abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:03:04 #201
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221656344
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zoek je dan geen ander werk? Gewoon effe 'logisch en rationeel' benaderen dus.
Precies mijn gedachte…

En ook de mannelijke leraren waarderen het niet als leerlingen elkaar terugslaan en in vechtpartijen terecht komen.
Het gesprek aangaan en conflicten proberen uit te praten heeft ook bij hun de voorkeur.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:27:56 #202
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221656579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zoek je dan geen ander werk? Gewoon effe 'logisch en rationeel' benaderen dus.
Welkom feministe van het 1e uur

Ik haal voldoening uit mijn werk en ik heb veel vakantie, daarom zoek ik geen ander werk
Le Diable
pi_221656586
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:37 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja er werken heel veel vrouwen in het onderwijs en dat leidt tot oeverloos en eindeloos praten en gesprekken voeren en leuke werkvormen bedenken en vooral alles vanuit emotie en de gedachte dat alles vooral leuk moet zijn

Vergaderen met vrouwen is een hel
Waarom zou onderwijs niet leuk mogen zijn? Ik neem aan dat jij op een basisschool werkt als docent. En dat je daar de enige man bent tussen de vrouwen.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:30:27 #204
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221656590
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Precies mijn gedachte…

En ook de mannelijke leraren waarderen het niet als leerlingen elkaar terugslaan en in vechtpartijen terecht komen.
Het gesprek aangaan en conflicten proberen uit te praten heeft ook bij hun de voorkeur.
Klopt. Geweld is nooit goed. Alleen de afgelopen duizenden jaren hebben me geleerd dat mannen vechten, dat doen ze nu eenmaal. En dat is niet per definitie slecht. Ik heb de voorbij jaren heeeel veel conflicten zien voorbij komen waarbij de meiden absoluut de kroon spannen met psychologische terreur naar elkaar, dagen, weken en maanden elkaar geestelijk de vernieling in helpen. Doe mij dan maar een goeie knokpartij en daar blijft het dan bij.
Le Diable
pi_221656600
quote:

[..]
Ja er werken heel veel vrouwen in het onderwijs en dat leidt tot oeverloos en eindeloos praten en gesprekken voeren en leuke werkvormen bedenken en vooral alles vanuit emotie en de gedachte dat alles vooral leuk moet zijn

Dat klopt wel haha. Zat ooit in een project overleg over een technisch project op meerdere scholen.
Dat zou 20min voortgang e.d. bespreken moeten zijn. Dat werd op een gegeven moment 1,5-2 uur gewauwel over tja waarover eigenlijk? Idd met 90% vrouwen.
Vrouwen hebben heel veel kwaliteiten maar bouw en techniek hebben ze geen feeling mee.
Opgelost door hun een eigen werkgroep te laten vormen met 3 taken, iets met kleur bepalen enzo, daar waren ze na een jaar nog niet uit. _O-
Vakman pur sang
pi_221656602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:27 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Welkom feministe van het 1e uur

Ik haal voldoening uit mijn werk en ik heb veel vakantie, daarom zoek ik geen ander werk
Aha. Dus het is gewoon een pretbaantje voor jou. Dan nog snap ik je klacht niet over het vergaderen met vrouwen.
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 09:37:29 #207
38824 crew  Droopie
pi_221656615
quote:

[..]

Dat klopt wel een beetje, een familielid heeft haar scriptie geschreven over mentale gezondheid van schoolgaande kinderen.

Tegenwoordig komt het soms op mij over dat scholen, behalve opvoeden, halve buurtcentrums aan het woorden zijn, met beperkte budgetten.

Scholen moeten praten over veiligheid, sociale media, telefoongebruik, acceptatie van andere culturen, mentale gezondheid en dat tussen 0835 en 1445..

Maar als je dan weer eens een onderzoek leest over taal of wiskunde, dan denk ik hmm, misschien wat meer echt les geven.

Kan er naast zitten hoor, en we hoeven ook niet terug te gaan naar de tijd dat de leraar je een draai om je oren geeft en je ouders dat s'avonds nog een keer doen als je je misdraagt.

Maar de halve opvoeding lijkt tegenwoordig maar uit handen gegeven worden, om welke reden dan ook.. Misschien omdat de overheid dat bewust zo stuurt of dat, een gedeelte, van de ouders verwacht wordt.
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 09:57:30 #208
441859 crew  Lenny77
pi_221656730
Even een 'groeps antwoord':

Als lessen tegenwoordig niet leuk zijn dan raak je iedereen kwijt. De aandachtspanne is extreem kort geworden. Dus ik denk dat daar mss een oorzaak in zit?
Ja meisjes zijn spinnen.. dat van die terreur geloof ik wel. Dan is een knokpartij niet zo slecht. Helaas zijn de knokpartijen tegenwoordig niet meer normaal. Mensen hebben messen of vallen in grote groepen aan als hyena's. De tijd van 1 tegen 1 bestaat niet meer. Ik kan me voorstellen dat je dan alles op alles zet voor een escalatie te vermijden.
Het leerplan wordt niet bepaald door de leerkrachten. Zij voeren enkel uit. Lesgeven is tegenwoordig ook niet meer lesgeven maar vooral veel papierwerk, doelstellingen, reflecties,.. :r

En eerlijk gezegd? De top van het onderwijs, de beslissers zeg maar... Dat zijn nog steeds vooral mannen. Zij bepalen wat er gebeuren zal. Niet Marieke met haar roze glitterkaarten.

Daarbuiten zijn leerkrachten meestal niet de leukste mensen qua karakter :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221656816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Inmiddels weer lager ja, maar laten we zeggen dat het in de jaren 60 toch flink omhoog is gegaan? Rond de tijd van het feminisme.

De tweede zin begrijp ik niet goed?
We hebben het nu over zaken die we de afgelopen 10 jaar vooral zien.

Met feminisme is helemaal niets mis. Er is wel iets mis met doorslaan daarin. Het gekke is ook weer dat het soms compleet tegengesteld is. Bv een groep die prostitutie als een doodnormale baan ziet (ooit gewoon door het UWV geopperd…) en een andere groep die het wil verbieden omdat het vrouwen dienstbaar maakt aan mannen.

En ja, het is altijd een minderheid die volslagen van het padje gaat, maar zo’n minderheid kan grote invloed hebben.
pi_221656829
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sommige vrouwen... ik kom ze niet echt tegen, die extremisten en schreeuwers. Eigenlijk zelfs niet.
Alleen online vind je dat gif.
Zelfs de mensen met de meest ernstige vorm van vriepellestein tourettes houden hun klep gelukkig als ze niet omringd zijn door anderen met dezelfde conditie.

Het is een beetje als met een neonazi. Dat kan op het schoolplein ook een normale kerel zijn waarmee je een normaal praatje hebt.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:20:37 #211
438527 MissButterflyy
pi_221656838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:30 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Klopt. Geweld is nooit goed. Alleen de afgelopen duizenden jaren hebben me geleerd dat mannen vechten, dat doen ze nu eenmaal. En dat is niet per definitie slecht. Ik heb de voorbij jaren heeeel veel conflicten zien voorbij komen waarbij de meiden absoluut de kroon spannen met psychologische terreur naar elkaar, dagen, weken en maanden elkaar geestelijk de vernieling in helpen. Doe mij dan maar een goeie knokpartij en daar blijft het dan bij.
Dan doe je dat maar lekker buiten de school, en niet in de klas of op het schoolplein.
pi_221656845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom zou onderwijs niet leuk mogen zijn? Ik neem aan dat jij op een basisschool werkt als docent. En dat je daar de enige man bent tussen de vrouwen.
Het lijkt mij dat bij onderwijs het onderwijzen wel voorop moet staan.

Leuk is prima, maar vaak is werk niet alleen maar leuk.
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 10:24:41 #213
441859 crew  Lenny77
pi_221656858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We hebben het nu over zaken die we de afgelopen 10 jaar vooral zien.

Met feminisme is helemaal niets mis. Er is wel iets mis met doorslaan daarin. Het gekke is ook weer dat het soms compleet tegengesteld is. Bv een groep die prostitutie als een doodnormale baan ziet (ooit gewoon door het UWV geopperd…) en een andere groep die het wil verbieden omdat het vrouwen dienstbaar maakt aan mannen.

En ja, het is altijd een minderheid die volslagen van het padje gaat, maar zo’n minderheid kan grote invloed hebben.
De feminisering is toch echt niet iets van de laatste 10 jaar?? Dan kan het onmogelijk al zo een impact hebben om doorgedrongen te zijn in de maatschappij en al grote veranderingen te hebben veroorzaakt.

Dat van die prostitutie is beiden deels waar. Als ze erkend zijn dan zijn ze ook beschermd en hebben ze rechten, pensioenopbouw,... De illegaliteit kan eruit gehaald en ik vermoed dat je dan ook minder mensenhandel gaat hebben.
En ja.. de keerzijde van ten dienste staan voor de mannen... Ik begrijp het gevoel daarachter wel maar als iemand dit volledig voor de 100% vrijwillig doet.. wie zijn wij dan om dat te veroordelen? ( Ik weet dat jij dit niet doet)
De eerste groep lijken mij rationele mensen te zijn die inzitten met die vrouwen en hun status.
De tweede groep lijken mij de kortpittige paarse schreeuwers te zijn.
pi_221656865
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat bij onderwijs het onderwijzen wel voorop moet staan.

Leuk is prima, maar vaak is werk niet alleen maar leuk.
We hebben het hier over basisonderwijs. De lagere school noemden we dat vroeger.
Ik herinner me nog een uitzending van Sonja Barend waar het onderwerp ging over leraartje pesten.
Dat kwam op heel veel scholen voor maar ook (en dat vond ik echt schokkend) in het volwassen onderwijs.

Volwassenen dus die er zelf voor kozen om zich bij of om te laten scholen.
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 10:25:42 #215
441859 crew  Lenny77
pi_221656867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zelfs de mensen met de meest ernstige vorm van vriepellestein tourettes houden hun klep gelukkig als ze niet omringd zijn door anderen met dezelfde conditie.
Dit is echt niet waar hoor?
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:36:45 #216
438527 MissButterflyy
pi_221656934
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vraag me af waar hij ze tegenkomt.
@VEM2012, kun je dat uitleggen?

Collega’s, vriendenkring, de verjaardagskring, of in de fuik van je Twitter account?
pi_221656967
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De feminisering is toch echt niet iets van de laatste 10 jaar?? Dan kan het onmogelijk al zo een impact hebben om doorgedrongen te zijn in de maatschappij en al grote veranderingen te hebben veroorzaakt.

Dat van die prostitutie is beiden deels waar. Als ze erkend zijn dan zijn ze ook beschermd en hebben ze rechten, pensioenopbouw,... De illegaliteit kan eruit gehaald en ik vermoed dat je dan ook minder mensenhandel gaat hebben.
En ja.. de keerzijde van ten dienste staan voor de mannen... Ik begrijp het gevoel daarachter wel maar als iemand dit volledig voor de 100% vrijwillig doet.. wie zijn wij dan om dat te veroordelen? ( Ik weet dat jij dit niet doet)
De eerste groep lijken mij rationele mensen te zijn die inzitten met die vrouwen en hun status.
De tweede groep lijken mij de kortpittige paarse schreeuwers te zijn.
Nee, het is niet van de laatste 10 jaar de feminisering. Wat wel iets van de laatste 10 jaar is, is het veronderstelde gevolg daarvan omdat er bij diverse instituties een kantelpunt is bereikt (even los van of dat waar is, het is wat wordt betoogd).

Sowieso zijn de wortels van ‘woke’ denken deels al meer dan 100 jaar oud.

In die zin zou je ook kunnen denken dat het maar een tijdelijk fenomeen is, maar vooralsnog zie ik een trein die doordendert.

Tav de prostitutie: ik ben het eens met dat prostituees bescherming verdienen en in die zin hun werk beschouwd dient te worden als iedere andere vorm van legale inkomsten. Maar het blijft werk met ruwe kantjes. Zowel fysiek (het is potentieel gevaarlijk) als mentaal.

En ik snap op zich ook de mensen die kritisch zijn op prostitutie (vanwege de vele misstanden). Maar verbieden is weer het andere uiterste.
pi_221656980
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh? Jij denkt dat ze de hele dag door vriepellestein roepen?

Volgens mij is dat vooral aan groepsuitjes gebonden.
pi_221656996
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zie dat eerlijk gezegd niet in mijn omgeving?
Het feit dat kinderen al geen cijfers meer krijgen op de basisschool moet toch een indicatie zijn over hoe ver dit verschijnsel is doorgedrongen in de samenleving.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:58:36 #220
438527 MissButterflyy
pi_221657055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:49 schreef C64 het volgende:

[..]
Het feit dat kinderen al geen cijfers meer krijgen op de basisschool moet toch een indicatie zijn over hoe ver dit verschijnsel is doorgedrongen in de samenleving.
Sorry? Wat is dit voor onzin?

Kinderen hebben op hun rapport alsnog voldoende, goed, onvoldoende enz staan.

En punten en cijfers spelen wel degelijk mee in Cito scores. Het gaat nergens anders over tijdens rapportgesprekken op school. Hoe is de score, hoe is de groei en ontwikkeling enz.
pi_221657236
Interessant topic, en inmiddels al op 9 pagina's. Ik heb het niet allemaal gelezen, maar er lijken verschillende dingen te gebeuren in de westerse wereld die mogelijkerwijs eenzelfde bron kennen. Of dat feminisering is, weet ik niet zeker.

Een opsomming van de laatste 10-15 jaar:

BLM en de aandacht voor koloniaal verleden, (aangepraat?) westers schuldgevoel. Racisme wordt weer een hottopic.

MeToo beweging. Misstanden in de wereld van celebs brengen een hele maatschappelijke verandering (en houding) in gang. (Westerse) Masculiniteit wordt zeer kritisch onder de loep genomen.

DEI, (geforceerd?) inclusief en divers zijn.

LHBTQI+, het streven naar een non-binair, genderneutrale maatschappij. Iedereen mag zijn wie "hen" wil zijn.

Ongeremde instroom van migranten, met een knuffelhouding jegens de multi-culti samenleving. Iedereen is welkom.

Anti-Israel/Pro-Palestina houding. Vooral aangestuurd door links-"progressief".

Dating apps die leidend worden in het vinden nieuwe relaties en de wereld van dating. Vooral mannen stuiten op nieuwe uitdagingen in deze wereld.

Opkomst PUA, incel, MTGOW, manosphere, looksmaxxxing cultuur. Een tegenreactie op de, naar-sommige-mannen-hun-mening, ongebalanceerde datingwereld en feminisering van de maatschappij.

Algemene trends:

Vrouwen kiezen steeds vaker voor carrière dan het gezinsleven.

Toename van vrouwen op invloedrijke topposities.

Steeds minder mannen in het onderwijs.

Zowel vrouwen als mannen die 'struggles' ervaren in datingwereld.

Afname geboortecijfers.
pi_221657239
quote:

[..]
Ik weet niet op welke school jouw kinderen zitten, maar op de basisschool worden zeker cijfers of anderszins beoordelingen gegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:25:18 #223
441859 crew  Lenny77
pi_221657402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Huh? Jij denkt dat ze de hele dag door vriepellestein roepen?

Volgens mij is dat vooral aan groepsuitjes gebonden.
Ow wacht....
Je hebt het niet over mensen met Tourette :@

Die las ik even verkeerd :')
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:25:58 #224
441859 crew  Lenny77
pi_221657408
quote:

[..]
Maakt het uit of je een 3/10 hebt of een rode bol?
Beide is gebuisd hoor..
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 11:27:32 #225
441859 crew  Lenny77
pi_221657417
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:12 schreef Cockwhale het volgende:
Interessant topic, en inmiddels al op 9 pagina's. Ik heb het niet allemaal gelezen, maar er lijken verschillende dingen te gebeuren in de westerse wereld die mogelijkerwijs eenzelfde bron kennen. Of dat feminisering is, weet ik niet zeker.

Een opsomming van de laatste 10-15 jaar:

BLM en de aandacht voor koloniaal verleden, (aangepraat?) westers schuldgevoel. Racisme wordt weer een hottopic.

MeToo beweging. Misstanden in de wereld van celebs brengen een hele maatschappelijke verandering (en houding) in gang. (Westerse) Masculiniteit wordt zeer kritisch onder de loep genomen.

DEI, (geforceerd?) inclusief en divers zijn.

LHBTQI+, het streven naar een non-binair, genderneutrale maatschappij. Iedereen mag zijn wie "hen" wil zijn.

Ongeremde instroom van migranten, met een knuffelhouding jegens de multi-culti samenleving. Iedereen is welkom.

Anti-Israel/Pro-Palestina houding. Vooral aangestuurd door links-"progressief".

Dating apps die leidend worden in het vinden nieuwe relaties en de wereld van dating. Vooral mannen stuiten op nieuwe uitdagingen in deze wereld.

Opkomst PUA, incel, MTGOW, manosphere, looksmaxxxing cultuur. Een tegenreactie op de, naar-sommige-mannen-hun-mening, ongebalanceerde datingwereld en feminisering van de maatschappij.

Algemene trends:

Vrouwen kiezen steeds vaker voor carrière dan het gezinsleven.

Toename van vrouwen op invloedrijke topposities.

Steeds minder mannen in het onderwijs.

Zowel vrouwen als mannen die 'struggles' ervaren in datingwereld.

Afname geboortecijfers.
Dit kan je toch allemaal niet onder feminisering scharen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')