Akkoord.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp het gevoel, maar er is toch nog wel een verschil dat met het Sinterklaasfeest weinig mis is, maar buitenstaanders het proberen te slopen. Terwijl er met het ESF van alles mis is, terwijl buitenstaanders proberen om een Nederlandse deelname te pushen.
Hij verwoord het prima, da's ook wel een beetje hoe ik er zelf naar kijkquote:
Cornald ziet gewoon zn jaarlijkse snoepvakantie wederom in rook opgaan. Die man kan hier niet neutraal naar kijkenquote:
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar in mijn ogen heeft AVTROTROS met de andere boycotters nu in ieder geval al wel voor wat grote aanpassingen kunnen zorgen qua stemprocedures. Het is alleen jammer dat het echte grote besluit om Israel eruit te gooien geen grond heeft bij het overgrote deel van de overige deelnemers. Dan kun je inderdaad besluiten om dan maar helemaal niet meer mee te doen, of toch blijven proberen het evenement van binnenuit te blijven hervormen, met een kritische blik richting EBU en Israel.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:41 schreef blackswangreen het volgende:
Er valt geen speld tussen te krijgen, de argumentatie van Avrotros klopt gewoon. Als ze wel hadden meegedaan was er een element van hypocrisie geweest, daar stonden de Telegraafs en de SBS-en al voor klaar om ze daar fijntjes op te blijven wijzen... al zullen die nu ook wel volop met kritiek komen, zo zijn ze wel.
Ik heb veel bewondering voor Avrotros hierin. En niet voor Cornald Maas, die net als veel andere Eurovisie-schnabbelaars toch even duidelijk maakt dat principes een grens hebben, en toch liever ziet dat zijn jaarlijkse feestje wél doorgaat ongeacht welke morele waarden worden geschonden. Nog even los van dat dit feestje zelf compleet wordt verneukt door de deelname van dat ene land, dat heeft hij toch zelf ook gezien de afgelopen jaren?
Het enige jammere is dat Nederland natuurlijk wel naar Eurovisie zal gaan, maar dan met een nietszeggende act gekozen door een nietszeggende omroep... want de Avrotros mag dan wel ballen hebben getoond, Nederland als geheel heeft dat niet, zeker niet in de Israël-kwestie. Dat is keer op keer duidelijk geworden.
En dan vragen dat een taakomroep met een nieuwsinslag het uitzendt? Dat staat juist haaks op elkaarquote:Op maandag 24 augustus 2026 10:49 schreef Ronald het volgende:
Laat de NOS het gewoon uitzenden, wat een gezever allemaal weer. Het is een liedjes festival.
Het festival van binnenuit willen veranderen ipv weglopen is op zichzelf natuurlijk een legitiem standpunt, en het past ook wel bij Cornald, die het festival al dik 20 jaar onvermoeibaar blijft verdedigen.quote:
Ierland en IJsland houden tot nu toe ook voet bij stuk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik neem aan dat het meest principiële land van Europa in dit soort gevallen, Spanje, wel zal volgen?
Ik begrijp je punt, maar na het gedoe rond Joost en Israël (en nog de nodige andere punten) is het ESF toch wel verworden tot een gebroken vaas, waar je altijd de barsten gaat blijven zien. Het is niet een keer een gestolen overwinning van Azerbeidzjan waarna je de regels kan verbeteren. Je blijft met dezelfde EBU en dezelfde omroepen meedoen, die helemaal geen behoefte hebben aan structurele veranderingen. Dus op die manier ga je hooguit wat beperkte aanpassingen krijgen in de regels, en hoop je er vooral op dat de tijd zijn werk doet, en mensen op een gegeven moment niet meer terugdenken aan deze periode. Nou, als je kijkt met welk gemak er nu nog wordt gepraat over dat ordinaire circus waarin die monsters winnen (2006 dus), gaat dat nog wel even duren.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar in mijn ogen heeft AVTROTROS met de andere boycotters nu in ieder geval al wel voor wat grote aanpassingen kunnen zorgen qua stemprocedures. Het is alleen jammer dat het echte grote besluit om Israel eruit te gooien geen grond heeft bij het overgrote deel van de overige deelnemers. Dan kun je inderdaad besluiten om dan maar helemaal niet meer mee te doen, of toch blijven proberen het evenement van binnenuit te blijven hervormen, met een kritische blik richting EBU en Israel.
België erbij.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ierland en IJsland houden tot nu toe ook voet bij stuk.
De EBU heeft Canada binnengehaald vanwege de missende contributie van Spanje en Nederland.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
We worden als Nederland wel gewoon weer het lachertje van Europa met onze zogenaamde principes. De rest van Europa viert gewoon feest hoor en Canada mag ook meedoen. Er is echt helemaal niemand die Nederland of 1 van de andere boycottende landen mist. En Israël zit er ook niet mee in de maag hoor. Je schiet jezelf in eigen voet.
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
We worden als Nederland wel gewoon weer het lachertje van Europa met onze zogenaamde principes. De rest van Europa viert gewoon feest hoor en Canada mag ook meedoen. Er is echt helemaal niemand die Nederland of 1 van de andere boycottende landen mist. En Israël zit er ook niet mee in de maag hoor. Je schiet jezelf in eigen voet.
Dan zou ik toch eens kijken wat de algemene perceptie is van de gemiddelde Nederlander in enquêtes, dat is niet zo positief. Het daarom willen afhaken bij ESF is dan weer een ander aspect.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.
Ik denk dat er echt wel een grote meerderheid is in dit land die alles wat de regering Netanyahu en de kolonisten in hun kielzog uitvreten totaal veracht.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.
Dit is helemaal niet waar. Of jij noemt 70% een minderheidquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het kan nog zijn dat een andere omroep de deelname van Nederland op zich neemt.
Verder: AVROTROS
Noem een betrouwbare definiërende bron. Ik wacht.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik denk het niet. 1x 2de en 1x keer gewonnen en 2x niet de finale halen in de afgelopen 13 jaar is geen slechte prestatie om te zeggen dat ze vanaf willen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.
In de tussentijd wordt het financieel steeds krapper bij de omroepen. Het gaat niet echt goed. Dit is weer een kostenpost minder.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk het niet. 1x 2de en 1x keer gewonnen en 2x niet de finale halen in de afgelopen 13 jaar is geen slechte prestatie om te zeggen dat ze vanaf willen.
Het meest logische alternatief zou zijn dat de NOS niet alleen de uitzending doet, maar ook een inzending regelt. Vergelijkbaar dan met hoe het eind jaren ‘00 ging, met Edsilia, Hind en De Toppers. Dat een artiest een budget en de vrije hand krijgt een liedje te fabriceren, maar daartegenover ook alles zelf regelt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het kan nog zijn dat een andere omroep de deelname van Nederland op zich neemt.
Verder: AVROTROS
Het ESF is alleen geen kostenpost.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In de tussentijd wordt het financieel steeds krapper bij de omroepen. Het gaat niet echt goed. Dit is weer een kostenpost minder.
Het is niet voor het eerst:quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het ESF is alleen geen kostenpost.
Hoe weet je dat het een meerderheid is? Deze mensen zijn…stil?quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
In die tijd had de NOS zelf gewoon geen interesse meer in het ESF. En de kijkcijfers waren toen dramatisch. In 2008 keken er nog minder dan dit jaar, terwijl er toen veel meer TV gekeken werd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is niet voor het eerst:
https://www.nu.nl/achterk(...)%2Fwww.google.com%2F
Het artikel laat ook zien dat het miljoenen kost en de omroepen het nu extra zwaar hebben. Vandaar dat ik persoonlijk mijn twijfels heb. Het een sluit het ander trouwens niet uit.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In die tijd had de NOS zelf gewoon geen interesse meer in het ESF. En de kijkcijfers waren toen dramatisch. In 2008 keken er nog minder dan dit jaar, terwijl er toen veel meer TV gekeken werd.
Momenteel kost het ESF voor Avrotros relatief weinig, een kwart miljoen voor de inzending en dan nog vooral de commentatoren en programmering eromheen. Maar het geld komt terug via de televoting en de reclames rond het ESF en andere aandachtsmomenten, waarmee het heel goedkope televisie is om te maken en goede promotie voor de omroep.
Twitter is niet de echte wereld. Uit elke peiling blijkt dat de meerderheid van Nederland meer sympathie heeft voor Palestina dan voor Israël. Dat is gewoon zo, ontegenzeglijk waar. Als je het tegendeel beweert leef je in een ultrarechtse fantasiewereld.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Absoluut niet. Eurovisie is een enorme melkkoe, na voetbal het meest bekeken evenement op de Nederlandse tv. En de investering is vrij beperkt. Juist daarom is het enorm dapper dat Avrotros gewoon achter z'n principes blijft staan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.
Ik zie de NOS/NTR het wel uitzenden of ze inzending insturen is een ander verhaal.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:08 schreef NLpop het volgende:
Dit had ik niet verwacht door alle signalen die we kregen. Ik ben benieuwd wat de NPO gaat doen, of NOS en NTR het weer overnemen, of dat met of zonder inzending zal zijn, en wat de andere boycottende landen doen.
Ongehoord Nederland. Met Marga Bult ft. Thierry Baudet als inzending.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:24 schreef TheVulture het volgende:
BNNVARA steunt ondertussen AVROTROS, en ik verwacht dat alle andere omroepen dat ook wel zullen doen. Dan hou je dus alleen NOS/NTR over als potentiële omroep voor een inzending.
Volgens Raatgever (quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:24 schreef TheVulture het volgende:
BNNVARA steunt ondertussen AVROTROS, en ik verwacht dat alle andere omroepen dat ook wel zullen doen. Dan hou je dus alleen NOS/NTR over als potentiële omroep voor een inzending.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens Raatgever () in het Parool wil de NOS geen inzending sturen, omdat dit mogelijk een politieke uiting kan bevatten, wat niet past bij de neutraliteit van de omroep. Die bij deelname onder hun vlag natuurlijk sowieso in het geding zou zijn volgens die logica.
De bal zou weer bij Omroep MAX liggen, met Jan Slagter die zich zo probeert te positioneren dat hij een zo groot mogelijke zak geld krijgt voor zijn hulpvaardigheid.
De slotalinea van dat artikel is overigens wel goud waard:Met Daniel Dekker hadden we nog in de palingsouind gebleven op het ESF.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Daniël Dekker's netwerk = Ilse de Lange. Nou zou ik het zelf niet eens heel erg vinden als Ilse zich ermee bemoeit, maar dat staat hier los van.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:35 schreef Fred_B het volgende:
De slotalinea van dat artikel is overigens wel goud waard:
quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens Raatgever () in het Parool wil de NOS geen inzending sturen, omdat dit mogelijk een politieke uiting kan bevatten, wat niet past bij de neutraliteit van de omroep. Die bij deelname onder hun vlag natuurlijk sowieso in het geding zou zijn volgens die logica.
De bal zou weer bij Omroep MAX liggen, met Jan Slagter die zich zo probeert te positioneren dat hij een zo groot mogelijke zak geld krijgt voor zijn hulpvaardigheid.
De slotalinea van dat artikel is overigens wel goud waard:Nou ja, dat van die ervaring klopt natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of het iets goed oplevert is wat anders
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ik denk dat het gros van de bevolking helemaal geen standpunt inneemt eigenlijk. Er is een kleine groep die er heel geharnast in zit en nogal luidruchtig is - aan beide zijden.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Twitter is niet de echte wereld. Uit elke peiling blijkt dat de meerderheid van Nederland meer sympathie heeft voor Palestina dan voor Israël. Dat is gewoon zo, ontegenzeglijk waar. Als je het tegendeel beweert leef je in een ultrarechtse fantasiewereld.
Dat de "echte Nederlanders" van SBS en de Telegraaf nu natuurlijk vol op het orgel tegen Avrotros zullen gaan, dat kun je vooraf al invullen. En dat de publieke opinie daardoor beïnvloed gaat worden lijkt me ook evident. Maar het zijn vaak niet de grootste roeptoeters die het recht aan hun zijde hebben. Het zijn de mensen die zien dat iets fout is, dat iets niet valt goed te praten, en die daar consequenties aan verbinden. Ongeacht wat de heersende (vaak conservatieve) krachten daarvan vinden.
Ik denk dat dit wel een issue is waar vrij veel mensen een mening over hebben. De discussie over Israël heeft de mainstream bereikt. Duncan Laurence won nota bene in Tel Aviv, toen was er amper discussie over. Dat kun je je nu toch niet meer voorstellen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de bevolking helemaal geen standpunt inneemt eigenlijk. Er is een kleine groep die er heel geharnast in zit en nogal luidruchtig is - aan beide zijden.
Ik zou het niet gemakzuchtig en laf willen noemen, wel principieel. En eens met haar dat het ESF veel meer is dan Israel, zeker als er nu steeds meer en meer aan wordt gedaan vanuit de EBU om manipulatie aan banden te leggen. En ook dat is iets wat Israel natuurlijk niet als eerste heeft uitgevonden...quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:44 schreef RipCity het volgende:
Angela:
Ik vind het dood- en doodzonde en niet alleen vanwege Davina Michelle die nu niet kan schitteren. Er wordt ons fans iets wezenlijks afgenomen. Het evenement is zoveel meer dan Israël en ook zoveel meer dan een paar avondjes samen kijken naar een verzameling slechte en goede liedjes. Het verbroedert, het slaat bruggen, het laat ons de ellende in de wereld juist even vergeten. Juist nu hebben we daar zoveel behoefte aan. En nee, het is niet hetzelfde als we geen onderdeel zijn van de competitie en ons niet met z’n allen druk kunnen maken over een verkeerde noot, een scheur in een jurk of wat dan ook. Dat zag je dit jaar aan de kijkcijfers.
Maar het songfestival is helaas ook een weerslag van zijn tijd. In onze huidige, tot op het bot gepolariseerde maatschappij gaan we elkaar ook bij voorkeur uit de weg. Als iemand een mening heeft die ons niet bevalt, verbreken we liever alle banden (of verketteren elkaar en slaan elkaar de hersens in) dan dat we over onze verschillen heen stappen en een oplossing zoeken om toch samen door te kunnen. En dat zie je hier ook. De EBU doet zijn best om de regels aan te scherpen, alle partijen bij elkaar te houden, maar AvroTros krijgt zijn zin niet en stapt er dus uit.
Dat kun je principieel noemen. Maar ook gemakzuchtig en laf.
Dit is wel van het kaliber “Stalin probeerde heel Oost-Europa op één lijn te krijgen” hèquote:De EBU doet zijn best om de regels aan te scherpen, alle partijen bij elkaar te houden, maar AvroTros krijgt zijn zin niet en stapt er dus uit.
Hier gaan m'n nekharen van overeind staan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:44 schreef RipCity het volgende:
Angela:
Ik vind het dood- en doodzonde en niet alleen vanwege Davina Michelle die nu niet kan schitteren. Er wordt ons fans iets wezenlijks afgenomen. Het evenement is zoveel meer dan Israël en ook zoveel meer dan een paar avondjes samen kijken naar een verzameling slechte en goede liedjes. Het verbroedert, het slaat bruggen, het laat ons de ellende in de wereld juist even vergeten. Juist nu hebben we daar zoveel behoefte aan. En nee, het is niet hetzelfde als we geen onderdeel zijn van de competitie en ons niet met z’n allen druk kunnen maken over een verkeerde noot, een scheur in een jurk of wat dan ook. Dat zag je dit jaar aan de kijkcijfers.
Maar het songfestival is helaas ook een weerslag van zijn tijd. In onze huidige, tot op het bot gepolariseerde maatschappij gaan we elkaar ook bij voorkeur uit de weg. Als iemand een mening heeft die ons niet bevalt, verbreken we liever alle banden (of verketteren elkaar en slaan elkaar de hersens in) dan dat we over onze verschillen heen stappen en een oplossing zoeken om toch samen door te kunnen. En dat zie je hier ook. De EBU doet zijn best om de regels aan te scherpen, alle partijen bij elkaar te houden, maar AvroTros krijgt zijn zin niet en stapt er dus uit.
quote:Martin Green, director of the contest, said in a statement that the EBU regretted Avrotros's decision but respected its views.
"We will now continue our dialogue with NPO, the umbrella organization for Dutch public service media, regarding the opportunities for another broadcaster to participate. We very much hope that audiences and artists in the Netherlands can continue to be represented in the Eurovision Song Contest."
Green stated that the contest "has always been a place to bring people together, celebrate diverse communities, and show that a better world is possible even in the most difficult times."
Bla bla bla chocoladevla. Allemaal leuk en aardig maar graag nog even een betrouwbare definiërende bron noemen voor deze reactie.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:44 schreef RipCity het volgende:
Angela:
quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Davina Michelle wil niet domme doosquote:Op maandag 24 augustus 2026 13:44 schreef RipCity het volgende:
Angela:
Daar zitten natuurlijk sowieso al wel een hoop mensen bij die het ESF altijd al kut hebben gevondenquote:Op maandag 24 augustus 2026 13:54 schreef Fred_B het volgende:
Polletje voor de liefhebber (niet Hans van Breukelen) op Nu.nl:
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld zijn die er. Maar anderzijds zitten er hier ook progressief-linkse types die wel willen dat we meedoen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar zitten natuurlijk sowieso al wel een hoop mensen bij die het ESF altijd al kut hebben gevonden
True, ik hang denk ik ergens in het midden (hoe neutraalquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn die er. Maar anderzijds zitten er hier ook progressief-linkse types die wel willen dat we meedoen.
Er zijn nog altijd legio mensen die reflexmatig beginnen te schreeuwen dat het een freakshow en een oostblokfeestje is. Daar komen we nooit meer vanaf.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar zitten natuurlijk sowieso al wel een hoop mensen bij die het ESF altijd al kut hebben gevonden
Maar het bizarre tweeslachtige is natuurlijk wel dat heel veel van die reflexmatige mensen (door VI hosts en consorten aangemoedigd) nu allemaal roepen dat Nederland juist WEL mee moet doen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd legio mensen die reflexmatig beginnen te schreeuwen dat het een freakshow en een oostblokfeestje is. Daar komen we nooit meer vanaf.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:07 schreef Fred_B het volgende:
Green stated that the contest "has always been a place to bring people together, celebrate diverse communities, and show that a better world is possible even in the most difficult times."
Beetje vergelijkbaar met dat heel rechts Amerika nu ineens ontzettend geïnteresseerd is in vrouwenbasketbal, omdat daar transgenders mee mogen doen. In theorie dan, want in de praktijk zijn er nul.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:05 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar het bizarre tweeslachtige is natuurlijk wel dat heel veel van die reflexmatige mensen (door VI hosts en consorten aangemoedigd) nu allemaal roepen dat Nederland juist WEL mee moet doen.
En dat dan lezen met die nare lage vibrato in zijn stemquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:18 schreef Cee het volgende:
[..]
Die laatste zin zit er bij hem wel ingeramd als een handtekening in een werk-e-mail hè
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-nederland-avrotrosquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
De NTR kan de artiest het budget geven en het hem, al dan niet samen met de platenmaatschappij, laten regelen natuurlijk. Dan kan je als NPO-bobo ook gewoon op je gemak naar alle feestjes en buffettenquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:31 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk is de NTR nog de enige plausibele optie voor deelname omdat de rest van de omroepen niet wil. Of wellicht wordt het een soort platenmaatschappij-constructie die dan een artiest levert die onder de vlag van de NOS deelneemt, zoals je in Griekenland en Cyprus ook ziet. Weet alleen niet of dat dan weer mag binnen de lijntjes van de Mediawet.
Ik denk dat je dat laatste stuk wel kunt managen door een artiest te selecteren die het vooral als cultureel muzikaal evenement ziet. Je moet dan wel weg blijven van de Douwe Bobs en Sophie Straats van deze wereldquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De NTR kan de artiest het budget geven en het hem, al dan niet samen met de platenmaatschappij, laten regelen natuurlijk. Dan kan je als NPO-bobo ook gewoon op je gemak naar alle feestjes en buffetten![]()
Het enige nadeel is dus blijkbaar dat je als omroep ook wel een verantwoordelijkheid hebt voor de inzending en eventuele politieke statements, waar die omroep zich niet aan wil wagen.
Hoewel ik er niet aan twijfel dat de “Henk1954 🚜🇱🇺🤡” types bovenmatig sterke voorstander zijn van een Nederlandse deelname, is er onder de normale mensen volgens mij toch wel redelijk evenwichtige steun voor de boycot. Andersom zijn het juist de mediajournalisten en opiniemakers enzo van links tot rechts die heel erg drammen om toch maar mee te doen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:05 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar het bizarre tweeslachtige is natuurlijk wel dat heel veel van die reflexmatige mensen (door VI hosts en consorten aangemoedigd) nu allemaal roepen dat Nederland juist WEL mee moet doen.
Dit is elke keer weer zo, maar we zitten hier met media-lui die elke keer doen alsof men massaal het tegenovergestelde vindt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-nederland-avrotros
[ afbeelding ]
De grote stille meerderheid
Douwe Bob heeft in zijn stories al aangegeven achter de Avrotros te staanquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat laatste stuk wel kunt managen door een artiest te selecteren die het vooral als cultureel muzikaal evenement ziet. Je moet dan wel weg blijven van de Douwe Bobs en Sophie Straats van deze wereld
Hulde voor het gevoel voor detail, met de Luxemburgse vlag.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel ik er niet aan twijfel dat de “Henk1954 🚜🇱🇺🤡” types bovenmatig sterke voorstander zijn van een Nederlandse deelname, is er onder de normale mensen volgens mij toch wel redelijk evenwichtige steun voor de boycot. Andersom zijn het juist de mediajournalisten en opiniemakers enzo van links tot rechts die heel erg drammen om toch maar mee te doen.
Alle gezichten dezelfde kant op.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik heb even voor je gekekenquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:53 schreef NailQueen het volgende:
Heeft onze vriend Aran Bade eigenlijk nog iets nuttigs gezegd?
Ach nee. Het lijkt erop dat Aran niet meer op het forum kijkt. We zijn hem kwijt jongensquote:Op maandag 24 augustus 2026 21:15 schreef NLpop het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gekeken
Nope. Hij ratelt bijna alleen dingen die al bekend zijn en hij is gepikeerd want hij wil dat Nederland weer meedoet. (Hij snapt het niet, vindt het raar, hij hoorde vandaag 'heel veel mensen' die het ook niet snappen bla bla bla)
[ afbeelding ]
Het enige puntje nieuws is dat Taco Zimmerman aan Aran heeft geantwoord dat als een andere omroep het gaat doen, en die Cornald Maas als commentator wil, hij dat van AVROTROS zou mogen doen.
Moet je nog mee willen doen aan een evenement waar je niet gemist wordt? Ben het wel een beetje zat dat Nederland al jaren het pispaaltje in de community is. Na 2024 had het al klaar moeten zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dit kwam voor mij ook wel als een insider weetje over jaquote:Op maandag 24 augustus 2026 23:23 schreef NLpop het volgende:
Albert Verlinde beweerde bij WNL Goedenavond Nederland dat hij al zeker weet dat de NOS het gaat doen. Hij zei eerst 'ik ken daar mensen', en noemde vervolgens Twan van de Nieuwenhuijzen, die nu hoofd evenementen is bij de NOS.
Het is speculatief, maar lijkt me geen losse flodder. Twan is wel iemand idd.
Twan en Cornald zijn ook bevriend, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |