Klopt. Doet verder niets af aan het feit dat de politie gewoon optreedt natuurlijk. Er worden in dit soort situaties sowieso nauwelijks mensen vervolgd, tenzij er sprake is van zaken als vandalisme, geweldpleging of echt herhaaldelijk gedrag. Zie bijvoorbeeld:quote:
Dat bepaal jij niet en dat maakt voor de overtreding natuurlijk geen verschil. Meten met twee maten doen ze maar in Afrika niet in ons prachtig landjequote:Op donderdag 30 juli 2026 23:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot die volgevreten vervuilende boeren staat XR voor een goede zaak.
Waar zeg ik dat ik dat bepaal pannenkoek?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:37 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet en dat maakt voor de overtreding natuurlijk geen verschil. Meten met twee maten doen ze maar in Afrika niet in ons prachtig landje
Alsof dat in Nederland, voor welke (actie)groep dan ook, niet al jaren meer regel dan uitzondering isquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:56 schreef DrMarten het volgende:
https://www.tubantia.nl/a(...)boetes-uit~abee8b60/
De wet overtreden wordt nog beloond ook. Geen boetes opgelegd omdat de kentekens waren afgeplakt
Oppakken dan joh.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:56 schreef DrMarten het volgende:
https://www.tubantia.nl/a(...)boetes-uit~abee8b60/
De wet overtreden wordt nog beloond ook. Geen boetes opgelegd omdat de kentekens waren afgeplakt
5 jaar is wel heel heftig. Maar ik vind een snelweg blokkeren ook geen licht vergrijp. Stel je moet een dierbare naar het ziekenhuis brengen?quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nog steeds niet relevant. Kijk het beeld wordt hier altijd door de onderbuikbrallers geschetst dat de politie Extinction Rebellion altijd maar hun gang laat gaan en keihard zou optreden als boeren met trekkers de snelweg op gaan. Het is nog eerder het omgekeerde, omdat het voor de politie lastiger is om op te treden tegen zwaar materiaal als trekkers.
En nee voor het op een snelweg gaan zitten ga je natuurlijk niet 5 jaar de bak in. Of je nou klinaatdemonstrant of boer bent.
Onvoorstelbaar. Kijk, stel het is de eerste keer. Dan zou je het nog kunnen zien als een teken van beschaving. Zo van: 'we laten hen hun stem horen'. Als een soort katalysator.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:03 schreef Hexagon het volgende:
Fijn signaal. Trekkerterreur blijft onbestraft.
De standaard is "we willen deescaleren, ingrijpen zou de situatie alleen maar erger maken"quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:38 schreef DrMarten het volgende:
Ben benieuwd wat voor excuus er nu komt om niet te bekeuren.
Onzin, beide gaan voor een sprookje en beide zijn zo hypocriet als de tering.quote:Op donderdag 30 juli 2026 23:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot die volgevreten vervuilende boeren staat XR voor een goede zaak.
Het is toch om te janken. Het is gemoedelijk? Ook voor de mensen die nu tig km om moeten rijden? Flikker op met die onzin.quote:Driehoek zegt: ‘Niet ingrijpen’
„Dit valt gewoon onder het demonstratierecht”, zegt Mensink. „En zolang de driehoek niet zegt dat we moeten ingrijpen, doen we dat niet.” Met die driehoek bedoelt ze de burgemeester, politie en justitie.
Maar eigenlijk is het vooral de inschatting van burgemeester John Joosten van Dinkelland die telt. „Het is gemoedelijk, vriendelijk en John vindt het zo prima”, zegt Mensink.
Als dat gebeurt ben ik blij dat ik zo vroeg een heads up krijg en dus nog 9 jaar de tijd heb om me eventueel om te scholen en ander werk te zoeken.quote:Advies van voorlichter
Beernink: „Een voorlichter zei het deze week tegen ons: ‘Zeg tegen burgers dat ze zich moeten voorstellen dat iemand hun vertelt dat ze in 2035 40 procent van hun inkomen verliezen’.”
Meid toch! Wil je erover praten?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als het asielzoekers geweest waren die demonstreerden tegen snellere huisvesting en meer leefgeld had de politie broodjes met koffie uitgedeeld. En natuurlijk water vanwege de warmte! 👍
Die komen dan ook niet met de autoquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof dat in Nederland, voor welke (actie)groep dan ook, niet al jaren meer regel dan uitzondering is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |