Misschien zijn er die wel gewoon heel veel...? Nee hoor, ik woon er ook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:27 schreef vosss het volgende:
[..]
De Limburgse naam voor Sittard.
Alle dorpen en steden hebben hier een Nederlandse en een Limburgse naam. Ow en echt fucking altijd als er een provinciegenoot op tv is dan weten ze het te presteren om weer een of andere debiele oetlul te vinden die Limburg weer achterlijk op de kaart zet. Man man man .
Mensen uit "de Provincie" worden door de Hollandse TV-makers vaak ook wel snel als dommig weggezet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien zijn er die wel gewoon heel veel...? Nee hoor, ik woon er ook.
Niemand komt aan Maaskantje!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:20 schreef camilero het volgende:
[..]
Mensen uit "de Provincie" worden door de Hollandse TV-makers vaak ook wel snel als dommig weggezet.
En de domsten vallen natuurlijk ook het meeste op, de slimme mensen uit Limburg/Brabant/Groningen vallen minder op als provincialen.
Groeten uit Maaskantje
Met zulk gedrag zullen wel meer vrouwen hem in de steek galaten hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Fred haat vrouwen.
Zijn moeder zal hem vroeger wel steek hebben gelaten of zo.
Nico Dijkshoorn in de Libelle, leuke column dit keerquote:TIMOTHY - Ibiza
Tot mijn stomme verbazing verheugde ik mij enorm op de terugkeer van Michaël. Hij heeft de uitstraling van chef-verpakte vleeswaren in een middelgrote supermarkt maar, en dat zei Timothy meerdere keren per uitzending, dat is precies wat hij nu nodig heeft. De concurrent van Michaël, Wadie, werd weggezet als iemand die al het verkeerde uit Timothy’s oude leven vertegenwoordigde. Wat dat dan precies was, werd niet helemaal duidelijk, al zal het wel iets te maken hebben met stomende seks in een bed vol zwarte zijde.
Ik moet wel eerlijk zijn: ik zou zelf ook helemaal gek van ellende worden wanneer ik langer dan een minuut met Wadie aan een cafétafeltje zou moeten zitten. Wadie over een kopje koffie met een wolkje melk erin: ‘Ik voel me kind of als this melk, de manier waarop die door de koffie dwarrelt, kind of sort like op zoek naar een soort shelter maar ook een soort of schreeuw om love of zoiets.
Wadie zat deze week sowieso niet erg lekker in de wedstrijd. Hij gaf Timothy een bloem die hij soort van kind of had geplukt en de rest van de dag vertelde Timothy schaterend aan al zijn vrienden dat hij de bloem meteen weer had weggegooid.
Wadie schrok van de gewoonheid van Michaël. Ik ook. Steeds als ik hem naast Timothy zie verschijnen, denk ik aan iemand die helemaal achter in een fanfareorkest trombone speelt.
Wadie kon vertrekken. Daar zat Timothy, de grote meevoelende vroegrijpe wijsgeer die ik een avond eerder nog half lam zingend door zijn café vol afgebakken friet zag slingeren. Ik voel mee met Michaël. Die kijkt nu, tegelijk met ons, iedere week naar dit programma en hoort Timothy steeds uitleggen dat hij met Michaël voor rust en veiligheid kiest.
PAUL- Spanje
Marlies, de nieuw aangekomen vrouw, liet Paul zien waar ze ooit met haar overleden man was geweest. Dat was lief, maar ook een beetje verdrietig. Het deed me denken aan de keer dat ik mijn buurvrouw ons nieuwe huisdier, een cavia, liet zien. Ze keek naar de kooi en zei: ‘Ach ja, wat lief. Ze sterven jong. Ik had er ook een. Karel heette hij. Hij ging op zijn achterpoten staan wanneer hij mij zag. Zes dagen plezier van gehad, toen hing hij met zijn bek aan een elektriciteitsdraad. Ik mis hem nog iedere dag. Kom, dan laat ik je de plek zien waar ik met hem speelde.’
Marlies ontroerde mij. Je hoorde haar vrienden en vriendinnen bij wijze van spreken tegen haar aan praten: ‘Geef je op voor B&B vol liefde, lieverd. Doe het. Je moet door. Je bent zo’n lieve vrouw en hij zou ook hebben gewild dat je gelukkig bent. Echt. Gun jezelf liefde.’ En daar stond ze dan, huilend naar een plek te kijken waar haar overleden man ooit een arm om haar schouder legde.
Bij Paul voel ik precies hetzelfde: iedereen om hem heen wil dat hij weer een gezellige, leuke vrouw om zich heen heeft, behalve Paul zelf. Hij wil zijn lieverd terug, die zei: ‘Geeft niks dat je niks kunt ruiken. Ik leg je uit wat voor luchtje ik op heb. Het ruikt naar hele lieve hertjes met een natte snuit in een heel mooi bos.’
Die lieve Paul met zijn dochters, al die langskomende vrouwen en als kijker steeds weten: dit wordt helemaal niets, lieve Paul. Ga rouwen. Huil maar. Geeft niks.
IRIS - Spanje
Zij kreeg, na het vertrek van een getroebleerde motorrijder, een dichter op bezoek. Ik ben zelf een dichter en ik durf hier wel te zeggen: dat gun je je ergste vijand niet. In iedere zin probeerde Sjaak iets poëtisch te zeggen. Midden in een kabbelend gesprekje kwam hij met de volgende zin: ‘Avontuur hoeft niet ver weg te zijn hè.’ Het zou zo fijn zijn geweest als Iris daarop het volgende had gezegd: ‘Zegt de dichter die helemaal voor mij naar Spanje is gereisd.’
Maar Iris is veel te lief en te omfloerst. Ze luisterde geduldig naar een gedicht dat uit mijn hoofd ongeveer als volgt ging:
De leegte van het staren
Als een bedje van zomerfruit op een wolk van verlangen
Hang je als een druiventros voor mijn lippen
Het gras juicht om liefde
Je rug op aarde
Mijn lippen om jouw gefluisterde woorden
Iris formuleerde haar afwijzing ook een soort van poëtisch:
De afstand zit hem
In het fysieke gedeelte
Ik voelde mee met Sjaak. Het had mij ook kunnen gebeuren. ‘Ja, Nico, prachtig gedicht, maar ik houd van mannen met haar op hun hoofd.’
Bijna meteen na Sjaaks vertrek kwam David aan, die vertelde dat hij een week lang in een verduisterde kamer had gezeten om zijn purpose helder te krijgen. Nu kon hij daar, naast het huis van Iris, in een gehuurde tent, lekker over doordenken.
MIREILLE - Frankrijk
Een splinternieuwe deelneemster, omdat Nisha Tara de rest van dit seizoen met een bonkend hart op haar trampoline ligt. Mireilles motivatie om mee te doen aan B&B vol liefde: ze wil HUPS mannen.
Zij is van het ene op het andere moment mijn lievelingsdeelneemster. Ze kreeg helaas een Limburger op bezoek, een zekere Ton, die drie uur zit te janken als je hem een vlaai laat zien. Dat eindeloze gedweep met Limburg, het is om gek van te worden. Ton stond vlak voor een kasteel om een nieuw leven op te bouwen en legde Mireille met tranen in zijn ogen uit dat mensen die niet in Limburg zijn geboren ook nooit de schoonheid van Limburg zullen gaan begrijpen. Houden zo, dacht ik.
Hij vertelde dit allemaal in een T-shirt met een Limburgs gedicht erop en met een Limburgse mond vol spaghetti. Zo eten Limburgers blijkbaar als het geen vlaai is.
Er kwam ook nog een stukje Limburgse humor voorbij. Ton kookte een studentenmaaltijd bij elkaar. Mireille zei dat het lekker rook en meteen kwam Ton met de enorme klapper: ‘Ja, ik heb me gedoucht.’
Ton kon meteen vertrekken. Juichend naar Sittard met een baard vol aangekoekte spaghetti.
CAROLINE - Spanje
Zij kreeg een nieuwe man op bezoek. Gilberto. Haar eerste reactie: eindelijk eens mooie tanden. Ik kromp ineen. Ik weet zelf, als de bezitter van een gebit waar je dus niet een grot mee kunt verlichten, hoe intimiderend het huidige tijdsgewricht kan zijn. Iedereen om mij heen loopt opeens met een lichtgevende rij ledlampen in zijn mond.
Ik voel mee met Arie, die ook iedere week naar het programma kijkt. Zijn gebit moet nu bijna voelen als iets wat hij het liefst met zijn blote handen uit zijn mond trekt.
Gilberto keek eens rond, zag de slaapkamer en stond een minuut later een hotel te regelen. Eerlijk is eerlijk: had ik ook gedaan. Hoe lief Arie ook is, je wil niet wakker worden en een andere man heel hard aan zijn dijen horen krabben.
FRED - Bonaire
Fred legde nog maar eens uit dat hij als B&B houder weigert de tweede B - breakfast - te regelen. De eerste B - bed - kan wel, maar dan bij voorkeur als een naakte, spartelende tonijn met borsten bij hem in bed.
De nieuwe vrouw, Ellen, maakte iets vreselijks los in het lichaam van Fred. Ze hield van dieren. Fred ook, maar alleen als ze van metaal zijn en hij er ¤12.000 per stuk voor kan vragen. Eventueel houdt Fred van geroosterde dieren die hij met zijn bezwete hoofd vlak voor een supermarkt verkoopt.
Walgend keek Fred naar Ellens liefde voor ezels. Hij zelf vond ezels stinken. Wanneer ik Fred zie, dank ik honderden goden dat geurtelevisie nooit iets is geworden. Fred in beeld en je kamer vult zich met een mengsel van oude sokken, ontstoken hoofdwonden, dampende oude Hawaïhemden en oorsmeer. Om het allemaal nog erger te maken, sijpelde er tijdens het eten een druppel uit Freds neus op het gebakken dierenvlees.
Freds belangrijkste vraag aan Ellen, die voor hem naar de andere kant van de aarde was gereisd: ‘Kan je een kettingzaag bedienen?’
De amateurpsycholoog in mij duidde Freds dierenhaat als volgt: alle liefde die niet naar hem toestroomt, moet kapot worden getrapt. Ik ben hem eeuwig dankbaar. De stukken tekst over hem schrijven zich vanzelf.
Volgende week donderdag meer!
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:02 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Heb ik die zwevende sul wéér op mijn netvlies!
Het valt volgens mij gewoon meer op omdat je met een limburgs accent al snel 'dom' klinkt in de oren van.. nou.. niet-limburgers. Als je vervolgens ook nog met domme tshirts en grappen aan komt zetten is het totaalplaatje erger dan bij een Utrechter die dat zou doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar het lijkt wel of ze juist die gek er iedere keer uit weten te plukken. Geen idee of andere mensen dat ook denken bij iedereen uit hun provincie die op tv is.
Met limburgers valt het op.
Of er zijn gewoon bovengemiddeld veel achterlijken hier; dat kan natuurlijk ook.
Vergeet de kippetjes niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:20 schreef Näsenbar het volgende:
‘Mijn interesse in de dierenwereld is nihil’
Bro’s hele claim to fame is ijzeren tonijnen.
Fred
Fred houdt alleen van zichzelf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:21 schreef Blues het volgende:
Fred houdt niet van dieren... maar ook niet van vrouwen
Ik probeer soms te bedenken dat er misschien een aardige kerel in zit en dat ie alleen door de productie zo onaardig (en goor) wordt neergezet. Het enige dat ik kan bedenken dat ik zijn ouwe antieke autootjes wel leuk vind.quote:
Sorry, vergis mij, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:14 schreef Pisces het volgende:
[..]
Nee. De foto en het spirituele is Walter.
Ik vond dat er toen eerder als een random groepje kipklanten dan vrienden uitzien eigenlijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik probeer soms te bedenken dat er misschien een aardige kerel in zit en dat ie alleen door de productie zo onaardig (en goor) wordt neergezet. Het enige dat ik kan bedenken dat ik zijn ouwe antieke autootjes wel leuk vind.
In de eerste aflevering gaf ie toch een strandfeest met al zijn 'vrienden' om te vieren dat ie mee ging doen aan dit programma? Was dat allemaal nep? Neem toch aan dat daar genoeg lui rondlopen die hem dan wel mogen?
Vreemd.
Oh hahahaha, ja, dat zou kunnen, gierige Fred deelde gratis zijn doorrookte kippies uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vond dat er toen eerder als een random groepje kipklanten dan vrienden uitzien eigenlijk
Ik snap dat nooit, dat je niks met dieren hebt. Je hoeft echt niet de grootste dierenfan te zijn maar er niks mee hebben vind ik altijd een antisociaal trekje. Dat klopt bij Fred dus wel behoorlijkquote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:26 schreef Pisces het volgende:
Fred heeft niks met dieren.
Nu valt alles op z’n plek.![]()
Mensen die niks met dieren hebben zijn ook niet leuk.
Ik moest dit echt 3x lezen voordat ik de tandartsgrap snaptequote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:55 schreef NoCigar het volgende:
David past qua uiterlijk niet in Iri's Insta-plannen.
Wel apart dat hij retraites bij een tandartssschool heeft gedaan. Die soms seksueel waren. Iets met verdovendingen of zo?
Nee volgens mij een deelnemer. Ze zegt dat haar man ook familieopstellingen deed, dan lijkt het me dat hij de therapeut was. Hoewel ze later wel zegt dat ze zelf ook onderdeel was van die opstelling, dan snap ik het ook niet meerquote:
Ik vraag me soms echt af of mensen wel goed kijken/luisteren terwijl ze dit programma kijkenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:42 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ja maar met niet lusten maakt de schil, naar mijn idee, geen verschil.
Anders zeg je het gewoon nog even verkeerd ookquote:
Ik kan er niets aan doen maar ik vind Limburgs ook echt heel dom klinken, het lelijkste accent van Nederlandquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het valt volgens mij gewoon meer op omdat je met een limburgs accent al snel 'dom' klinkt in de oren van.. nou.. niet-limburgers. Als je vervolgens ook nog met domme tshirts en grappen aan komt zetten is het totaalplaatje erger dan bij een Utrechter die dat zou doen.
Zo'n Marjo heeft ook een accent maar kleedt zich fatsoenlijk, heeft manieren, is verzorgd, slim. Dan is het limburgse accent bijzaak
Een reguliere uitzending met reclame is zo ongeveer 1,5 uur. Dan mag je toch iets missen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vraag me soms echt af of mensen wel goed kijken/luisteren terwijl ze dit programma kijkenZe zegt duidelijk allergisch te zijn voor paprika.
Ik vind het gewoon opvallend, zie vaak dat mensen stukken missen of namen door elkaar halen. Terwijl ik zelf altijd een spelletje speel ondertussen en dus nauwelijks kijk/vooral luister. Daarom verbaas ik me er extra over dat ik het beter op een rijtje heb allemaalquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:31 schreef Pisces het volgende:
[..]
Een reguliere uitzending met reclame is zo ongeveer 1,5 uur. Dan mag je toch iets missen.
Ik skip Iris heeeeel graag.
Dat Sylvie Meis stemmetje, zonder het uiterlijk van Sylvie Meis, met al het neppe gedrag richting de mannen (“ik kijk om me heen en het is zó mooi, hihi!”) en naar de camera weer iets anders, dan kun je best drinken halen.
Paul word ik ook moe van. Lege kolos huls.
Ik vind het altijd wel grappig, dat met een accent praten. Maar neem het als het politici betreft inderdaad niet helemaal serieus. Zet dan svp een neutrale stem op, ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen maar ik vind Limburgs ook echt heel dom klinken, het lelijkste accent van NederlandIk kan mensen met zo'n accent niet serieus nemen. Dat had ik ook met Lilianne Ploumen, vreselijk om naar te luisteren, ik haak meteen af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |