Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:25 schreef DIJK het volgende:
Kasia komt hier wel bijzonder onsympathiek uit de hoek. Een beetje zeuren over Gery die professioneel de deur dicht doet terwijl je zonder ELB helemaal zoek gereden was.
Misschien wil ze nog op het podium komen, als Reusser er morgen weer doorzakt zou het kunnen. Of de Tour winnen? Kasia en Demi die na vandaag elkaar niets meer gunnen en ELB pakt de eindoverwinning door 3 minuten weg te rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:02 schreef Tommeke het volgende:
ELB begint trouwens een steeds vervelender rubriek te worden, met haar domme gesleur op kop om niks te hele tijd.
Ja, ik zie niet zo goed in wat Longo Borghini hier verkeerd zou doen. Ze vroeg Niewiadoma om de overname, maar die kon gewoon niet. Dan kan ze zelf stoppen met rijden, maar daar heeft ze ook niks aan. Dan maar doorgaan en kijken of je jezelf op een miraculeuze wijze nog naar het podium kunt fietsen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien wil ze nog op het podium komen, als Reusser er morgen weer doorzakt zou het kunnen. Of de Tour winnen? Kasia en Demi die na vandaag elkaar niets meer gunnen en ELB pakt de eindoverwinning door 3 minuten weg te rijden.
Ik heb zelf niet geracet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.
Hier is ook wel lastig te zien, daarvoor heb je de beelden van boven nodigquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tien keer gekeken, ik zie nog niet wat er nou zogenaamd zou gebeuren
Normaal gesproken doet de renster die van kop gaat, niet zoveel moeite om in het wiel te blijven van haar ploeggenoot die daarna de aanval plaatst, dan zit haar werk er op. En het was ook niet toevallig, maar 100% bewustquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit idd. Kasia probeerde buitenom in te halen en het is compleet logisch dat Gery haar daar niet te ruimte voor geeft. Zij volgt immers het wiel van Deem.
Wel grappig dat iedere mening met volle overtuiging op X begint met "Hier zijn de beelden"quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Thijsje Zonneveld is het niet eens met de meerderheid van de users hier
[ x ]
[ x ]
Ik vind het maar een vreemd programma. Zie je Marijn en Gummybeer in het schemer aan een kleine desk.quote:
Exact dat idd. Gewoon niet slim van Kasia. En Gery laat zich gewoon het kaas niet van het brood eten.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:01 schreef TAmaru het volgende:
Je ziet het hier trouwens beter vanaf ong. 8 seconden:
[ x ]
Het lijkt me duidelijk dat het Kasia is die er in de bocht aan de buitenkant langs probeert te gaan terwijl Gery gewoon haar positie aan het wiel van Vollering probeert te behouden. En ja, Gery wilde dat wiel om het gat te laten vallen, maar Kasia moet misschien niet buitenom gaan in een bocht.
Ze zat voor die bocht al in het wiel van Vollering en Niewiadoma probeert haar er een beetje uit te drukken, maar dat lukt haar niet. Tegelijkertijd probeert ze buitenom in te halen en dat gaat nooit lukken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet geracet.
Gery gaat allin in haar leadout voor Vollering en Kaisa zit in het wiel van Vollering. Gery geeft dan voor de bocht af aan Vollering en wil in de bocht direct het wiel van Vollering pakken net waar Kaisa zit. Dat gaat natuurlijk niet en daar is een snelheidsverschil. Deze actie is vooraf besproken zo beaamt Lars Boom en zoals het bij mij overkomt was dit om Gery een gaatje te laten vallen achter Vollering zodat Vollering met een voorsprong zonder iemand in het wiel de klim startte.
Het zal vast mogen maar dat lijkt mij onsportief
Tsja en dit is wel de Tour hè. Dit is niet de Ronde van Polen. Het gaat wel even ergens om. Als je een echte kampioen wil zijn, dan moet je dit ook van je laten afglijden en antwoord je de volgende dag op fiets. Als Kasia vandaag net zo goed is als op de Ventoux, gaat niemand haar kunnen bijhouden en wint ze de Tour met een minuut voorsprong.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:38 schreef DeeBee het volgende:
Thijs wordt zelfs in zijn eigen comments al gesloopt, ze waren in de podcast ook wel heel erg streng voor FDJ.
Kasia laat zich vooral heel erg het kaas van het brood eten zonder dat ze zelf helpers of een ploeg heeft. Maar snap de emosie wel, ik zou ook KWAAD WOEDEND zijn als Lars Boom of all places mij net tactisch zou hebben afgetroefd...
Valt mee. (Of tegen.)quote:
Precies. Dat is gewoon racen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:33 schreef TAmaru het volgende:
Precies, er was gewoon geen ruimte want ze vlogen ook echt die bocht in. Kasia mag van geluk spreken dat Gery nog een beetje naar binnen stuurt zodat ze niet allebei ten val komen. Gery heeft volgens mij gewoon het volste recht om het wiel van haar ploegmaat te behouden. Ik geloof dat het idee bij Kasia ook een beetje was dat Gery haar werk al had gedaan en zich daarom terug moest laten zakken ipv te proberen Kasia af te remmen. Maar dat is natuurlijk onzin. Ja, Vollering had de kop al genomen maar Gery mag natuurlijk gewoon proberen te volgen en later het gat laten vallen of misschien zelfs met z'n tweeën ervandoor gaan. Dan had Kasia maar eerder op het wiel van Vollering moeten zitten toen Vollering de kop nam.
Kasia kan toch ook niet verwachten dat Gery zegt van "neem jij dat wiel van mijn kopvrouw maar lekker hoor"
De tekst midden in beeld verpest het. Zie hieronder een tweet 'm dezelfde beelden maar zonder die tekst.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:01 schreef TAmaru het volgende:
Je ziet het hier trouwens beter vanaf ong. 8 seconden:
[ x ]
Het lijkt me duidelijk dat het Kasia is die er in de bocht aan de buitenkant langs probeert te gaan terwijl Gery gewoon haar positie aan het wiel van Vollering probeert te behouden. En ja, Gery wilde dat wiel om het gat te laten vallen, maar Kasia moet misschien niet buitenom gaan in een bocht.
In mijn video kun je het vanaf 0:08 ook zonder tekst zien, maar bedankt voor deze kortere video.quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De tekst midden in beeld verpest het. Zie hieronder een tweet 'm dezelfde beelden maar zonder die tekst.
[ x ]
Gery probeert de positie van Kaisa in te nemen he. Dat weten we zelfs met 100% zekerheid aangezien Gery al die tijd ervoor op kop van het peleton aan het schroeien was.
Boom geeft ook gewoon aan dat dit vooraf besproken is en met 'dit' heeft hij het niet over een rijder van een ander team die aan de buitenkant van een specifieke bocht iemand gaat inhalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |