Er wordt hier wel te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het gewoon een bewuste actie was ja. Dat zie je in het peloton vrijwel nooit, behalve in een sprint als de leadoit bewust anderen hindert bij het terugzakken. En dan wordt er hier ook iets van gezegd.quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De tekst midden in beeld verpest het. Zie hieronder een tweet 'm dezelfde beelden maar zonder die tekst.
[ x ]
Gery probeert de positie van Kaisa in te nemen he. Dat weten we zelfs met 100% zekerheid aangezien Gery al die tijd ervoor op kop van het peleton aan het schroeien was.
Boom geeft ook gewoon aan dat dit vooraf besproken is en met 'dit' heeft hij het niet over een rijder van een ander team die aan de buitenkant van een specifieke bocht iemand gaat inhalen
Heb eerder het vermoeden dat Vollering juist wil laten zien dat ze hier echt wel de sterkste in koers is en nogmaals probeert te winnenquote:Op zondag 9 augustus 2026 09:06 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, waar de schuld (als die überhaupt bestaat) dan ook ligt, vandaag maar gewoon hopen dat Niewiadoma met de benen kan antwoorden
Ik verwacht het niet, maar een mens mag hopen
Niks bijzonders.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tien keer gekeken, ik zie nog niet wat er nou zogenaamd zou gebeuren
Rox is wel de laatste waar we naar moeten luisterenquote:Op zondag 9 augustus 2026 12:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niks bijzonders.
Gewoon niet zo bijster slim gereden door Kasia.
Dat is alles.
Nergens staat geschreven dat Gery aan de kant behoort te gaan.
[ x ]
Ik begrijp dat Roxane Knetemann inmiddels ook haar duit in het zakje heeft gedaan en Niewiadoma gelijk geeft & FdJ van onsportief gedrag beticht.
De dochter van Gerrie, die zich afzette (letterlijk) tegen motards, auto's en andere renners. En die verbale beloften deed die hij doodleuk weer brak. En heel Nederland lachte zich een kriek.
Het kan verkeren.
Het verschil met een gevaarlijk terugzakkende lead out en Gery die het wiel van Vollering heeft en dat niet opgeeft in een cruciale bocht is dat het ene niet mag en het andere wel.quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er wordt hier wel te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het gewoon een bewuste actie was ja. Dat zie je in het peloton vrijwel nooit, behalve in een sprint als de leadoit bewust anderen hindert bij het terugzakken. En dan wordt er hier ook iets van gezegd.
Plus dat nu enkel over deze actie wordt gesproken en niet over hoe sterk Vollering was. Dat wil je toch ook niet als FDJ
Misschien kan UAE gebruik maken van hun sterkte in de breedtequote:Op zondag 9 augustus 2026 11:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk gaat iemand uit de top 10 nog een alles of niks poging doen. Dan kan het nog leuk worden.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:58 schreef wimderon het volgende:
Ik heb het idee dat Mak 'Rida' Ridaouiz niet helemaal lekker in de wedstrijd zit.
https://x.com/MakRidaouiz/with_replies
Die gaan het zeker proberen. Longo Borghini maakt het echt niet uit of ze 4e of 8e wordt, die wil óf nog naar het podium óf de etappe. Het probleem is wel dat de etappe dusdanig kort is dat er weinig tijd is om bruggenhoofden voorsprong te laten pakken, en als je dan 'vroeg' gaat aanvallen ben je alsnog zo bij de finish zodat het (in dit geval Longo vs Reusser of Longo met een Yatesje) niet snel in de minuten zal lopen. Heb je ook nog eens een SD/Wiebes dat alles gaat doen om de tussensprint te pakken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien kan UAE gebruik maken van hun sterkte in de breedte
Of 'we' iets wel of niet zouden 'moeten' doet hier volstrekt niet ter zake.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Rox is wel de laatste waar we naar moeten luisteren
Precies; die dingen gebeuren in de koers.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:04 schreef wimderon het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat Niewiadoma een Tour gewonnen heeft doordat ze, toen ze hoorde dat Vollering op de grond lag, meteen naar de auto belde om de ploeg volle bak te laten rijden.
Zo raar is dat toch niet als je vol in de emotie zit en je het gevoel hebt dat je door die actie het geel kwijt bent?quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies; die dingen gebeuren in de koers.
Haar reactie gisteren was zwaar overdreven en een tikje hypocriet.
Bij mijn weten heeft ze haar woorden nog niet teruggetrokken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet als je vol in de emotie zit en je het gevoel hebt dat je door die actie het geel kwijt bent?
Denk dat 99% van de sporters zo had gereageerd
Nee, maar lijkt me logisch dat ze haar woorden niet terug gaat trekken omdat ze dat gevoel nog steeds heeft.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft ze haar woorden nog niet teruggetrokken.
En ze wordt in/met haar nogal zwaar aangezette reactie door heel wat wielervolgers gesteund.
Dat mag.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, maar lijkt me logisch dat ze haar woorden niet terug gaat trekken omdat ze dat gevoel nog steeds heeft.
Dus omdat ze in het verleden zelf heeft geprofiteerd van een onsportieve actie, mag ze nu niks zeggen van de (in haar ogen) onsportieve actie waardoor ze (mede) het geel verliest? Dat lijkt mij dan weer een zwaar aangezette reactie
Het was wel een bewuste actie van haar om Kasia nog flink dwars te zitten vlak voor dé aanval van Vollering, verder had ze geen reden om nog aan te zetten terwijl Kasia haar al voorbij was. Het was geen strafbare actie, maar sportief ook zeker niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat mag.
Alles mag.
Ik vind het alleen een tikje hypocriet.
Dat mag ook.
Kasia werd NIET bewust de (niet aanwezige) hekken ingereden. Er was GEEN poging om haar bewust uit de koers te rijden. Ze zat zelf op een niet zo logische plek in die bocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |