abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:05:14 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221697362
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze kaart wel valide punten aan waarom het mis gaat. In Amsterdam, maar ook elders. Arbeidsmigratie, GGZ, woningcrisis, dat hele statiegeld systeem waardoor dakloze drugsgebruikers zichzelf van drugs kunnen blijven voorzien en de rommel die dat veroorzaakt.

Dit is landelijk. En dan kun je wel zeggen dat Femke Amsterdam heeft gepresenteerd als een promiseland voor daklozen, landelijk gezien is er al jaren een stijging in daklozen en ik geloof echt dat jarenlang VVD daar een mooi aandeel in heeft met allerlei bezuinigingen in oa de GGZ en sociale voorzieningen.
Een groot deel van die daklozen zijn Oost-Europeanen. Als ik één euro kreeg voor elke keer dat ik hetzelfde bordje zie, met precies dezelfde tekst, dan hoefde ik niet meer te werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221697609
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De Femke Halsema haat zit diep.
Terecht ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221697729
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is landelijk. En dan kun je wel zeggen dat Femke Amsterdam heeft gepresenteerd als een promiseland voor daklozen, landelijk gezien is er al jaren een stijging in daklozen en ik geloof echt dat jarenlang VVD daar een mooi aandeel in heeft met allerlei bezuinigingen in oa de GGZ en sociale voorzieningen.
Het is niet landelijk, het is stedelijk. Verder zijn de sociale voorzieningen prima; je moet alleen wel willen solliciteren en werken als je kunt werken.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221697808
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is niet landelijk, het is stedelijk. Verder zijn de sociale voorzieningen prima; je moet alleen wel willen solliciteren en werken als je kunt werken.
Arbeidsmigranten hebben werk, maar zodra ze niet meer nodig zijn worden ze eruit geflikkerd zijn ze ook gelijk hun verblijfplaats kwijt. En dat is vooral stedelijk inderdaad een groot probleem.
pi_221697821
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat kan Femke doen aan de situatie buiten Amsterdam
Laat haar dan ook haar bekkie daarover houden...
1947-2016
pi_221697823
Amsterdam is ook een ramp. Op elke straathoek een dakloze, prullenbak die zijn 'ontploft'.
pi_221697836
Maar wat wil Femke nu eigenlijk dat Den Haag gaat doen?
Die mensen oppakken en deporteren? Of opsluiten?

En op basis van wat? Amsterdam is vol?
En hoe herkent ze die mensen? Door er een embleem op te pakken?
pi_221697843
Ik verwacht dat Femke en haar zeer intelligente elitaire partijleden dit probleempje zelf kunnen oplossen.
pi_221697845
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:20 schreef theunderdog het volgende:
Amsterdam is ook een ramp. Op elke straathoek een dakloze, prullenbak die zijn 'ontploft'.
Volgens Halsema was dat een kant van Amsterdam die men ‘moest leren waarderen’.
Ja, tot het uit de hand escaleert natuurlijk, dan mag een ander het oplossen.
pi_221697865
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:25 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Volgens Halsema was dat een kant van Amsterdam die men ‘moest leren waarderen’.
Ja, tot het uit de hand escaleert natuurlijk, dan mag een ander het oplossen.
Oh, maar ik ben het tot zekere hoogte daar best mee eens. Het 'stadse' is ook de drukte, wat meer rommel, veel verschillende persoonlijkheden.

Maar nu is men aan het overdrijven. En dat ziet Halsema ook.
pi_221698150
Ik vind het apart dat Femke hier als boosdoener wordt gezien, terwijl dit gewoon het resultaat is van een jarenlang beleid. Nergens zie ik 'kabinet Rutte' voorbij komen, echt nergens.

In meerdere grote steden is het een rommel, maar nee hoor Femke is de boosdoener :')
pi_221698187
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten hebben werk, maar zodra ze niet meer nodig zijn worden ze eruit geflikkerd zijn ze ook gelijk hun verblijfplaats kwijt. En dat is vooral stedelijk inderdaad een groot probleem.
Er zijn diverse arbeidsmigranten, EU arbeidsmigranten hebben hier recht op WW na hun ontslag, geen bijstand. Die kunnen naar hun thuisland terugkeren mochten ze binnen de WW-duur hier geen baan vinden. Men wil geen uitkeringsshoppen in de EU en daarom is het recht op bijstand voor hen uitdrukkelijk uitgesloten. Duitsland maakt daar echter beperkt gebruik van en de gevolgen zijn er dan ook naar. Daarnaast heb je illegale arbeidsmigranten die zouden naar hun thuisland uitgezet dienen te worden. Dan is er de categorie die vallen onder kennismigranten van buiten de EU (denk aan ASML) die moeten wettelijk een hoog salaris betaalt krijgen (De bedragen van 2026 (minimaal 5942 euro pm voor 30+ en minimaal 4357 euro pm voor jonger dan 30 jaar)) en de werkgevers moeten de noodzakelijkheid aantonen, dat er hier te lande onvoldoende mensen met de gewenste competenties beschikbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-08-2026 11:16:22 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221698242
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh, maar ik ben het tot zekere hoogte daar best mee eens. Het 'stadse' is ook de drukte, wat meer rommel, veel verschillende persoonlijkheden.

Maar nu is men aan het overdrijven. En dat ziet Halsema ook.
Dat hoort, tot op zeker hoogte, inderdaad bij een stad. Maar als ik de inwoners moet geloven is het afval een groter wordend probleem in een stad dat afval importeert om te verbranden. Dat is raar.
De afvalberg en de daklozen zijn jaren gebagatelliseerd door het gemeentebestuur en Halsema.

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het apart dat Femke hier als boosdoener wordt gezien, terwijl dit gewoon het resultaat is van een jarenlang beleid. Nergens zie ik 'kabinet Rutte' voorbij komen, echt nergens.

In meerdere grote steden is het een rommel, maar nee hoor Femke is de boosdoener :')
Halsema is nu even het symbool van jarenlang wegkijken door de besturen van de steden waar het vooral om gaat. Besturen die niet heel toevallig grotendeels van de zelfde politieke kleur zijn als Halsema zelf. En ook zij heeft dat beleid en haar wethouders jarenlang verdedigd. Ze huilt krokodillentranen
pi_221698369
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Laat haar dan ook haar bekkie daarover houden...
Ze heeft het toch alleen over Amsterdam
pi_221698376
quote:

Inderdaad het resultaat van jarenlang landelijk vvd beleid
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:42:37 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221698430
Halsema.. dat is toch die burgemeester waarvan de zoon een wapen had maar dat wapen was eigenlijk van haar man?
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:44:43 #119
182233 thedeedster
pi_221698453
quote:

Rutte is - in tegenstelling tot Halsema- al lang opgeflikkerd naar het buitenland. Misschien een goede suggestie. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221698511
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Rutte is - in tegenstelling tot Halsema- al lang opgeflikkerd naar het buitenland. Misschien een goede suggestie. :Y
Voor zover mij bekend wordt in de meeste landen een burgemeester gekozen en niet aangesteld op een ondemocratische wijze zoals het hier gaat. Ze kan bij Tata proberen een baan te krijgen als 'greenwasher' :P
pi_221698609
Ze moet haar eigen normen en waarden laten vieren om de problemen op te lossen.
Ik pak de popcorn vast.
pi_221698628
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moet haar eigen normen en waarden laten vieren om de problemen op te lossen.
Ik pak de popcorn vast.
Nee joh. Zodra de begrotingperikelen zijn geweest is het glas, plas, was.
Hoor je haar hier niet meer over
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:10:34 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221698652
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn diverse arbeidsmigranten, EU arbeidsmigranten hebben hier recht op WW na hun ontslag, geen bijstand. Die kunnen naar hun thuisland terugkeren mochten ze binnen de WW-duur hier geen baan vinden. Men wil geen uitkeringsshoppen in de EU en daarom is het recht op bijstand voor hen uitdrukkelijk uitgesloten. Duitsland maakt daar echter beperkt gebruik van en de gevolgen zijn er dan ook naar. Daarnaast heb je illegale arbeidsmigranten die zouden naar hun thuisland uitgezet dienen te worden. Dan is er de categorie die vallen onder kennismigranten van buiten de EU (denk aan ASML) die moeten wettelijk een hoog salaris betaalt krijgen (De bedragen van 2026 (minimaal 5942 euro pm voor 30+ en minimaal 4357 euro pm voor jonger dan 30 jaar)) en de werkgevers moeten de noodzakelijkheid aantonen, dat er hier te lande onvoldoende mensen met de gewenste competenties beschikbaar zijn.
Veel arbeidsmigranten hebben redenen om niet terug naar hun thuisland te willen keren. We zijn een afvoerputje geworden maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen. Laten we iig niet nog meer geld hier aan uitgeven want het is een bodemloze put
pi_221698738
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]
Veel arbeidsmigranten hebben redenen om niet terug naar hun thuisland te willen keren. We zijn een afvoerputje geworden maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen. Laten we iig niet nog meer geld hier aan uitgeven want het is een bodemloze put
In Duitsland is het minstens zo erg, we zijn echt niet enige afvoerputje geworden. Als je Jan Willem de agent volgt op YT krijg je een indruk van wie de overlast veroorzaken en ook waarop het huidige beleid vastloopt. Vooral oost-europese ex-arbeidmigranten die geen baan meer vinden en aan de drank en dakloos raken vallen op. Daarvan wordt een dossier opgemaakt en als zo iemand te vaak overlast veroorzaakt kan die het land uitgezet worden. Soms keren ze dan toch weer terug, wat weinig kan verbazen. Ook in hun oost-europees thuisland zal het niet makkelijk zijn een baan te vinden en te behouden voor iemand met alcoholproblemen.
  maandag 31 augustus 2026 @ 12:20:25 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221698750
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Duitsland is het minstens zo erg, we zijn echt niet enige afvoerputje geworden. Als je Jan Willem de agent volgt op YT krijg je een indruk van wie de overlast veroorzaken en ook waarop het huidige beleid vastloopt. Vooral oost-europese ex-arbeidmigranten die geen baan meer vinden en aan de drank en dakloos raken vallen op. Daarvan wordt een dossier opgemaakt en als zo iemand te vaak overlast veroorzaakt kan die het land uitgezet worden. Soms keren ze dan toch weer terug, wat weinig kan verbazen. Ook in hun oost-europees thuisland zal het niet makkelijk zijn een baan te vinden en te behouden voor iemand met alcholproblemen.
Vaak hebben ze daar schulden of nog celstraf open staan en is het handiger daar even weg te blijven
pi_221698835
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:20 schreef the-eye het volgende:

[..]
Vaak hebben ze daar schulden of nog celstraf open staan en is het handiger daar even weg te blijven
Dat niet alleen, de oost-europese landen kennen geen bijstand en willen dat bewust ook niet. Als je toch zonder bijstand moet overleven kan je beter in Nederland of Duitsland verblijven dan in bijv Roemenie ;)
pi_221698912
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ze heeft het toch alleen over Amsterdam
Was het maar waar.
1947-2016
pi_221698995
quote:

De problemen hebben in den beginne een europese oorzaak. Het vrije verkeer van diensten in de EU veroorzaakt toch zo zijn schaduwzijde. Daarnaast is langdurige internering van illegalen alleen toegestaan indien er daadwerkelijk uitzicht is op uitzetting (binnen enkele weken) door het europees hof. Dit zijn de belangrijkste oorzaken van overlast die moeilijk te bestrijden zijn en langzaam maar zeker blijven toenemen.
pi_221699052
Ik hoop dat ze haar bulderend van het lachen de middelvinger geven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221699075
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De problemen hebben in den beginne een europese oorzaak. Het vrije verkeer van diensten in de EU veroorzaakt toch zo zijn schaduwzijde. Daarnaast is langdurige internering van illegalen alleen toegestaan indien er daadwerkelijk uitzicht is op uitzetting (binnen enkele weken) door het europees hof. Dit zijn de belangrijkste oorzaken van overlast die moeilijk te bestrijden zijn en langzaam maar zeker blijven toenemen.
Het gaat niet alleen om illegalen, het gaat ook om mensen die met geestelijke problematiek kampen. Ook om Nederlanders die dakloos raken en op een lange wachtlijst worden gezet.

En die laatste twee, dat is echt wel iets waar jaren kabinet Rutte schuldig aan is. Bezuinigingen op de GGZ en de woningmarkt laten ontsporen.

Er worden allemaal plannen bedacht die veel geld kosten waarvan ik denk man man. Net zoals dit:

https://www.rijnmond.nl/n(...)arna-naar-een-woning

Als eerste: welke woning? Als tweede: Het stopt niet bij een woning geven, als daklozen een woning krijgen begint het pas. Zulke mensen hebben lange en goede begeleiding nodig, anders gaat het snel weer mis.

Kansloos dit plan.
pi_221699141
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om illegalen, het gaat ook om mensen die met geestelijke problematiek kampen. Ook om Nederlanders die dakloos raken en op een lange wachtlijst worden gezet.

En die laatste twee, dat is echt wel iets waar jaren kabinet Rutte schuldig aan is. Bezuinigingen op de GGZ en de woningmarkt laten ontsporen.
Het gaat vooral om niet-nederlanders met problemen en de langdurige zorgplicht daarvoor ligt met name bij het thuisland. Er zou inderdaad minstens voldoende capaciteit moeten zijn bij het GGZ voor de eigen burgers maar die blijkt daarvoor onvoldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-08-2026 13:14:33 ]
pi_221699270
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als eerste: welke woning? Als tweede: Het stopt niet bij een woning geven, als daklozen een woning krijgen begint het pas. Zulke mensen hebben lange en goede begeleiding nodig, anders gaat het snel weer mis.

Kansloos dit plan.
Er zijn althans bij mij op de Veluwe diverse begeleidwonen projecten. Daar worden mensen met problemen onder begeleiding gehuisvest. Blijkt dat zo iemand uiteindelijk zelfstandig kan wonen, dan krijgt hij/zij meestal een sociale huurwoning toegewezen. Het kan zijn dat er in het stedelijke verruit onvoldoende van dergelijke mogelijkheden zijn.
pi_221699452
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 13:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het gaat vooral om niet-nederlanders met problemen en de langdurige zorgplicht daarvoor ligt met name bij het thuisland. Er zou inderdaad minstens voldoende capaciteit moeten zijn bij het GGZ voor de eigen burgers maar die blijkt daarvoor onvoldoende.
Ik heb geen idee wat de cijfers zijn, maar als je naar de programma's Bureau Rotterdam, Bureau Amsterdam, Bureau Maastricht etc kijkt, zie je genoeg Nederlandse verwarde mensen voorbij komen.
pi_221699471
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de cijfers zijn, maar als je naar de programma's Bureau Rotterdam, Bureau Amsterdam, Bureau Maastricht etc kijkt, zie je genoeg Nederlandse verwarde mensen voorbij komen.
Er lijkt in het stedelijke een gebrek aan begeleidwonen projecten. Daarnaast moet men wel willen meewerken en dat is niet vanzelfsprekend. Hier op de Veluwe rost de jeugd je dan uiteindelijk af, mogelijk dat die gasten daarom naar de steden vluchten
  maandag 31 augustus 2026 @ 13:48:09 #135
182233 thedeedster
pi_221699475
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Digi2’s punt ontgaat je dus volledig.
pi_221700149
Hier op de Veluwe heb je vele kleinere dorpen en daar is veel sociale controle en nauwelijks politie. Na het opheffen van de gemeentelijke politiekorpsen is het merendeel van de politie naar de steden verhuisd. In mijn geval Ede en Amersfoort. Er zijn hier ook buurtwachten en evt knokploegen, zoiets zie je in de steden volgens mij minder. Er is gemeenten zelf dus veel aan gelegen overlast preventief te beheersen. De prio's liggen anders dan in de stad voor de gemeente lijkt het. Begeleidwonen projecten vragen aandacht en financiering van zowel GGZ en de gemeente. Ik ben er vrij zeker van dat daar de schoen wringt.
pi_221700201
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 12:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Duitsland is het minstens zo erg, we zijn echt niet enige afvoerputje geworden. Als je Jan Willem de agent volgt op YT krijg je een indruk van wie de overlast veroorzaken en ook waarop het huidige beleid vastloopt. Vooral oost-europese ex-arbeidmigranten die geen baan meer vinden en aan de drank en dakloos raken vallen op. Daarvan wordt een dossier opgemaakt en als zo iemand te vaak overlast veroorzaakt kan die het land uitgezet worden. Soms keren ze dan toch weer terug, wat weinig kan verbazen. Ook in hun oost-europees thuisland zal het niet makkelijk zijn een baan te vinden en te behouden voor iemand met alcoholproblemen.
Het enige probleem met alcohol is dat het lijkt alsof die niet op te krijgen is door de stevige drinkers.
pi_221700272
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 15:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Het enige probleem met alcohol is dat het lijkt alsof die niet op te krijgen is door de stevige drinkers.
Alcohol is niet op te krijgen omdat het zo eenvoudig te maken is, niet voor niets is de 'drooglegging' in de VS destijds op een totale mislukking uitgelopen. Gist, een bron van suikers en een destillatie systeempje voldoen om borrels te gaan stoken. Suikers kunnen daarnaast uit vrijwel elk plantaardig materiaal gemaakt worden van cellulose tot zetmeel, ga dat eens verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-08-2026 16:09:37 ]
pi_221700716
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 16:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Alcohol is niet op te krijgen omdat het zo eenvoudig te maken is, niet voor niets is de 'drooglegging' in de VS destijds op een totale mislukking uitgelopen. Gist, een bron van suikers en een destillatie systeempje voldoen om borrels te gaan stoken. Suikers kunnen daarnaast uit vrijwel elk plantaardig materiaal gemaakt worden van cellulose tot zetmeel, ga dat eens verbieden.
Alcohol produceren kan dus iedereen die een ruime keuken heeft? Dat zullen de stevige drinkers geen goed nieuws vinden.
pi_221701079
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat wil Femke nu eigenlijk dat Den Haag gaat doen?
Die mensen oppakken en deporteren? Of opsluiten?

En op basis van wat? Amsterdam is vol?
En hoe herkent ze die mensen? Door er een embleem op te pakken?
"Ze roept het kabinet op de geestelijke gezondheidszorg (ggz) "structureel te verbeteren" en het arbeidsmigratiebeleid aan te passen. "Het zou in Den Haag niet alleen moeten gaan over belastingen en inkomensverdeling, maar ook over brede welvaart."

'In de vier grootste steden - Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht - neemt de overlast door drugsgebruik toe en groeit het aantal daklozen. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema luidt de noodklok: volgens haar komt de leefbaarheid in steden steeds verder onder druk te staan.

https://nos.nl/artikel/26(...)heid-en-drugsgebruik

Prima dus dat ze aan de bel trekt. Eigenlijk zouden de burgemeesters van deze 4 steden hun handen in één moeten slaan wat dit betreft.
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:05:52 #141
182233 thedeedster
pi_221701148
Het gaat natuurlijk ordinair om meer geld. We moeten niet gaan denken dat mevrouw zich nog iets aantrekt van Den Haag.
pi_221701190
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
"Ze roept het kabinet op de geestelijke gezondheidszorg (ggz) "structureel te verbeteren" en het arbeidsmigratiebeleid aan te passen. "Het zou in Den Haag niet alleen moeten gaan over belastingen en inkomensverdeling, maar ook over brede welvaart."

'In de vier grootste steden - Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht - neemt de overlast door drugsgebruik toe en groeit het aantal daklozen. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema luidt de noodklok: volgens haar komt de leefbaarheid in steden steeds verder onder druk te staan.

https://nos.nl/artikel/26(...)heid-en-drugsgebruik

Prima dus dat ze aan de bel trekt. Eigenlijk zouden de burgemeesters van deze 4 steden hun handen in één moeten slaan wat dit betreft.
Maar wat gebeurt er dan, worden ze gedumpt op het platteland? Of gaan ze weer bouwen met voorrang? En waar gaat dat geld vandaag komen?

En het is toch haar taak om te zorgen dat haar gemeente deze opvang gewoon op orde heeft? Dat is toch geen taak meer van de landelijke politiek?

Trekt ze dus haar conclusie dat ze er letterlijk een puinhoop van gemaakt heeft en stapt ze op?
pi_221701253
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar wat gebeurt er dan, worden ze gedumpt op het platteland? Of gaan ze weer bouwen met voorrang? En waar gaat dat geld vandaag komen?

En het is toch haar taak om te zorgen dat haar gemeente deze opvang gewoon op orde heeft? Dat is toch geen taak meer van de landelijke politiek?

Trekt ze dus haar conclusie dat ze er letterlijk een puinhoop van gemaakt heeft en stapt ze op?
Wel als de landelijke politiek een deel van de oorzaak is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sunshine1982 op 31-08-2026 19:01:01 ]
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:46:19 #144
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221701368
Los het zelf maar op Amsterdam, de groeten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221701549
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 06:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat dit überhaupt kan, een gemeente die zich met buitenlandse zaken bemoeit...
Kan ook niet, maar Amsterdam/Halsema leven in hun eigen wereld.

Ze staan boven de wet.
pi_221701627
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:15 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Kan ook niet, maar Amsterdam/Halsema leven in hun eigen wereld.

Ze staan boven de wet.
Amsterdam wordt flink gesubsidieerd vanuit Den Haag.

Het probleem is hier toch Femke Halsema zelf en de bizar slechte begrotingsbeleid van de gemeente.

Wie herinnert zich nog de facturenfraude afgelopen jaar? Is dat al opgelost? De mevrouw die eindverantwoordelijk was wist van helemaal niks. Totale onkunde. Of corrupt? In Amsterdam kan alles.
pi_221701811
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Amsterdam wordt flink gesubsidieerd vanuit Den Haag.

Het probleem is hier toch Femke Halsema zelf en de bizar slechte begrotingsbeleid van de gemeente.

Wie herinnert zich nog de facturenfraude afgelopen jaar? Is dat al opgelost? De mevrouw die eindverantwoordelijk was wist van helemaal niks. Totale onkunde. Of corrupt? In Amsterdam kan alles.
Als Amsterdam de enige was met dit probleem... Maar er zijn meerdere steden waar de dakloosheid en drugsgebruik de klauwen uit lopen en dan kun je gewoon niet anders concluderen dat dit niet alleen aan Amsterdam/Halsema ligt.

Maargoed. Ik kan dit blijven verkondigen tot ik een ons weeg geloof ik, ik vind het verder wel goed zo.
pi_221702940
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 07:43 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Misschien. En die hebben ook politie die hetzelfde kan doen. Gewoon wegjagen. Tot ze verdwijnen naar waar ze vandaan kwamen.
Hoe moeten ze dat in zandvoort doen dan? De zee in duwen? :`)
pi_221703016
quote:

Zij legaliseert buiten slapen.

En wijst dan naar een ander vanwege de problemen in haar stad.
:D
1947-2016
pi_221703023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zij legaliseert buiten slapen.

En wijst dan naar een ander vanwege de problemen in haar stad.
:D
Wat wil je dan doen met daklozen wat een groeiend probleem is in het hele land?

Of wil je gwn "Halalsema" bashen over de ruggen van deze hulpbehoevende?
pi_221703025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat wil je dan doen met daklozen wat een groeiend probleem is in het hele land?

Of wil je gwn "Halalsema" bashen over de ruggen van deze hulpbehoevende?
Wijs maar naar een ander. Zij legaliseert buiten slapen in haar stad en gaat dan janken dat het zo'n bende is.

Wat jij doet is zand in de ogen strooien en naar een ander wijzen.
1947-2016
pi_221703027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wijs maar naar een ander. Zij legaliseert buiten slapen in haar stad en gaat dan janken dat het zo'n bende is.

Wat jij doet is zand in de ogen strooien en naar een ander wijzen.
*Zucht*
pi_221703030
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
*Zucht*
Niks *zucht*.

Ze gooit het enige handvat voor de handhaving om de stad op dit onderwerp leefbaar te houden voor bewoners gewoon weg. Moedwillig. En gaat dan cry wolf spelen bij de landelijke politiek.

En jij gaat vol op haar bandwaggon mee.

Sommigen zijn echt te dom om dat in te zien. Moedwillig, echt blind of gewoon oerdom.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')