Net als bij XRquote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of je leest het artikel even. Bij blokkeren door de boeren grijpt men wel in (net als bij XR). Het gaat erom dat het landelijk OM besloten heeft dat er niet wordt gehandhaafd als boeren met hun trekkers de snelweg op rijden.
Wie dan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 06:45 schreef Basp1 het volgende:
Ach gossie de rechtse mensen die normaliter keihard xr willen aanpakken verdedigen nu de softe aanpak om de nog meer ontregelende boerenprotesten wel te legitimeren. Wat zijn deze types toch zichtbaar hypocriet.
Het OM en de politie heeft wat uit te leggen. Als zij hun wettelijke taak gewoon hadden uitgevoerd waren deze doden niet gevallen.quote:
Url veranderd naar nu.nl. Andere zit achter een paywall.quote:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het OM en de politie heeft wat uit te leggen. Als zij hun wettelijke taak gewoon hadden uitgevoerd waren deze doden niet gevallen.
De afgelopen paar dagen zijn er geen XR protesten geweest waarbij de hier gebruikelijke rechts conservatieve mensen het stoom weer uit de oren kwam en hun zware straffen toewensen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie dan?
Doe eens een paar quotes van de afgelopen dagen?
Verder gaat je geheugen niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:26 schreef Basp1 het volgende:
De afgelopen paar dagen zijn er geen XR protesten geweest
OM komt ze wel een kopje thee brengen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:31 schreef Breekfast het volgende:
De politie mag wel een keer een harde grens gaan trekken. Of het nu Extinction Rebellion of de boeren zijn die een snelweg blokkeren, als men de veiligheid van de medemens in gevaar brengt dan moet de ME die demonstranten er gewoon eens hardhandig van af gaan knuppelen. Dit heeft niks met demonstratierecht te maken.
Met mijn geheugen is weinig mis hoe zit het met die van jou?quote:
Eerder het OM aanklagen. Die hebben toegestaan dat die trekkers de snelweg op mochten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:40 schreef Nobu het volgende:
Bij het bewust veroorzaken van een gevaarlijke situatie in het verkeer ben je normaal gesproken in ieder geval deels verantwoordelijk voor de gevolgen. Die hele stoet boeren vervolgen voor dood door schuld lijkt me wel het minste.
Dit krijg je er dus van door dit soort shit te tolereren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Eerder het OM aanklagen. Die hebben toegestaan dat die trekkers de snelweg op mochten.
Idd of het nu voor of tegenstanders zijn. Van die snelweg afknuppelen. Snapte ook wel dat de politie schoot op dat trekkertuig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:31 schreef Breekfast het volgende:
De politie mag wel een keer een harde grens gaan trekken. Of het nu Extinction Rebellion of de boeren zijn die een snelweg blokkeren, als men de veiligheid van de medemens in gevaar brengt dan moet de ME die demonstranten er gewoon eens hardhandig van af gaan knuppelen. Dit heeft niks met demonstratierecht te maken.
Artikel 5, gevaar of hinder veroorzaken op de weg. Massaal rijbewijs inleveren, trekkers afslepen en voor de rechter slepen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:40 schreef Nobu het volgende:
Bij het bewust veroorzaken van een gevaarlijke situatie in het verkeer ben je normaal gesproken in ieder geval deels verantwoordelijk voor de gevolgen. Die hele stoet boeren vervolgen voor dood door schuld lijkt me wel het minste.
Dat is één deel. Om vervolgens hypocrisie aan te tonen moet je dan reacties in dit topic van (idealiter dezelfde) users laten zien, die op zichzelf staand (dus zonder de vergelijking met XR-blokkades te maken) de boerenblokkade bagatelliseren of goedpraten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De afgelopen paar dagen zijn er geen XR protesten geweest waarbij de hier gebruikelijke rechts conservatieve mensen het stoom weer uit de oren kwam en hun zware straffen toewensen.![]()
Een boos op XR topic wat al tot deel 25 is gegaan daar kun je er genoeg in terug vinden .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |