Ah, de bekende 'twintigers', weer een nieuw synoniem in het lijstjequote:Op zondag 9 augustus 2026 09:54 schreef Canopus het volgende:
Het gaat vooral om twintigers, zegt de politie.
Dat zou dan een allereerste heel voorzichtige opzet zijn naar beveiligde, afgeschermde buurten. Begrijpelijk vanuit de bewoners, maar absurd dat zoiets in Nederland nodig zou moeten worden.quote:Het buurtcomité, waar Witteling zich voor inzet, wil daarom de wijk ook na het gebiedsverbod 'op slot gooien'. Het voorstel is: 's nachts in de weekenden verkeersregelaars bij de toegangen naar de wijk en mensen worden alleen doorgelaten als ze een goede reden hebben om naar De Esch te gaan.
Ach man flikker toch op met je langspeelplaatquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ah, de bekende 'twintigers', weer een nieuw synoniem in het lijstje
Omdat de politie nooit de middelen krijgt om goed en hard in te grijpen. Moet altijd lang over gediscussieerd worden en dan komen er uiteindelijk slappe maatregelen zoals een gebiedsverbod.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zou dan een allereerste heel voorzichtige opzet zijn naar beveiligde, afgeschermde buurten. Begrijpelijk vanuit de bewoners, maar absurd dat zoiets in Nederland nodig zou moeten worden.
En daar hebben we nummer tweequote:Op zondag 9 augustus 2026 10:10 schreef William_Papadin het volgende:
Graag een breakdown in etniciteit van deze “twintigers”
Niet zo moeilijk te raden bij julliequote:Op zondag 9 augustus 2026 10:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je weet zelf het antwoord op die vraag zeker al
Het is simpelweg een terechte kritiek, want iedereen die Rotterdam een beetje kent weet ook gewoon dat het heel vaak (niet altijd, maar heel vaak) mensen of jongeren met een migratieachtergrond zijn die voor dit soort problemen zorgen, zeker mbt drugshandel en straat races. Je kunt, mits dat hier ook zo is, dus rustig concluderen dat een direct effect van migratie dit soort problemen is.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk te raden bij jullie
Het slaat nergens op en is weer een aanname uit de rechtse onderbuikquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg een terechte kritiek, want iedereen die Rotterdam een beetje kent weet ook gewoon dat het heel vaak (niet altijd, maar heel vaak) mensen of jongeren met een migratieachtergrond zijn die voor dit soort problemen zorgen, zeker mbt drugshandel en straat races. Je kunt, mits dat hier ook zo is, dus rustig concluderen dat een direct effect van migratie dit soort problemen is.
Daar kun je dan vervolgens heel boos over worden dat mensen dit benoemen, maar dit zal benoemd blijven worden omdat het op pijnlijke wijze aan de kaak weet te stellen, welke negatieve effecten migratie op het leven in de grote steden van ons land heeft gehad. Dit soort problemen zijn immers niet beperkt tot Rotterdam, denk ook aan bepaalde wijken in Amsterdam en Den Haag bijvoorbeeld.
Nee, het is geen aanname het is een feit. Dit zijn gewoon dingen die algemeen bekend zijn in deze steden, zeker Rotterdam.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het slaat nergens op en is weer een aanname uit de rechtse onderbuik
Drugsoverlast hier is grotendeels door autochtonen of mensen uit het voormalig oostblok
Cupfighter komt op voor zijn broeders in Rotterdamquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is geen aanname het is een feit. Dit zijn gewoon dingen die algemeen bekend zijn in deze steden, zeker Rotterdam.
Jij woont toch in Nijmegen? Niemand heeft het over die stad, dus waarom je deze dus aanhaalt als een tegenargument voor Rotterdam en mijn punten over steden zoals Amsterdam en Den Haag is mij volledig onduidelijk.
Ik praat vanuit mijn eigen ervaring, en ja ik woon in Nijmegen, en de drugs en zwerfoverlast word hier ook erger vergelijkbaar met de grotere steden in de randstadquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is geen aanname het is een feit. Dit zijn gewoon dingen die algemeen bekend zijn in deze steden, zeker Rotterdam.
Jij woont toch in Nijmegen? Niemand heeft het daarover, dus waarom je dat aanhaalt als een tegenargument voor Rotterdam en mijn punten over steden zoals Amsterdam en Den Haag is mij volledig onduidelijk.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
Het slaat nergens op en is weer een aanname uit de rechtse onderbuik
quote:Rudi van Arend woont pal naast het parkeerterrein dat een hotspot is, tussen Hal4 en de filtergebouwen. Al maandenlang is het elke avond raak, vooral doordeweeks als het parkeerterrein vrij leeg is. “Laatst stonden ze pal onder mijn raam geparkeerd en veel lawaai te maken. Daarop heb ik niet al te vriendelijk gevraagd of ze konden opzouten. Na allemaal ziektes naar mijn hoofd geslingerd te krijgen, hoorde ik niet veel later ‘plop, plop, plop’ en had ik zes eieren op mijn raam.”
quote:Sonja Rietkerken verhuisde twee jaar geleden naar de wijk. Toen ze er net woonde, voelde het als een paradijs. Dat is nu helemaal omgeslagen. “Voor vrouwen is het onveilig op straat. Ik werk in de buurt en moet vaak in het donker over straat. Als je verkeerd kijkt of langzaam oversteekt, gaat het raam open en word je uitgescholden voor kankerhoer. Ik ken hier dames op leeftijd die niet meer alleen over straat durven.”
En zo zijn er ook andere users in dit topic die dat doen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik praat vanuit mijn eigen ervaring, en ja ik woon in Nijmegen, en de drugs en zwerfoverlast word hier ook erger vergelijkbaar met de grotere steden in de randstad
Waar ik tegen protesteer is steeds die aannames op dit forum, als er iets gebeurd is het direct een allochtoon, wanneer de dader een autochtoon is zijn veel van deze figuren stil
Ik vind het forumvervuiling
Integendeel, jij wil dat de realiteit niet wordt benoemd over de problematiek in dit soort steden. Maar mensen die daar wonen, zoals ik, merken dat een stad onveiliger voelt, ondervinden er dus last van en willen deze problemen wél bespreken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik praat vanuit mijn eigen ervaring, en ja ik woon in Nijmegen, en de drugs en zwerfoverlast word hier ook erger vergelijkbaar met de grotere steden in de randstad
Waar ik tegen protesteer is steeds die aannames op dit forum, als er iets gebeurd is het direct een allochtoon, wanneer de dader een autochtoon is zijn veel van deze figuren stil
Ik vind het forumvervuiling
Dorpje?quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En zo zijn er ook andere users in dit topic die dat doen.
De wereld is groter dan je eigen witte dorpje.
Wat mij stoort heb ik al aangegevenquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, jij wil dat de realiteit niet wordt benoemd over de problematiek in dit soort steden. Maar mensen die daar wonen, zoals ik, ondervinden er last van en willen deze problemen wél bespreken.
Wij weten dat als het gaat over 'jongeren', of 'jongeren op een fatbike' of 'straat races' of 'hangjongeren' of 'drugsdealers', de regel is dat dit dus wél zeer vaak over mensen met een migratieachtergrond gaat en hun kroost. Dit betreft dus problemen dit rechtstreeks een gevolg zijn van de enorme migratie in Nederland de afgelopen decennia.
Dat dit 100km verderop in Nijmegen anders werkt, prima hoor, het staat je vrij eens te delen ergens hoe het daar is, maar het vormt simpelweg geen goede reden om daarom maar te vinden dat anderen de patroonherkenning uit steden waar zij wonen of veel komen, niet mogen delen omdat het jou persoonlijk stoort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |