phpmystyle het volgende:
Ongelooflijk als ze elkaar gaan bevechten..
Wat bij LXIV waarschijnlijk latent meespeelt is dat hij ook ziet dat Rusland een nagel aan de doodskist is voor de EU-unie én de liberale wereldorde, een orde waarin LXIV ook maar matig past.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wellicht de gedachte creeren dat we Rusland vooral hun zin moeten geven want ze zijn de grote boze beer en anders komt hel en verdoemenis ook in ons land? Beweegreden weet ik uiteraard niet, kan ik alleen naar gissen. Sommige mensen doen dat dus omdat ze zelf zo bang zijn en hopen dat als iedereen dat wordt de pestkop z'n zin wordt gegeven en de situatie voor henzelf niet meer dreigend aanvoelt voorlopig. Of gebruiken angstaanjagen omdat ze het vervelend vinden dat er geld heengaat en dus hopen dat dat stopt.
Maar ook de snelheid dan waarmee het bedacht is, opgezet is en ingeregeld en uitgevoerd. Of het lag toevallig al op de plankquote:Op vrijdag 4 september 2026 21:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russen zijn dan ook op bepaalde gebieden heel innovatief en effectief, helemaal de FSB en bepaalde drone eenheden als Rubicon. Waar misschien weer elementen in het landleger achterlopen op de feiten of te log zijn zich snel aan te passen.
Maar als het komt op lange afstand drones/wapens etc moet je ze helaas echt niet onderschatten
Mathematisch is de invloed vrijwel 0. Maar dit forum wordt gelezen door politici en beleidsmakers, dat weet ik haast zeker!quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan overschat je de invloed van dit forum zelf (en dan nog eens mijn invloed op dit forum) toch gigantisch? Dit is een incrowd van 20 man, van wie de mening voor 90% al vast staat. Dan kun je hier posten wat je wil, dat gaat in de echte wereld helemaal niks, maar dan ook niks veranderen.
Natuurlijk bestaat beinvloeding, bijvoorbeeld via social media, maar dat is dan óf het beinvloeden van de massa, bijvoorbeeld door een influencer met een groot aantal volgelingen op instagram of zo, of het beinvloeden van een persoon met macht, op subtielere wijze, die ook daadwerkelijk iets kan doen.
Dit hier zijn 20 'nerds' (inclusief mezelf), die nauwelijks tot geen macht hebben ergens iets te veranderen. Dus vanuit dat opzicht is het echt zinloos.
De EU gebruikt deze oorlog, net als iedere crisis, alleen maar om haar macht meer te centraliseren. Wat dat betreft maak ik me geen illusies. Niets komt ze beter uit dan een gemeenschappelijke vijand! Er wordt nu ook letterlijk gepleit om veto-recht weg te nemen bij buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat bij LXIV waarschijnlijk latent meespeelt is dat hij ook ziet dat Rusland een nagel aan de doodskist is voor de EU-unie én de liberale wereldorde, een orde waarin LXIV ook maar matig past.
Misschien dat er een kamerlid af en toe kijkt op het forum als geheel. Maar dit topic? Blijft een cirkel jerk waarin ook heel veel sentiment en spam naar boven komt telkens.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mathematisch is de invloed vrijwel 0. Maar dit forum wordt gelezen door politici en beleidsmakers, dat weet ik haast zeker!
Misschien wel.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk beseft Duitsland dat!
Maar is je niet opgevallen wat voor een verschil in retoriek de laatste 3 weken ontstaan is? Daar gaat het nu helemaal om, ik bemerk dat we echt op een keerpunt zitten. En daarom mijn vraag of jullie dat ook zo zagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |