abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:11:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221465125
quote:
Politie grijpt in bij demonstratiestoet tractoren op A35 bij Almelo

Tientallen boeren hebben vandaag geprotesteerd op de A35 bij Almelo. De ongeveer tachtig trekkers stonden een tijd lang stil op de weg en zorgden voor een verkeersopstopping. Het protest was niet aangekondigd.

De politie kwam ter plaatse om de tractoren van de snelweg te krijgen. "Daar mogen ze niet komen", zegt een woordvoerder tegen RTV Oost.

Na zo'n drie kwartier was de weg weer vrij voor verkeer. Het is niet bekend of er aanhoudingen zijn verricht.

Inmiddels blokkeert de colonne kruispunten in Almelo en Vriezenveen, ziet de regionale omroep.

Friesland
Ook in Friesland hebben boeren een weg geblokkeerd. Op de N351 bij Spanga stonden zo'n 25 trekkers. Na ongeveer een uur was de demonstratie voorbij, schrijft Omrop Fryslân

De actievoerders protesteren tegen de stikstofplannen van het kabinet. Ze willen dat landbouwminister Van Essen die intrekt en dat boerenbedrijven hun vergunningen mogen houden.

Maandagavond protesteerden boeren ook op verschillende plekken in het land. Toen stonden ze langs wegen, niet erop. "We willen het publieksvriendelijk houden, want we hebben het publiek hard nodig", zei een van de demonstranten toen.

https://nos.nl/artikel/26(...)en-op-a35-bij-almelo
pi_221465131
Keihard aanpakken, net zoals bij extinction rebellion.
OW wacht.........
-
pi_221465134
Dit is niet het overheidsnarratief... moet...snelweg...vrijmaken...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_221465143
Nu kan het wel, maar zodra die stinkende zweethippies van dat terroristische XR dat doen, staat de politie erbij en kijkt er naar.
pi_221465146
Ik las de TT en ik dacht, eindelijk!

Fijn dat we hier eens tegen op gaan treden!
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:15:10 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221465150
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:

Tegen beter weten in... -O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:15:22 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221465152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:12 schreef quo_ het volgende:
OW wacht.........
Dit ja. Niet eens aanhoudingen :')
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:17:23 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221465156
Mooi, weg met die trekkerterreur.
pi_221465195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:13 schreef Saekerhett het volgende:
Nu kan het wel, maar zodra die stinkende zweethippies van dat terroristische XR dat doen, staat de politie erbij en kijkt er naar.
Die worden er met een waterkanon afgespoten. Kun je van die boeren niet zeggen.

Het wordt tijd dat ze trekkers in beslag nemen van dat tuig dat de boel blokkeert
A mind with a heart of it's own
pi_221465203
quote:
Wat is dat toch altijd voor een hersendood gezwets? Die worden gewoon opgepakt:
https://nos.nl/collectie/(...)cht-400-aanhoudingen
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:24:07 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221465210
quote:
Als je niet op de hoogte bent kun je ook niks zeggen.
pi_221465237
Zit even wat beelden te bekijken. Geen een van die trekkers heeft een kentekenplaat.
Dus ten onrechte met dat ding de snelweg op, onnodig stilstaan op de snelweg, geen kentekenplaat.... zouden dure boetes worden als er ook daadwerkelijk eens ingegrepen werd.
A mind with a heart of it's own
pi_221465250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Na drie uur en een kwartier. Chapeau!
pi_221465271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:29 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Na drie uur en een kwartier. Chapeau!
Ja 200 man tegenhouden en 400 man arresteren neemt wat tijd in beslag he? Maar goed, je lulde nog steeds gewoon volkomen ongeinformeerd uit je onderbuik.
pi_221465289
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:25 schreef DrMarten het volgende:
Zit even wat beelden te bekijken. Geen een van die trekkers heeft een kentekenplaat.
Dus ten onrechte met dat ding de snelweg op, onnodig stilstaan op de snelweg, geen kentekenplaat.... zouden dure boetes worden als er ook daadwerkelijk eens ingegrepen werd.
Laten we eerst net zoals bij XR kijken of ze uit eigen beweging weggaan, zo niet het lief vragen, dan na een uurtje nog een keertje vragen en daarna eens besluiten om ze te verwijderen.
pi_221465294
quote:

[..]
Hersendood gezwets is ook doen als er met "oppakken en aanhouden" echt iets gedaan is terwijl in de praktijk de demonstranten met een gratis beschikbaar gestelde bus terrug naar de bewoonde wereld werden gebracht.
Om daar vervolgens meteen vrijgelaten te worden, zonder enige vervolging, zelfs niet van de lieden uit het gezelschap die zich schuldig hadden gemaakt aan vernieling en mishandeling.
-
pi_221465296
Oprotten met dat tuig.
pi_221465306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hersendood gezwets is ook doen als er met "oppakken en aanhouden" echt iets gedaan is terwijl in de praktijk de demonstranten met een gratis beschikbaar gestelde bus terrug naar de bewoonde wereld werden gebracht.
Om daar vervolgens meteen vrijgelaten te worden, zonder enige vervolging, zelfs niet vor de lieden uit het gezelschap die zich schulfig hadden gemaakt aan vernoeling en mishandeling.
Nog steeds niet relevant. Kijk het beeld wordt hier altijd door de onderbuikbrallers geschetst dat de politie Extinction Rebellion altijd maar hun gang laat gaan en keihard zou optreden als boeren met trekkers de snelweg op gaan. Het is nog eerder het omgekeerde, omdat het voor de politie lastiger is om op te treden tegen zwaar materiaal als trekkers.
En nee voor het op een snelweg gaan zitten ga je natuurlijk niet 5 jaar de bak in. Of je nou klinaatdemonstrant of boer bent.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:48:37 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221465316
Almelo zal nooit meer hetzelfde zijn ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze moeten het internationaal organiseren en met volle giertanks naar Brussel rijden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:54:03 #20
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_221465329
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Die worden er met een waterkanon afgespoten. Kun je van die boeren niet zeggen.

Het wordt tijd dat ze trekkers in beslag nemen van dat tuig dat de boel blokkeert
Watertekort hè
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_221465334
Binnen drie kwartier een niet-aangekondigde blokkade verwijderen. Uitstekend optreden van de politie. Laten we dit als benchmark gebruiken voor volgende blokkades.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:57:33 #22
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221465404
Hopelijk is het stikstofprobleem nu opgelost.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_221465447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nog steeds niet relevant. Kijk het beeld wordt hier altijd door de onderbuikbrallers geschetst dat de politie Extinction Rebellion altijd maar hun gang laat gaan en keihard zou optreden als boeren met trekkers de snelweg op gaan. Het is nog eerder het omgekeerde, omdat het voor de politie lastiger is om op te treden tegen zwaar materiaal als trekkers.
En nee voor het op een snelweg gaan zitten ga je natuurlijk niet 5 jaar de bak in. Of je nou klinaatdemonstrant of boer bent.
Het bekende patroon, als er iets niet langs de eigen meetlat past beginnen over de onderbuik. En over relevantie gesproken.

Bij een van de boerenprotesten heeft de politie zelfs geschoten. De blokkeerfriezen zijn gearresteerd en veroordeeld.
En de Xr demonstranten krijgen een heel andere behandeling.

Politie cynisch over straffeloos bezetten van de A12 door klimaatactivisten: ‘Waarom je nog in het zweet sjouwen?’
https://www.parool.nl/ned(...)et-sjouwen~bf22b4e0/

Grote frustratie bij politie om niet vervolgen activisten
https://www.omroepwest.nl(...)mheden-bleven-liggen

Terwijl in Loosdrecht de ME werd ingezet tegen rellende anti-azc-demonstranten, tilde de politie zaterdag activisten van Extinction Rebellion van het spoor. Waarom zit er verschil in de manier waarop de politie ingrijpt bij demonstraties?
https://www.rd.nl/artikel(...)-aan-dan-xr-activist
-
pi_221465485
Zuiver voorbeeld van two tier policing. XR kondigt aan en wordt per arrestentenbus afgevoerd. Agroterroristen blokkeren snelweg en mogen rustig vertrekken.
Maar de reguliere two tier roepers zien dit ongetwijfeld anders:
"Bezorgde boeren met de rug tegen de muur, ik keur dit niet goed, maar...."
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_221465596
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2026 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zuiver voorbeeld van two tier policing. XR kondigt aan en wordt per arrestentenbus afgevoerd. Agroterroristen blokkeren snelweg en mogen rustig vertrekken.
Maar de reguliere two tier roepers zien dit ongetwijfeld anders:
"Bezorgde boeren met de rug tegen de muur, ik keur dit niet goed, maar...."
Bij de Blokkeerfriezen wordt steeds benadrukt dat de veroordelingen voortkwamen uit het feit dat zij een andere demonstratie wilden voorkomen.

Laten we dan maar hopen dat dat ook in vergelijkbare gevallen de maatstaf blijft voor DNA-afname, rechtszaken, taakstraffen en voorwaardelijke celstraffen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_221465624
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het bekende patroon, als er iets niet langs de eigen meetlat past beginnen over de onderbuik. En over relevantie gesproken.

Bij een van de boerenprotesten heeft de politie zelfs geschoten. De blokkeerfriezen zijn gearresteerd en veroordeeld.
En de Xr demonstranten krijgen een heel andere behandeling.

Politie cynisch over straffeloos bezetten van de A12 door klimaatactivisten: ‘Waarom je nog in het zweet sjouwen?’
https://www.parool.nl/ned(...)et-sjouwen~bf22b4e0/

Grote frustratie bij politie om niet vervolgen activisten
https://www.omroepwest.nl(...)mheden-bleven-liggen

Terwijl in Loosdrecht de ME werd ingezet tegen rellende anti-azc-demonstranten, tilde de politie zaterdag activisten van Extinction Rebellion van het spoor. Waarom zit er verschil in de manier waarop de politie ingrijpt bij demonstraties?
https://www.rd.nl/artikel(...)-aan-dan-xr-activist
Dat heeft ook te maken met wat men kan verwachten. Bij die anti AZC protesten wordt de politie belaagd met o.a. zwaar vuurwerk. Dat vereist natuurlijk een andere aanpak dan mensen die op een snelweg zitten.
En die agent die geschoten heeft is vervolgd en veroordeeld. Maar ook daar is het probleem dat de demonstranten met zwaar materiaal uitrukken.
pi_221465636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 17:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat heeft ook te maken met wat men kan verwachten. Bij die anti AZC protesten wordt de politie belaagd met o.a. zwaar vuurwerk. Dat vereist natuurlijk een andere aanpak dan mensen die op een snelweg zitten.
En die agent die geschoten heeft is vervolgd en veroordeeld. Maar ook daar is het probleem dat de demonstranten met zwaar materiaal uitrukken.
Terechte punten, dat dan ook wel weer.
-
pi_221465672
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:14 schreef Filosoofert het volgende:

Dacht ik ook.
pi_221465684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:12 schreef quo_ het volgende:
OW wacht.........
Die worden ook van de snelweg gehaald hoor, gelijke monniken gelijke kappen.
blablablabla
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:01:16 #30
182233 thedeedster
pi_221465937
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 17:04 schreef BertV het volgende:

[..]
Bij de Blokkeerfriezen wordt steeds benadrukt dat de veroordelingen voortkwamen uit het feit dat zij een andere demonstratie wilden voorkomen.

Laten we dan maar hopen dat dat ook in vergelijkbare gevallen de maatstaf blijft voor DNA-afname, rechtszaken, taakstraffen en voorwaardelijke celstraffen.
Natuurlijk volstrekt kulargument. Met XR kunnen ook ambulances of brandweerauto's geblokkeerd worden. Het is maar wat je prioriteiten zijn.

Als je voor de "goede zaak" demonstreert, dan krijg je bijkans carte blanche.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221465985
* ToT komt het topic in om iets over XR te mompelen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:12:23 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221465992
Trekkerterreur.
Kunnen die kutboeren niet allemaal gewoon verhuizen naar Rusland of Australie of zo.
Ruimte zat daar.

Voor mij part krijgen ze een oprotpremie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:23:39 #33
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221466042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:54 schreef silverhill het volgende:
Binnen drie kwartier een niet-aangekondigde blokkade verwijderen. Uitstekend optreden van de politie. Laten we dit als benchmark gebruiken voor volgende blokkades.
Iemand wil even interessant doen. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221466158
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:25 schreef DrMarten het volgende:
Die vieze XR hippies hebben ook geen kentekenplaat en staan ook ten onrechte op de snelweg.
Als je daar ook niet/nauwelijks ingrijpt dan schep je een precedent.
pi_221466173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:12 schreef Harvest89 het volgende:
Trekkerterreur.
Kunnen die kutboeren niet allemaal gewoon verhuizen naar Rusland of Australie of zo.
Ruimte zat daar.

We deporteren toch ook geen woke links XR tuig als ze weer eens raaskallend de A12 oplopen om zichzelf vast te lijmen?
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:48:14 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221466178
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:48 schreef ACT-F het volgende:
Almelo zal nooit meer hetzelfde zijn ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze moeten het internationaal organiseren en met volle giertanks naar Brussel rijden.
Ja of naar Amsterdam of Den Haag en dan gewoon de hele stad onderspuiten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:59:58 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221466256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Natuurlijk volstrekt kulargument. Met XR kunnen ook ambulances of brandweerauto's geblokkeerd worden. Het is maar wat je prioriteiten zijn.

Als je voor de "goede zaak" demonstreert, dan krijg je bijkans carte blanche.
Als je jezelf 'bezorgde burgers' noemt mag je zelfs AZC locaties in de fik steken en huizen bekladden en auto's jatten en in het water flikkeren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221466275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Om daar vervolgens meteen vrijgelaten te worden, zonder enige vervolging, zelfs niet van de lieden uit het gezelschap die zich schuldig hadden gemaakt aan vernieling en mishandeling.
Opgepakt voor de schijn ja. Om vervolgens weer zonder boete te kunnen vertrekken. :') Beiden tuig trouwens.
  donderdag 30 juli 2026 @ 19:16:18 #39
182233 thedeedster
pi_221466362
quote:
18s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als je jezelf 'bezorgde burgers' noemt mag je zelfs AZC locaties in de fik steken en huizen bekladden en auto's jatten en in het water flikkeren.
Waar zeg ik dat dit wél mag?

Succes.

Ik vind - in tegenstelling tot “weldenkend” Nederland- dat iedereen die strafbaar gedrag vertoont zich moet verantwoorden.

Ik keur álles af.
  donderdag 30 juli 2026 @ 19:37:36 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221466543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:12 schreef Harvest89 het volgende:
Trekkerterreur.
Ruimte zat daar.

Voor mijn part.

Landbouw is hier groot geworden vanwege de vruchtbare grond omdat Nederland een rivierdelta is. Het is logischer dat we huizen en bedrijven op onvruchtbaar grond zetten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 30 juli 2026 @ 19:44:41 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221466596
quote:
Friesland

Ook in Friesland hebben boeren een weg geblokkeerd. Op de N351 bij Spanga stonden zo'n 25 trekkers. Na ongeveer een uur was de demonstratie voorbij, schrijft Omrop Fryslân
Dat is geen snelweg. :{w
pi_221466599
Je blokkeert simpelweg niet de snelweg. Boeren niet, XR-sneuneuzen niet.

Sterker nog, als blanke zou je beter moeten weten :{
pi_221466628
quote:

[..]
Pas nadat de politie eerst letterlijk 3 uur de blokkade heeft gefaciliteerd.
  donderdag 30 juli 2026 @ 19:51:25 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221466646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:44 schreef Koortsdroom het volgende:

Alle blanken achteraan in de file!
  donderdag 30 juli 2026 @ 21:37:16 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221468079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:44 schreef Koortsdroom het volgende:

Leg eens uit? :?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 juli 2026 @ 22:15:53 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221468545
quote:

[..]
quote:
Alle aangehouden demonstranten zijn voorgeleid en mochten daarna gaan, ze krijgen geen straf.
  donderdag 30 juli 2026 @ 22:58:28 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221468859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]

Krijgen die boeren dat wel dan?
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:04:50 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221468885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Krijgen die boeren dat wel dan?
quote:
De politie schrijft dat ‘zoveel mogelijk gegevens en beelden zijn vastgelegd om waar het kan nog bekeuringen uit te schrijven.
https://www.gelderlander.(...)%2Fduckduckgo.com%2F
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:08:45 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221468897
quote:
Een ooggetuige meldde dat ook vrachtwagens meededen aan de blokkade
quote:
Na overleg met de politie vertrokken de boeren in de richting van de A1. Bij Azelo, waar ze nog werden toegejuichd door publiek op een viaduct, gingen ze van de snelweg af
https://www.gelderlander.(...)%2Fduckduckgo.com%2F
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:30:48 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221469206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
We deporteren toch ook geen woke links XR tuig als ze weer eens raaskallend de A12 oplopen om zichzelf vast te lijmen?
In tegenstelling tot die volgevreten vervuilende boeren staat XR voor een goede zaak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')