SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies:
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
Vandaag jarig:
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Hier zo welquote:
Mehquote:
Ik ken wel de straat Zandvliegje in Eindhovenquote:
Zou luisteren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:52 schreef Nizno het volgende:
Vijf mensen,één badplaats.
de band Wijnbar ontstond in de winter van 2019 achter in Café De Zandvlieg in Foqueville. Vijf vreemden met gitaren, een accordeon en te veel wijn besloten dat de badplaats een eigen geluid verdiende.
Hun muziek leeft ergens tussen folk en chanson, doorweekt met zeezout en nostalgie. Teksten in het Nederlands, melodieën die je kent maar niet kan plaatsen, arrangementen die groeien als een avond aan de bar.
De wereld is echt zwaar verziekt...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:57 schreef bitterbal het volgende:
had ik verteld van die zoo in samui die israeli's had geweigerd?
Dat was dus omdat de eigenaar ( fransman getrouwd met Thaise ) op de foto was gegaan met 4 palestijnen voor een palestijnse vlag en dit online had gezet. Hij kreeg daar zoveel online haat over van israeli's dat die ze begon te weigeren. Toen ging er een Israelische restaurant houder online mee bemoeien dus de ruzie werd nog erger tussen thai en israeli online. Met doodsbedreigingen aan de thaise vrouw toe. Het huis van de moeder van de fransman is zelfs in de fik gestoken in frankrijk vermoedelijk gelinkt aan dit.
En nu lees ik net dat de thaise overheid zegt dat ze de fransman en de israelische restaunt eigenaar het. toerisme schaden en ze gaan kijken of ze hun visa kunnen intrekken en kunnen deporteren
Italiaanse bol moet met tomatensoep volgens @Vinniieequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:55 schreef Barbusse het volgende:
Italiaanse bol met gerijpte Gouda en ham en mosterd
jeps thai en israeli zijn nu al een paar weken online ruzie aan het maken hieroverquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
De wereld is echt zwaar verziekt...
Gaat lekker daarquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:57 schreef bitterbal het volgende:
had ik verteld van die zoo in samui die israeli's had geweigerd?
Dat was dus omdat de eigenaar ( fransman getrouwd met Thaise ) op de foto was gegaan met 4 palestijnen voor een palestijnse vlag en dit online had gezet. Hij kreeg daar zoveel online haat over van israeli's dat die ze begon te weigeren. Toen ging er een Israelische restaurant houder online mee bemoeien dus de ruzie werd nog erger tussen thai en israeli online. Met doodsbedreigingen aan de thaise vrouw toe. Het huis van de moeder van de fransman is zelfs in de fik gestoken in frankrijk vermoedelijk gelinkt aan dit.
En nu lees ik net dat de thaise overheid zegt dat ze de fransman en de israelische restaunt eigenaar het. toerisme schaden en ze gaan kijken of ze hun visa kunnen intrekken en kunnen deporteren
Ik leef graag gevaarlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Italiaanse bol moet met tomatensoep volgens @:vinniiee
Ook gevaarlijk volgens Barb, een nieuw kaasje kopen in de fromagerie.quote:
jeps. er was ook iemand hier in thailand en die had 500 duizend baht op het hoofd van die fransman gezet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gaat lekker daar![]()
Huizen in de fik steken van mensen die er niks mee te maken hebben gaat wel echt te ver
Lach maar, ik heb een levenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ook gevaarlijk volgens Barb, een nieuw kaasje kopen in de fromagerie.
Watquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jeps. er was ook iemand hier in thailand en die had 500 duizend baht op het hoofd van die fransman gezet.
Zo snel kan je leven gewoon draaien. Die fransman woont hier al 9 jaar. Zet die foto online met die 4 palestijnen ( waar je over kan discusseren als ondernemer) en nu loopt die de kans dat die wordt uitgezet omdat israeli's het rood voor de ogen kregen
ja heeft iemand gedaan. Israeli die hier woont geloof ikquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
WatDat kan toch niet? Een prijs op iemands hoofd zetten
Op je Mac Book FOK!ken als je als een eckte hipster bij een wijnbar zit te knabbelen aan je vega kaasje.quote:
Ja, die mag dan zelf uitgezet worden. Tuigquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja heeft iemand gedaan. Israeli die hier woont geloof ik
gewoon alles en iedereen nu uitzettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, die mag dan zelf uitgezet worden. Tuig
Zelfs de Thaise inwoners?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
gewoon alles en iedereen nu uitzetten
Oke dit gaat te ver.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:07 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op je Mac Book FOK!ken als je als een eckte hipster bij een wijnbar zit te knabbelen aan je vega kaasje.
Waar moeten die naartoe dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jeps en dan gewoon vanaf nul beginnen
Gewoon landen afschaffen. Heb je in elk geval geen gedoe meer over grenzen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:17 schreef bitterbal het volgende:
misschien moeten we gewoon alle landen omhusselen. Alle inwoners worden gewoon random over de landen verdeeld
ja dat kan ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:18 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gewoon landen afschaffen. Heb je in elk geval geen gedoe meer over grenzen.
Daarna religie afschaffen. Heb je daar ook geen gedoe meer over.quote:
misschien moeten we die eerst doenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:19 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarna religie afschaffen. Heb je daar ook geen gedoe meer over.
Oh dat zou heerlijk zijnquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:19 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarna religie afschaffen. Heb je daar ook geen gedoe meer over.
Daarna mannen afschaffen heb je ook geen femicide en ander kleine-pikkies-gedrag meer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien moeten we die eerst doen
Deze doen we eerst !!!!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarna mannen afschaffen heb je ook geen femicide en ander kleine-pikkies-gedrag meer.
Dumpen in de stille oceaan.quote:
AI SLOPquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:04 schreef Nizno het volgende:
hmm.... eens ff kieke of er ook ergens geluid zit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aah het WK hockey. Beroemd om zijn diverse publiek dat voor 95% uit wiet rokende negers bestaat, oh nee wachtquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Wel wijnbar, geen Frenna als artiest: hoe maak je 'wit' WK hockey voor iedereen? - https://nos.nl/l/2627833@:haags
Graag keti koti met pils, plakjes leverworst, tompoucen.
Eerst de vrouwen maar. Klaar met dat rupsje Nooitgenoeg gedrag dat er altijd een nóg beter alternatief moet zijn.quote:
Dit soort mensen zouden verplicht op de PAAZ moetenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat is wel een terechte klacht 'Er is een wijnbar, maar geen stand met Surinaamse broodjes', Ik zou veel liever een gestoomd broodje met kip kerrie en kouseband hebben dan een glas wijn
Maar ik wil helemaal niet gedumpt worden in de stille oceaanquote:
uhmmmmquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Eerst de vrouwen maar. Klaar met dat rupsje Nooitgenoeg gedrag dat er altijd een nóg beter alternatief moet zijn.
Dit is toch gewoon het repertoire van Blof?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:04 schreef Nizno het volgende:
hmm.... eens ff kieke of er ook ergens geluid zit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je het nu over mij?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit soort mensen zouden verplicht op de PAAZ moeten
maar wel leuke slopquote:
we worden non binair?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
We schaffen gewoon de geslachten af.
Zal lekker ruiken nu.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me plots dat m'n tent nat is ingepakt vorige week. Oeps
Nog steeds zeiknat, maar gelukkig niet een jaar ingepakt gelaten.
Valt mee. Denk dat ik nog mazzel heb gehad dat het vooral condens was en geen regen.quote:
ja, dat mag iedereen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm
maar mag ik dan nog wel jurkjes dragen en mijn nagels doen?
Voortplanting door celsplitsingquote:
Hoe zijn je brows?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm
maar mag ik dan nog wel jurkjes dragen en mijn nagels doen?
Eerder een slowdate dan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:42 schreef Nattekat het volgende:
Goh, die speeddate is weer verplaatst. Ik kon niet eens op de huidige datum, maar ik rekende hier gewoon op
Eehm, ja?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heb je liever een gestoomd broodje met kip kerrie en kouseband dan een glas wijn?
oké Roderick-Constantijnquote:
true truequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is de mijne ook altijd
Is die tent dan niet zo lek als wat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me plots dat m'n tent nat is ingepakt vorige week. Oeps
Nog steeds zeiknat, maar gelukkig niet een jaar ingepakt gelaten.
En da's meer dan genoeg ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
true true![]()
Er is dan ook maar één KlaagKutKat
helemaal correctquote:
Hoop het niet. De binnenkant was nog droog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:50 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Is die tent dan niet zo lek als wat?
Heb nog geen tet voorbij horen/zien komen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:45 schreef Barbusse het volgende:
Erotiserende conversatie hier heur...
Ik zei ook niet dat het een goede erotiserende conversatie was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb nog geen tet voorbij horen/zien komen...
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Barbusse het volgende:
Bejaarde buurvrouw paar huizen verderop zit in een scootmobiel en kan haar huis niet in omdat een idioot z'n auto voor haar deur heeft geparkeerd ondanks duidelijk verbodsbord. Buurvrouw ging met d'r scootmobiel *boink* tegen de auto aan totdat het autoalarm afging. D'r zit nu een deuk in het portier en gap is boos
Ook waarquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het een goede erotiserende conversatie was.
Negatieve aandacht is ook aandachtquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Barbusse het volgende:
Bejaarde buurvrouw paar huizen verderop zit in een scootmobiel en kan haar huis niet in omdat een idioot z'n auto voor haar deur heeft geparkeerd ondanks duidelijk verbodsbord. Buurvrouw ging met d'r scootmobiel *boink* tegen de auto aan totdat het autoalarm afging. D'r zit nu een deuk in het portier en gap is boos
Je kunt dat ding beter buiten te drogen hangenquote:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Barbusse het volgende:
Ik ook niet. Staat duidelijk aangegeven dat het een invaliden ingang is. Domme aso.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Geen medelijden met die idioot van de auto
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik roep @:bitterbal erbij, die snapt dit tenminste
Even invalide maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ook niet. Staat duidelijk aangegeven dat het een invaliden ingang is. Domme aso.
Staat het filmpje al op dumpert?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:57 schreef Barbusse het volgende:
Denk dat die bui boven de Noordzee hier is voordat ie droog is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je kunt dat ding beter buiten te drogen hangen
Ik heb niks gefilmdquote:
Wat is dit nou.quote:
Nee joh, gaat niet meer regenen vandaagquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat die bui boven de Noordzee hier is voordat ie droog is.
Ja wat nou? Mij eerst uitmaken voor boomer en dan nu verwachten dat ik TikTok generatie fratsen uit ga halen? Make up your damn mind, chucklesquote:
Pas op chuckles anders krijg je knucklesquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja wat nou? Mij eerst uitmaken voor boomer en dan nu verwachten dat ik TikTok generatie fratsen uit ga halen? Make up your damn mind, chuckles
Misschien, de mijne heeft het niet gepakt want net te ver weg. En ik zit niet in een buurt app (thank god)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:12 schreef maily het volgende:
[..]
Deurcamera's iemand?
Heb je geen buurtapp?
Ik zal zo een foto van de regen maken als het hier is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee joh, gaat niet meer regenen vandaag
Ik ben er niet. kan mij geen slecht gedrag veroorloven nuquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, ze zijn weer een relletje aan het stoken
Staat je verblijfsvergunning weer op de tocht?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik ben er niet. kan mij geen slecht gedrag veroorloven nu
Ik wacht geduldig af tot morgenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal zo een foto van de regen maken als het hier is.
Ja en vandaag ookquote:
heb voorwaardelijke gevangenisstrafquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staat je verblijfsvergunning weer op de tocht?
Ik weet niet wat dat is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:16 schreef bitterbal het volgende:
doen jullie thuiswerkers ook aan dagdieverij?
Ik gok dat ruim 90% van de thuiswerkers dat doet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat je andere dingen doet in de baas zijn uren dus eigenlijk aan het stelen
Had hier vanochtend in 10 minuten bijna 7 mm regen, maar de rest van de dag is het al zonnigquote:
Oh, dat heb ik niet eigenlijk aangezien ik m'n eigen uren kan bepalen. Zolang het werk maar gedaan wordt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Thuis wordt je niet afgeleid en kun je al het werk in een kwart van de tijd doen, en dan moet je de rest van de tijd maar een beetje zien door te komenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik gok dat ruim 90% van de thuiswerkers dat doet.
En ik blijf erbij, ruim 50% van thuiswerken valt op te bezuinigen.
Werk slimmer, niet harderquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:16 schreef bitterbal het volgende:
Vanochtend redelijk wat regen gehad, inclusief één hele zware. Jij zit gewoon ver van de kust.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had hier vanochtend in 10 minuten bijna 7 mm regen, maar de rest van de dag is het al zonnig
Ik zit hier gewoon aan een zeehaven hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanochtend redelijk wat regen gehad, inclusief één hele zware. Jij zit gewoon ver van de kust.
Quequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:16 schreef bitterbal het volgende:
Volgens mij doet half Fok dat al, en deden ze dat al voor het thuiswerken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
WOGgenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat is dat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:16 schreef bitterbal het volgende:
+1quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:27 schreef Koen66 het volgende:
Serieus nog nooit van die term gehoord
Nee, dat doe ik niet. En anders houd ik bij hoelang ik daar mee bezig ben en haal ik die tijd in.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja de veerhaven van Rotterdam rook ook naar zout gistermiddag, maar om het nou meteen een kuststad te noemen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zit hier gewoon aan een zeehaven hoor
Ja, dat is wel zo. Thuis ben ik echt veel sneller met het werk dan op kantoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Thuis wordt je niet afgeleid en kun je al het werk in een kwart van de tijd doen, en dan moet je de rest van de tijd maar een beetje zien door te komen
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:27 schreef Koen66 het volgende:
quote:
Ja hehe tuurlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoezo "half"?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij doet half Fok dat al, en deden ze dat al voor het thuiswerken.
is volgens de advocaat die zich hier mee bezig houdt ook een vrij nieuwe term die hij voor het eerst in de rechtspraak heeft gehoordquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:27 schreef Koen66 het volgende:
HR is kapitalistisch evil, no way in hell dat ik daarmee ga flirtenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
Niemand op kantoor werkt meer dan 50% van zijn uren joh of je nou thuis aan het gamen bent of aan het flirten met de hr meisjes bij het koffiezetapparaat
Noodzakelijk kwaad, als je die tegen je hebt vlieg je er uitquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
HR is kapitalistisch evil, no way in hell dat ik daarmee ga flirten
Nou ja als de baas je steeds weer extra klusjes en extra verantwoordelijkheden geeft. En je je afvraagt of daar niet eens een ander salaris tegenover moet staan. En er dan ineens helemaal niks kan. Dan ga je voor jezelf zorgenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat je 'tijd' steelt van de baas als je thuiswerkt
wat ik dan wil weten is of de boom het gaat overlevenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:
Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://mediatv.nl/nieuws(...)mQIs8n9-_hD4zyV-WHhQ
wtf
dit. Ik zou het wel willen. Maar zou ze dan gelijk schuldig voelen als ik het ook daadwerkelijk zou doenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat mensen overdag een uur gaan zitten gamen of sporten terwijl ze eigenlijk horen te werken
Vast welquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat ik dan wil weten is of de boom het gaat overleven
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Die reed geen 50.quote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Sorry, ik moest lachen om dat bordje in de 2e fotoquote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Dang...quote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf
En dit inderdaad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat ik dan wil weten is of de boom het gaat overleven
Ik ook wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sorry, ik moest lachen om dat bordje in de 2e foto![]()
ja die zag ik ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
U bent een slecht mens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk je dat wij dat weten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:40 schreef bitterbal het volgende:
s dat witte doek op de eerste foto het slachtoffer ?
Aldus AIquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe hard moet die wel niet hebben gereden
quote:Er is geen vaste snelheid te noemen, maar een auto breekt meestal pas in tweeën bij een extreme snelheid van vaak ruim 100 km/u of hoger, in combinatie met een ongelukkige 'paal- of boomstructuur' waarbij de impact op één specifiek punt (een zogeheten pole crash) geconcentreerd is.Factoren bij het in tweeën breken:
- Kinetische energie: Bij hoge snelheid is de energie zo enorm dat de kreukelzones de klap niet meer kunnen absorberen. Het metaal scheurt in plaats van dat het buigt.
- Puntbelasting: Als de auto met de zijkant of een scherpe hoek vol op een dikke boom klapt, werkt de boom als een mes op de structuur van de kooi.
- Eerdere schade of roest: Een auto met verborgen structurele schade, eerdere aanrijdingen of corrosie kan bij een lagere klap al sneller bezwijken.Gevolgen en risico'sKans op overleven: Bij een impact van 60 tot 80 km/u recht tegen een boom is de overlevingskans al heel klein; bij snelheden waarbij een auto scheurt, is de kracht op het menselijk lichaam vrijwel nooit te overleven.
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat mensen overdag een uur gaan zitten gamen of sporten terwijl ze eigenlijk horen te werken
ja, jammerquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar 2 hebben het dus overleefd
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou das ook wat hard om te zeggen
Op de vraag of de boom zo'n crash overleefd:quote:
quote:Ja, een volwassen, gezonde boom overleeft zo'n extreme crash meestal wel op de korte termijn, maar kan op de lange termijn alsnog afsterven. Omdat een auto bij een impact in tweeën breekt, absorbeert het voertuig de meeste kinetische energie door volledig te verscheuren.De impact op de boom hangt sterk af van de specifieke omstandigheden:
- Directe schade aan de boom:
- Gezonde, dikke bomen: Een boom met een stamdiameter van meer dan 30 à 40 centimeter geeft geen krimp. De boom fungeert als een onwrikbaar, massief onroerend goed. De auto vouwt of scheurt eromheen.
- Jonge of dunne bomen: Deze knappen bij een dergelijke snelheid direct af of worden volledig ontworteld.
Waarom de boom later alsnog kan doodgaan?
Hoewel de boom direct na de klap blijft staan, loopt hij ernstige biologische schade op:
- Gestoorde sapstroom: De klap schraapt de boomschors en het daaronder gelegen cambium (de levende laag) weg. Als deze beschadiging rondom de hele stam zit (ringschillen), sterft de boom alsnog omdat er geen voedingsstoffen meer naar de wortels kunnen.
- Infecties en houtrot: De diepe inslag creëert een enorme open wond. Schimmels, bacteriën en houtrotveroorzakende zwammen dringen hierdoor gemakkelijk de boom binnen. Dit verzwakt de boom van binnenuit, waardoor hij jaren later alsnog kan omwaaien of moet worden gekapt vanwege acuut gevaar.
Financiële nasleep:
Als een boom (al dan niet gedeeltelijk) beschadigd raakt door een aanrijding, sturen gemeenten of provincies vrijwel altijd een expert voor een schadetaxatie. De kosten voor herstel, extra controles of het volledig vervangen van een volwassen boom kunnen oplopen tot duizenden euro's. Deze schade wordt verhaald op de autoverzekering van de veroorzaker
Gelukkigquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op de vraag of de boom zo'n crash overleefd:
aldus AI
[..]
Bij mijn opdracht wordt er geen probleem van gemaakt. Zolang ik maar doe wat ik moet doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...
Maar dan werk je die tijd op een ander moment.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...
Ik mis de opties ja en allesquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, wat zal ik eens bestellen vanavond?
[poll=10330]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschienquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, wat zal ik eens bestellen vanavond?
[poll=10330]
Ik zou gillend gek worden van een 9 to 5 naam.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Goede keuze.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschien
En KingFlopland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:52 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik mis de opties ja en alles
Vraag het dan nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschien
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauzequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Hard werken wordt beloond met extra werkquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja als de baas je steeds weer extra klusjes en extra verantwoordelijkheden geeft. En je je afvraagt of daar niet eens een ander salaris tegenover moet staan. En er dan ineens helemaal niks kan. Dan ga je voor jezelf zorgen
Maar als ik een opdracht op uurbasis heb en ik krijg er X uur voor om het af te krijgen, dan ga ik ook niet lopen klooien en 4 uur werken en 5 uur rekenen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauze
Ja precies. Uncool.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hard werken wordt beloond met extra werk
Doen advocaten, pi’s en consultants standaardquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar als ik een opdracht op uurbasis heb en ik krijg er X uur voor om het af te krijgen, dan ga ik ook niet lopen klooien en 4 uur werken en 5 uur rekenen.
Oudcollega van me zat van de 8 uur 1,5 uur op het toilet iedere dag.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauze
Dagdieverij!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het duurde even, maar een half uur later ben ik ingelogd.
En gelukkig maar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bij mijn opdracht wordt er geen probleem van gemaakt. Zolang ik maar doe wat ik moet doen.
Ongetwijfeld. Maar productiviteit valt gewoon makkelijk te meten. En daarvoor hoef je niet van 9 tot 5 te werken, laat staan op een kantoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar dan werk je die tijd op een ander moment.
En er zullen vast mensen zijn die dat niet doen.
Eens. Maar een manager ziet je liever.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En gelukkig maar.
[..]
Ongetwijfeld. Maar productiviteit valt gewoon makkelijk te meten. En daarvoor hoef je niet van 9 tot 5 te werken, laat staan op een kantoor.
Nou gelukkig maar, kun je daarna je tent ophangenquote:
Omdat ze verder geen kut kunnen op mensen in de gaten houden na dan. De meeste managers zijn praktischer inzetbaar als BOA (onbewapend)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eens. Maar een manager ziet je liever.
Je geloofde me nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar, kun je daarna je tent ophangen
Gelukkig heb ik een manager die weet wat 100% remote inhoudtquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eens. Maar een manager ziet je liever.
van die 80%quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een manager die weet wat 100% remote inhoudt![]()
Als 80% van het kantoorvolk thuis gaat werken kunnen al die kantoorpanden ook omgebouwd worden tot appartementen. Woningcrisis opgelost. Fileprobleem opgelost.
Dan maar hopen voor jou dat je morgen ook gelijk hebt over het weerquote:
Dat kun je vast wel onderbouwen met een onderzoekje.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:20 schreef mschol het volgende:
[..]
van die 80%
kan 90% niet thuiswerken/snel afgeleid
onderzoek: De productiviteit bij 1 van mijn ex-klantenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kun je vast wel onderbouwen met een onderzoekje.
Zo heb ik ook een leuke werkgever gehad. Ik zat na mijn ongeluk nog in revalidatie en het beetje dat ik kon werken deed ik thuis omdat 'even' naar kantoor fysiek te inspannend was. Ruim een half jaar gedaan zonder problemen, en toen voorzichtig af en toe een dagje naar kantoor maar toen kwam corona. Met heel veel tegenstribbelen liet de baas toch maar iedereen thuiswerken maar na een week schoot die in paniek en moest iedereen per direct naar kantoor komen en werd thuiswerken verboden. Toen ben ik daar maar vertrokken (heb wel mijn contract laten ontbinden voor ontslagvergoeding en dergelijke)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een manager die weet wat 100% remote inhoudt![]()
Als 80% van het kantoorvolk thuis gaat werken kunnen al die kantoorpanden ook omgebouwd worden tot appartementen. Woningcrisis opgelost. Fileprobleem opgelost.
Paniek om niks uiteindelijk zeker?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo heb ik ook een leuke werkgever gehad. Ik zat na mijn ongeluk nog in revalidatie en het beetje dat ik kon werken deed ik thuis omdat 'even' naar kantoor fysiek te inspannend was. Ruim een half jaar gedaan zonder problemen, en toen voorzichtig af en toe een dagje naar kantoor maar toen kwam corona. Met heel veel tegenstribbelen liet de baas toch maar iedereen thuiswerken maar na een week schoot die in paniek en moest iedereen per direct naar kantoor komen en werd thuiswerken verboden. Toen ben ik daar maar vertrokken (heb wel mijn contract laten ontbinden voor ontslagvergoeding en dergelijke)
Je weet zelf natuurlijk ook wel dat dat geen onderzoek isquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:26 schreef mschol het volgende:
[..]
onderzoek: De productiviteit bij 1 van mijn ex-klanten
Ja het werk liep gewoon door, maar hij kon niet meer iedereen permanent in de gaten houdenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Paniek om niks uiteindelijk zeker?
Zo fokking kleinzerig dat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo heb ik ook een leuke werkgever gehad. Ik zat na mijn ongeluk nog in revalidatie en het beetje dat ik kon werken deed ik thuis omdat 'even' naar kantoor fysiek te inspannend was. Ruim een half jaar gedaan zonder problemen, en toen voorzichtig af en toe een dagje naar kantoor maar toen kwam corona. Met heel veel tegenstribbelen liet de baas toch maar iedereen thuiswerken maar na een week schoot die in paniek en moest iedereen per direct naar kantoor komen en werd thuiswerken verboden. Toen ben ik daar maar vertrokken (heb wel mijn contract laten ontbinden voor ontslagvergoeding en dergelijke)
Oh alleen bij hem paniek dusquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het werk liep gewoon door, maar hij kon niet meer iedereen permanent in de gaten houden
Ook daar is gewoon software voor. En je ziet toch de in- en output van werknemers?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het werk liep gewoon door, maar hij kon niet meer iedereen permanent in de gaten houden
Iets lekkers.quote:
Ja en had ook al het nodige thuisgewerkt terwijl ik nog in de ziektewet zat. Was ook wel een vreemde situatie dat bedrijf, dat had mijn oude bedrijf overgenomen toen ik in het ziekenhuis lag (was daarvoor al wel bekend) dus had al heel die overname en verhuizing gemist. Toen was ik nog zo schappelijk geweest om mijn oude (betere) contract om te laten zetten voor het nieuwe bedrijf zodat ze de oude bedrijfsnaam konden opzeggen want daar viel ik nog onder. Maar toen kwam ook dat gekut met dat ze geen reiskosten meer gingen geven want ze wilden dat iedereen binnen 10km van het bedrijf zou wonen (in Tillyquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zo fokking kleinzerig dat.
Kantoorwerk was hier gewoon verboden tijdens corona
Ewa we gaan naar osso van roderik boysquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 15:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah het WK hockey. Beroemd om zijn diverse publiek dat voor 95% uit wiet rokende negers bestaat, oh nee wacht
Sommige werkgevers reageerden heel krampachtig op dat thuiswerken tijdens corona. Een maat van me werkte voor een online casino in Malta toen. Klein bedrijfje, startup. Die hebben het dus niet gehaald. Waarom? Omdat men er op stond om iedere dag in dat kleine startupkantoortje te komen werken ipv thuis, waardoor op een gegeven moment 80% van het personeel ziek thuis zat / in het ziekhuis lagquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en had ook al het nodige thuisgewerkt terwijl ik nog in de ziektewet zat. Was ook wel een vreemde situatie dat bedrijf, dat had mijn oude bedrijf overgenomen toen ik in het ziekenhuis lag (was daarvoor al wel bekend) dus had al heel die overname en verhuizing gemist. Toen was ik nog zo schappelijk geweest om mijn oude (betere) contract om te laten zetten voor het nieuwe bedrijf zodat ze de oude bedrijfsnaam konden opzeggen want daar viel ik nog onder. Maar toen kwam ook dat gekut met dat ze geen reiskosten meer gingen geven want ze wilden dat iedereen binnen 10km van het bedrijf zou wonen (in Tilly) en nog meer van zulk gekut.
Ja zo hou je je personeel wel gemotiveerdquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en had ook al het nodige thuisgewerkt terwijl ik nog in de ziektewet zat. Was ook wel een vreemde situatie dat bedrijf, dat had mijn oude bedrijf overgenomen toen ik in het ziekenhuis lag (was daarvoor al wel bekend) dus had al heel die overname en verhuizing gemist. Toen was ik nog zo schappelijk geweest om mijn oude (betere) contract om te laten zetten voor het nieuwe bedrijf zodat ze de oude bedrijfsnaam konden opzeggen want daar viel ik nog onder. Maar toen kwam ook dat gekut met dat ze geen reiskosten meer gingen geven want ze wilden dat iedereen binnen 10km van het bedrijf zou wonen (in Tilly) en nog meer van zulk gekut.
En dat ja.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zo hou je je personeel wel gemotiveerd
Zolang het maar niet in de baas z'n tijd isquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:43 schreef mschol het volgende:
al ddat gepraat over eten: ik ga maar even naar de supermarkt
werken in het weekend doe ik pas in november/december weerquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zolang het maar niet in de baas z'n tijd is
Het bedrijf is inmiddels wel faillietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zo hou je je personeel wel gemotiveerd
Zou ik hier ook wel willen hebben!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:46 schreef Nattekat het volgende:
Er is een pannenkoekenrestaurant dat ook bezorgd
Ga het niet doen, maar wel grappig.
Pannenkoeken bakken kun je toch wel zelf hoop ikquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:46 schreef Nattekat het volgende:
Er is een pannenkoekenrestaurant dat ook bezorgd
Ga het niet doen, maar wel grappig.
Niemand is verbaasd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het bedrijf is inmiddels wel failliet
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het bedrijf is inmiddels wel failliet
ik laat ze ook altijd bakken hoor..quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pannenkoeken bakken kun je toch wel zelf hoop ik
Hej, ik zit in precies zo'n situatie. Fusie dat gewoon een verkapte overname is en dat grotere bedrijf heeft veel slechtere arbeidsvoorwaarden. Ben hier gaan werken omdat het zo klein was allemaal, dus dat ben ik al kwijt, en ik ben echt heel erg op m'n hoede voor dit soort grappen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pannenkoeken bakken kun je toch wel zelf hoop ik
quote:
okquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:55 schreef Koen66 het volgende:
Koen66 in GC / [KSC #20095] waar de band Wijnbar wel optreedt!
Ja ik zat ook niet direct in de beste onderhandelingspositie natuurlijk. Maar anders had ik er ook wel weg gewild, meeste van mijn oude collega's waren al weg en de forens was gewoon kutquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hej, ik zit in precies zo'n situatie. Fusie dat gewoon een verkapte overname is en dat grotere bedrijf heeft veel slechtere arbeidsvoorwaarden. Ben hier gaan werken omdat het zo klein was allemaal, dus dat ben ik al kwijt, en ik ben echt heel erg op m'n hoede voor dit soort grappen.
Dus je bent voor iets anders aan het kijken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hej, ik zit in precies zo'n situatie. Fusie dat gewoon een verkapte overname is en dat grotere bedrijf heeft veel slechtere arbeidsvoorwaarden. Ben hier gaan werken omdat het zo klein was allemaal, dus dat ben ik al kwijt, en ik ben echt heel erg op m'n hoede voor dit soort grappen.
nee want liesoottooquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus je bent voor iets anders aan het kijken?
En wat is DAN de functionele invulling vanquote:
quote:ik ben echt heel erg op m'n hoede voor dit soort grappen.
Ik merk dat er onder mijn collega's een soortgelijk wantrouwen heerst. Echt niemand is er echt blij mee kortgezegd, en ik heb wel het idee dat ons MT weet hoe erg ze op eieren moeten lopen. Eerst wilden ze zelfs de vergoeding van parkeerkosten voor iedereen met reiskostenvergoeding aan banden leggen, grapjassen. Had er zelf geen last van gehad, maar als dat erdoorheen was gekomen was ook bij mij m'n vertrouwen in het nieuwe bedrijf weg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik zat ook niet direct in de beste onderhandelingspositie natuurlijk. Maar anders had ik er ook wel weg gewild, meeste van mijn oude collega's waren al weg en de forens was gewoon kut
quote:
quote:
Met z'n oohpolquote:
mokka zonder mokkakleurquote:
Ik had je volgens mij begin van de maand gelijk geroepenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb ik al bij zlm gekeken of ik deze maand niets heb gewonnen.🤔
Nee, ik kijk het nog even aan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus je bent voor iets anders aan het kijken?
Haterquote:
Dit leest alsof een Chinees risotto probeert te zeggenquote:
Altijd leuk zo’n gouden kooi.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik kijk het nog even aan.
Heb ook nog kwestie leaseauto waardoor ik een uitdaging heb mocht ik van het schip willen springen
Gelukkig werkt zo'n beetje iedereen en z'n moeder met Ayvens. En zelfs als dat niet zo is ga ik me er hard voor maken dat het overgenomen wordt. Laat het me niet tegenhouden iig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Altijd leuk zo’n gouden kooi.
Hier gaan ze volgend jaar ook proberen te “harmoniseren” in contracten. Ik heb even geen interesse
Genoeg plekken waar een lease auto niet meer zo vanzelfsprekend is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig werkt zo'n beetje iedereen en z'n moeder met Ayvens. En zelfs als dat niet zo is ga ik me er hard voor maken dat het overgenomen wordt. Laat het me niet tegenhouden iig.
Bij het eindejaarsgesprek mogen ze een poging doen om m'n sentiment te veranderen. Dat is de enige gouden kooi die ik respecteer
En dat gaat in je huidige rol gebeuren denk je?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk wel dat ik in een uitstekende positie zit voor een leuke salarisverhoging
Ben er ¤600 per maand op achteruit gegaan sinds april, dat moet weer een beetje ingehaald worden.
Ho eens even, er moet wel meerwaarde worden gecreëerd voor de aandeelhouders!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk wel dat ik in een uitstekende positie zit voor een leuke salarisverhoging
Ben er ¤600 per maand op achteruit gegaan sinds april, dat moet weer een beetje ingehaald worden.
Ik heb echt nog nooit een leaseauto gehad. Ik heb nu een (effectively) onbeperkte OV-chipkaart en dat vind ik best prima.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg plekken waar een lease auto niet meer zo vanzelfsprekend is.
600 per maand achteruit?!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef Nattekat het volgende:
Voor z'n leaseauto. Dat telt natuurlijk nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
600 per maand achteruit?!
Man zijn leasebak kan 120 per UUR achteruit!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, maar toen was ik nog op vakantie de eerste paar dagenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik had je volgens mij begin van de maand gelijk geroepen
Ja.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat gaat in je huidige rol gebeuren denk je?
Verlies van mobiliteitsvergoeding en daarbij nog de bijtelling.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kun je gewoon nog een keertje checkenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, maar toen was ik nog op vakantie de eerste paar dagen
Maar ik weet niet of ik nou al gekeken heb, sinds ik thuis ben.
Ik had toch geprobeerd om dit kleiner te krijgen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verlies van mobiliteitsvergoeding en daarbij nog de bijtelling.
Die mobiliteitsvergoeding was zo riant, het was het enige wat mij weerhield om direct een auto te nemen. Eerst even lekker zitten cashen. Ik wist het van tevoren al.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik had toch geprobeerd om dit kleiner te krijgen.
Ja, straks even doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun je gewoon nog een keertje checkenIk had niks gewonnen
Als je loon omhoog gaat, gaat de bijtelling ook omhoog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:16 schreef Nattekat het volgende:
Het was wel iets meer dan ik verwacht had, dus ik ga nog even spieken waarom ik de bijtelling zo erg onderschat heb.
Is de mobiliteitsvergoeding niet zoveel procent van je leasebudget?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die mobiliteitsvergoeding was zo riant, het was het enige wat mij weerhield om direct een auto te nemen. Eerst even lekker zitten cashen. Ik wist het van tevoren al.
De helft.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is de mobiliteitsvergoeding niet zoveel procent van je leasebudget?
als je al het materiaal krijgt voor een beer en de beer ook mee naar huis mag nemen is dat een goeie dealquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zit te kijken voor een dagje taxidermie cursus. 350 euro. KOEKOEK
Bij ons is dat 75%. Leasebudget 800 dan mobiliteit 600 bijvoorbeeld.quote:
Ik vergeet niets. Ik ben er netto gewoon op achteruit gegaan, dat is met alle kosten van een eigen auto meegerekend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je loon omhoog gaat, gaat de bijtelling ook omhoog.
Maar je vergeet dus voor het gemak maar even (het verder gratis mogen rijden van) je leaseauto mee te tellen als loon? Want dat is het gewoon. Je bent er niets op achteruit gegaan qua loon, alleen een deel is nu niet in cijfertjes op je bankrekening uitgedrukt, maar als auto waar je gratis in kan rijden.
Of die buurman.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je al het materiaal krijgt voor een beer en de beer ook mee naar huis mag nemen is dat een goeie deal
Bijtelling van je leaseauto blijft altijd hetzelfde, je betaalt het over de fiscale waarde van je auto.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je loon omhoog gaat, gaat de bijtelling ook omhoog.
Maar je vergeet dus voor het gemak maar even (het verder gratis mogen rijden van) je leaseauto mee te tellen als loon? Want dat is het gewoon. Je bent er niets op achteruit gegaan qua loon, alleen een deel is nu niet in cijfertjes op je bankrekening uitgedrukt, maar als auto waar je gratis in kan rijden.
O_oquote:
Ja kan tochquote:
Het stijgt ook mee met je loon, maar wel pas zodra je weer een nieuw contract aan gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bijtelling van je leaseauto blijft altijd hetzelfde, je betaalt het over de fiscale waarde van je auto.
neequote:
Ook als je zelf je laad/tank zou moeten betalen? En aanschaf? En garagekosten + vervangend vervoer?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vergeet niets. Ik ben er netto gewoon op achteruit gegaan, dat is met alle kosten van een eigen auto meegerekend.
Dat zei je er niet bijquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het stijgt ook mee met je loon, maar wel pas zodra je weer een nieuw contract aan gaat.
Appels, peren en Nattekat. Dan weet je al genoeg toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ook als je zelf je laad/tank zou moeten betalen? En aanschaf? En garagekosten + vervangend vervoer?
Echt alles is meegewogen, en het verschil is zo groot dat ik zelf nog dingen kan zijn vergeten zonder dat het plots anders is. Had een hele goedkope auto.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ook als je zelf je laad/tank zou moeten betalen? En aanschaf? En garagekosten + vervangend vervoer?
Ik zie nu dat dat gaat over de belasting die je over de bijtelling betaald. Dus nee, bijtelling gaat niet omhoog, maar netto lever je meer in op je bijtelling als je loon omhoog gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zei je er niet bij
Eens navragen bij ons. Ik betaal nog steeds hetzelfde bedrag.
Ja, het is wel echt dramatisch gesteld. Damnquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Appels, peren en Nattekat. Dan weet je al genoeg toch?
Dat klopt wel jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik zie nu dat dat gaat over de belasting die je over de bijtelling betaald. Dus nee, bijtelling gaat niet omhoog, maar netto lever je meer in op je bijtelling als je loon omhoog gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |