Die lat lag ook niet zo heel hoog.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel leuker dan de Tour bij de heren qua spanning
Ze pakt sowieso al 6 sec bij debonis lijkt mequote:
Rijdt nog altijd voor het eindpodium.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:01 schreef Marcoss het volgende:
Als ELB wil winnen, moet ze toch gewoon in het wiel gaan zitten?
Tactisch wel vaag weer allemaal
als ze die rit wil winnen dwing je Kasia toch tot rijden?quote:
Ja maar ze red hetquote:
Dat verschil is nog wel groot toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:02 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Rijdt nog altijd voor het eindpodium.
Omdat ze niet kan. Zichzelf helemaal opgeblazen op dat klimmetje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:03 schreef Szura het volgende:
Slaaf ELB
Kasia komt niet eens uit het wiel
Ik had het haar wel gegund.quote:
Terwijl Kasia normaal gesproken altijd werkt! Ook als het verstandig is om het niet te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:03 schreef Szura het volgende:
Slaaf ELB
Kasia komt niet eens uit het wiel
Renners maken de koers!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Marcoss het volgende:
En dit was dan aangeduid als sprintrit
Taaramee kon dit ook goed!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Remco het volgende:
Heb trouwens nog niet vaak iemand zo hard zien parkeren als Kasia op dat muurtje.
Reusser is nochtans nergens te bekennenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:03 schreef Gretzl het volgende:
De beste tijdrijdster gaat de Tour winnen
Stijn Devolder kopman Vuelta.gifquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Remco het volgende:
Heb trouwens nog niet vaak iemand zo hard zien parkeren als Kasia op dat muurtje.
Ja. Ze had daar dat niet moeten doen. Eigen tempo omhoog en dan laatste stuk raggenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Omdat ze niet kan. Zichzelf helemaal opgeblazen op dat klimmetje.
Sprintritten tegen het einde van een lange koers altijd leuk. Totaal niet te vergelijken met in het begin.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Marcoss het volgende:
LOTTE is de morele verliezer?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oei, geen morele zege voor LOTTE.
het was ook een sprint van 4km door 1 persoonquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:04 schreef Marcoss het volgende:
Aan de voet van dat klimmetje zat ze ineens op een gat, daar heeft ze zichzelf geflikt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Kasia is gisteren blijkbaar toch (te) diep gegaan.
Kampioenenmaker Boom?quote:
Ze heeft ontzettend geluk dat Longo Borghini zo tekeer gaat anders verliest ze hier een minuut. Die stond compleet geparkeerdquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Aan de voet van dat klimmetje zat ze ineens op een gat, daar heeft ze zichzelf geflikt.
Dit was wel heel sterk jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:09 schreef franklop het volgende:
Demi heeft mondjes gesnoerd zo te zien
Sterk ploegenspel ook!quote:
3:20 of zo? 3:05quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Op hoeveel staat Longo nu in het algemeen klassement?
1 minuut 53 van Reusserquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
P4 op zo'n 2 minuten van P3 Reusser nuquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
nog wel meer dan datquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:09 schreef franklop het volgende:
Demi heeft mondjes gesnoerd zo te zien
Wat heeft ze nog meer gesnoerd dan?quote:
Compleet onzin zo te zien uit de herhaling bij Sporza. Geri valt stil maar dat is te verwachten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Kasia blijkbaar gehinderd door Gery
Die stond toen al compleet stil in de laatste honderden meters. Niet alleen Demi pakte daar nog veel tijd terug.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een schitterende overwinning, wow
dichtgelijmd die mondenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat heeft ze nog meer gesnoerd dan?
Op ES zeiden ze van niet Helaas.quote:
Maar ze lost zelf ongenadig hard even verderop?quote:
Ze werd gewoon veel te snel ge-interviewed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ze lost zelf ongenadig hard even verderop
Ze ging nu ook verhaal halen bij Gery.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Ze werd gewoon veel te snel ge-interviewed.
Dan krijg je zulke uitspraken.
Ja, omdat ze moet inhouden dankzij Gery en daarna een gat moet dichten op Vollering. Als ze dat gat niet hoeft te dichten komt ze bij de tweede versnelling niet in de problemen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ze lost zelf ongenadig hard even verderop
Naja wat er al gezegd werd, waarschijnlijk ook gewoon te snel geïnterviewdquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, omdat ze moet inhouden dankzij Gery en daarna een gat moet dichten op Vollering. Als ze dat gat niet hoeft te dichten komt ze bij de tweede versnelling niet in de problemen.
Dat zal althans haar eigen idee zijn.
Bij de beelden van bovenaf gebeurde het net als er bomen voor staanquote:
Ja en dat zegt die "Sorry" en is het al uitgebreidt op TV geweestquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze ging nu ook verhaal halen bij Gery.
Dat denk ik ook. Nog sterker: je zou verwachten dat ze de leiding neemt van de 2 en voor de 2de plek gaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:26 schreef TAmaru het volgende:
Niewiadoma gewoon op waarde geklopt
Kon nauwelijks het wiel van ELB houden
Als ELB er niet is, verliest ze 38 seconden denk ik
Snap ook wel dat ze er in zo’n situatie voor kiest om te proberen zo lang mogelijk het wiel te houden en de gok neemt dat Vollering ook niet veel neer over had. Die leek ook even stil te vallen, maar gooide er daarna alsnog een laatste aanval uitquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Nog sterker: je zou verwachten dat ze de leiding neemt van de 2 en voor de 2de plek gaat.
Dat zal er allebei ook niet in.
Nee, ze is ontploft in die laatste 50 meter. Ik verwacht dat dit altijd wel zou zijn gebeurd.
Ze had Demi moeten laten gaan en op eigen tempo naar boven moeten gaan en dan met ELB kop over kop moeten gaan rijden.
HLN benoemt de belangrijkste koerssituatie gelukkig als eerste in de kop.quote:Lotte Kopecky viert puike prestatie met kus van manlief Axel Merckx, Demi Vollering grijpt de macht met dubbelslag
if you canne doe dat, full gasquote:
Zekers. Het is tegenstrijdig ik weet het. Maar in het rood rijden voor maar een paar secondes is fout. Tenzij het is voor de finish. Dan kun je beter eigen tempo rijden en daarna om en om met ELB racen. Gun ELB de winst en je maakt een grotere kans DV bij te halen (of om binnen de 10s te komen)quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Snap ook wel dat ze er in zo’n situatie voor kiest om te proberen zo lang mogelijk het wiel te houden en de gok neemt dat Vollering ook niet veel neer over had. Die leek ook even stil te vallen, maar gooide er daarna alsnog een laatste aanval uit
Bij het uitkomen van die bocht zie je Gery gewoon in het wiel van Vollering zitten met Niewiadoma daar weer achter.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:43 schreef Marcoss het volgende:
Gery zou Kasia in de hekken hebben geduwd, dat is dan echt net buiten beeld gebeurd
"Was it part of the plan?"quote:
Van plek wisselen mag.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:57 schreef gianni61 het volgende:
Lars Baum zegt wel dat het het plan was om gery en vollering van plek te wisselen om er een rensters tussen te hebben, dus er zal toch iets van opzet bij zitten
Dat is toch wel logisch toch, dat ze Kasia niet direct in het wiel willen laten zitten bij Demi? Dat zou ik ook niet doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:57 schreef gianni61 het volgende:
Lars Baum zegt wel dat het het plan was om gery en vollering van plek te wisselen om er een rensters tussen te hebben, dus er zal toch iets van opzet bij zitten
Je bedoelt Kasia? Plan was om Gery in het wiel van Demi te laten zitten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, Vollering net voor de bocht laten inhalen is een slimme zet. Helmaal als Gery de bocht dan een beetje vierkant neemt.
Wel een FDJ-masterclass vandaag.
Ja, precies wat ze deden. Dat bedoel ik ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bedoelt Kasia? Plan was om Gery in het wiel van Demi te laten zitten.
Ik zeg ook niet dat ze iets fout deed, maar misschien dat dit in de ogen van Kasia wel zo uitzag.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch wel logisch toch, dat ze Kasia niet direct in het wiel willen laten zitten bij Demi? Dat zou ik ook niet doen.
Naar mijn bescheiden mening is Huy toch wel íets langer Lars..quote:"Een beetje Muur van Hoei". De ploegleider van FDJ-United Suez vergelijkt de steile pukkel in de finale met de slothelling van de Waalse Pijl. "Misschien minder steil, maar wel even lang", zegt Lars Boom
Randdebiel Luc Grefte snapt niet dat beelden vanaf de helikopter en beelden vanaf de motor altijd een net iets andere vertraging hebben?quote:
Dan moet ze onderweg ook nog punten pakken. Aan de finish volgens mij maar 20 punten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:52 schreef Faraday01 het volgende:
Als Vollering morgen de etappe wint, kan ze dan ook groen nog pakken of zijn er te weinig punten morgen aan de finish ?
De ligging van de tussensprint is niet slecht maar daar gaat ze geen energie in stekenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan moet ze onderweg ook nog punten pakken. Aan de finish volgens mij maar 20 punten.
Op zich zou Niewiadoma, als een van de meest ervaren renners van het peloton, bedacht moeten zijn op zo'n list.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, Vollering net voor de bocht laten inhalen is een slimme zet. Helmaal als Gery de bocht dan een beetje vierkant neemt.
Wel een FDJ-masterclass vandaag.
Ze doet net alsof ze de hekken in gereden wordt. Het stelt alleen weinig voor. Gery stopt met doorrijden bij de uitgang van de bocht en laat lopen. Dat is vrij normaal gedrag van een knecht die klaar is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op zich zou Niewiadoma, als een van de meest ervaren renners van het peloton, bedacht moeten zijn op zo'n list.
Maarja, Kasia. Hardleers.
Mwah, als iemand zich in de sprint laat uitzakken spreken we daar ook wel eens schande van. Ligt er maar net aan hoe je het doet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze doet net alsof ze de hekken in gereden wordt. Het stelt alleen weinig voor. Gery stopt met doorrijden bij de uitgang van de bocht en laat lopen. Dat is vrij normaal gedrag van een knecht die klaar is.
'Typisch dat de Nederlandse tv die vraag weer stelt.'quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://nos.nl/video/2626(...)ery-niets-van-gezien
Demi was er niet van gediend.
De Vlaamse media hebben die vraag inderdaad niet gesteld. Die zijn heel druk met andere zaken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
'Typisch dat de Nederlandse tv die vraag weer stelt.'![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ook manlief Axel Merckx zag dat het goed was en trakteerde onze landgenote op een innige omhelzing en een kus.
Merckx was bovendien jarig vandaag. “Ik had nog geen cadeau gekocht, dus ik dacht: als ik hier nu eens win...”, reageerde Kopecky met een kwinkslag. “Nu ga ik creatief moeten zijn (lacht).”
Er gaat gepoept worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:31 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De Vlaamse media hebben die vraag inderdaad niet gesteld. Die zijn heel druk met andere zaken.
[..]
LinkedIn Lunatic Deem heeft natuurlijk dit quoteje van REMCO onthouden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:31 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
De Vlaamse media hebben die vraag inderdaad niet gesteld. Die zijn heel druk met andere zaken.
[..]
TYPISCH NEDERLANDSquote:Remco Evenepoel maakte donderdag op de persconferentie voorafgaand aan de Tour de France soms een geprikkelde indruk. De kopman van Red Bull-BORA-hansgrohe kreeg enkele vragen over zijn persoonlijke doelen en de samenwerking en rolverdeling met Florian Lipowitz en daar gaf Evenepoel wat verontwaardigd antwoord op. “Typisch een Nederlander die dit vraagt”, zei hij in Barcelona.
Dit zien we in het voorjaar in de aanloop naar een klimmetje met een bocht onderaan toch bijna elke wedstrijd wel gebeuren. Natuurlijk had Gery dit ook anders op kunnen lossen maar de meeste knechten rijden graag nog heel even een beetje in de weg.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mwah, als iemand zich in de sprint laat uitzakken spreken we daar ook wel eens schande van. Ligt er maar net aan hoe je het doet.
Kasia had er vooral goed aan gedaan om dit te anticiperen, je kunt je niet laten flikken door een meisje van 20.
Over naar Rolf Aldag om een briljant plan voor morgen te smeden.
Stelt Ayold eens een kritische vraag, is het net tegen de altijd extreem hoog in de emotie zittende Demi.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eens, die vraag is eerder voor Lars Boomquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:37 schreef Remco het volgende:
[..]
Stelt Ayold eens een kritische vraag, is het net tegen de altijd extreem hoog in de emotie zittende Demi.
Nu is het inderdaad ook wat flauw dit toch wel knappe stukje koersen oneerlijk te gaan noemen zeker omdat als het zo is Vollering er niets aan kan doen.
Nouja, op de beelden kun je wel zien dat Gery mooi in de weg rijdt. Wat heel slim is, natuurlijk. En waar Kasia natuurlijk niet mee kan lachen, dat lijkt me ook logisch. Ik denk dat Kasia er alleen meer aan heeft om haar eigen gedrag te analyseren. Ze zit eigenlijk aan de verkeerde kant van Gery, waardoor Gery de kans krijgt om de deur dicht te doen. Ordinair laten flikken, bij FDJ hebben ze zo ongeveer voor het eerst iets aan straatvechter Boom gehad.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit zien we in het voorjaar in de aanloop naar een klimmetje met een bocht onderaan toch bijna elke wedstrijd wel gebeuren. Natuurlijk had Gery dit ook anders op kunnen lossen maar de meeste knechten rijden graag nog heel even een beetje in de weg.
Misschien kan er nog een Odieltje worden gekocht in de webshop.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:31 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar in dat shot zie ik weinig fouts. Ze snijdt zelf de bocht ook behoorlijk scherp aan waardoor de FDJ renster weinig ruimte over heeft, maar dat is wel prima?quote:
Ja, Gery doet een poging om het wiel van Vollering te houden om haar daarmee te laten aanvallen. Kun je onsportief vinden, maar zeker niet onreglementair.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar in dat shot zie ik weinig fouts. Ze snijdt zelf de bocht ook behoorlijk scherp aan waardoor de FDJ renster weinig ruimte over heeft, maar dat is wel prima?
Vollering kan op volle snelheid door de bocht en kan dus ook met snelheid aan dat klimmetje beginnen, terwijl Niewiadoma in de remmen moet knijpen dankzij Gery. Het lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk dat Niewiadoma zonder de actie van Gery in het wiel van Vollering de top van het klimmetje haalt. Ze moet met een lagere snelheid dat gaatje gaan dichten, daarbij blaast ze zichzelf volledig op.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:25 schreef DIJK het volgende:
Kasia komt hier wel bijzonder onsympathiek uit de hoek. Een beetje zeuren over Gery die professioneel de deur dicht doet terwijl je zonder ELB helemaal zoek gereden was.
Gery is niet geheel ontoevallig een prima crosserquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vollering kan op volle snelheid door de bocht en kan dus ook met snelheid aan dat klimmetje beginnen, terwijl Niewiadoma in de remmen moet knijpen dankzij Gery. Het lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk dat Niewiadoma zonder de actie van Gery in het wiel van Vollering de top van het klimmetje haalt. Ze moet met een lagere snelheid dat gaatje gaan dichten, daarbij blaast ze zichzelf volledig op.
Dus ik denk dat de initiële reactie van Kasia daarom ook wel te verklaren is. Maar ik denk ook dat ze morgen vooral nadenkt over wat ze zelf anders had kunnen doen. Uiteindelijk is het bijna een gevecht als in het veldrijden om als eerste door de bocht te gaan, daar had ze net iets scherper moeten zijn.
Overigens kan deze hele discussie ook wel weer leuk uitpakken als Vollering morgen nog een minuut wegrijdt van de rest. Daar zou ik als FDJ dan ook maar een punt van maken.
Spreekt die überhaupt een woord Engels?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gery die het geblaf van Kasia aanhoort en dan zonder enige reactie omdraait en wegrijdt
ah ze spreekt inderdaad (bijna) geen woord Engels, maar ik zie geen enkele reactie zoals een simpele 'pardon'... Nu was het geblaf ook niet in Frans en ze zijn wel in Frankrijk natuurlijk en dat waarderen sommige Fransen totaal nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Spreekt die überhaupt een woord Engels?
Dit is krap, maar op zich niks mis mee.quote:
Waarschijnlijk niet genoeg om echt een discussie aan te gaan, maar op zich was geen reactie op dit moment waarschijnlijk wel het bestequote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Spreekt die überhaupt een woord Engels?
Geweldige reactie van Demiquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:25 schreef DIJK het volgende:
Kasia komt hier wel bijzonder onsympathiek uit de hoek. Een beetje zeuren over Gery die professioneel de deur dicht doet terwijl je zonder ELB helemaal zoek gereden was.
Misschien wil ze nog op het podium komen, als Reusser er morgen weer doorzakt zou het kunnen. Of de Tour winnen? Kasia en Demi die na vandaag elkaar niets meer gunnen en ELB pakt de eindoverwinning door 3 minuten weg te rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:02 schreef Tommeke het volgende:
ELB begint trouwens een steeds vervelender rubriek te worden, met haar domme gesleur op kop om niks te hele tijd.
Ja, ik zie niet zo goed in wat Longo Borghini hier verkeerd zou doen. Ze vroeg Niewiadoma om de overname, maar die kon gewoon niet. Dan kan ze zelf stoppen met rijden, maar daar heeft ze ook niks aan. Dan maar doorgaan en kijken of je jezelf op een miraculeuze wijze nog naar het podium kunt fietsen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien wil ze nog op het podium komen, als Reusser er morgen weer doorzakt zou het kunnen. Of de Tour winnen? Kasia en Demi die na vandaag elkaar niets meer gunnen en ELB pakt de eindoverwinning door 3 minuten weg te rijden.
Ik heb zelf niet geracet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.
Hier is ook wel lastig te zien, daarvoor heb je de beelden van boven nodigquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tien keer gekeken, ik zie nog niet wat er nou zogenaamd zou gebeuren
Normaal gesproken doet de renster die van kop gaat, niet zoveel moeite om in het wiel te blijven van haar ploeggenoot die daarna de aanval plaatst, dan zit haar werk er op. En het was ook niet toevallig, maar 100% bewustquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.
Wel grappig dat iedere mening met volle overtuiging op X begint met "Hier zijn de beelden"quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Thijsje Zonneveld is het niet eens met de meerderheid van de users hier
[ x ]
[ x ]
Ik vind het maar een vreemd programma. Zie je Marijn en Gummybeer in het schemer aan een kleine desk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |