abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221728402
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 07:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, daar is totaal geen sprake van. Vreemd dat je dit op deze manier interpreteert. Benoemen dat iemand een bepaalde kant steunt is geen persoonlijke aanval, net zoals het benoemen van hypocrisie geen whataboutism betreft.

En het gebruik van burgers als menselijk schild is nu eenmaal de norm in de Palestijnse samenleving. Dat krijg je ook met een terreurgroepering als beleidsbepalers, wiens terrorisme door een meerderheid wordt gesteund.

Dat dit constant moet worden ontkend blijft bijzonder. Ook dat is weer het in de bres springen voor de Palestijnen.
Ik denk dat je nog een keer op moet zoeken wat nuance betekent, dat lijkt je namelijk vreemd te zijn.

Weer gooi je alles op één hoop namelijk, inclusief van mij zeggen dat ik “in de bres spring voor Palestijnen”.
pi_221729418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat je nog een keer op moet zoeken wat nuance betekent, dat lijkt je namelijk vreemd te zijn.

Weer gooi je alles op één hoop namelijk, inclusief van mij zeggen dat ik “in de bres spring voor Palestijnen”.
Wat nou nuance, de Palestijnen (oftewel de Arabische bezetters van Judea) hebben sinds 1948 al talloze pogingen gedaan om Israël te vernietigen, dat heet gewoon genocide, met je nuance :')
Laat maar waaien
  zaterdag 5 september 2026 @ 11:57:26 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221729486
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat nou nuance, de Palestijnen (oftewel de Arabische bezetters van Judea) hebben sinds 1948 al talloze pogingen gedaan om Israël te vernietigen, dat heet gewoon genocide, met je nuance :')
Ah ik begrijp het. En als straf mag Israël nu hetzelfde doen! Best logisch
pi_221729951
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Nee, dat is wat je ook doet. Zie hier:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 00:55 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een whataboutism én een persoonlijke aanval in één post. @:AFA2022 moet wel een speciaal plekje hebben.

Hamas gebruikt trouwens vrouwen en kinderen als menselijk schild. Niet elke Palestijn doet dat, en niet elke Palestijn is hamas. Ik dacht, ik breng die nuance even voor je aan.
Je probeert hier weer een scheiding aan te brengen tussen de Palestijnen aan de ene kant en Hamas aan de andere kant, waarmee je dus een groep probeert vrij te pleiten. Dat wil dus zeggen: opkomen voor die groep.
pi_221730098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ah ik begrijp het. En als straf mag Israël nu hetzelfde doen! Best logisch
Als ze jouw zusjes martelen, verkrachten en vermoorden, ga je dan thee drinken?
Laat maar waaien
pi_221730105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 13:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als ze jouw zusjes martelen, verkrachten en vermoorden, ga je dan thee drinken?
Jij denkt dat de thee ineens anders smaakt?
pi_221730491
@HowardRoark wil je dit bericht voor mij nuanceren?
twitter
pi_221730562
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 september 2026 14:42 schreef Since2003 het volgende:
@:howardroark wil je dit bericht voor mij nuanceren? [ x ]
Is hier nuance nodig dan?
pi_221730935
'De Palestijnen zijn Hamas niet' wordt er vaak gezegd (ook hier op FOK!) door naïevelingen die denken daarmee het beeld te kunnen wekken dat de Palestijnen een vredelievend volk zijn, die gewoon normaal net zoals mensen hier in het Westen hun leven willen leiden en helemaal niet worden gedreven voor radicale Islam en antisemitisme.

Geen Hamas toen, same shit.
quote:
In de vroege ochtend van 5 september 1972 klommen 8 Palestijnse terroristen over de hekken van het Olympisch dorp in München en drongen het verblijf van de Israelische delegatie binnen. Twee van hen werden direct vermoord, de andere 9 aanwezigen gegijzeld. Zij werden in de uren daarna op gruwelijke wijze mishandeld en gemarteld. Een mislukte reddingsoperatie later op de dag kostte uiteindelijk aan alle atleten het leven.
twitter
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 16:50:03 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221731367
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
'De Palestijnen zijn Hamas niet' wordt er vaak gezegd (ook hier op FOK!) door naïevelingen die denken daarmee het beeld te kunnen wekken dat de Palestijnen een vredelievend volk zijn, die gewoon normaal net zoals mensen hier in het Westen hun leven willen leiden en helemaal niet worden gedreven voor radicale Islam en antisemitisme.

Geen Hamas toen, same shit.
[..]
[ twitter ]
krijg meer de indruk dat jij een beeld probeert te scheppen dat iedere Palestijn een terrorist is (wat het ongetwijfeld makkelijker maakt om burgerdoden goed te praten) dat dat er iemand hier denkt dat het een vredelievend volk is dat gewoon normaal net als hier in het westen wil leven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221731450
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
krijg meer de indruk dat jij een beeld probeert te scheppen dat iedere Palestijn een terrorist is (wat het ongetwijfeld makkelijker maakt om burgerdoden goed te praten) dat dat er iemand hier denkt dat het een vredelievend volk is dat gewoon normaal net als hier in het westen wil leven
Dan begrijp je het niet goed. Er is in de Palestijnse samenleving een groot draagvlak voor terrorisme, dat is iets anders dan dat elke Palestijn een terrorist zou zijn.

Draagvlak wil zeggen in meer of mindere mate steun voor iets, maar niet per se actieve deelname. Dit hebben we tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 gezien, toen tienduizenden Palestijnen juichend in de straten stonden tijdens de aanslagen van Hamas. Lang niet al die mensen zullen actief lid zijn geweest van Hamas.

Burgerdoden zijn nu eenmaal onderdeel van elke oorlog, of mensen nu actief lid zijn van een terreurbeweging, dit actief of passief steunen of misschien zelfs helemaal niet. Dit heb je elke oorlog. Ik zie dan ook geen reden waarom dit uniek zou zijn mbt de oorlog in de Gazastrook. Toch zien we om burgerslachtoffers daar een unieke hysterie in het Westen. Alsof het erger zou zijn burgers doodgaan dan mensen in uniform, waarvan er in de Palestijnse samenleving over het algemeen geen weinig tot geen zijn omdat de beleidsbepalers (op dit moment Hamas) bewust geen onscheidbare maken tussen burgers en strijders.
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:02:21 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221731501
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan begrijp je het niet goed. Er is in de Palestijnse samenleving een groot draagvlak voor terrorisme, dat is iets anders dan dat elke Palestijn een terrorist zou zijn.

Draagvlak wil zeggen in meer of mindere mate steun voor iets, maar niet per se actieve deelname. Dit hebben we tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 gezien, toen tienduizenden Palestijnen juichend in de straten stonden tijdens de aanslagen van Hamas. Lang niet al die mensen zullen actief lid zijn geweest van Hamas.

Burgerdoden zijn nu eenmaal onderdeel van elke oorlog, of mensen nu actief lid zijn van een terreurbeweging, dit actief of passief steunen of misschien zelfs helemaal niet. Dit heb je elke oorlog. Ik zie dan ook geen reden waarom dit uniek zou zijn mbt de oorlog in de Gazastrook. Toch zien we om burgerslachtoffers daar een unieke hysterie in het Westen. Alsof het erger zou zijn burgers doodgaan dan mensen in uniform, waarvan er in de Palestijnse samenleving over het algemeen geen weinig tot geen zijn omdat de beleidsbepalers (op dit moment Hamas) bewust geen onscheidbare maken tussen burgers en strijders.
je reageert niet echt op iets wat ik zeg
pi_221731548
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
je reageert niet echt op iets wat ik zeg
Dat doe ik wel, je stelt dat je de indruk krijgt dat ik het beeld probeer te scheppen dat iedere Palestijn een terrorist zou zijn wat het makkelijk zou maken om burgerslachtoffers goed te praten. Dat doe ik niet.
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:09:42 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221731582
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doe ik wel, je stelt dat je de indruk krijgt dat ik het beeld probeer te scheppen dat iedere Palestijn een terrorist zou zijn wat het makkelijk zou maken om burgerslachtoffers goed te praten. Dat doe ik niet.
dat eerste doe je al een tijdje ja, dat tweede is speculatie van mijn kant daarom staat het tussen haakjes

maar denk wel dat het klopt
pi_221732195
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk wel dat iedere Palestijn 'een strijder voor Allah' is.
pi_221732231
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:18 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Weinig Palestijnen die een hond, lesbie, homo of vrouw als volwaardige levensvorm zullen beschouwen.
Laat maar waaien
pi_221732424
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Weinig Palestijnen die een hond, lesbie, homo of vrouw als volwaardige levensvorm zullen beschouwen.
Moeders werpen daar kinderen om te sterven voor Allah.
pi_221732482
quote:

[..]
De bereidheid tot het zogeheten 'martelaarschap' zal hoog liggen inderdaad. Er zullen vast de nodige uitzonderingen zijn, wellicht een vijfde of zo. Dan is ook wel in lijn met de 75% van de mensen die de aanslagen van 7 oktober 2023 steunde.

Het blijft zo bizar en schrikbarend om te zien dat dit er niet in wil bij veel Westerlingen, die zich op basis van niets allemaal dingen inbeelden over hoe onschuldig de Palestijnen wel niet zijn en dat we hen moeten steunen.

Maar waarom zou je als Westerling een samenleving steunen met zulke sentimenten? Waarom zouden wij in moeten zitten met Palestijnen die om het leven komen? We hebben het over een samenleving waar mensen op 9/11 in de straten stonden:

twitter
pi_221732494
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De bereidheid tot het zogeheten 'martelaarschap' zal hoog liggen inderdaad. Er zullen vast de nodige uitzonderingen zijn, wellicht een vijfde of zo. Dan is ook wel in lijn met de 75% van de mensen die de aanslagen van 7 oktober 2023 steunde.

Het blijft zo bizar en schrikbarend om te zien dat dit er niet in wil bij veel Westerlingen, die zich op basis van niets allemaal dingen inbeelden over hoe onschuldig de Palestijnen wel niet zijn en dat we hen moeten steunen.

Maar waarom zou je als Westerling een samenleving steunen met zulke sentimenten? Waarom zouden wij in moeten zitten met Palestijnen die om het leven komen? We hebben het over een samenleving waar mensen op 9/11 in de straten stonden:

[ twitter ]
75%?
pi_221732509
quote:

[..]

[ twitter ]
Terwijl het zo makkelijk uittesten is allemaal als je een beetje in de war bent, trek een roze tutu aan als man of vrouw en zing een liedje op een plein in Khan Younis of Tel Aviv, dan kom je er heel snel achter of je aan de goede of slechte kant van de geschiedenis staat.
Laat maar waaien
pi_221732541
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
75%?
Poll shows Palestinians back Oct. 7 attack on Israel, support for Hamas rises
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Terwijl het zo makkelijk uittesten is allemaal als je een beetje in de war bent, trek een roze tutu aan als man of vrouw en zing een liedje op een plein in Khan Younis of Tel Aviv, dan kom je er heel snel achter of je aan de goede of slechte kant van de geschiedenis staat.
Correct.

Het is dan ook wel hilarisch dat je tijdens pro-Palestijnse demonstraties soms mensen ziet met bordjes 'right side of history' of iets dergelijks, want dat is dus precies de kant waar zij niet staan.
pi_221732571
quote:

[..]

[ twitter ]
De mens kiest veelal de makkelijkste weg en kijkt liever weg.
pi_221732589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:17 schreef enmanuel het volgende:

[..]
De mens kiest veelal de makkelijkste weg en kijkt liever weg.
Het is vooral het idee dat er binnen bepaalde contreien is gaan leven dat alles wat niet-Westers, niet-blank en Islamitisch is, de goede kant betreft en alles wat geallieerd is aan het Westen (zeker de VS) slecht is. Daarom zagen we zelfs tijdens de oorlog in Iran een rare, vaak niet openlijk uitgesproken, sympathie voor Iran of zelfs het regime.

De Palestijnse samenleving is anti-Westers, radicaal Islamitisch, en vol met zogeheten 'mensen van kleur'. Dus dat zorgt voor een unieke mix wat in weet te spelen om de emoties van naïeve Westerlingen. Die denken dat het leed van zulke mensen niet hun eigen schuld is, maar onze schuld.

En dan laat ik antisemitisme hier nog even buiten beschouwen want dat zal in sommige gevallen ook een rol spelen, met name bij radicaal links en radicaal rechts.
pi_221732626
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral het idee dat er binnen bepaalde contreien is gaan leven dat alles wat niet-Westers, niet-blank en Islamitisch is, de goede kant betreft en alles wat geallieerd is aan het Westen (zeker de VS) slecht is. Daarom zagen we zelfs tijdens de oorlog in Iran een rare, vaak niet openlijk uitgesproken, sympathie voor Iran of zelfs het regime.

De Palestijnse samenleving is anti-Westers, radicaal Islamitisch, en vol met zogeheten 'mensen van kleur'. Dus dat zorgt voor een unieke mix wat in weet te spelen om de emoties van naïeve Westerlingen. Die denken dat het leed van zulke mensen niet hun eigen schuld is, maar onze schuld.

En dan laat ik antisemitisme hier nog even buiten beschouwen want dat zal in sommige gevallen ook een rol spelen, met name bij radicaal links en radicaal rechts.
Mja, ik weet niet of het doelbewust anti-Westers is. Ik denk dat het eerder kiezen voor meer chaos ipv orde is.
pi_221732640
quote:
Dit. Het wordt er vanaf jongs af aan ingeprent.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')