Hoeveel vrouwlijke minister-presidenten hebben we gehad?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin is het natuurlijk niet gezien het gedweep met Gaza en de oververtegenwoordiging van vrouwen bij die optochten. Ook stemmen vrouwen overwegend links dat PRO-immigrant is.
We moeten ook niet naar een situatie toe dat vrouwen nooit ergens verantwoordelijk voor zijn en alles de schuld is van een ander he?
Kritiek op vrouwen, de slechte eigenschappen van sommige vrouwen is geen vrouwenhaat, vrouwen zijn mensen en mensen zijn over het algemeen gemankeerd.
Ik begrijp de ophef in beide gevallen niet. Het staat en ieder vrij om meer 'traditionele' rollenpatronen in hun relatie te willen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zegt niet ‘dan vind ik je geen man’ maar ‘dan ben je in mijn ogen heen man’. Dat is een subtiel, maar belangrijk verschil. En zeker in de huidige tijd waarin dergelijke uitspraken vaker voorkomen en waarin misogynie en uitspraken als ‘stemrecht van vrouwen terugdraaien’ regelmatig voorkomen, heb je met een groot bereik zoals hij heeft met een half miljoen volgers de verantwoordelijkheid om je woorden goed te kiezen.
Overigens was er enorme ophef over twee islamitische podcasters die ook dergelijke opmerkingen maakten, en Roelvinks dat dan wel? Wat is het verschil?
Idiocracy is steeds meer een dingetje aan het worden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:58 schreef C64 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Is dit toxische femininiteit van die Olcay? Of zit die Roelvink hier fout?
Vind hem een beetje een kwalletje maar 25 jaar geleden zou er toch geen haan naar zo'n mening gekraaid hebben![]()
In die zin is feminisering of lijkt het wel steeds meer een dingetje te worden, ook in de media die hier handig op inspelen.
Je redeneert teveel vanuit het verleden door te denken dat dit soort dommerikken geen relevantie hebben. Leeghoofden met een groot gevolg op social media hebben niet zelden een grote invloedssfeer. Die Roelvink heeft volgens Olcay iets van 500.000 volgers. Dat is meer dan je gemiddelde Kamerlid in Nederland. Een partij als FvD recruteert en adverteert voornamelijk via diverse social media en komt al niet eens meer opdraven voor die tv showtjes of debatten. Die Tate had niemand ooit van gehoord als er geen internet bestond maar nu heeft hij een miljoenengevolg.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Idiocracy is steeds meer een dingetje aan het worden.
Alsof de mening van een geboetseerd leeghoofd als Roelvink er ook maar iets toe doet.
Dan doet Donny een podcastje, en schrijft Olcay een stukje en dan heeft Renze een onderwerpje en mag Donny langskomen stotteren. "Ik had het misschien anders moeten verwoorden. Jongens onder elkaar. Ik mag toch zeker wel een persoonlijke mening hebben."
Ophef en vertier. Kletskoekshows.
Ik denk dat Olcay het nog wel vanuit nobele motieven doet, maar ze schiet er niks mee op, behalve aandacht genereren voor dat leeghoofd.
Dus, feminisering? Neuh... verdommunicatie.
Je geeft perfect aan waarom het niet oké is dat zo’n Roelvink dit soort dingen zegt, maar vervolgens als Olcay dat tegen hem zegt, is ze toxisch feminien bezig.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:16 schreef C64 het volgende:
[..]
Je redeneert teveel vanuit het verleden door te denken dat dit soort dommerikken geen relevantie hebben. Leeghoofden met een groot gevolg op social media hebben niet zelden een grote invloedssfeer. Die Roelvink heeft volgens Olcay iets van 500.000 volgers. Dat is meer dan je gemiddelde Kamerlid in Nederland. Een partij als FvD recruteert en adverteert voornamelijk via diverse social media en komt al niet eens meer opdraven voor die tv showtjes of debatten. Die Tate had niemand ooit van gehoord als er geen internet bestond maar nu heeft hij een miljoenengevolg.
Hele volksstammen laten zich online maar al te graag op jutten. Je kunt dat typeren als verdomming maar daarmee kom je er niet vanaf. Er zal dieper naar oorzaken gekeken moeten worden op welke impact zaken als algoritmes hebben binnen bepaalde kringen maar ook hoe ze precies in ons brein opereren en processen triggeren. Waarom zoveel mensen afdrijven tot het als het ware wappies worden en dystopisch van gaan denken bijvoorbeeld. Of waarom hele gewone mannen ineens vrouwen gaan haten door stomme TikToks en vice versa.
Het is iets nieuws dat bij deze tijd hoort en lastig te begrijpen is. Van daar uit krijgen dat soort figuren een podium en hebben ook wij het er hier nu ook weer over. De trigger werkt beide kanten op want je zou ook kunnen opteren om die Roelvink gewoon te laten kletsen.
Ik denk vooral dat laatste.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:21 schreef C64 het volgende:
[..]
Ik kan uit jouw reactie helaas niet opmaken wat je nu echt denkt over de hele ophef omdat jij je nogal wat stellingen te gelijk neer zet die elkaar bovendien tegenspreken.. Aan de ene kant keur je het goed dat mannen zo doen en zo denken maar dan zit hij volgens jou weer hartstikke fout ookal is er geen aantoonbaar verdienmodel waar volgens jou het probleem in zit bij de manosphere. Er zit weinig rode lijn in je post. Of ik kan hem in elk geval niet ontdekken.
Ik snap heel goed wat je zegt hoor en waar het gevaar hem in zit. Alleen zie of hoor ik hem hier niet iets geks zeggen anders dan een echte man stuurt zijn vrouw niet naar een personal trainer?quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je geeft perfect aan waarom het niet oké is dat zo’n Roelvink dit soort dingen zegt, maar vervolgens als Olcay dat tegen hem zegt, is ze toxisch feminien bezig.
Het zal wel. Ik hoor en zie steeds vaker dat soort opmerkingen. En ik vind het gevaarlijk voor mijn rechten en veiligheid en die van mijn dochter.
Zijn vrouw mag geen mannelijke trainer hebben. Geen mannelijke vrienden…quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:51 schreef C64 het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je zegt hoor en waar het gevaar hem in zit. Alleen zie of hoor ik hem hier niet iets geks zeggen anders dan een echte man stuurt zijn vrouw niet naar een personal trainer?
Dat is misschien vrij smakeloos maar verder toch totaal ongevaarlijk.
Waarom is dat een vorm van iemand controleren, hij stopt zijn vrouw toch niet in een kooi?quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn vrouw mag geen mannelijke trainer hebben. Geen mannelijke vrienden…
Dat is de light versie van: mag jouw vrouw alleen naar buiten?
Het is controle uitoefenen over je partner. En dat is geen beste eigenschap.
Hoe anders is het als je zegt: ik voel mij er niet prettig bij als ze alleen met een mannelijke persoonlijke trainer traint, dus daar zou ik het wel met haar over willen hebben.
Dat kan. Iemand kan onzeker zijn en dat is doodnormaal om dat dan te bespreken.
Maar zoals hij het brengt… Niet ok.
En zijn: ik had het anders moeten verwoorden komt op mij ook niet geloofwaardig over.
Wat dat betreft verdient de manosphere betere rolmodellen. Maar helaas is het vaak of een Roelvinkje, of zo’n vaatdoek van een Hofman.
Maar goed, extremen trekken de meeste kijkers helaas.
Zijn mening heeft natuurlijk niets met masculiniteit te maken, maar alles met dat die gozer zich heeft bekeerd tot de islam.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:13 schreef C64 het volgende:
[..]
Waarom is dat een vorm van iemand controleren, hij stopt zijn vrouw toch niet in een kooi?
Mijn manier van samenleven is het ook niet maar het zijn keuzes die je als man kunt maken. Als vrouw ook. Zijn er zat die niet willen dat hun man met een andere vrouw praat omdat ze ziek jaloers en onzeker zijn.
Als je een partner weet te vinden die daar net zo in staat is dat jullie beiden goed recht. Helemaal niks controversieels of vrouwonvriendelijks aan. Het is ook wel vrij ironisch en naïef allemaal van die Olcay want dat er hele volksstammen zo in het leven staan zou zij als Turk toch moeten weten.
Het giftige aspect voor mij zit hem in de aanvallende manier van hem benaderen louter omdat hij zo denkt. Hem aan de schandpaal proberen te nagelen. Een andere vrouw die zelfs zijn werkgever gaat benaderen in een poging hem te ontslaan. Dat gaat allemaal wel heel ver vind je niet?
Alles waar masculiniteit voor staat als gevaar duiden vind ik nu juist een voorbeeld van een samenleving die feminiseert. Als dat al een woord is.
Goed en genuanceerd punt. Ik vind het ook niet fijn als mijn vriendin op stap gaat met mannen of zelfs mannelijke vrienden heeft waarmee ze veel en intensief tijd mee doorbrengt. Dat wordt dan door bepaalde mensen weggezet als 'wantrouwig' of je bent je vriendin 'aan het beperken'. Zo zie ik het niet. Ik denk alleen dat een relatie tussen man en vrouw exclusief is en als je dan een vriendin hebt die elk weekend in de kroeg hangt met haar mannelijke vrienden dan moet je dit volgens de gefeminiseerde norm dan maar gewoon accepteren en zelf nog haar hierin ondersteunen met begrip enzoquote:Op dinsdag 1 september 2026 21:13 schreef C64 het volgende:
[..]
Waarom is dat een vorm van iemand controleren, hij stopt zijn vrouw toch niet in een kooi?
Mijn manier van samenleven is het ook niet maar het zijn keuzes die je als man kunt maken. Als vrouw ook. Zijn er zat die niet willen dat hun man met een andere vrouw praat omdat ze ziek jaloers en onzeker zijn.
Als je een partner weet te vinden die daar net zo in staat is dat jullie beiden goed recht. Helemaal niks controversieels of vrouwonvriendelijks aan. Het is ook wel vrij ironisch en naïef allemaal van die Olcay want dat er hele volksstammen zo in het leven staan zou zij als Turk toch moeten weten.
Het giftige aspect voor mij zit hem in de aanvallende manier van hem benaderen louter omdat hij zo denkt. Hem aan de schandpaal proberen te nagelen. Een andere vrouw die zelfs zijn werkgever gaat benaderen in een poging hem te ontslaan. Dat gaat allemaal wel heel ver vind je niet?
Alles waar masculiniteit voor staat als gevaar duiden vind ik nu juist een voorbeeld van een samenleving die feminiseert. Als dat al een woord is.
Je mist een beetje het punt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Goed en genuanceerd punt. Ik vind het ook niet fijn als mijn vriendin op stap gaat met mannen of zelfs mannelijke vrienden heeft waarmee ze veel en intensief tijd mee doorbrengt. Dat wordt dan door bepaalde mensen weggezet als 'wantrouwig' of je bent je vriendin 'aan het beperken'. Zo zie ik het niet. Ik denk alleen dat een relatie tussen man en vrouw exclusief is en als je dan een vriendin hebt die elk weekend in de kroeg hangt met haar mannelijke vrienden dan moet je dit volgens de gefeminiseerde norm dan maar gewoon accepteren en zelf nog haar hierin ondersteunen met begrip enzo
"Hoe was je avondje uit met de jongens, schat?"
"Nou, heerlijk. Drie man in het toilet afgezogen en daarna nog een 'afzakkertje' met z'n alleen in het café ernaast."
Beetje gechargeerd, maar er is toch geen vent die gelooft dat je alleen maar 'gezellig hebt lopen kletsen' de hele avond
quote:In de nieuwste aflevering van de Dilemma’s voor Vrouwen Podcast bespreken de drie vrouwelijke hosts of hun man voor lul mag staan in een talkshow. De vrouwen, die benadrukken dat ze niet manonvriendelijk of conservatief willen overkomen, zijn eensgezind: dat mag hun man niet.
“Persoonlijk vind ik niet dat mijn man met een goedgevulde bek vol tanden zeer terecht in mootjes mag worden gehakt door Olcay Gulsen”, zegt Frederique (28). “Ja sorry, ik vind dat gewoon niet mannelijk.” Co-host Angie (33) is het helemaal met haar eens. “Ik wil niet dat het lijkt alsof ik m’n man allemaal dingen verbied, maar als hij van plan was om als kanonnenvoer naar Renze te gaan met niet meer dan een paar domme denkbeelden in z’n achterzak, had ik hem wel tegengehouden. Dan ben ik maar ouderwets, ik wil dat gewoon niet.”
Ook Emy (29) is duidelijk: haar man mag niet schutteren op nationale televisie. “Sommige mannen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.”
Dat hij bekeert is tot De Islam wist ik nog niet eens. Ook laf van die presentator en gasten om op tv een hele discussie te voeren over toxische masculiniteit en wat al niet zonder dat even te benoemen. Het lijkt me toch duidelijk dat zijn standpunten in dat geval een duidelijk religieus oogpunt hebben. Al zul je zat lui hebben die vinden dat dat hand in hand gaat.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn mening heeft natuurlijk niets met masculiniteit te maken, maar alles met dat die gozer zich heeft bekeerd tot de islam.
Controleren vind ik niet ok. Ook niet als een vrouw het bij een man doet.
Als mensen samen overleggen binnen hun relatie en samen overeenkomen dat ze niet met het andere geslacht om mogen gaan, prima.
Maar dat is wel een andere insteek dan hier.
Waarom is het niet ok? Hij benadrukt dat het zijn waarden zijn en dat het geen match is als die waarden niet uit haarzelf worden gedeeld. Hij geeft dus al van tevoren duidelijk aan wat de spelregels zijn om met hem in zee te gaan, hoe debiel men die ook mag vinden. Het gaat om een relatie, een intieme verstandhouding.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn vrouw mag geen mannelijke trainer hebben. Geen mannelijke vrienden…
Dat is de light versie van: mag jouw vrouw alleen naar buiten?
Het is controle uitoefenen over je partner. En dat is geen beste eigenschap.
Hoe anders is het als je zegt: ik voel mij er niet prettig bij als ze alleen met een mannelijke persoonlijke trainer traint, dus daar zou ik het wel met haar over willen hebben.
Dat kan. Iemand kan onzeker zijn en dat is doodnormaal om dat dan te bespreken.
Maar zoals hij het brengt… Niet ok.
En zijn: ik had het anders moeten verwoorden komt op mij ook niet geloofwaardig over.
Wat dat betreft verdient de manosphere betere rolmodellen. Maar helaas is het vaak of een Roelvinkje, of zo’n vaatdoek van een Hofman.
Maar goed, extremen trekken de meeste kijkers helaas.
Het gaat om zijn hele redenatie die duidelijk een geval is van 'ik wil mijn vrouw onder controle houden'. En mocht je dat al niet halen uit zijn woorden, we weten beiden dat het komt vanuit de achterlijke denkbeelden over vrouwen die onderdeel zijn van de Islam.quote:Op zaterdag 5 september 2026 10:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is het niet ok? Hij benadrukt dat het zijn waarden zijn en dat het geen match is als die waarden niet uit haarzelf worden gedeeld. Hij geeft dus al van tevoren duidelijk aan wat de spelregels zijn om met hem in zee te gaan, hoe debiel men die ook mag vinden. Het gaat om een relatie, een intieme verstandhouding.
Ik heb liever dat iemand daar wat meer over nadenkt dan dat hij/zij er tijdens de relatie achterkomt niet senang te zijn met dingen en dan controle gaat uitoefenen of ruzie gaat maken.
Als hij nu zou verkondigen dat je moet liegen om de vrouw binnen te halen en dan controle moet uitoefenen om je werkelijke waarden door te drukken, dan hadden we een heel ander verhaal. Maar hij pleit voor een verhaal waarbij beide partijen weten waar ze aan toe zijn.
Natuurlijk zit dat erachter. Maar hij is er wel eerlijk over. Hij steekt het niet onder stoelen of banken. Hij breekt er verder geen wet mee.quote:Op zaterdag 5 september 2026 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om zijn hele redenatie die duidelijk een geval is van 'ik wil mijn vrouw onder controle houden'. En mocht je dat al niet halen uit zijn woorden, we weten beiden dat het komt vanuit de achterlijke denkbeelden over vrouwen die onderdeel zijn van de Islam.
Sorry, maar ik vind dat niet ok. De Islam (en overigens ook het Christendom) zijn niet verenigbaar met onze vrije samenleving. Dat wil niet zeggen dat moslims en christenen zelf niet passen, maar wel als ze de achterlijke standpunten die behoren tot de religie laten prevaleren boven de hier geldende wetten.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af in hoeverre onze samenleving vrij is.quote:Op zaterdag 5 september 2026 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
Sorry, maar ik vind dat niet ok. De Islam (en overigens ook het Christendom) zijn niet verenigbaar met onze vrije samenleving. Dat wil niet zeggen dat moslims en christenen zelf niet passen, maar wel als ze de achterlijke standpunten die behoren tot de religie laten prevaleren boven de hier geldende wetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |