BRONquote:Buschauffeur zwaargewond geschopt en geslagen na ruzie over betalen
Een buschauffeur van Arriva is maandagmiddag zwaargewond geraakt bij een gewelddadige mishandeling in Eijsden. De chauffeur werd buiten zijn bus geschopt en geslagen nadat twee personen weigerden te betalen voor hun rit. Eén verdachte, een minderjarige Belg, is na een achtervolging aangehouden. De tweede verdachte is nog voortvluchtig.
Het incident gebeurde maandag 17 augustus rond 16.10 uur bij een bushalte aan het Veldje. Twee personen wilden daar instappen zonder op de gebruikelijke manier in te checken. Toen de chauffeur hen daarop aansprak, ontstond een woordenwisseling.
Omdat de twee niet voor de rit wilden betalen, besloot de chauffeur hen niet mee te nemen. Toen hij uitstapte om de twee uit de bus te verwijderen, escaleerde de situatie volledig.
De chauffeur werd ten val gebracht en vervolgens buiten de bus geschopt en geslagen. Hij liep daarbij zware verwondingen op en moest per ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht.
Na de mishandeling gingen beide verdachten ervandoor. Agenten die ter plaatse kwamen, startten direct een zoektocht. Eén van de verdachten kon na een achtervolging te voet worden ingerekend.
Volgens de politie gaat het om een minderjarige man uit België. De tweede verdachte wist te ontkomen en wordt nog gezocht
Waarom geen signalementquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:06 schreef Aether het volgende:
Minderjarig persoon persoon zonder vervoersbewijs.
https://www.politie.nl/ni(...)hte-aangehouden.html
Why indeed.quote:
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.quote:
Zou me eerlijk gezegd ook niets meer verbazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.
Hooguit een taakstrafjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef cinderloom het volgende:
en krijgen de ratten een flinke straf
Was het om die reden al niet ingekort en op een later tijdstip gezet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik zie op termijn nog wel gebeuren dat Opsporing Verzocht niet meer mag worden uitgezonden, wegens stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen.
Zou kunnen. Ik heb al een tijd niet meer gekeken. Niet best voor de gemoedstoestand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Was het om die reden al niet ingekort en op een later tijdstip gezet?
Patroonherkenning is echt een gevaar blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ja was een tijdje geleden volgens mij iets over op de Frontpage of hier op het forum (al dan niet in de comments). Ik meen de Frontpage.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik heb al een tijd niet meer gekeken. Niet best voor de gemoedstoestand.
Flinke straffen bestaan niet meer in Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef cinderloom het volgende:
Ongelooflijk. Wederom zinloos geweld.
Hopenlijk knapt de chauffeur op en krijgen de ratten een flinke straf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |