dit. Ik zou het wel willen. Maar zou ze dan gelijk schuldig voelen als ik het ook daadwerkelijk zou doenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat mensen overdag een uur gaan zitten gamen of sporten terwijl ze eigenlijk horen te werken
Vast welquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat ik dan wil weten is of de boom het gaat overleven
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Die reed geen 50.quote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://mediatv.nl/nieuws(...)mQIs8n9-_hD4zyV-WHhQ
wtf
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Sorry, ik moest lachen om dat bordje in de 2e fotoquote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf
Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef bitterbal het volgende:Dang...quote:Op de Prins Alexanderlaan in Rotterdam is een auto met zeer hoge snelheid tegen een boom gebotst. De auto brak daarbij doormidden. Eén inzittende kwam om het leven. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf
En dit inderdaad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat ik dan wil weten is of de boom het gaat overleven
Ik ook wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sorry, ik moest lachen om dat bordje in de 2e foto![]()
ja die zag ik ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
U bent een slecht mens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk je dat wij dat weten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:40 schreef bitterbal het volgende:
s dat witte doek op de eerste foto het slachtoffer ?
Aldus AIquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe hard moet die wel niet hebben gereden
quote:Er is geen vaste snelheid te noemen, maar een auto breekt meestal pas in tweeën bij een extreme snelheid van vaak ruim 100 km/u of hoger, in combinatie met een ongelukkige 'paal- of boomstructuur' waarbij de impact op één specifiek punt (een zogeheten pole crash) geconcentreerd is.Factoren bij het in tweeën breken:
- Kinetische energie: Bij hoge snelheid is de energie zo enorm dat de kreukelzones de klap niet meer kunnen absorberen. Het metaal scheurt in plaats van dat het buigt.
- Puntbelasting: Als de auto met de zijkant of een scherpe hoek vol op een dikke boom klapt, werkt de boom als een mes op de structuur van de kooi.
- Eerdere schade of roest: Een auto met verborgen structurele schade, eerdere aanrijdingen of corrosie kan bij een lagere klap al sneller bezwijken.Gevolgen en risico'sKans op overleven: Bij een impact van 60 tot 80 km/u recht tegen een boom is de overlevingskans al heel klein; bij snelheden waarbij een auto scheurt, is de kracht op het menselijk lichaam vrijwel nooit te overleven.
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat mensen overdag een uur gaan zitten gamen of sporten terwijl ze eigenlijk horen te werken
ja, jammerquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar 2 hebben het dus overleefd
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou das ook wat hard om te zeggen
Op de vraag of de boom zo'n crash overleefd:quote:
quote:Ja, een volwassen, gezonde boom overleeft zo'n extreme crash meestal wel op de korte termijn, maar kan op de lange termijn alsnog afsterven. Omdat een auto bij een impact in tweeën breekt, absorbeert het voertuig de meeste kinetische energie door volledig te verscheuren.De impact op de boom hangt sterk af van de specifieke omstandigheden:
- Directe schade aan de boom:
- Gezonde, dikke bomen: Een boom met een stamdiameter van meer dan 30 à 40 centimeter geeft geen krimp. De boom fungeert als een onwrikbaar, massief onroerend goed. De auto vouwt of scheurt eromheen.
- Jonge of dunne bomen: Deze knappen bij een dergelijke snelheid direct af of worden volledig ontworteld.
Waarom de boom later alsnog kan doodgaan?
Hoewel de boom direct na de klap blijft staan, loopt hij ernstige biologische schade op:
- Gestoorde sapstroom: De klap schraapt de boomschors en het daaronder gelegen cambium (de levende laag) weg. Als deze beschadiging rondom de hele stam zit (ringschillen), sterft de boom alsnog omdat er geen voedingsstoffen meer naar de wortels kunnen.
- Infecties en houtrot: De diepe inslag creëert een enorme open wond. Schimmels, bacteriën en houtrotveroorzakende zwammen dringen hierdoor gemakkelijk de boom binnen. Dit verzwakt de boom van binnenuit, waardoor hij jaren later alsnog kan omwaaien of moet worden gekapt vanwege acuut gevaar.
Financiële nasleep:
Als een boom (al dan niet gedeeltelijk) beschadigd raakt door een aanrijding, sturen gemeenten of provincies vrijwel altijd een expert voor een schadetaxatie. De kosten voor herstel, extra controles of het volledig vervangen van een volwassen boom kunnen oplopen tot duizenden euro's. Deze schade wordt verhaald op de autoverzekering van de veroorzaker
Gelukkigquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op de vraag of de boom zo'n crash overleefd:
aldus AI
[..]
Bij mijn opdracht wordt er geen probleem van gemaakt. Zolang ik maar doe wat ik moet doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...
Maar dan werk je die tijd op een ander moment.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wanneer 'hoor' je te werken? Is dat alleen tussen 9 en 5? Ik begin soms om half 7, werk tot half 1 en ga dan wat anders doen. Paar uurtjes in de avond erbij. Maar ik kan ook als ik dat wil beginnen om 12 uur 's middags. Kan een dag in de week vrijnemen en in plaats daarvan een dag in het weekend werken. Hoe vaak ik wel niet onder 'werktijd' boodschappen ben gaan doen...
Ik mis de opties ja en allesquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, wat zal ik eens bestellen vanavond?
[poll=10330]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschienquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, wat zal ik eens bestellen vanavond?
[poll=10330]
Ik zou gillend gek worden van een 9 to 5 naam.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Goede keuze.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschien
En KingFlopland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:52 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik mis de opties ja en alles
Vraag het dan nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou het is toch döner geworden. Morgen pokebowl maar dan. Misschien
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauzequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef CherryLips het volgende:
Hard werken wordt beloond met extra werkquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja als de baas je steeds weer extra klusjes en extra verantwoordelijkheden geeft. En je je afvraagt of daar niet eens een ander salaris tegenover moet staan. En er dan ineens helemaal niks kan. Dan ga je voor jezelf zorgen
Maar als ik een opdracht op uurbasis heb en ik krijg er X uur voor om het af te krijgen, dan ga ik ook niet lopen klooien en 4 uur werken en 5 uur rekenen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauze
Ja precies. Uncool.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hard werken wordt beloond met extra werk
Doen advocaten, pi’s en consultants standaardquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar als ik een opdracht op uurbasis heb en ik krijg er X uur voor om het af te krijgen, dan ga ik ook niet lopen klooien en 4 uur werken en 5 uur rekenen.
Oudcollega van me zat van de 8 uur 1,5 uur op het toilet iedere dag.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat voor jou een uur niet gewerkt een uur niet betaald is voor iemand op loonbasis is uur koffie gedronken met charlotte van accountancy een gratis pauze
Dagdieverij!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het duurde even, maar een half uur later ben ik ingelogd.
En gelukkig maar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bij mijn opdracht wordt er geen probleem van gemaakt. Zolang ik maar doe wat ik moet doen.
Ongetwijfeld. Maar productiviteit valt gewoon makkelijk te meten. En daarvoor hoef je niet van 9 tot 5 te werken, laat staan op een kantoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar dan werk je die tijd op een ander moment.
En er zullen vast mensen zijn die dat niet doen.
Eens. Maar een manager ziet je liever.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En gelukkig maar.
[..]
Ongetwijfeld. Maar productiviteit valt gewoon makkelijk te meten. En daarvoor hoef je niet van 9 tot 5 te werken, laat staan op een kantoor.
Nou gelukkig maar, kun je daarna je tent ophangenquote:
Omdat ze verder geen kut kunnen op mensen in de gaten houden na dan. De meeste managers zijn praktischer inzetbaar als BOA (onbewapend)quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eens. Maar een manager ziet je liever.
Je geloofde me nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar, kun je daarna je tent ophangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |