Er wordt hier wel te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het gewoon een bewuste actie was ja. Dat zie je in het peloton vrijwel nooit, behalve in een sprint als de leadoit bewust anderen hindert bij het terugzakken. En dan wordt er hier ook iets van gezegd.quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De tekst midden in beeld verpest het. Zie hieronder een tweet 'm dezelfde beelden maar zonder die tekst.
[ x ]
Gery probeert de positie van Kaisa in te nemen he. Dat weten we zelfs met 100% zekerheid aangezien Gery al die tijd ervoor op kop van het peleton aan het schroeien was.
Boom geeft ook gewoon aan dat dit vooraf besproken is en met 'dit' heeft hij het niet over een rijder van een ander team die aan de buitenkant van een specifieke bocht iemand gaat inhalen
Heb eerder het vermoeden dat Vollering juist wil laten zien dat ze hier echt wel de sterkste in koers is en nogmaals probeert te winnenquote:Op zondag 9 augustus 2026 09:06 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, waar de schuld (als die überhaupt bestaat) dan ook ligt, vandaag maar gewoon hopen dat Niewiadoma met de benen kan antwoorden
Ik verwacht het niet, maar een mens mag hopen
Niks bijzonders.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tien keer gekeken, ik zie nog niet wat er nou zogenaamd zou gebeuren
Rox is wel de laatste waar we naar moeten luisterenquote:Op zondag 9 augustus 2026 12:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niks bijzonders.
Gewoon niet zo bijster slim gereden door Kasia.
Dat is alles.
Nergens staat geschreven dat Gery aan de kant behoort te gaan.
[ x ]
Ik begrijp dat Roxane Knetemann inmiddels ook haar duit in het zakje heeft gedaan en Niewiadoma gelijk geeft & FdJ van onsportief gedrag beticht.
De dochter van Gerrie, die zich afzette (letterlijk) tegen motards, auto's en andere renners. En die verbale beloften deed die hij doodleuk weer brak. En heel Nederland lachte zich een kriek.
Het kan verkeren.
Het verschil met een gevaarlijk terugzakkende lead out en Gery die het wiel van Vollering heeft en dat niet opgeeft in een cruciale bocht is dat het ene niet mag en het andere wel.quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er wordt hier wel te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het gewoon een bewuste actie was ja. Dat zie je in het peloton vrijwel nooit, behalve in een sprint als de leadoit bewust anderen hindert bij het terugzakken. En dan wordt er hier ook iets van gezegd.
Plus dat nu enkel over deze actie wordt gesproken en niet over hoe sterk Vollering was. Dat wil je toch ook niet als FDJ
Misschien kan UAE gebruik maken van hun sterkte in de breedtequote:Op zondag 9 augustus 2026 11:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk gaat iemand uit de top 10 nog een alles of niks poging doen. Dan kan het nog leuk worden.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:58 schreef wimderon het volgende:
Ik heb het idee dat Mak 'Rida' Ridaouiz niet helemaal lekker in de wedstrijd zit.
https://x.com/MakRidaouiz/with_replies
Die gaan het zeker proberen. Longo Borghini maakt het echt niet uit of ze 4e of 8e wordt, die wil óf nog naar het podium óf de etappe. Het probleem is wel dat de etappe dusdanig kort is dat er weinig tijd is om bruggenhoofden voorsprong te laten pakken, en als je dan 'vroeg' gaat aanvallen ben je alsnog zo bij de finish zodat het (in dit geval Longo vs Reusser of Longo met een Yatesje) niet snel in de minuten zal lopen. Heb je ook nog eens een SD/Wiebes dat alles gaat doen om de tussensprint te pakken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien kan UAE gebruik maken van hun sterkte in de breedte
Of 'we' iets wel of niet zouden 'moeten' doet hier volstrekt niet ter zake.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Rox is wel de laatste waar we naar moeten luisteren
Precies; die dingen gebeuren in de koers.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:04 schreef wimderon het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat Niewiadoma een Tour gewonnen heeft doordat ze, toen ze hoorde dat Vollering op de grond lag, meteen naar de auto belde om de ploeg volle bak te laten rijden.
Zo raar is dat toch niet als je vol in de emotie zit en je het gevoel hebt dat je door die actie het geel kwijt bent?quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies; die dingen gebeuren in de koers.
Haar reactie gisteren was zwaar overdreven en een tikje hypocriet.
Bij mijn weten heeft ze haar woorden nog niet teruggetrokken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet als je vol in de emotie zit en je het gevoel hebt dat je door die actie het geel kwijt bent?
Denk dat 99% van de sporters zo had gereageerd
Nee, maar lijkt me logisch dat ze haar woorden niet terug gaat trekken omdat ze dat gevoel nog steeds heeft.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft ze haar woorden nog niet teruggetrokken.
En ze wordt in/met haar nogal zwaar aangezette reactie door heel wat wielervolgers gesteund.
Dat mag.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, maar lijkt me logisch dat ze haar woorden niet terug gaat trekken omdat ze dat gevoel nog steeds heeft.
Dus omdat ze in het verleden zelf heeft geprofiteerd van een onsportieve actie, mag ze nu niks zeggen van de (in haar ogen) onsportieve actie waardoor ze (mede) het geel verliest? Dat lijkt mij dan weer een zwaar aangezette reactie
Het was wel een bewuste actie van haar om Kasia nog flink dwars te zitten vlak voor dé aanval van Vollering, verder had ze geen reden om nog aan te zetten terwijl Kasia haar al voorbij was. Het was geen strafbare actie, maar sportief ook zeker niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat mag.
Alles mag.
Ik vind het alleen een tikje hypocriet.
Dat mag ook.
Kasia werd NIET bewust de (niet aanwezige) hekken ingereden. Er was GEEN poging om haar bewust uit de koers te rijden. Ze zat zelf op een niet zo logische plek in die bocht.
Je blijft volhouden dat ik blijkbaar vind dat ze daar niks van mag vinden en niks van mag zeggen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het was wel een bewuste actie van haar om Kasia nog flink dwars te zitten vlak voor dé aanval van Vollering zou komen, verder had ze geen reden om nog aan te zetten terwijl Kasia haar al voorbij was.
Als je daar niks van mag vinden en achteraf niks over mag zeggen, vind ik dan weer hypocriet
Met de woorden "haar reactie was zwaar overdreven" en "een tikje hypocriet" is dat wel mijn vertaling jaquote:Op zondag 9 augustus 2026 13:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je blijft volhouden dat ik blijkbaar vind dat ze daar niks van mag vinden en niks van mag zeggen.
Ik geef het op.
Dan weiger je dus de rest van mijn tekst te lezen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met de woorden "haar reactie was zwaar overdreven" en "een tikje hypocriet" is dat wel mijn vertaling ja
En prima verder
Had natuurlijk Blasi moeten worden.quote:
Nou, die actie van Gery was toch bewust? Het hele idee is was om bewust in de bocht te wisselen. Er was wel nog genoeg ruimte over wat ik zag na de bocht, maar tijdens de bocht leek er echt contact te zijn (zie https://indewaaier.substa(...)wWelcomeOnShare=true) . Dat er geen hekken aanwezig zijn is wat flauw, dat doet er niet toe (de hekken inrijden is ook een uitdrukking). Niemand claimt volgens mij ook dat het doel was om haar uit koers te rijden. Dat ze niet op een logische plek zat in de bocht is ook niet heel relevant. Ik denk niet genoeg gehinderd om te straffen, maar sportief is het niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat mag.
Alles mag.
Ik vind het alleen een tikje hypocriet.
Dat mag ook.
Kasia werd NIET bewust de (niet aanwezige) hekken ingereden. Er was GEEN poging om haar bewust uit de koers te rijden. Ze zat zelf op een niet zo logische plek in die bocht.
Is dit het schaduwaccount van L:ars Boom? Al is hij niet echt consistent (of juist wel) met zijn scheldpartij.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:58 schreef wimderon het volgende:
Ik heb het idee dat Mak 'Rida' Ridaouiz niet helemaal lekker in de wedstrijd zit.
https://x.com/MakRidaouiz/with_replies
Maar dat is prima; we zijn het niet helemaal eens, maar het leek inderdaad op een voorbereide tactische zet, en Niewiadoma was er duidelijk niet goed op voorbereid. Ze zat sowieso niet op een goeie plek in die bocht. En dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Misschien kan ze het als een leermoment beschouwen. Een mens is nooit te oud om te leren, zelfs een Tourwinnares niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou, die actie van Gery was toch bewust? Het hele idee is was om bewust in de bocht te wisselen. Er was wel nog genoeg ruimte over wat ik zag na de bocht, maar tijdens de bocht leek er echt contact te zijn (zie https://indewaaier.substa(...)wWelcomeOnShare=true) . Dat er geen hekken aanwezig zijn is wat flauw, dat doet er niet toe (de hekken inrijden is ook een uitdrukking). Niemand claimt volgens mij ook dat het doel was om haar uit koers te rijden. Dat ze niet op een logische plek zat in de bocht is ook niet heel relevant. Ik denk niet genoeg gehinderd om te straffen, maar sportief is het niet.
Ze waren voor de bocht al gewisseld en Gery zat in het wiel van Vollering met Niewiadoma die daar vlak voor het ingaan van de bocht half naast komt. Ik zou juist zeggen dat dit juist op sportieve gronden tactisch slim bedacht en uitgevoerd is. Er is in ieder geval geen regel overtreden, buiten misschien een ongeschreven.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou, die actie van Gery was toch bewust? Het hele idee is was om bewust in de bocht te wisselen. Er was wel nog genoeg ruimte over wat ik zag na de bocht, maar tijdens de bocht leek er echt contact te zijn (zie https://indewaaier.substa(...)wWelcomeOnShare=true) . Dat er geen hekken aanwezig zijn is wat flauw, dat doet er niet toe (de hekken inrijden is ook een uitdrukking). Niemand claimt volgens mij ook dat het doel was om haar uit koers te rijden. Dat ze niet op een logische plek zat in de bocht is ook niet heel relevant. Ik denk niet genoeg gehinderd om te straffen, maar sportief is het niet.
Gery! , dat durfde de organisatie na gisteren niet meer aan. Daarom hebben ze Labous gekozen voor de publiekstemmingquote:Op zondag 9 augustus 2026 14:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Had natuurlijk Blasi moeten worden.
Vooraf was niet verwacht dat gisteren verschillen zouden ontstaan tussen klassementsrenners, dus in dat opzicht was het verrassend, maar gezien de manier van koers van FDJ in de aanloop kun je niet zeggen dat het onverwacht kwam inderdaadquote:Op zondag 9 augustus 2026 15:58 schreef DiegoFuser het volgende:
Er was één stijl muurtje voor de finish gisteren. Toch was het volgens flopannalist Tom Dumoulin een verassend moment.
Ik vond het gezien de stand in het klassement niet meer dan logisch dat dit zou gebeuren.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vooraf was niet verwacht dat gisteren verschillen zouden ontstaan tussen klassementsrenners, dus in dat opzicht was het verrassend, maar gezien de manier van koers van FDJ in de aanloop kun je niet zeggen dat het onverwacht kwam inderdaad
Ze heeft in dit geval groot gelijk. Haar ploeggenote wordt nu online door een klein deel boze mensen weggezet als het grote kwaad om niks, terwijl Niewiadoma twee jaar geleden nog veel duidelijker schijt had aan ongeschreven regels.quote:
Voor Gery is het uiteindelijk ook een leermoment.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze heeft in dit geval groot gelijk. Haar ploeggenote wordt nu online door een klein deel boze mensen weggezet als het grote kwaad om niks, terwijl Niewiadoma twee jaar geleden nog veel duidelijker schijt had aan ongeschreven regels.
Demi verloor 2 jaar geleden omdat haar eigen ploeg een hekel aan Demi had.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze heeft in dit geval groot gelijk. Haar ploeggenote wordt nu online door een klein deel boze mensen weggezet als het grote kwaad om niks, terwijl Niewiadoma twee jaar geleden nog veel duidelijker schijt had aan ongeschreven regels.
Ja, dat wel, verrassing zat hem er in dat er verschil gemaakt werd tussen de klassementsrenners, die had je niet meteen aan zien komen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik vond het gezien de stand in het klassement niet meer dan logisch dat dit zou gebeuren.
ELB mag toch gewoon een poging doen voor plek 3?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:02 schreef Tommeke het volgende:
ELB begint trouwens een steeds vervelender rubriek te worden, met haar domme gesleur op kop om niks te hele tijd.
En Kasia verloor gisteren doordat Demi beter was.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Demi verloor 2 jaar geleden omdat haar eigen ploeg een hekel aan Demi had.
Ik ben gisteren in de supermarkt geweest.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Demi verloor 2 jaar geleden omdat haar eigen ploeg een hekel aan Demi had.
Ik ook!quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben gisteren in de supermarkt geweest.
Staat verder ook los van elkaar.
Die is dit jaar van FDJ naar Lidl gegaan om meer voor eigen kansen te rijden.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:14 schreef wdn het volgende:
Der is echt iets mis met Adegeest![]()
Na gisteren nu weer de eerste die los gaat.
De ironie is juist dat ze gisteren veel meer voor Vollering heeft gedaan.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gery! , dat durfde de organisatie na gisteren niet meer aan. Daarom hebben ze Labous gekozen voor de publiekstemming
Dat er renners bij de start moeten lossen? Dat zie je toch vaak als het direct klimmen is, ook bij de mannen?quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:22 schreef superniger het volgende:
Dit heb ik nog nooit bij de mannen gezien.
Landis in 2006 had dat ook wel. Gelijk een chaos na de start.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:22 schreef superniger het volgende:
Dit heb ik nog nooit bij de mannen gezien.
"Sorry, ik versta geen Pools."quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:26 schreef Gremen het volgende:
Bitch fight, dit is ook echt typisch vrouwen.
Er werd gepraat, misschien ging het wel over het weer!quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:26 schreef Gremen het volgende:
Bitch fight, dit is ook echt typisch vrouwen.
"Mooi is het hier, hè?"quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er werd gepraat, misschien ging het wel over het weer!
Denk dat ze aan het praten waren over die geweldige juwelen- en parfumzaakjes in rijkeluisdorpje Ézé.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er werd gepraat, misschien ging het wel over het weer!
Kasia: "leuke parfumzaakjes hebben ze hier, hè?"quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Denk dat ze aan het praten waren over die geweldige juwelen- en parfumzaakjes in rijkeluisdorpje Ézé.
Of misschien vroeg Demi wat tips om te maken/bestellen als viering van een Touroverwinning?quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Denk dat ze aan het praten waren over die geweldige juwelen- en parfumzaakjes in rijkeluisdorpje Ézé.
Twijfelt nog iemand daaraan danquote:Op zondag 9 augustus 2026 16:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wiebes gaat het groen definitief veiligstellen.
Of Demi vroeg aan Kasia hoe het straks voelt om met een paar seconden de Tour te winnen? Kasia heeft daar ervaring mee, tenslotte.quote:Op zondag 9 augustus 2026 16:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of misschien vroeg Demi wat tips om te maken/bestellen als viering van een Touroverwinning?
In een scenario met een ontploffing op de eerste klim had Vollering het groen nog kunnen pakken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |