Als mensen met een migratieachtergrond of diens kroost voor deze problemen zorgen, dat disproportioneel ook zo is, dan zal dat worden besproken inderdaad. Nou, probeer eens te onderbouwen waarom als dit zelf zo is, dit zo gevoelig ligt bij jou?quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat mij stoort heb ik al aangegeven
Steeds wijzen in de topics op de migratie achtergrond
En het dan gek vinden dat mensen er geen zin meer hebben om op te reageren zodat jullie je zin krijgen en dit een rechtse circlejerk wordt op dit forum
Als je dit denkt en vindt, misschien goed ook om jezelf eens af te vragen waarom we zulke mensen hier dan überhaupt toelaten? En in hoeverre het stimuleren van een terugkeer een oplossing zou kunnen zijn. Je geeft hier dus namelijk letterlijk aan, dat mensen uit sommige culturen voor meer problemen zorgen (wat ook gewoon statistisch aantoonbaar is).quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik ben links en vind dat er meer politie en boa's moeten komen. Het is bekend dat andere culturen meer straatopvoeding en een sterke arm der wet nodig hebben ter correctie.
Niet omdat ik nu zo graag richting politiestaat wil, maar als uitweg mbt straatoverlast. Deze acties juich ik zeker toe. Mijmeren over vertrekkende migranten is imo naïef. Begin klein, hou het praktisch, begin op straat.
Omdat er nog nergens staat welke groep deze overlast veroorzaaktquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als mensen met een migratieachtergrond of diens kroost voor deze problemen zorgen, dat disproportioneel ook zo is, dan zal dat worden besproken inderdaad. Nou, probeer eens te onderbouwen waarom als dit zelf zo is, dit zo gevoelig ligt bij jou?
Wat je dus eigenlijk aan mensen vraagt is dat zij de aantoonbare realiteit niet meer mogen benoemen over de overlastgevers in hun steden, ver bij jou vandaan, omdat het jou stoort. Nou, dan is het de grote vraag waarom het jou zo stoort ..
Ik ook niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Jij woont in Oost toch?
Daar heb je idd een andere bevolkingssamenstelling.
In de wijken waar ik gewoond heb (Hatert en Meijhorst) was de drugsoverlast en drugscriminaliteit vooral iets vanuit de Mocro's en in mindere mate de Antillianen.
In de Meijhorst was er op een gegeven moment ook sprake van een groep van 60 voornamelijk Marokkaanse jongeren uit nabijgelegen wijken voor veel overlast zorgden, die hebben toen ook een gebiedsverbod gekregen.
Ik had er op een gegeven moment dusdanig veel last van dat ik jaren geleden besloten heb om naar een klein dorpje op het platteland ben verhuisd.
Ergo, om altijd maar weer alles op de onderbuik te gooien is onterecht in veel gevallen.
En nee, ik ben niet rechts.
Toelaten en terugkeer ben ik niet zo mee bezig. Opvoeding en handhaving wel. Ik zie andere oplossingen voor het toekomstige samenleven.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je dit denkt en vindt, misschien goed ook om jezelf eens af te vragen waarom we zulke mensen hier dan überhaupt toelaten? En in hoeverre het stimuleren van een terugkeer een oplossing zou kunnen zijn. Je geeft hier dus namelijk letterlijk aan, dat mensen uit sommige culturen voor meer problemen zorgen (wat ook gewoon statistisch aantoonbaar is).
Omdat we anders rechts in de kaart spelen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:33 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Snap niet waarom feitelijke problemen niet aangekaart mogen worden. Er is gewoon een structureel probleem met jongeren, met name die van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst. En dat probleem wordt alleen maar groter zolang men blijft wegkijken of de boel blijft bagatelliseren...
Jongeren met een Noord-Afrikaans uiterlijk en dito accent. De foto's, video en ooggetuigenverslagen gemist in post #18?quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:27 schreef Cupfighter het volgende:
Omdat er nog nergens staat welke groep deze overlast veroorzaakt
In de OP stond dit nog niet en voor post #18 begon het wijzen alquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:38 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Jongeren met een Noord-Afrikaans uiterlijk en dito accent. De foto's, video en ooggetuigenverslagen gemist in post #18?
Dit behoeft overigens wel enige nuance, als dit nieuwsfeit helemaal uit het niets was gekomen had ik je wel gelijk gegeven maar dit speelt al veel langer en er is ook vaker over bericht, ook op Fok!: NWS / Unicum in Nederland: Gebiedsverbod Rotterdam moet overlast stoppenquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat er nog nergens staat welke groep deze overlast veroorzaakt
Ja jongeren
En direct wordt er vanuit gegaan dat het allochtonen zijn
Dat stoort me en dit is niet het enige topic waar dit gebeurd
Dat de kans er is dat het allochtonen zijn klopt
Maar er blindelings vanuit gaan dat het allochtonen zijn vind ik storend
Een deel welquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit behoeft overigens wel enige nuance, als dit nieuwsfeit helemaal uit het niets was gekomen had ik je wel gelijk gegeven maar dit speelt al veel langer en er is ook vaker over bericht, ook op Fok!: NWS / Unicum in Nederland: Gebiedsverbod Rotterdam moet overlast stoppen
In ieder geval zal een deel van de users dus al met enige kennis over deze kwestie/daders schrijven, en er dus niet in het wilde weg op los speculeren.
Ja, het is bijzonder treurig. Dat dogmatische denken, het star en stug vasthouden aan een ideaalbeeld dat niet bestaat, het lijkt wel op een religie...quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:35 schreef Cruzinats het volgende:
Omdat we anders rechts in de kaart spelen.![]()
Het probleem erkennen is het eigen falen toegeven.
Neem zo'n Zita Pels, tot op de dag van vandaag ontkent ze nog de problematiek rondom stek oost. Het zijn gewoon een stelletje psychopaten die zich verschuilen achter zogenaamde tolerantie.
Bijzonder, want waarom zou je groepen mensen toelaten, waarvan je weet dat deze disproportioneel voor problemen gaan zorgen? Dat lijkt nogal vreemd beleid te zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Toelaten en terugkeer ben ik niet zo mee bezig. Opvoeding en handhaving wel. Ik zie andere oplossingen voor het toekomstige samenleven.
Dan leven wij in een andere wereldquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het slaat nergens op en is weer een aanname uit de rechtse onderbuik
Drugsoverlast hier is grotendeels door autochtonen of mensen uit het voormalig oostblok
quote:De mensen zullen terugkomen, maar we hopen echt dat hun gedrag verandert en de overlast een stuk minder is dan eerst."
Zo bijzonder is het niet. Je corrigeert immers na een problematisch feit, niet vooraf. Anders ga je ook welwillenden (= de meerderheid) vooraf buitensluiten en maak je ze nodeloos medeverantwoordelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, want waarom zou je groepen mensen toelaten, waarvan je weet dat deze disproportioneel voor problemen gaan zorgen? Dat lijkt nogal vreemd beleid te zijn.
Vind je het Nederlandse drugs en zwerverbeleid verkeerd? Hoe zou jij het graag zien?quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik praat vanuit mijn eigen ervaring, en ja ik woon in Nijmegen, en de drugs en zwerfoverlast word hier ook erger vergelijkbaar met de grotere steden in de randstad
Natuurlijk niet, als je problemen kan voorkomen, dan doe je dat.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:06 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet. Je corrigeert immers na een problematisch feit, niet vooraf. Anders ga je ook welwillenden (= de meerderheid) vooraf buitensluiten en maak je ze nodeloos medeverantwoordelijk.
Er liggen steeds meer mensen op straat in de grote steden, we gaan naar Amerikaanse toestanden toe op deze manier.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind je het Nederlandse drugs en zwerverbeleid verkeerd? Hoe zou jij het graag zien?
Dat gebeurt in bijna heel Nederland al. Op die plaatsen laat men hun al met rust. Wanneer ze wel overlast plegen of op erg openbare plaatsen slapen worden ze alsnog beboet voor slapen. Dit omdat overlast zelden op heterdaad opgemerkt word.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:25 schreef Cupfighter het volgende:
Zwervers niet beboeten voor het slapen op plekken waar niemand er last van heeft,
Grappig dat je je eigen stad niet kent.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er liggen steeds meer mensen op straat in de grote steden, we gaan naar Amerikaanse toestanden toe op deze manier.
Ik zelf zou alle drugs legaliseren zodat de drugsdealers minder grip hebben
Zwervers niet beboeten voor het slapen op plekken waar niemand er last van heeft, waar er overlast wordt gepleegd ook harder aanpakken
Hier in Nijmegen zijn er opvang mogelijkheden genoeg weet niet hoe dat is in andere steden
De voetbalsupportersvergelijking klopt niet. Die mensen blijven namelijk in Nederland en clusteren bewust samen. Die vragen ook niet om toelating oid. Migratie werkt toch echt anders.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als je problemen kan voorkomen, dan doe je dat.
Waarom denk je bijvoorbeeld in het voetbal dat er bij risicowedstrijden soms geen uitsupporters mee mogen? Je zou kunnen zeggen daarmee straf je iedereen. Dat klopt ook, maar dat is beter dan de boel uit de hand laten lopen en dan pas ingrijpen.
Met migratie werkt het net zo, als bepaalde groepen voor veel problemen zorgen dan stop je migratie uit die landen. Vaak zijn het toch landen om vele duizenden kilometers afstand, waarvan de mensen hier helemaal niets te zoeken hebben. Nederland is niet verantwoordelijk voor mensen in Syrië of Somalië.
En als de politie eens ingrijpt, zoals met die stelende moslima's laatst in Utrecht of die vrouw die zwanger bleek te zijn in het AZC in Zeist, krijgen ze half Nederland over zich heen...quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:09 schreef Friday12 het volgende:
Als de politie ook daadwerkelijk iets zou mogen zou het heel anders zijn. En dan heb ik het niet over zoals bij de politie in USA.
Consequenties is een woord dat het meeste tuig niet kent helaas.
Om die tijd ben ik zeer zelden in de stadquote:Op zondag 9 augustus 2026 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grappig dat je je eigen stad niet kent.
Ga eens het centrum in om 06:30, de handhaving begint om 07:00 met het schoonvegen en wakker maken van de zwevers die er massaal in de portieken en in de parken liggen.
Dat is serieus een baan in Nijmegen, zwevers van de vloer vegen.
Beweer dan niet dat het zo goed geregeld is met de opvang Nijmegen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Om die tijd ben ik zeer zelden in de stad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |