Nou ja, je en nee. Het is te simplistisch om alléén naar Box 3 te kijken als je de 'belastingdruk op vermogen' wil bepalen. Dat is voor Jan met de Pet zo, maar de grote vermogens zitten daar helemaal niet. En met het negatief meetellen van de eigen pensioenbijdrage raak je technisch inderdaad wel de schatkist, maar daar is de schatkist niet eens ontevreden over want het leidt ook tot een enorme heffing op een later moment. Los van het feit dat je (zowel links als rechts) blij mag zijn dat we hier daadwerkelijk een pensioenpot opbouwen, in plaats van dat financieren uit toekomstige belastingopbrengsten.quote:Op zondag 23 augustus 2026 07:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het bedrag aan box 3 schommelt rond de 4-5 miljard.
Op een totaal inkomst van 360 miljard zou het dus rond de 1,5% zijn, net onder het Eu gemiddelde.
Dan is het nogal creatief shoppen om er een dergelijk plaatje van te maken.
Wat valt er te bedenken? Het is niet alsof hun plannen geheim zijn en debatten achter gesloten deuren worden gevoerd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 00:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De rechtse schreeuwers bedenken zelf de prioriteiten van PRO en worden daar vervolgens heel boos over.
Klopt, daarom is het ook vrij duidelijk waar de prioriteiten van PRO liggen. Helaas kiezen rechtse roeptoetermedia ervoor om het minst snuggere deel der natie leugens op de mouw te spelden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat valt er te bedenken? Het is niet alsof hun plannen geheim zijn en debatten achter gesloten deuren worden gevoerd.
Wat voor leugens wordt ons zoal verteld door rechtse media over PRO dan? Ik lees geen kranten en kijk geen tv, dus ik ben wel benieuwd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, daarom is het ook vrij duidelijk waar de prioriteiten van PRO liggen. Helaas kiezen rechtse roeptoetermedia ervoor om het minst snuggere deel der natie leugens op de mouw te spelden.
Zie ook mijn posts in het BobLeftLaser topic. Het is niet zo dat PRO de hele dag vooroploopt in een bonte parade van transactivisten, BLM-schuldeisers etc. PRO houdt zich met name bezig met de rechten en noden van werknemers en de onderste en (lagere) middenklasse, waarbij je je soms met recht kunt afvragen of de aangedragen oplossingen altijd de verstandigste zijn, maar de intentie is er wel.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat voor leugens wordt ons zoal verteld door rechtse media over PRO dan? Ik lees geen kranten en kijk geen tv, dus ik ben wel benieuwd.
Nee, zo'n karikatuur is het nog net niet nee.quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zie ook mijn posts in het BobLeftLaser topic. Het is niet zo dat PRO de hele dag vooroploopt in een bonte parade van transactivisten, BLM-schuldeisers etc. PRO houdt zich met name bezig met de rechten en noden van werknemers en de onderste en (lagere) middenklasse, waarbij je je soms met recht kunt afvragen of de aangedragen oplossingen altijd de verstandigste zijn, maar de intentie is er wel.
VNO-NCW is uiteraard niet blij met een sterk PRO dus is men op rechts vooral bezig met het optuigen van de mythe dat 'de PvdA van weleer is gekidnapt door de bomenknuffelende-islamitische-BLM-transgender-belangenvereniging GroenLinks'.
Klaver is voor 95% bezig met sociaal-economische thema's. Dat woke-frame wordt hard doorgedrukt door de vazalletjes van VNO-NCW die Nederland graag om zouden turnen tot Reaganopia. Zita Pels is inderdaad wel radicaal en ik ben dan ook geen fan, die hadden ze nooit de Amsterdamse fractie laten bestieren.quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, zo'n karikatuur is het nog net niet nee.
Toch associeert men PRO hier wel mee. DEI, woke, aanval op de cultuur. Deels komt dit (wat LL en Hofman bespreken) door het succes van de rechtse media maar deels komt dit ook echt wel door henzelf. Klaver spreekt in een debatzaal over een "witte, weinig diverse moderatie". In de niet onbelangrijke Amsterdamse politiek heb je virtue signaling figuren als Zita Pels die filmpjes van zichzelf maken met ik ben Free Palestine met twee watermeloenen in haar hand, fuck Donald Trump, fuck kapitalisme etc. Wie verwacht ze daarmee te bereiken behalve haar havermelk achterban? Welke intelligentie zit er achter die holle symboliek?
Klaver is inderdaad tegenwoordig de zelfverklaarde vakbondsman die pal voor werknemers staat.quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver is voor 95% bezig met sociaal-economische thema's. Dat woke-frame wordt hard doorgedrukt door de vazalletjes van VNO-NCW die Nederland graag om zouden turnen tot Reaganopia. Zita Pels is inderdaad wel radicaal en ik ben dan ook geen fan, die hadden ze nooit de Amsterdamse fractie laten bestieren.
Overigens is Bob Left Laser veel linkser op thema's als vluchtelingen en Israel/Palestina dan de PRO-fractie.
Dit is wel een goed voorbeeld van typische sfeermakerij, waar de media ook een handje van heeft: PRO is tegen "normale" gezinnen. Geen enkele nuance te ontdekken.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klaver is inderdaad tegenwoordig de zelfverklaarde vakbondsman die pal voor werknemers staat.
Ik ben benieuwd hoe PRO stemt in de kamer als het gaat om gezinnen met een 11 jarige diesel, matig geisoleerd, huis, 2 kinderen hebben, avonds een balletje gehakt of karbonade eten. Ben benieuwd of PRO ook die belangen behartigen. Of wordt het toch wéér verhoging van de gas- en energie accijnzen, duurdere diesel, taks op vlees.
Feiten benoemen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is wel een goed voorbeeld van typische sfeermakerij, waar de media ook een handje van heeft: PRO is tegen "normale" gezinnen. Geen enkele nuance te ontdekken.
Hier is een feit voor je: de taks op vlees ligt niet eens op tafel, al sinds 2022 niet meer. Daarnaast is PRO voorstander voor een maximumprijs op brandstof en willen ze af van een hogere belasting op gas.quote:
In de ijskast of in de koelkast? Dat plan ligt nu niet op tafel omdat Gl en PvdA er geen overeenstemming over konden vinden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hier is een feit voor je: de taks op vlees ligt niet eens op tafel, al sinds 2022 niet meer.
Het grotere beeld dat je schetst laat vooral zien dat je geen idee hebt waar de partij precies voor staat.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de ijskast of in de koelkast? Dat plan ligt nu niet op tafel omdat Gl en PvdA er geen overeenstemming over konden vinden.
Maar je begrijpt heel goed het grotere beeld dat ik wil schetsen.
Dat denk ik wel. En ik leg ook graag de vinger op die plek.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het grotere beeld dat je schetst laat vooral zien dat je geen idee hebt waar de partij precies voor staat.
Het kan best zijn dat je de vinger graag op de plek legt, maar je verhaal sluit niet aan bij de standpunten die ze innemen. En je laatste zin is behoorlijk redeneren uit de onderbuik.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. En ik leg ook graag de vinger op die plek.
Zij hebben zo nu en dan best sympathieke standpunten voor werkenden, maar daar staat ook tegenover dat consumptie accijnzen worden verhoogd, er asielzoekers komen uit landen met onverenigbare culturele verschillen, de auto wordt ontmoedigd en je het OV wordt ingedrukt. En je krijgt ongezien allerlei verluierde emancipatoire marketing vanuit de overheid over hoe je moet denken en voelen.
Het is jammer dat er nog geen Nederlandse Reagan is opgestaan inderdaad, maar doe dat dan wel uit eigen kracht; zitten kankeren op 'communistisch PRO' heeft wat sneus. Al maken ze het soms wel erg makkelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver is voor 95% bezig met sociaal-economische thema's. Dat woke-frame wordt hard doorgedrukt door de vazalletjes van VNO-NCW die Nederland graag om zouden turnen tot Reaganopia.
Bedoel, we hadden al Pim die neergeschoten was (wel om andere redenen) en ik denk niet dat het een schiettent dient te wordenquote:Op zondag 23 augustus 2026 15:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is jammer dat er nog geen Nederlandse Reagan is opgestaan inderdaad, maar doe dat dan wel uit eigen kracht; zitten kankeren op 'communistisch PRO' heeft wat sneus. Al maken ze het soms wel erg makkelijk.
PRO is misschien niet tegen gezinnen, alleen vinden ze de levenstijl van jan werkend modaal onacceptabel. Daarom moeten er hogere belastingen op energie, mobiliteit, eten, drinken, hogere belastingschijven op arbeid en als je nog een koophuis hebt dan pakken we ook nog graag je enige aftrekpost af.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is wel een goed voorbeeld van typische sfeermakerij, waar de media ook een handje van heeft: PRO is tegen "normale" gezinnen. Geen enkele nuance te ontdekken.
DKDB doet zijn werk wel.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bedoel, we hadden al Pim die neergeschoten was (wel om andere redenen) en ik denk niet dat het een schiettent dient te worden
Even los van dat ruim niet alle gezinnen een koophuis hebben klopt het niet dat PRO hogere belastingen wil hebben op alle door je aangedragen onderwerpen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PRO is misschien niet tegen gezinnen, alleen vinden ze de levenstijl van jan werkend modaal onacceptabel. Daarom moeten er hogere belastingen op energie, mobiliteit, eten, drinken, hogere belastingschijven op arbeid en als je nog een koophuis hebt dan pakken we ook nog graag je enige aftrekpost af.
Welke dan niet?quote:Op zondag 23 augustus 2026 21:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Even los van dat ruim niet alle gezinnen een koophuis hebben klopt het niet dat PRO hogere belastingen wil hebben op alle door je aangedragen onderwerpen.
nou een subsidie op geld lenen is niet van deze tijd , ook de huurwaarde bijtelling is beter als die weggaatquote:Op zondag 23 augustus 2026 19:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
PRO is misschien niet tegen gezinnen, alleen vinden ze de levenstijl van jan werkend modaal onacceptabel. Daarom moeten er hogere belastingen op energie, mobiliteit, eten, drinken, hogere belastingschijven op arbeid en als je nog een koophuis hebt dan pakken we ook nog graag je enige aftrekpost af.
Ja, harhar. Gewoon leuk de leugen blijven steunen dat PRO de belasting op arbeid wilt verhogen. Het is niet alsof we hier bij de feiten proberen te blijven.quote:
Er staat dat PRO hogere belastingschijven op arbeid wil introduceren. Dat willen ze ook met hun zesschijvenstelsel, met een toptarief van 60%.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, harhar. Gewoon leuk de leugen blijven steunen dat PRO de belasting op arbeid wilt verhogen. Het is niet alsof we hier bij de feiten proberen te blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |