abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221645806
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:07 schreef Fred_B het volgende:
Green stated that the contest "has always been a place to bring people together, celebrate diverse communities, and show that a better world is possible even in the most difficult times."
Bekijk deze YouTube-video
pi_221645829
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:05 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Maar het bizarre tweeslachtige is natuurlijk wel dat heel veel van die reflexmatige mensen (door VI hosts en consorten aangemoedigd) nu allemaal roepen dat Nederland juist WEL mee moet doen.
Beetje vergelijkbaar met dat heel rechts Amerika nu ineens ontzettend geïnteresseerd is in vrouwenbasketbal, omdat daar transgenders mee mogen doen. In theorie dan, want in de praktijk zijn er nul.
  ESF Reporter maandag 24 augustus 2026 @ 17:18:06 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_221645910
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:07 schreef Fred_B het volgende:
Martin Green bij de BBC:
[..]

Die laatste zin zit er bij hem wel ingeramd als een handtekening in een werk-e-mail hè _O-
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:35:31 #79
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221646141
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:18 schreef Cee het volgende:

[..]
Die laatste zin zit er bij hem wel ingeramd als een handtekening in een werk-e-mail hè _O-
En dat dan lezen met die nare lage vibrato in zijn stem :7
  maandag 24 augustus 2026 @ 18:23:32 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221646311
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef RipCity het volgende:

[..]
De stille meerderheid heeft ook geen enkel probleem met Israël. Het is weer het kleine groepje schreeuwerds aan de zijlijn dat dit als reden gebruikt om af te haken.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-nederland-avrotros

De grote stille meerderheid
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 18:42:51 #82
375570 crew  Cyan9
pi_221646417
Oei, @Momo met de feiten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 18:43:36 #83
375570 crew  Cyan9
pi_221646424
Ik had het niet perse verwacht, maar kan het vasthouden van de principes zeker waarderen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221646494
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:31 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk is de NTR nog de enige plausibele optie voor deelname omdat de rest van de omroepen niet wil. Of wellicht wordt het een soort platenmaatschappij-constructie die dan een artiest levert die onder de vlag van de NOS deelneemt, zoals je in Griekenland en Cyprus ook ziet. Weet alleen niet of dat dan weer mag binnen de lijntjes van de Mediawet.
De NTR kan de artiest het budget geven en het hem, al dan niet samen met de platenmaatschappij, laten regelen natuurlijk. Dan kan je als NPO-bobo ook gewoon op je gemak naar alle feestjes en buffetten :+

Het enige nadeel is dus blijkbaar dat je als omroep ook wel een verantwoordelijkheid hebt voor de inzending en eventuele politieke statements, waar die omroep zich niet aan wil wagen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221646516
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De NTR kan de artiest het budget geven en het hem, al dan niet samen met de platenmaatschappij, laten regelen natuurlijk. Dan kan je als NPO-bobo ook gewoon op je gemak naar alle feestjes en buffetten :+

Het enige nadeel is dus blijkbaar dat je als omroep ook wel een verantwoordelijkheid hebt voor de inzending en eventuele politieke statements, waar die omroep zich niet aan wil wagen.
Ik denk dat je dat laatste stuk wel kunt managen door een artiest te selecteren die het vooral als cultureel muzikaal evenement ziet. Je moet dan wel weg blijven van de Douwe Bobs en Sophie Straats van deze wereld :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221646543
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:05 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Maar het bizarre tweeslachtige is natuurlijk wel dat heel veel van die reflexmatige mensen (door VI hosts en consorten aangemoedigd) nu allemaal roepen dat Nederland juist WEL mee moet doen.
Hoewel ik er niet aan twijfel dat de “Henk1954 🚜🇱🇺🤡” types bovenmatig sterke voorstander zijn van een Nederlandse deelname, is er onder de normale mensen volgens mij toch wel redelijk evenwichtige steun voor de boycot. Andersom zijn het juist de mediajournalisten en opiniemakers enzo van links tot rechts die heel erg drammen om toch maar mee te doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221646595
quote:
Dit is elke keer weer zo, maar we zitten hier met media-lui die elke keer doen alsof men massaal het tegenovergestelde vindt. :')

Edit: wat Fred zegt dus
pi_221646673
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat laatste stuk wel kunt managen door een artiest te selecteren die het vooral als cultureel muzikaal evenement ziet. Je moet dan wel weg blijven van de Douwe Bobs en Sophie Straats van deze wereld :+
Douwe Bob heeft in zijn stories al aangegeven achter de Avrotros te staan :+
pi_221646920
Heeft onze vriend Aran Bade eigenlijk nog iets nuttigs gezegd?
pi_221647061
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoewel ik er niet aan twijfel dat de “Henk1954 🚜🇱🇺🤡” types bovenmatig sterke voorstander zijn van een Nederlandse deelname, is er onder de normale mensen volgens mij toch wel redelijk evenwichtige steun voor de boycot. Andersom zijn het juist de mediajournalisten en opiniemakers enzo van links tot rechts die heel erg drammen om toch maar mee te doen.
Hulde voor het gevoel voor detail, met de Luxemburgse vlag.

Ik blijf verbaasd over die polls waarin de afkeer van Israël steeds groter lijkt te worden. Als je op dit soort fora en op sociale media leest zijn er toch veel "antisemitisme!!!1!"-roepers, en ook de "opiniemakers" zijn doorgaans van mening dat we niet zo moeilijk moeten doen en dat Nederland niet zo met het vingertje moet wijzen. "Ach, genocide, wat geeft dat nou. Lekker feesten moeten we, met een biertje en een bitterbal!" Maar het Nederlandse volk gaat daar dus toch niet in mee.
pi_221647377
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
We worden als Nederland wel gewoon weer het lachertje van Europa met onze zogenaamde principes. De rest van Europa viert gewoon feest hoor en Canada mag ook meedoen. Er is echt helemaal niemand die Nederland of 1 van de andere boycottende landen mist. En Israël zit er ook niet mee in de maag hoor. Je schiet jezelf in eigen voet.
Alle gezichten dezelfde kant op.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221647390
WNL heeft vanavond minister Letschert in Goedenavond Nederland over een aantal onderwerpen. Ook het Songfestival werd genoemd in de promo. Ze zetten Albert Verlinde erbij als 'fan' die het niet eens is met het besluit van AVROTROS.

Letschert zei eerder vandaag tegen de NOS dat ze de keuze van AVROTROS om niet mee te doen respecteert. Wel staat het de NPO vrij om met andere omroepen te kijken naar het verzorgen van de deelname van Nederland voor 2027, zegt de minister. "Dus er is nog hoop voor alle fans."

Dat standpunt zal ze denk ik herhalen: het is aan de NPO. Maar het is wel duidelijk met de keuze voor Verlinde (die uitgesproken pro-Israël is) dat de media-druk opgevoerd zal worden om met een andere omroep te gaan.

Wellicht zullen ze Letschert proberen te verleiden uitspraken te doen. Want als de minister zou zeggen dat ze hoopt dat een andere omroep het overneemt, dan is dat een signaal naar de NPO.
♡
pi_221647414
Ik ben benieuwd of MAX of de NTR nog gaan happen, uit beide kampen kwam vandaag in ieder geval geen "nee"
pi_221647540
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:53 schreef NailQueen het volgende:
Heeft onze vriend Aran Bade eigenlijk nog iets nuttigs gezegd?
Ik heb even voor je gekeken

Nope. Hij ratelt bijna alleen dingen die al bekend zijn en hij is gepikeerd want hij wil dat Nederland weer meedoet. (Hij snapt het niet, vindt het raar, hij hoorde vandaag 'heel veel mensen' die het ook niet snappen bla bla bla)

Het enige puntje nieuws is dat Taco Zimmerman aan Aran heeft geantwoord dat als een andere omroep het gaat doen, en die Cornald Maas als commentator wil, hij dat van AVROTROS zou mogen doen.
♡
pi_221647745
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:15 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ik heb even voor je gekeken

Nope. Hij ratelt bijna alleen dingen die al bekend zijn en hij is gepikeerd want hij wil dat Nederland weer meedoet. (Hij snapt het niet, vindt het raar, hij hoorde vandaag 'heel veel mensen' die het ook niet snappen bla bla bla)

[ afbeelding ]

Het enige puntje nieuws is dat Taco Zimmerman aan Aran heeft geantwoord dat als een andere omroep het gaat doen, en die Cornald Maas als commentator wil, hij dat van AVROTROS zou mogen doen.
Ach nee. Het lijkt erop dat Aran niet meer op het forum kijkt. We zijn hem kwijt jongens ;(
pi_221648398
Albert Verlinde beweerde bij WNL Goedenavond Nederland dat hij al zeker weet dat de NOS het gaat doen. Hij zei eerst 'ik ken daar mensen', en noemde vervolgens Twan van de Nieuwenhuijzen, die nu hoofd evenementen is bij de NOS.

Het is speculatief, maar lijkt me geen losse flodder. Twan is wel iemand idd.

Twan en Cornald zijn ook bevriend, toch?

[ Bericht 23% gewijzigd door NLpop op 24-08-2026 23:38:43 ]
♡
pi_221648482
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
We worden als Nederland wel gewoon weer het lachertje van Europa met onze zogenaamde principes. De rest van Europa viert gewoon feest hoor en Canada mag ook meedoen. Er is echt helemaal niemand die Nederland of 1 van de andere boycottende landen mist. En Israël zit er ook niet mee in de maag hoor. Je schiet jezelf in eigen voet.
Moet je nog mee willen doen aan een evenement waar je niet gemist wordt? Ben het wel een beetje zat dat Nederland al jaren het pispaaltje in de community is. Na 2024 had het al klaar moeten zijn.
pi_221648552
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 23:23 schreef NLpop het volgende:
Albert Verlinde beweerde bij WNL Goedenavond Nederland dat hij al zeker weet dat de NOS het gaat doen. Hij zei eerst 'ik ken daar mensen', en noemde vervolgens Twan van de Nieuwenhuijzen, die nu hoofd evenementen is bij de NOS.

Het is speculatief, maar lijkt me geen losse flodder. Twan is wel iemand idd.

Twan en Cornald zijn ook bevriend, toch?
Dit kwam voor mij ook wel als een insider weetje over ja
pi_221648601
Albert Verlinde is heel goed in luchtballonen oplaten. Maar wel gevuld met valse lucht. Dat hij één iemand kent bij NOS zegt bar weinig. Behalve voor zijn achterban.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:19:56 #100
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_221649420
Aran Bade verwoordde het vanochtend goed op de radio bij JOE. De discussie is zo afgedreven naar het politieke dat iedereen lijkt vergeten waar het om gaat. Mooie muziek maken en deze met Europa delen. Muziek verbindt en laat dat nou het hoofddoel zijn in deze onrustige tijden. Door je rug volledig te keren gaan we niks bereiken.

Ik hoop oprecht dat een andere omroep onder dit motto de handschoen nog op wil pakken :Y
Zing met me mee tot morgenvroeg....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')