Ze zijn momenteel vooral naar het noorden aan het verkassen, daar wordt ook veel gedeald. En naar Enschede las ik eerder hierquote:Op maandag 31 augustus 2026 06:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik kom niet meer wekelijks in de stad, maar als ik wel eens kijk naar die vlogs over Utrecht of andere steden, valt het in Rotterdam, in mijn beleving, wel mee.
Ja rond de Pauluskerk zie je ze wel eens uitzwerven, maar echt overlast ervaar ik niet.
Moet wel zeggen, in Rotterdam kom ik ook niet verder dan tussen Centraal, Markthal en Erasmusbrug driehoek.
Ze kaart wel valide punten aan waarom het mis gaat. In Amsterdam, maar ook elders. Arbeidsmigratie, GGZ, woningcrisis, dat hele statiegeld systeem waardoor dakloze drugsgebruikers zichzelf van drugs kunnen blijven voorzien en de rommel die dat veroorzaakt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ze leeft in een parallel universum. Er zijn voorbeelden genoeg gegeven in dit onderwerp.
Een groot deel van die daklozen zijn Oost-Europeanen. Als ik één euro kreeg voor elke keer dat ik hetzelfde bordje zie, met precies dezelfde tekst, dan hoefde ik niet meer te werken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze kaart wel valide punten aan waarom het mis gaat. In Amsterdam, maar ook elders. Arbeidsmigratie, GGZ, woningcrisis, dat hele statiegeld systeem waardoor dakloze drugsgebruikers zichzelf van drugs kunnen blijven voorzien en de rommel die dat veroorzaakt.
Dit is landelijk. En dan kun je wel zeggen dat Femke Amsterdam heeft gepresenteerd als een promiseland voor daklozen, landelijk gezien is er al jaren een stijging in daklozen en ik geloof echt dat jarenlang VVD daar een mooi aandeel in heeft met allerlei bezuinigingen in oa de GGZ en sociale voorzieningen.
Terecht ook.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De Femke Halsema haat zit diep.
Het is niet landelijk, het is stedelijk. Verder zijn de sociale voorzieningen prima; je moet alleen wel willen solliciteren en werken als je kunt werken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is landelijk. En dan kun je wel zeggen dat Femke Amsterdam heeft gepresenteerd als een promiseland voor daklozen, landelijk gezien is er al jaren een stijging in daklozen en ik geloof echt dat jarenlang VVD daar een mooi aandeel in heeft met allerlei bezuinigingen in oa de GGZ en sociale voorzieningen.
Arbeidsmigranten hebben werk, maar zodra ze niet meer nodig zijn worden ze eruit geflikkerd zijn ze ook gelijk hun verblijfplaats kwijt. En dat is vooral stedelijk inderdaad een groot probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2026 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is niet landelijk, het is stedelijk. Verder zijn de sociale voorzieningen prima; je moet alleen wel willen solliciteren en werken als je kunt werken.
Laat haar dan ook haar bekkie daarover houden...quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat kan Femke doen aan de situatie buiten Amsterdam
Volgens Halsema was dat een kant van Amsterdam die men ‘moest leren waarderen’.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:20 schreef theunderdog het volgende:
Amsterdam is ook een ramp. Op elke straathoek een dakloze, prullenbak die zijn 'ontploft'.
Oh, maar ik ben het tot zekere hoogte daar best mee eens. Het 'stadse' is ook de drukte, wat meer rommel, veel verschillende persoonlijkheden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Volgens Halsema was dat een kant van Amsterdam die men ‘moest leren waarderen’.
Ja, tot het uit de hand escaleert natuurlijk, dan mag een ander het oplossen.
Er zijn diverse arbeidsmigranten, EU arbeidsmigranten hebben hier recht op WW na hun ontslag, geen bijstand. Die kunnen naar hun thuisland terugkeren mochten ze binnen de WW-duur hier geen baan vinden. Men wil geen uitkeringsshoppen in de EU en daarom is het recht op bijstand voor hen uitdrukkelijk uitgesloten. Duitsland maakt daar echter beperkt gebruik van en de gevolgen zijn er dan ook naar. Daarnaast heb je illegale arbeidsmigranten die zouden naar hun thuisland uitgezet dienen te worden. Dan is er de categorie die vallen onder kennismigranten van buiten de EU (denk aan ASML) die moeten wettelijk een hoog salaris betaalt krijgen (De bedragen van 2026 (minimaal 5942 euro pm voor 30+ en minimaal 4357 euro pm voor jonger dan 30 jaar)) en de werkgevers moeten de noodzakelijkheid aantonen, dat er hier te lande onvoldoende mensen met de gewenste competenties beschikbaar zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten hebben werk, maar zodra ze niet meer nodig zijn worden ze eruit geflikkerd zijn ze ook gelijk hun verblijfplaats kwijt. En dat is vooral stedelijk inderdaad een groot probleem.
Dat hoort, tot op zeker hoogte, inderdaad bij een stad. Maar als ik de inwoners moet geloven is het afval een groter wordend probleem in een stad dat afval importeert om te verbranden. Dat is raar.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh, maar ik ben het tot zekere hoogte daar best mee eens. Het 'stadse' is ook de drukte, wat meer rommel, veel verschillende persoonlijkheden.
Maar nu is men aan het overdrijven. En dat ziet Halsema ook.
Halsema is nu even het symbool van jarenlang wegkijken door de besturen van de steden waar het vooral om gaat. Besturen die niet heel toevallig grotendeels van de zelfde politieke kleur zijn als Halsema zelf. En ook zij heeft dat beleid en haar wethouders jarenlang verdedigd. Ze huilt krokodillentranenquote:Op maandag 31 augustus 2026 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het apart dat Femke hier als boosdoener wordt gezien, terwijl dit gewoon het resultaat is van een jarenlang beleid. Nergens zie ik 'kabinet Rutte' voorbij komen, echt nergens.
In meerdere grote steden is het een rommel, maar nee hoor Femke is de boosdoener
Ze heeft het toch alleen over Amsterdamquote:Op maandag 31 augustus 2026 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat haar dan ook haar bekkie daarover houden...
Inderdaad het resultaat van jarenlang landelijk vvd beleidquote:Op maandag 31 augustus 2026 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het apart dat Femke hier als boosdoener wordt gezien, terwijl dit gewoon het resultaat is van een jarenlang beleid. Nergens zie ik 'kabinet Rutte' voorbij komen, echt nergens.
In meerdere grote steden is het een rommel, maar nee hoor Femke is de boosdoener
Rutte is - in tegenstelling tot Halsema- al lang opgeflikkerd naar het buitenland. Misschien een goede suggestie.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor zover mij bekend wordt in de meeste landen een burgemeester gekozen en niet aangesteld op een ondemocratische wijze zoals het hier gaat. Ze kan bij Tata proberen een baan te krijgen als 'greenwasher'quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Rutte is - in tegenstelling tot Halsema- al lang opgeflikkerd naar het buitenland. Misschien een goede suggestie.
Nee joh. Zodra de begrotingperikelen zijn geweest is het glas, plas, was.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moet haar eigen normen en waarden laten vieren om de problemen op te lossen.
Ik pak de popcorn vast.
Veel arbeidsmigranten hebben redenen om niet terug naar hun thuisland te willen keren. We zijn een afvoerputje geworden maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen. Laten we iig niet nog meer geld hier aan uitgeven want het is een bodemloze putquote:Op maandag 31 augustus 2026 11:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er zijn diverse arbeidsmigranten, EU arbeidsmigranten hebben hier recht op WW na hun ontslag, geen bijstand. Die kunnen naar hun thuisland terugkeren mochten ze binnen de WW-duur hier geen baan vinden. Men wil geen uitkeringsshoppen in de EU en daarom is het recht op bijstand voor hen uitdrukkelijk uitgesloten. Duitsland maakt daar echter beperkt gebruik van en de gevolgen zijn er dan ook naar. Daarnaast heb je illegale arbeidsmigranten die zouden naar hun thuisland uitgezet dienen te worden. Dan is er de categorie die vallen onder kennismigranten van buiten de EU (denk aan ASML) die moeten wettelijk een hoog salaris betaalt krijgen (De bedragen van 2026 (minimaal 5942 euro pm voor 30+ en minimaal 4357 euro pm voor jonger dan 30 jaar)) en de werkgevers moeten de noodzakelijkheid aantonen, dat er hier te lande onvoldoende mensen met de gewenste competenties beschikbaar zijn.
In Duitsland is het minstens zo erg, we zijn echt niet enige afvoerputje geworden. Als je Jan Willem de agent volgt op YT krijg je een indruk van wie de overlast veroorzaken en ook waarop het huidige beleid vastloopt. Vooral oost-europese ex-arbeidmigranten die geen baan meer vinden en aan de drank en dakloos raken vallen op. Daarvan wordt een dossier opgemaakt en als zo iemand te vaak overlast veroorzaakt kan die het land uitgezet worden. Soms keren ze dan toch weer terug, wat weinig kan verbazen. Ook in hun oost-europees thuisland zal het niet makkelijk zijn een baan te vinden en te behouden voor iemand met alcoholproblemen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Veel arbeidsmigranten hebben redenen om niet terug naar hun thuisland te willen keren. We zijn een afvoerputje geworden maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen. Laten we iig niet nog meer geld hier aan uitgeven want het is een bodemloze put
Vaak hebben ze daar schulden of nog celstraf open staan en is het handiger daar even weg te blijvenquote:Op maandag 31 augustus 2026 12:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Duitsland is het minstens zo erg, we zijn echt niet enige afvoerputje geworden. Als je Jan Willem de agent volgt op YT krijg je een indruk van wie de overlast veroorzaken en ook waarop het huidige beleid vastloopt. Vooral oost-europese ex-arbeidmigranten die geen baan meer vinden en aan de drank en dakloos raken vallen op. Daarvan wordt een dossier opgemaakt en als zo iemand te vaak overlast veroorzaakt kan die het land uitgezet worden. Soms keren ze dan toch weer terug, wat weinig kan verbazen. Ook in hun oost-europees thuisland zal het niet makkelijk zijn een baan te vinden en te behouden voor iemand met alcholproblemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |