BRONquote:Buschauffeur zwaargewond geschopt en geslagen na ruzie over betalen
Een buschauffeur van Arriva is maandagmiddag zwaargewond geraakt bij een gewelddadige mishandeling in Eijsden. De chauffeur werd buiten zijn bus geschopt en geslagen nadat twee personen weigerden te betalen voor hun rit. Eén verdachte, een minderjarige Belg, is na een achtervolging aangehouden. De tweede verdachte is nog voortvluchtig.
Het incident gebeurde maandag 17 augustus rond 16.10 uur bij een bushalte aan het Veldje. Twee personen wilden daar instappen zonder op de gebruikelijke manier in te checken. Toen de chauffeur hen daarop aansprak, ontstond een woordenwisseling.
Omdat de twee niet voor de rit wilden betalen, besloot de chauffeur hen niet mee te nemen. Toen hij uitstapte om de twee uit de bus te verwijderen, escaleerde de situatie volledig.
De chauffeur werd ten val gebracht en vervolgens buiten de bus geschopt en geslagen. Hij liep daarbij zware verwondingen op en moest per ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht.
Na de mishandeling gingen beide verdachten ervandoor. Agenten die ter plaatse kwamen, startten direct een zoektocht. Eén van de verdachten kon na een achtervolging te voet worden ingerekend.
Volgens de politie gaat het om een minderjarige man uit België. De tweede verdachte wist te ontkomen en wordt nog gezocht
Waarom geen signalementquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:06 schreef Aether het volgende:
Minderjarig persoon persoon zonder vervoersbewijs.
https://www.politie.nl/ni(...)hte-aangehouden.html
Why indeed.quote:
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.quote:
Zou me eerlijk gezegd ook niets meer verbazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.
Hooguit een taakstrafjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef cinderloom het volgende:
en krijgen de ratten een flinke straf
Was het om die reden al niet ingekort en op een later tijdstip gezet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.
Zou kunnen. Ik heb al een tijd niet meer gekeken. Niet best voor de gemoedstoestand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Was het om die reden al niet ingekort en op een later tijdstip gezet?
Patroonherkenning is echt een gevaar blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ja was een tijdje geleden volgens mij iets over op de Frontpage of hier op het forum (al dan niet in de comments). Ik meen de Frontpage.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik heb al een tijd niet meer gekeken. Niet best voor de gemoedstoestand.
Flinke straffen bestaan niet meer in Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef cinderloom het volgende:
Ongelooflijk. Wederom zinloos geweld.
Hopenlijk knapt de chauffeur op en krijgen de ratten een flinke straf
https://www.at5.nl/artike(...)poring-verzocht-zienquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Dat is je onderbuik, Nederland straft zwaarder dan het EU-gemiddelde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Flinke straffen bestaan niet meer in Nederland.
Redelijk wat, je kan als chauffeur maar beter geen flauwe belgenmoppen maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef ToT het volgende:
Hoeveel Belgen zitten er trouwens in Ter Apel? Buschauffeurs maakten daar ook wel regelmatig het één en ander mee.
De Nederlandse straffen zijn vederlicht en het EU-gemiddelde is nóg lichter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is je onderbuik, Nederland straft zwaarder dan het EU-gemiddelde.
Ik wil zeggen doe niet zo bevooroordeeld. Maar wie houden we voor de gek. Dat je het verwacht is niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Omdat iedereen het signalement al weet.
Dat kennen we hier niet, helemaal niet als het minderjarigen betreft. In een normale samenleving zouden zulke individuen minsten voor 20 jaar in de bak belanden, waarvan 10 jaar in een isoleercel, maar dat kun je vergeten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef cinderloom het volgende:
Ongelooflijk. Wederom zinloos geweld.
Hopenlijk knapt de chauffeur op en krijgen de ratten een flinke straf
Finnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:12 schreef Hathor het volgende:
Ik zou dit soort topics niet meer moeten lezen, het is niet goed voor mijn gemoedstoestand. En zonder de OP te lezen weet je alweer direct om wat voor soort volk het gaat, ook al proberen ze het als Belgen te framen.
Eijsden, prachtig dorp waar ik zowat mijn hele jeugd heb doorgebracht. Maar toen waren er zo nu en dan al problemen met Belgen uit Wallonie(met Italiaanse achtergrond) die kwamen stappen(White Horse). Die noemde men Itakken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:52 schreef de_boswachter het volgende:
‘Belg’ a.k.a. ‘Jongere’
Ach. Zelfs in het voorheen liefelijke Eijsden.
RIP NL
Maar Rob gaat vanavond lekker hakkie kijken. Binnenkort in uw theater!
Ittakaken lag voor het oprapenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Eijsden, prachtig dorp waar ik zowat mijn hele jeugd heb doorgebracht. Maar toen waren er zo nu en dan al problemen met Belgen uit Wallonie(met Italiaanse achtergrond) die kwamen stappen(White Horse). Die noemde men Itakken.
Doe daarna een rondje LA.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:58 schreef Cruzinats het volgende:
Wie het verval van Nederland wil aanschouwen moet eens een dagje met het OV reizen in de grote steden.
Nederland is dan ook een hemel voor daders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Flinke straffen bestaan niet meer in Nederland.
Nee naar Istanbul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef ToT het volgende:
Die tering frietvreters ook altijd weer!
Alle Belgen terug naar België!
Nou ja, het staat al vast dat het een buitenlander isquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:27 schreef vul_maar_in het volgende:
De wonderen zijn de wereld niet uit, even afwachten nog onderbuikjes van me.
Dat stukje 'grote steden' hoeft er niet eens meer noodzakelijkerwijs achter gezet worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:58 schreef Cruzinats het volgende:
Wie het verval van Nederland wil aanschouwen moet eens een dagje met het OV reizen in de grote steden.
1 van de 2 toch :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, het staat al vast dat het een buitenlander is
Je hebt altijd baas boven baas.quote:
Zag die ook voorbij komen vanmiddag, da's wel wat stevigquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke politie actie wij hierna verwachten:
https://www.instagram.com/reel/DcKzOOVKvn1/
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zag die ook voorbij komen vanmiddag, da's wel wat stevig
Die reclame zal nu wel niet meer mogen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
We kunnen er nog een duo penotti van maken.
Corrigerende tik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
ik zal wel een smerige bruinhemd zijn maar ik zou dat liever wat vaker zien. Genoeg met dat de-escaleren. knuppel erover.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
nee man die shit was te zoet en smakeloos. altijd mengenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:08 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Probeerden jullie ook de witte pasta als eerste uit de pot te halen?
Die bruine werkte nooit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:08 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Probeerden jullie ook de witte pasta als eerste uit de pot te halen?
Ja, en? Voor zover er geen ideologisch gemotiveerde criminoloog met de data heeft lopen goochelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is je onderbuik, Nederland straft zwaarder dan het EU-gemiddelde.
Er zat een duidelijk motivatieverschil in de twee smaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat verwachtte je precies van hazelnoot choco pasta in deze?
En daarnaast zwaarder straffen ( in de breedte) heeft enkel voor meer ellende gezorgd. Voor de misdaden waar we het allemaal wel over eens zijn mag het best omhoog.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Voor zover er geen ideologisch gemotiveerde criminoloog met de data heeft lopen goochelen.
Ja eens hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik zal wel een smerige bruinhemd zijn maar ik zou dat liever wat vaker zien. Genoeg met dat de-escaleren. knuppel erover.
warms the dark cockles of my heart.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:27 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja eens hoor.
Die flotilla kreeg ook een warm welkom terug in Spanje destijds toen ze gingen staan jennen.
[ x ]
![]()
Verklaar je nader? Ik reis regelmatig met de tram door Rdam Zuid naar de stad, maar ik kom nauwelijks ongeregeldheden tegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:58 schreef Cruzinats het volgende:
Rotterdam heeft dan ook een veel betere beveiliging dan Amsterdam. Nou ja, ze hebben daadwerkelijk beveiliging, hier zie ik echt nooit iemandquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Ik reis regelmatig met de tram door Rdam Zuid naar de stad, maar ik kom nauwelijks ongeregeldheden tegen.
Nou ja het is geen stampede van poortjeshuppende allochtonen he.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rotterdam heeft dan ook een veel betere beveiliging dan Amsterdam. Nou ja, ze hebben daadwerkelijk beveiliging, hier zie ik echt nooit iemand.
Kijk maar naar dat TV programma over handhavers, in Rotterdam kijken er daadwerkelijk mensen naar de camera en worden er mensen op poortglippers etc afgestuurd.
Hier zie ik, echt oprecht zonder overdrijven elke dag wel 1 of meer mensen glippen, soms met geweld, soms door achter iemand aan te lopen. Die zitten dan bij mij in de Metro en nog nooit is er 1 van aangesproken of opgepakt.
Dat heb ik, en dat meen ik 100% oprecht, cross my heart, hope to die, een keer daadwerkelijk meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nou ja het is geen stampede van poortjeshuppende allochtonen he.
Ik ken dat programma en daar wordt voornamelijk de metro in de gaten gehouden. Trams komen nauwelijks aan bod. Er wordt wel regelmatig door deze handhavers gecontroleerd in de tram op kaartjes en het valt me eigenlijk op hoeveel mensen er netjes wél in checkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rotterdam heeft dan ook een veel betere beveiliging dan Amsterdam. Nou ja, ze hebben daadwerkelijk beveiliging, hier zie ik echt nooit iemand.
Kijk maar naar dat TV programma over handhavers, in Rotterdam kijken er daadwerkelijk mensen naar de camera en worden er mensen op poortglippers etc afgestuurd.
Hier zie ik, echt oprecht zonder overdrijven elke dag wel 1 of meer mensen glippen, soms met geweld, soms door achter iemand aan te lopen. Die zitten dan bij mij in de metro en nog nooit is er 1 van aangesproken of opgepakt.
ja net zoals die plunder acties. maar dat maakt het nog geen schering en inslag. En het zou ons als land goed betamen als we flink wat politie geweld in zouden zetten om dat ook zo te houdenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]Een groep van zeker 20 "jongeren" die met luidkeels geschreeuw massaal door de poorten braken en sommigen klommen zelfs helemaal over de hekken heen. Ik heb even een metro gewacht.
Trams zijn dan ook iets minder eng, het is bovengronds etcquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ken dat programma en daar wordt voornamelijk de metro in de gaten gehouden. Trams komen nauwelijks aan bod. Er wordt wel regelmatig door deze handhavers gecontroleerd in de tram op kaartjes en het valt me eigenlijk op hoeveel mensen er netjes wél in checkenVaak worden er maar 1 of 2 meegenomen voor een boete
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef Regilio_ het volgende:
Zou me eerlijk gezegd ook niets meer verbazen.
Ook in het AD toen, was hem ook al aan het zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:56 schreef nostra het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)poring-verzocht-zien
quote:'Overheid en NPO willen minder Marokkanen in Opsporing Verzocht'
De overheid en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zouden politiemedewerkers, die meewerken aan het AvroTros-programma Opsporing Verzocht, onder druk zetten om minder Marokkaanse en allochtone verdachten te laten zien. De politiemedewerkers klappen anoniem tegenover weekblad Nieuwe Revu uit de school. De NPO en AvroTros verklaren tegenover het AD echter dat het verhaal totale nonsens is. 'Hier is absoluut geen sprake van'.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ook in het AD toen, was hem ook al aan het zoeken.
[..]
Weet ik niet, ik ben vrij genuanceerd over strafhoogtes maar wat ik wel weet is dat ze maar wat doen, dat ze mildheid voor redelijkheid aanzien, dat ze zich niet op de wet baseren, dat ze vergelding en afschrikking overslaan, dat de empathie vaak onvoorwaardelijk is en dat er dan onderzoekers komen om dat allemaal goed te praten met het vals interpreteren van cijfers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En daarnaast zwaarder straffen ( in de breedte) heeft enkel voor meer ellende gezorgd. Voor de misdaden waar we het allemaal wel over eens zijn mag het best omhoog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |