Haring ook al laten proberen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik eet überhaupt geen vla. Nooit gedaan ook.
We hadden wat buitenlandse vrienden (Canada en Bangladesh) van onze dochter te eten en die hadden het recent ontdekt en vonden het dan weer een geniaal iets
Je had toch vla met 2 kleuren, of was dat vanilla vla met chocolade?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik at het nog wel eens.
Ik maakte ook nog wel eens "multicultulti"-vla door chocoladevla en blanke vla samen te doen.
Hopelijk springt er nog een fabrikant op in.
Dat weet ik eigenlijk niet. Zal het ze eens vragen.quote:
Gelukkig hoeft niet alle voeding nuttig te zijn. En dat het 'water met zetmeel' zou zijn is sowieso complete onzin.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik eet ook nooit vla, aangezien het water met zetmeel is. Ik eet liever yoghurt, daar zitten nog nuttige ingredienten in
Klopt, vanille en chocolade.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Je had toch vla met 2 kleuren, of was dat vanilla vla met chocolade?
Ik kende een Duitser die een paar keer per jaar hier voor werk was en dan met een koeltas vol terugging. Vooral de dubbel- en slagroomvla waren favoriet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik eet überhaupt geen vla. Nooit gedaan ook.
We hadden wat buitenlandse vrienden (Canada en Bangladesh) van onze dochter te eten en die hadden het recent ontdekt en vonden het dan weer een geniaal iets
Jullie noemen dat pudding geloof ik ja. Maar dan zonder de gele vanillekleur en -smaak, wat neutraler.quote:
Gewoon vla zonder smaakje, denk naturel yoghurt alleen dan als vla. Dus het is gewoon een zoete drap.quote:
Naar wat smaakt het dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Jullie noemen dat pudding geloof ik ja. Maar dan zonder de gele vanillekleur en -smaak, wat neutraler.
Hm.. klinkt niet erg verleidelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Gewoon vla zonder smaakje, denk naturel yoghurt alleen dan als vla. Dus het is gewoon een zoete drap.
Vond het altijd best prima weg te bunkeren, maar zal het niet missen.
daarom word het ook uit de handel gehaald.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm.. klinkt niet erg verleidelijk
Ter illustratie:quote:
Ben je er ook zo een die de pakken dubbelvla in de supermarkt door elkaar schudt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik at het nog wel eens.
Ik maakte ook nog wel eens "multicultulti"-vla door chocoladevla en blanke vla samen te doen.
Nee ik ben geen vandaalquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ben je er ook zo een die de pakken dubbelvla in de supermarkt door elkaar schudt?
Vooral een wat romige zoete smaak. Het is wel lekker als je zin hebt in een wat meer minimale smaak.quote:
Breng mensen nu niet op een idee 😃quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ben je er ook zo een die de pakken dubbelvla in de supermarkt door elkaar schudt?
Maar dit is wel vanille?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ter illustratie:
https://www.delhaize.be/n(...)F2024031900133380000
[ afbeelding ]
OT:
Opgegroeid met (dubbel)vla als toetje na het avondeten maar eet bewust al jaren geen toetje meer.
Incidenteel met warm weer schepijs.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is kunstmatig volgens mij..of hoe en wat bedoel je hier precies mee?quote:
Dat vanillevla (en dubbelvla) géén blanke vla is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het is kunstmatig volgens mij..of hoe en wat bedoel je hier precies mee?
Dit zegt AI:quote:
quote:Blanke vla smaakt zacht, zoet en romig, met een milde, neutrale vanille-achtige smaak. Het lijkt erg op vanillevla, maar is iets minder uitgesproken zoet en bevat geen gele kleurstof of zware vanillesmaak. De textuur is dik vloeibaar en glad.
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een of andere DJ die een hit had in Italie en daar een show mocht gaan geven. Hij had bedacht om bij die show twee danseressen elkaar met vla te laten insmeren. Maar probleem, in Italie verkopen ze geen vla. Dus die DJ is uiteindelijk met een kofferbak vol vla naar Italie gereden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik kende een Duitser die een paar keer per jaar hier voor werk was en dan met een koeltas vol terugging. Vooral de dubbel- en slagroomvla waren favoriet.
Eerder stond hier dat het niet naar vanille smaakt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het is kunstmatig volgens mij..of hoe en wat bedoel je hier precies mee?
Daarom moet je het ook mengen met appelmoesquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:55 schreef junkiesietze het volgende:
Hmm, blanke vla is toch smaakloos, liever vanillevla met wat yoghurt er door heen en dan daar wat chocoladevlokken overheen
Beetje zoals gecondenseerde melk maar dan dikker?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee blanke vla is vla zonder enige smaaktoevoeging. Je proeft dus alleen room en suiker.
Je eigenlijk gewoon vla die daar naar smaakt. Heb je wel eens andere vla op?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Beetje zoals gecondenseerde melk maar dan dikker?
Ja je grapt, maar ik zie dit dus zo gebeurenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:01 schreef KreKkeR het volgende:
En dan brengen ze het over een tijdje terug in de markt als witte vla
Ze moeten die DJ Jean aan z'n ballen ophangen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een of ander DJ die een hit had in Italie en daar een show mocht gaan geven. Hij had bedacht om bij die show twee danseressen elkaar met vla te laten insmeren. Maar probleem, in Italie verkopen ze geen vla. Dus die DJ is uiteindelijk met een kofferbak vol vla naar Italie gereden.
In van die makkelijke pakken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:50 schreef Zorro het volgende:
Ja en wat moeten we hier dan mee, het hele nummer aan gaan passen of wat?
Boe boe bla bla, we maken Domo-vla!
Boe boe bla bla, hopjes, vanille en chocola.
Aardbeien en blanke vla (heerlijk houdbare vla, oehaaa)
We maken Domo Domo Domo vla,
In die makkelijke pakken Whoeoeoeoeoe.
Dat doe ik ook altijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:41 schreef de_boswachter het volgende:
Heerlijk met een kilo hagelslag erin.
#viesvetvarken
Het gaat niet weg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd.
Heerlijk.![]()
Jammer dat het weggaat.
Gewoon wat harder werken op de dagbesteding en aantonen dat je geschikt teamleidermateriaal bent in deze poppenkast des levens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef gwn_een_user het volgende:
eerst kwamen ze voor de negerzoenen,
dan voor de moorkoppen,
dan voor de jodenkoeken,
dan voor de zigeunersaus,
toen voor de blanke vla…en toen was er niks meer om over te klagen behalve de prijs van de boodschappen 😭
Ik vind/vond het heerlijk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm.. klinkt niet erg verleidelijk
Jawel, lekkerquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je eigenlijk gewoon vla die daar naar smaakt. Heb je wel eens andere vla op?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jawel, lekker![]()
Als wij vroeger als kinderen wel eens de grens overgingen dan kochten onze ouders een bus vla. Yum!!
Was vechten voor een kommetje
Da's geen vla meer dan he maat. Beetje respect voor de slachtoffers van dit aankomend gemis.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:34 schreef Hathor het volgende:
Ik ben meer van de magere yoghurt of stracciatella.
Op naar de romatomatenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef gwn_een_user het volgende:
eerst kwamen ze voor de negerzoenen,
dan voor de moorkoppen,
dan voor de jodenkoeken,
dan voor de zigeunersaus,
toen voor de blanke vla…en toen was er niks meer om over te klagen behalve de prijs van de boodschappen 😭
Lees het artikel even. niemand (niet genoeg iig) wil het meer eten blijkbaar.quote:
Zoek anders even het woord sarcasme opquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Lees het artikel even. niemand (niet genoeg iig) wil het meer eten blijkbaar.
Dat was pas chemische zooi. (niet de user)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:47 schreef nelaeryn het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we @:RozeVla nog.
Anders een groter stormlooptopic dan ik had verwacht, het houdt de gemoederen bezig! Hart van Nederland! Kassa! Radar!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Lees het artikel even. niemand (niet genoeg iig) wil het meer eten blijkbaar.
Het is overigens nog niet voltooid verleden tijd voor de blanke vla. Liefhebbers kunnen nog terecht bij Jumbo (huismerk) en ook Melkan (huismerk van onder meer Plus) maakt nog steeds blanke vla. Jumbo en Plus laten weten op dit moment ‘geen plannen te hebben’ het product uit het assortiment te halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:54 schreef Tengano het volgende:
Gelukkig heeft ook dit niks met de omvolking te maken.
Kunnen die mensen zichzelf weggooien aub?quote:Sommigen vinden de term besmet door het koloniale verleden, omdat het superioriteit zou uitstralen.
Die zijn inderdaad niet lekker. Maar gelukkig geen stem van betekenis (in dit geval, hou ze in de gatenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Kunnen die mensen zichzelf weggooien aub?
Dat zijn dezelfde mensen die op curaçao gaan demonstreren tegen zwarte Piet, tegen negers die zich dus vrijwillig verkleden als zwarte Piet. En dan moet zo'n domme blanke tyfusdebiel daar wat van vinden.
Opgeflikkerd
Rein en puur en zonder smet of schuld natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:02 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe het smaakt.
Expres in het nieuws gebracht om dit soort reacties. Die vla werd al jarenlang nauwelijks meer verkocht en dat is de reden. Vond het wel lekker, vla zonder gele kleur, zoeter ook.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Rein en puur en zonder smet of schuld natuurlijk.
en smaakloos en een beetje zurigquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ofquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was pas chemische zooi. (niet de user)
Mag je geen water en zetmeel? Ik vind dat wel lekker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik eet ook nooit vla, aangezien het water met zetmeel is. Ik eet liever yoghurt, daar zitten nog nuttige ingredienten in
Nooit in een schap gezien, kennelijk ook nauwelijks verkocht. Chocoladevla daarentegenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Vroeger had je ook chocolade/kokos vla. Die was lekker, net een Bounty. Waarom verdwijnen al die lekkere dingen.
of die instanttroep.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:36 schreef vul_maar_in het volgende:
echte custard is lekker maar dat verkopen ze niet in pakken.
Geen generationeel schuldbewustzijn vanwege kolonisatie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Deed ik ook vaak maar dat zorgde ervoor dat de blanke vla toch verkracht werd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik at het nog wel eens.
Of een halve plak roombotercake in blokjes door de vanillevla.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:38 schreef vul_maar_in het volgende:
chocoladevla met hagelslag en een lepeltje bananenvla(en een toefje slagroom als het echt feest was) was tog wel lekker vroeger hoor.
dude ...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Deed ik ook vaak maar dat zorgde ervoor dat de blanke vla toch verkracht werd.
Omdat het lekker is? Nuttig jij nóóit dingen die je lekker vindt, maar (helaas) niet gezond zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:23 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen na het eten vla nemen. Veel suiker, dus niet goed. Zuivel, krijg je in de loop van de dag al voldoende van binnen.
En maar afvragen waarom zovelen met overgewicht te kampen hebben.
Crême brulée tast je tanden ter plekke aan, maar godverdomme wat lekker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Nuttig jij nóóit dingen die je lekker vindt, maar (helaas) niet gezond zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |