De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
We worden als Nederland wel gewoon weer het lachertje van Europa met onze zogenaamde principes. De rest van Europa viert gewoon feest hoor en Canada mag ook meedoen. Er is echt helemaal niemand die Nederland of 1 van de andere boycottende landen mist. En Israël zit er ook niet mee in de maag hoor. Je schiet jezelf in eigen voet.
Dan zou ik toch eens kijken wat de algemene perceptie is van de gemiddelde Nederlander in enquêtes, dat is niet zo positief. Het daarom willen afhaken bij ESF is dan weer een ander aspect.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.
Ik denk dat er echt wel een grote meerderheid is in dit land die alles wat de regering Netanyahu en de kolonisten in hun kielzog uitvreten totaal veracht.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.
Dit is helemaal niet waar. Of jij noemt 70% een minderheidquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het kan nog zijn dat een andere omroep de deelname van Nederland op zich neemt.
Verder: AVROTROS
Noem een betrouwbare definiërende bron. Ik wacht.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik denk het niet. 1x 2de en 1x keer gewonnen en 2x niet de finale halen in de afgelopen 13 jaar is geen slechte prestatie om te zeggen dat ze vanaf willen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.
In de tussentijd wordt het financieel steeds krapper bij de omroepen. Het gaat niet echt goed. Dit is weer een kostenpost minder.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk het niet. 1x 2de en 1x keer gewonnen en 2x niet de finale halen in de afgelopen 13 jaar is geen slechte prestatie om te zeggen dat ze vanaf willen.
Het meest logische alternatief zou zijn dat de NOS niet alleen de uitzending doet, maar ook een inzending regelt. Vergelijkbaar dan met hoe het eind jaren ‘00 ging, met Edsilia, Hind en De Toppers. Dat een artiest een budget en de vrije hand krijgt een liedje te fabriceren, maar daartegenover ook alles zelf regelt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het kan nog zijn dat een andere omroep de deelname van Nederland op zich neemt.
Verder: AVROTROS
Het ESF is alleen geen kostenpost.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In de tussentijd wordt het financieel steeds krapper bij de omroepen. Het gaat niet echt goed. Dit is weer een kostenpost minder.
Het is niet voor het eerst:quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het ESF is alleen geen kostenpost.
Hoe weet je dat het een meerderheid is? Deze mensen zijn…stil?quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
In die tijd had de NOS zelf gewoon geen interesse meer in het ESF. En de kijkcijfers waren toen dramatisch. In 2008 keken er nog minder dan dit jaar, terwijl er toen veel meer TV gekeken werd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is niet voor het eerst:
https://www.nu.nl/achterk(...)%2Fwww.google.com%2F
Het artikel laat ook zien dat het miljoenen kost en de omroepen het nu extra zwaar hebben. Vandaar dat ik persoonlijk mijn twijfels heb. Het een sluit het ander trouwens niet uit.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In die tijd had de NOS zelf gewoon geen interesse meer in het ESF. En de kijkcijfers waren toen dramatisch. In 2008 keken er nog minder dan dit jaar, terwijl er toen veel meer TV gekeken werd.
Momenteel kost het ESF voor Avrotros relatief weinig, een kwart miljoen voor de inzending en dan nog vooral de commentatoren en programmering eromheen. Maar het geld komt terug via de televoting en de reclames rond het ESF en andere aandachtsmomenten, waarmee het heel goedkope televisie is om te maken en goede promotie voor de omroep.
Twitter is niet de echte wereld. Uit elke peiling blijkt dat de meerderheid van Nederland meer sympathie heeft voor Palestina dan voor Israël. Dat is gewoon zo, ontegenzeglijk waar. Als je het tegendeel beweert leef je in een ultrarechtse fantasiewereld.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Absoluut niet. Eurovisie is een enorme melkkoe, na voetbal het meest bekeken evenement op de Nederlandse tv. En de investering is vrij beperkt. Juist daarom is het enorm dapper dat Avrotros gewoon achter z'n principes blijft staan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het voelt voor mij eigenlijk alsof AVROTROS er al langer vanaf wilde en nu weer een reden gevonden heeft.
Ik zie de NOS/NTR het wel uitzenden of ze inzending insturen is een ander verhaal.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:08 schreef NLpop het volgende:
Dit had ik niet verwacht door alle signalen die we kregen. Ik ben benieuwd wat de NPO gaat doen, of NOS en NTR het weer overnemen, of dat met of zonder inzending zal zijn, en wat de andere boycottende landen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |