Wat zou ik daaraan hebben?quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij wil andere mensen vooral angst aanpraten heb ik het idee
Ik denk dat Rusland gaat caren wanneer Duitsland 5000 militaire drones op Moskou gaat afvuren. Al drukt dan een Oekrainer op het knopje.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:28 schreef BennieButtfuck het volgende:
Iran levert Shaheds, Europa een paar drones van Duitse snit. Ik zou bijna willen zeggen; who cares?
Ze caren maar tot ze een ons wegen. Ze hebben wel grotere problemen in Rusland.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland gaat caren wanneer Duitsland 5000 militaire drones op Moskou gaat afvuren. Al drukt dan een Oekrainer op het knopje.
Dat sowieso. Maar dat hoeft niet altijd gunstig te zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Ze caren maar tot ze een ons wegen. Ze hebben wel grotere problemen in Rusland.
Kommaaaaarrrrrrrrquote:Op vrijdag 4 september 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar dat hoeft niet altijd gunstig te zijn.
[ x ]
Wij maken bijvoorbeeld toch ook drones voor Oekraïne? 5000 drones valt ook binnen de proportionaliteit wat Oekraïne nodig heeft om zichzelf beetje fatsoenlijk te weren (kort). Binnen mum van tijd is dat er ook doorheen. Daarnaast krijgt Rusland een shitload (zwaar) Noord Koreaans geschut en daar horen we niks over escalatie.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die 5000 drones van Merz in Moskou terecht komen dan zal Rusland dat als een aanval beschouwen. Dat is toch wat anders dan het leveren van een Patriot voor luchtafweer in Kiev.
Dat was ook mijn punt. Als die speelgoed-drone in Leipzig door Duitsland al als een aanval beschouwd wordt, wat zijn 5000 militaire drones dan?
[..]
Als dat de enige uitweg is die je voor ze schept ben je dom bezig. Of juist niet. Maar je weet wel wat er van komt.
En dan?quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland gaat caren wanneer Duitsland 5000 militaire drones op Moskou gaat afvuren. Al drukt dan een Oekrainer op het knopje.
De uitweg voor ons allen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:22 schreef Joppiez het volgende:
Dusja of het tot een directe conflict met Rusland komt zal 100% Rusland haar keuze zijn. En misschien willen ze dat ook wel, als een soort uitweg van de ellende die ze gestart is.
Niets is zonder risico. Jij denkt dat Duitsland dat zelf niet beseft? ik heb behoorlijk wat wantrouwen in de politiek, maar om nou te denken dat ze dit 'zomaar' doen zonder rekenin te houden met de reactie van Rusland gaat zelfs mij te ver.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar dat hoeft niet altijd gunstig te zijn.
[ x ]
Dat is natuurlijk net zo goed escalatie! Dat komt per definitie bijna van 2 kanten.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij maken bijvoorbeeld toch ook drones voor Oekraïne? 5000 drones valt ook binnen de proportionaliteit wat Oekraïne nodig heeft om zichzelf beetje fatsoenlijk te weren (kort). Binnen mum van tijd is dat er ook doorheen. Daarnaast krijgt Rusland een shitload (zwaar) Noord Koreaans geschut en daar horen we niks over escalatie.
Natuurlijk beseft Duitsland dat!quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets is zonder risico. Jij denkt dat Duitsland dat zelf niet beseft? ik heb behoorlijk wat wantrouwen in de politiek, maar om nou te denken dat ze dit 'zomaar' doen zonder rekenin te houden met de reactie van Rusland gaat zelfs mij te ver.
Rusland had meer naar Sun Tzu moeten luisterenquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk net zo goed escalatie! Dat komt per definitie bijna van 2 kanten.
Er is een verschil tussen bijv Patriots, die puur defensief zijn, artilleriegeschut dat militair op de frontlijn ingezet wordt en lange-afstandsraketten die op een stad worden ingezet. Je ziet dat het dus steeds verder opschuift. Er is wel degelijk een verschil in het soort wapens.
NB dat Ollongren het destijds nog over 'verdedigingswapens' had..
Zal wel een beetje meevallen. Retoriek is van alle tijden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk beseft Duitsland dat!
Maar is je niet opgevallen wat voor een verschil in retoriek de laatste 3 weken ontstaan is? Daar gaat het nu helemaal om, ik bemerk dat we echt op een keerpunt zitten. En daarom mijn vraag of jullie dat ook zo zagen.
Dat dachten ze wel. Was een compleet verkeerde inschatting. Die zitten ook in hun eigen bubblequote:Op vrijdag 4 september 2026 18:11 schreef Adames het volgende:
[..]
Rusland had meer naar Sun Tzu moeten luisteren
Als je brand sticht, zorg er dan voor dat je wind mee hebt. Val nooit aan als je wind tegen hebt. - Sun Tzu
Het is de toon die de muziek maakt. En die is veranderdquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:11 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Zal wel een beetje meevallen. Retoriek is van alle tijden.
Alhoewel een wereldoorlog altijd wel begint met Duitsland en Rusland betrokken.
Rusland weet ook wel dit dreigement niks gaat veranderen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is de toon die de muziek maakt. En die is veranderd
Ik had het vooral over de toon van Duitsland en de steunbetuigingen aan Duitslandquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:28 schreef Adames het volgende:
[..]
Rusland weet ook wel dit dreigement niks gaat veranderen.
Op zijn hoogst gaat het wat publieke opinie veranderen. Beetje bangmakerij
Bij sommigen lijkt dat heel goed te werken
niets is voor niets en dat Duitsland doelen in moskou aan gaat wijzen is doelpalen verschuiven, lees ik ook nergens terugquote:Op vrijdag 4 september 2026 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Duitsland dat levert als geschenk en ook nog eens de doelen in Moskou gaat aanwijzen dan is dat geen wapenhandel meer te noemen. Dan kun je alles wel wapenhandel noemen.
We zullen zien hoe er op gereageerd gaat worden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
niets is voor niets en dat Duitsland doelen in moskou aan gaat wijzen is doelpalen verschuiven, lees ik ook nergens terug
bovendien zijn het Oekrainse drones die in Duitsland geproduceert gaan worden
vergezocht argument wmb
Een speelgoed drone met explosieven op een vliegveld: no biggie.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zullen zien hoe er op gereageerd gaat worden.
Ik vind het krom dat er op een speelgoeddrone in Leipzig zo heftig gereageerd wordt terwijl gelijktijdig 5000 drones voor Rusland worden aangeboden.
Dat vind ik de ander op een splinter wijzen terwijl je de balk in eigen oog niet ziet.
Maar hoe kan dit waar zijn als de wereldbank iets totaal anders zegt?quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:13 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
(voor de mensen die denken dat Rusland geen oorlogseconomie heeft)
Koekwaus Engelen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Professor Engelen over de Russen vrees..
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |