abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:02:05 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221601950
https://www.aljazeera.com(...)ians-in-gaza-nightly

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-waard-a4934602

quote:
In Gaza worden – ondanks een bestand – nog vrijwel dagelijks Palestijnen gedood. Maar wat betreft Ben-Gvir is dat niet genoeg. „We moeten niet alleen degenen die een onmiddellijke bedreiging vormen [doden]. Nee, er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn”, zei hij in de podcast. „Het zijn geen mensen, ik geef hen een compliment als ik hen mensen noem.” Ook riep hij op tot de massale emigratie van Palestijnen uit Gaza, wat neer zou komen op etnische zuivering.
Klacht Itamar Ben-Gvir -- de Israëlische politicus. Hij is momenteel minister van Nationale Veiligheid en leider van Otzma Yehudit (Joodse Kracht). wil dingen die niet door de beugel kunnen. Ik ben geen free Palestine type kerel, maar dit soort uitspraken, dan verspeel je wat mij betreft alle steun.

Wat vinden jullie er van, moeten landen niet eens wat politieke druk gaan zetten? Of gaan we straks roepen dat we het niet geweten hebben.

-geen verbasteringen graag, thx-
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:25:48 #2
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221602680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
HR zit anders ook vol haat tegen de Palestijnen. De enige reden dat hij de uitspraken van Ben-Gvir afwijst is omdat het slecht is voor het imago van Israël.
Ik ben het wel met hem eens.

Palestijnen staan nou niet echt bekend als een vredelievend volk. Juist die Palestijnen zitten vol met haat naar alles wat Joods is.

Nederland lijkt wel knettergek om ze hier op te vangen. Maar echt knettergek.

Israël laat gelukkig niet met zich sollen.
pi_221602773
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:25 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dan mag je samen met zwijn Ben-Gvir lijstjes maken over hoeveel dode Palestijnen je wil zien.
pi_221602819
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:25 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Palestijnen staan nou niet echt bekend als een vredelievend volk. Juist die Palestijnen zitten vol met haat naar alles wat Joods is.

Nederland lijkt wel knettergek om ze hier op te vangen. Maar echt knettergek.

Israël laat gelukkig niet met zich sollen.
Het gaat natuurlijk mis wanneer je mensen in een hokje pleurt en collectief tot untermenschen promoveert. Maar goed, dat blijft hier voor sommigen een beetje een lastig concept.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221602832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk mis wanneer je mensen in een hokje pleurt en collectief tot untermenschen promoveert. Maar goed, dat blijft hier voor sommigen een beetje een lastig concept.
Ik zal hem er dan nog maar een keer inknallen dan:

Alle ongelovigen.............
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:41:53 #6
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221602853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan mag je samen met zwijn Ben-Gvir lijstjes maken over hoeveel dode Palestijnen je wil zien.
Ik heb er niks mee. Als ze maar daar blijven.
pi_221602859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het benoemen dat er in de Palestijnse samenleving op grote schaal nogal verwerpelijke elementen zitten, zoals de user die jij quote doet, heeft niets te maken met het degraderen van deze groep tot untermenschen. Letterlijk niemand heeft dat hier nog gedaan. Hoe je hier dus bij komt is een groot raadsel.

Wat wel het collectief demoniseren van mensen betreft, zijn dit soort cartoons, zoals in de Volkskrant worden geplaatst:

twitter

Denk maar niet dat men daar een kritische noot zal plaatsen over de Palestijnse samenleving, waarvan nagenoeg elke burger als een arm slachtoffer wordt gezien, maar Israël plaats men dagelijks talloze kritische noten over waar dit soort statische collectieve demonisering, niet wordt gemeden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:47:44 #8
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602929
reeds besproken.
- vmi voor intimi -
pi_221602985
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het benoemen dat er in de Palestijnse samenleving op grote schaal nogal verwerpelijke elementen zitten, zoals de user die jij quote doet, heeft niets te maken met het degraderen van deze groep tot untermenschen. Letterlijk niemand heeft dat hier nog gedaan. Hoe je hier dus bij komt is een groot raadsel.

Wat wel het collectief demoniseren van mensen betreft, zijn dit soort cartoons, zoals in de Volkskrant worden geplaatst:

[ twitter ]

Denk maar niet dat men daar een kritische noot zal plaatsen over de Palestijnse samenleving, waarvan nagenoeg elke burger als een arm slachtoffer wordt gezien, maar Israël plaats men dagelijks talloze kritische noten over waar dit soort statische collectieve demonisering, niet wordt gemeden.
Deze was dan ook een redelijk goeie parodie ervan:

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:48:22 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221603490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Deze was dan ook een redelijk goeie parodie ervan:

[ afbeelding ]
Plaats deze maar eens in de Volkskrant als cartoonist. Kun je gelijk je biezen pakken. _O-
pi_221603669
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:48 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Plaats deze maar eens in de Volkskrant als cartoonist. Kun je gelijk je biezen pakken. _O-
Dat zou men nooit doen natuurlijk, dat is hartstikke 'racistisch' en 'Islamofoob'.

Zoals we weten zijn in progressief linkse contreien de Islam en moslims zo ongeveer heilig en een groep over wie nooit iets negatiefs of kritisch mag worden gezegd. Hoe anders is dat voor andere groepen, waaronder Israëliërs (en soms ook Joden). Daar mag de ene na de andere generaliserende cartoon over worden geplaatst.

Deze cartoon werd eind 2022 schijnbaar offline gehaald, want 'stigmatiserend'. Wellicht had men een boel klachten gehad van lezers, die vonden dat het tijd was voor actie.

Dat is namelijk de dubbele standaard die in dit soort milieus wordt gehanteerd, men stelt tegen discriminatie, stigmatisering en racisme te zijn. Maar stigmatiserende, discriminerende of racistische troep is prima, zolang het maar over sommige groepen gaat die progressief links veracht. Dan is het ineens 'artistieke vrijheid', maar diezelfde mate van vermeende 'artistieke vrijheid' valt weg als het over groepen gaat waar men zich over bekommert over een verwantschap mee voelt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:17:04 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221603707
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou men nooit doen natuurlijk, dat is hartstikke 'racistisch' en 'Islamofoob'.

Zoals we weten zijn in progressief linkse contreien de Islam en moslims zo ongeveer heilig en een groep over wie nooit iets negatiefs of kritisch mag worden gezegd. Hoe anders is dat voor andere groepen, waaronder Israëliërs (en soms ook Joden). Daar mag de ene na de andere generaliserende cartoon over worden geplaatst.

[ afbeelding ]

Deze cartoon werd eind 2022 schijnbaar offline gehaald, want 'stigmatiserend'. Wellicht had men een boel klachten gehad van lezers, die vonden dat het tijd was voor actie.

Dat is namelijk de dubbele standaard die in dit soort milieus wordt gehanteerd, men stelt tegen discriminatie, stigmatisering en racisme te zijn. Maar stigmatiserende, discriminerende of racistische troep is prima, zolang het maar over sommige groepen gaat die progressief links veracht. Dan is het ineens 'artistieke vrijheid', maar diezelfde mate van vermeende 'artistieke vrijheid' valt weg als het over groepen gaat waar men zich over bekommert over een verwantschap mee voelt.
Ik kan je geen ongelijk geven. Precies hoe het gaat.
pi_221603708
Kaffir/goyim

Ennnn... De wheels on the bus go round and round :9
pi_221603772
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:17 schreef Since2003 het volgende:
Kaffir/goyim

Ik zal eens even gaan onderzoeken om te zien wat je hier nu weer mee bedoelt. Het viel mij al op dat hondenfluitjes zoals 'appelsap' of 'sapjes' niet veel meer te revue passeren, maar je hebt alweer wat nieuws zo te zien.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:32:42 #15
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221603779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:17 schreef Since2003 het volgende:
Kaffir/goyim

Wat moet dit betekenen? Graag iets inhoudelijks.
- vmi voor intimi -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')