abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221459842

Een nieuwe topicreeks op FOK! Wellicht een van de laatste?! Hoelang heeft GTST nog, nu de kijkcijfers voor de zoveelste keer onder druk staan? Wanneer grijpen Endemol en RTL opnieuw in? Wanneer wordt Pia Blanco eindelijk eens ontslagen?

En hoe vergaat het @PeterKelder als columnist op GTSTCourant? Seizoen 37 komt eraan!

IN MEMORIAM :'(

Handige links:
De officiële GTST-site
GTSTCourant
DVD-boxen

[ Bericht 46% gewijzigd door GTSTCourantNL op 29-07-2026 19:52:34 ]
pi_221459855
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
pi_221459931
Nieuw In memoriam-plaatje voor in de OP:

Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221459945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
Ik geloof dat er destijds wel een groot afscheidsinterview in de telegraaf heeft gestaan maar hier weten @PeterKelder en @ArnieAlberts meer over denk ik. het was in ieder geval mijn eerste aanraking met het fenomeen Soap en GTST als achtjarige
pi_221459983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.

En dit vond ik nog in de archieven van Mediahuis, november 2006:

EDIT: ook nog dit artikel gevonden in de week van de cliffhanger zelf. Die speculaties dat RTL de serie wilde elimineren door alle belangrijke personages eruit te schrijven :D _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door PeterKelder op 29-07-2026 19:16:45 ]
  woensdag 29 juli 2026 @ 20:15:22 #6
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_221460402
Uiteindelijk toch gelukt
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 30 juli 2026 @ 12:04:47 #7
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221463661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:52 schreef PeterKelder het volgende:
Nieuw In memoriam-plaatje voor in de OP:

[ afbeelding ]
Ah nee, Terri? ;( Wist ik niet, sneu. Blijkbaar begin deze maand.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 01:44 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik dacht dat het later deze reeks wel spannender zou worden met Evelien van Benthem, met de terugkeer van Wassenaar, met Alice de Boer... maar ik ben er nog niet. En ik zie op tegen de lijdensweg/aftakellijn van Sylvia.
Eveline van Wessem, excuus :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221466329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.

En dit vond ik nog in de archieven van Mediahuis, november 2006:

[ afbeelding ]

EDIT: ook nog dit artikel gevonden in de week van de cliffhanger zelf. Die speculaties dat RTL de serie wilde elimineren door alle belangrijke personages eruit te schrijven :D _O-

[ afbeelding ]
Ik kan me de persberichten hier rond nog letterlijk herinneren. 'In de cliffhanger van dit seizoen wordt L-U-D-O vermoord'. En de spoiler; 'De haat jegens Ludo groeit gestaag. (Bijna net zo dichterlijk als 'De tijd van onbezorgdheid is voorbij') In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen'
't Echte en 't ware!
pi_221468768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:36 schreef GTSTCourantNL het volgende:
[ afbeelding ]

Wanneer wordt Pia Blanco eindelijk eens ontslagen?
Niet. Het is nog veel erger. Slecht werk wordt beloond in het geval van Blaadje Blanco: ze is inmiddels gepromoveerd tot Creative Producer van de serie, ter vervanging van Idse 'Haute Cuisine' Grootheidswaanzin.

Ik denk dat ik alvast het tv-kerkhof bel of ze een plaatsje willen vrijmaken voor de serie, want dit is de doodsteek.

quote:
En hoe vergaat het @:PeterKelder als columnist op GTSTCourant?
* PeterKelder gaat zijn vlijmscherpe Blaadje Blanco-column even verder verfijnen :lijstje:
  donderdag 30 juli 2026 @ 22:43:55 #10
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221468783
"Zo zou Erik de Vogel, die sinds 1995 de rol van Ludo vertolkt, achter de schermen bij GTST aan de slag gaan en inderdaad niet meer terug keren op de buis."

Voor de helft klopt het. Hij staat in de boot-verhaallijn dus achter het observatiescherm, en dus 'achter de schermen'. :P
pi_221473744
Blaadje Blanco zit al in haar kantoortje met allemaal nieuwe ideeën

pi_221474640
COLUMN: Pia Blanco als creative producer is de doodsteek voor GTST

Een nieuwe column door yours truly *)

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+

En dan las ik nog een bericht op Facebook van een zekere Roy Den Breejen:

quote:
Gtst van mysterie naar mysterie, The hunt For Peter Kelder
Met deze column slaat de man, die zich peter Kelder noemt, Naar het personage van Antonie Kamerling de spijker op zn kop.
Maar dat Brengt mij gelijk bij vraag 2,
Wie is PeterKelder eigenlijk, bestaat ie wel zou het wel echt een man zijn. Ik volg het Forum al jaren, ik kan daar niet Reageren maar ik lach altijd smakelijk om de terechte kritiek van Kelder op het schrijversteam van GTST. Ook zijn eigen bedachte verhaallijnen, snijden vaak hout, en soms zijn ze Hilarisch, en over the top. Dat ze hem of haar niet aan het team toevoegen is me echt een raadsel. Niet alleen om het verhaal scherp te houden, ook om Ronald Schilperoort terug te halen vanwege zijn iconische achtergrond muziek wat de serie omhoog tilde.
Maar wie is deze geweldenaar, die GtSt wil terug brengen naar zijn gloriedagen?
Dat is nou 1 van de best bewaarde geheimen van soapland.
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voor :) En ja, ik besta echt en ja, ik ben een man :P
Dat ze mij niet aan het team toevoegen, is omdat ik nog een zekere vorm van eigenwaarde heb en niet gauw onder Blaadje Blanco zou willen werken. Ik vrees namelijk dat ik binnen de vijf minuten een enorm conflict met haar heb en dan een verzameling fietsen door de ramen daar zou keilen. Hebben we ook niet veel aan...
Ze mogen mij uiteraard een aanbod doen, maar dan wil ik wel carte blanche en dat gaat never nooit gebeuren vrees ik. Dus moeten we het maar doen met dat broddelwerk van Blanco en haar schrijvertjes-van-niks.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
_O- _O- _O-
pi_221475507
Geweldige Column weer @PeterKelder genoten en alleen maar waarheden!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:38 schreef PeterKelder het volgende:

Een nieuwe column door yours truly *)

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+

En dan las ik nog een bericht op Facebook van een zekere Roy Den Breejen:
[..]
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voor :) En ja, ik besta echt en ja, ik ben een man :P
Dat ze mij niet aan het team toevoegen, is omdat ik nog een zekere vorm van eigenwaarde heb en niet gauw onder Blaadje Blanco zou willen werken. Ik vrees namelijk dat ik binnen de vijf minuten een enorm conflict met haar heb en dan een verzameling fietsen door de ramen daar zou keilen. Hebben we ook niet veel aan...
Ze mogen mij uiteraard een aanbod doen, maar dan wil ik wel carte blanche en dat gaat never nooit gebeuren vrees ik. Dus moeten we het maar doen met dat broddelwerk van Blanco en haar schrijvertjes-van-niks.
[..]
_O- _O- _O-
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:29:47 #14
328189 ArnieAlberts
pi_221476964
quote:

[..]

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+
O+ :* En wat een lekkere column weer!

Indien gewenst voor de liefhebbers volgt later deze week hier dat hele interview met Madsen. Komt uit een Televizier uit 1996. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 31-07-2026 23:42:29 ]
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:45:41 #15
328189 ArnieAlberts
pi_221477002
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mijn god _O-
pi_221482686
Blijf het raar vinden dat de classics op RTL Lounge al in seizoen 20 zitten maar op videoland nog ver achterloopt en seizoen 17 er nog maar is. sowieso raar dat ze in de zomerstop gewoon niet wat meer afleveringen per dag er op zetten. Misschien een rechten kwestie . De vlaamse soaps THUIS en Familie zijn gewoon volledig terug te kijken.
pi_221483291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:37 schreef Bpalma het volgende:
Blijf het raar vinden dat de classics op RTL Lounge al in seizoen 20 zitten maar op videoland nog ver achterloopt en seizoen 17 er nog maar is. sowieso raar dat ze in de zomerstop gewoon niet wat meer afleveringen per dag er op zetten. Misschien een rechten kwestie .
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woord :P) en nu blijven ze langer hun centen geven aan RTL/DPG. Mogelijk vandaar ook dat seizoenen die eerder wel online stonden (26 t/m halverwege 31) ineens offline zijn gehaald, dan kunnen ze dit nog langer zo volhouden.

quote:
De vlaamse soaps THUIS en Familie zijn gewoon volledig terug te kijken.
Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.

En nog een verschil: Thuis en Familie staan beide op een vrij toegankelijk streamingplatform waarvoor in principe geen abonnement moet worden afgesloten. Buiten eventuele advertentie-inkomsten verdienen ze daar dus niks aan.
pi_221483331
Maar wat is dan de reden dat de classics wel vooruit lopen op RTL Lounge dan. want dat gat word steeds groter aangezien hun 10 afleveringen per week uitzenden. wat THUIS en FAMILIE betreft. Dat wist ik niet. ik had het idee dat alles daarop stond

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:58 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woord :P) en nu blijven ze langer hun centen geven aan RTL/DPG. Mogelijk vandaar ook dat seizoenen die eerder wel online stonden (26 t/m halverwege 31) ineens offline zijn gehaald, dan kunnen ze dit nog langer zo volhouden.
[..]

Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.

En nog een verschil: Thuis en Familie staan beide op een vrij toegankelijk streamingplatform waarvoor in principe geen abonnement moet worden afgesloten. Buiten eventuele advertentie-inkomsten verdienen ze daar dus niks aan.
  zondag 2 augustus 2026 @ 00:33:01 #19
328189 ArnieAlberts
pi_221483822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:04 schreef Bpalma het volgende:
Maar wat is dan de reden dat de classics wel vooruit lopen op RTL Lounge dan. want dat gat word steeds groter aangezien hun 10 afleveringen per week uitzenden. wat THUIS en FAMILIE betreft. Dat wist ik niet. ik had het idee dat alles daarop stond
[..]

Structuur. Ze kunnen de uitzendingen op RTL Lounge blijkbaar moeilijker zomaar onderbreken dan op Videoland :D
  maandag 3 augustus 2026 @ 00:08:10 #20
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221489732
Ik zit even te kijken wanneer die GTST Classics op RTL lounge komen. Maar wat zijn dit nou voor aparte tijden?

https://www.tvgids.nl/serie/gtst-classics/lineair

Geen wonder dat ze verder vooroplopen dan Videoland. Als ze op (elke) zaterdag een heuse marathon houden van tien afleveringen.

Jammer dat er niet geen synopsis van de aflevering erbij staat, of zelf maar een afleveringnummer.
Bij welke verhaallijn ze nu dan eigenlijk?
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:37:12 #21
328189 ArnieAlberts
pi_221502167
quote:
Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+
En hier volgt dan dus dat artikel, ik heb het even omgezet naar digitale tekst voor de leesbaarheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 04-08-2026 22:52:02 ]
pi_221503148
Dit vind ik ook een mooie quote:

quote:
"Bovendien moet je niet vergeten dat je bij een soap een groep hebt van zo'n tachtig mensen. En die moeten het wel met elkaar kunnen vinden. Ik vind sfeer belangrijk, maar als er te veel sfeer is, verlies je de professionaliteit. En dat is het belangrijkste. Als ze daar fouten in gaan maken, omdat er te veel aandacht is voor bijvoorbeeld een cadeautje voor die of die, word ik razend."
Kan de geest van Olga niet even gaan spoken daar in dat Banijay-gebouw? En dan met name bij die online-redactie met die schijtlollige TikTok-fetisj van ze of de twee Noa's die denken dat ze interessant genoeg zijn voor een eigen podcast :') Ga verdomme eerst even een goed hoofdproduct (de soap) maken voor je je tijd gaat verspillen aan zulke onzinnige zooi. Alsof er nieuwe kijkers voor de serie bij komen doordat de acteurs een dansje op TikTok doen, rot op zeg.

En daarna mag Olga door naar het kantoor van Blaadje Blanco om die vol te plakken met post-its met het woord 'HEKS' er op geschreven, net zo lang totdat Blanco op eigen initiatief ontslag neemt en het gebouw ontvlucht.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:54:35 #23
328189 ArnieAlberts
pi_221503382
Als ze daar fouten in gaan maken, omdat er te veel aandacht is voor bijvoorbeeld een cadeautje voor die of die, word ik razend.

Je haalde hem aan @PeterKelder, maar het is écht zo. Iedereen reageert maar op elkaars drol in de huidige reeksen. Dit is waarom ik eruit stapte (niet letterlijk - lol ik bedenk me nu pas dat je die opmerking echt heel letterlijk kan oppakken), én waarom ik seizoen 7 al moeilijk doorkomen vind; Helen Helmink zat er alleen nog maar op andermans verhaallijn te reageren.
pi_221515722
Ik zit wat door oude topics te struinen deze zomer, en stuit daarbij net op iets opvallends:

Toen Laura eind 2017 werd ontslagen als manager van De Rozenboom, werd blijkbaar duidelijk dat het hotel een jaar eerder was verkocht aan Groenpark Hotels door Ludo:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:28 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
In de aflevering die nu op videoland staat het antwoord op de Rozenboom kwestie:
Ludo heeft namens Nola de Rozenboom verkocht aan een andere keten Aldus Janine tegen Laura
...dus, hoe kan Nola dan nog toekomstig eigenaar zijn van De Rozenboom :?
Overigens (en dat is mij bij terugzoeken niet helemaal duidelijk geworden), volgens mij werd in seizoen 23 enkel en alleen De Rozenboom verkocht aan Lorena, wat Mike vervolgens door sluw spel in handen kreeg (en in zijn testament naliet aan Nola). Dus hoezo wordt Nola volgens het huidige verhaal op haar achttiende erfgenaam van de hele Rosegarden Group...?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:35:36 #25
268260 Dr.Mikey
pi_221519945
Acteur die Reinier Veltman speelde is overleden
R.I.P DTS.
pi_221530320
Het blijft mij verbazen dat Blaadje Blanco creative producer is geworden de functie heet vanaf heden creative prutser

ik las net weer eens dit artikel en dit laatste stukje viel mij op

Blanco, die in 2010 als hoofdschrijver Onderweg Naar Morgen met vaste hand naar de afgrond leidde, was helemaal klaar met die vervelende Erik de Vogel. Ze zette een verhaallijn op waarin Ludo zoveel mogelijk werd vernederd: eerst zou hij Janine verliezen, daarna zijn geld en vervolgens zijn huis. Uiteindelijk zou hij berooid vertrekken naar onbestemde oorden. Na meer dan twintig jaar was het exit Ludo Sanders. Maar dat laatste kreeg ze er niet doorheen. Uiteindelijk kwam Ludo wel diep in de ellende, maar bleef hij in de serie.

Dat zo'n iemand niet ontslagen wordt onbegrijpelijk overigens kwam bovenstaande stuk uit onderstaand artikel. wat er van waar is geen idee. maar dat Blaadje Blanco Incapabel is dat was natuurlijk allang duidelijk

https://revu.nl/artikel/5(...)it-meerdijk-verdween
  zondag 9 augustus 2026 @ 05:20:52 #27
268260 Dr.Mikey
pi_221530750
Dit is waar.
R.I.P DTS.
pi_221538197
Je kunt Ludo & Janine er best uitschrijven maar dan moet je wel nieuwe personages introduceren die het karakter van de familie Sanders kunnen overnemen. Ludo was in principe ook vervanging van Frits net zoals dat Billy het type à la Martine/Dian/Bowien moest vertolken.

Nina en Bing werken gewoon niet en Nola heeft heel veel potentie maar is als personage nog te jong om echt zeer sterke verhaallijnen te hebben (hoewel ik wel moet zeggen dat Nina in haar jongere jaren ook pas echt zich begon te ontwikkelen als personage rond de tijd dat Amy haar begon te stalken)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221543916
Aanstaande vrijdag op RTL Lounge de 4000e aflevering. ben benieuwd of ze de gehele aflevering uitzenden
pi_221545081
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:44 schreef Nexum het volgende:
Je kunt Ludo & Janine er best uitschrijven maar dan moet je wel nieuwe personages introduceren die het karakter van de familie Sanders kunnen overnemen. Ludo was in principe ook vervanging van Frits net zoals dat Billy het type à la Martine/Dian/Bowien moest vertolken.
De vraag is dan alleen wel: welke versie van het karakter van Ludo en/of Janine nemen die nieuwe personages dan over? De klassieke, geliefde versies, of toch de huidige, zielloze versies die alleen nog in naam en uiterlijk de legacy voortzetten? Met andere woorden: krijgen we dan een bad guy die zijn tegenstanders hun eigen graf laat graven, of toch een opa-figuur die ook zelf de plinten stofzuigt of het voetbalteam van zijn kleinzoon coacht?

quote:
Nina en Bing werken gewoon niet en Nola heeft heel veel potentie maar is als personage nog te jong om echt zeer sterke verhaallijnen te hebben (hoewel ik wel moet zeggen dat Nina in haar jongere jaren ook pas echt zich begon te ontwikkelen als personage rond de tijd dat Amy haar begon te stalken)
Nina als personage is simpelweg de mislukking van de eeuw: je hebt dé dochter van Ludo en Janine, en dat draait dan uit van verwende puber tot een soort van selfmade zakenvrouw met een eigen modemerk naar... wat de hell ze nu moet zijn. Ooit zou het onbestaanbaar zijn geweest om Nina uit de serie te schrijven, maar inmiddels zou het een zegen zijn, want ze heeft zich nooit bewezen als een échte Sanders, is alleen maar hinderlijk aanwezig en de vertolkster (want actrice is een te groot woord voor Marly) is ook nooit echt gegroeid.
Bing was interessant in zijn beginjaren, maar hij is te lang blijven plakken. Ironisch genoeg wat ik het Sjors Langeveld-syndroom noem: ooit een sterkhouder van de serie, maar doordat een natuurlijke exit niet als zodanig herkend werd en het personage behouden bleef, werd de stagnatie ingezet en bleef het personage vervolgens in rondjes draaien. Dat ze dat afgelopen seizoen hebben willen doorbreken door horecamagnaat-met-een-eigen-keten Bing plotsklaps te bombarderen tot ambulancechauffeur in bijberoep kwam niet alleen véél te laat, het kwam ook nog eens vanuit het niets.

Nola heeft inderdaad nog potentie en heeft met Noa Jacobus een actrice die een blijvende indruk kan achterlaten op het personage... maar dan hebben we nog het probleem dat we te maken hebben met een groep schrijvers en hun "niet-aflatende creativiteit" die inmiddels niet meer durven om een soap met archetypische personages te schrijven. Nola zou met gemak de genen van zowel haar opa Ludo als vader Mike kunnen hebben en uitgroeien tot een bitch die haar mannetje staat, maar onder deze schrijvers is ze de dochter van Prinses Stampvoetje en komt ze niet verder dan Verwend Pubertutje 2.0. Het zal mij niks verbazen als we tot een punt komen waarop Nola haar geërfde hotelketen zonder pardon overdraagt aan Billy omdat ze de kleine lettertjes van een door Billy gefabriceerde factuur niet leest. Zonde, zo zonde...
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 02:04:47 #31
268260 Dr.Mikey
pi_221545854
Nola is een Billy/Martine origin story ;)
Gewend om te krijgen wat ze wil,
Toyboy troy die haar borderline streken met andere mannen blijft vergeven. de kracht om op jonge leeftijd De strijd met leukemie te winnen.
Opgegroeid zonder vader materiaal genoeg.
R.I.P DTS.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:17:43 #32
268260 Dr.Mikey
pi_221569677
B100 aka Meneer Harmsen 2 overleden.
-O- was de laatste nog levende vertolker van de rol.
R.I.P DTS.
pi_221570555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
B100 aka Meneer Harmsen 2 overleden.
-O- was de laatste nog levende vertolker van de rol.
Wik Jongsma prees Hans ook voor zijn vertolking:

quote:
,,Het is krankzinnig om jezelf te zien. Absurd. En god wat jammer dat ik het niet zelf ben. Hans Beijer heeft mijn rol sober overgenomen. Het is een onmogelijke opgaaf om in zo'n gat te springen. Mijn petje af. Zelf zou ik het niet durven, daarvoor is mijn onzekerheid en faalangst te groot.'' Bron
Heb net wat scènes terug zitten kijken, en Hans blijft de perfecte recast voor Meneer Harmsen. Hij had er de juiste kop en stem voor, bijna alsof het Wik zelf was _O_
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:24:07 #34
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_221571217
Hans Beijer paste ook veel beter in die rol dan Niek Pancras later. Niets tegen Niek verder, die rol paste hem gewoon niet.

Verder speelde Hans al enkele bijrollen in de voorgaande jaren. De bekendste is die van Kastelein Albert, uitbater van Bodega De Koning voordat Julian en Rik het overnamen.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_221580403
Voor de liefhebbers van de GTST-historie: dit artikel uit de begindagen geeft een mooi kijkje achter de schermen. Olga Madsen vertelt hierin onder andere over de beslissing om naar acht uur te verhuizen, het schrijfproces en de spanning rondom de vervanging van Helen Helmink.

hierbij de foto naar het artikel en hieronder uitgeschreven.

Olga Madsen schrijft verhaal Goede Tijden, Slechte Tijden
'Op de set ben ik altijd een soort moeder geweest'
DOOR SUSANNE VAN VELZEN

HILVERSUM – Na bijna vierhonderd afleveringen delen veel kijkers nog graag lief en leed met de familie Alberts, mevrouw Helmink, dokter Simon, Myriam en Peter. Nederlands eerste soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden is inmiddels aan het derde seizoen begonnen en de trouwe fans blijven aan de buis gekluisterd. Elke werkdag om acht uur 's avonds het televisietoestel afgestemd op RTL4 om de avonturen van de helden te volgen.

Olga Madsen stond aan de wieg van Goede Tijden, Slechte Tijden. Twee jaar lang was ze de creatief producent van de serie. Dit jaar doet ze het als producer scenario rustiger aan. Ze geeft leiding aan een klein team dat de verhaallijnen schrijft.

"Dit seizoen is voor de toekomst van Goede Tijden, Slechte Tijden heel belangrijk. Nu zal blijken of we hier nog lang mee door kunnen gaan of dat er een eind moet komen aan de serie. Als we door dit jaar heenkomen, kan Goede Tijden, Slechte Tijden in het rijtje van East Enders en Coronation Street bijgezet worden."

Kijkcijfers
De kijkcijfers van Goede Tijden, Slechte Tijden zijn nog altijd heel hoog. Naar een serie als Zeg 'ns AAA van de Vara kijken weliswaar iets meer mensen, maar dat programma wordt maar eens per week uitgezonden. Terwijl Goede Tijden, Slechte Tijden elke dag zo'n twee miljoen kijkers heeft.

De verhuizing afgelopen seizoen van van zeven uur naar acht uur (tegenover het NOS-Journaal) heeft geen consequenties gehad voor het aantal kijkers. "Toen Ruud Hendriks vertelde dat het naar acht uur zou verschuiven dachten we direct dat het gevolgen zou hebben voor de kijkcijfers. We hebben toen gezegd 'ok, een later tijdstip kan maar dan moet de serie iets volwassener worden'. En dat is ook gebeurd", vertelt Olga Madsen.

Madsen heeft zich dit jaar teruggetrokken uit de dagelijkse productie en is nu tweeënhalve dag per week bezig met het schrijven van de verhaallijnen. "Het waren tropenjaren. Ik ben nu nog aan het uitrusten van de afgelopen periode. Ik heb de serie helemaal opgezet. Zowel inhoudelijk als uitvoerend was ik de producent. Ik heb de cast bepaald en de decors en de regisseurs."

'Kinderen'
Het werd Olga Madsen allemaal een beetje teveel. "Ik zat hier dag en nacht bij wijze van spreken. Nu werk ik ook heerlijk thuis. Daar heb ik ook de rust om te kunnen schrijven. Die rust heb je hier in de studio niet. Ik ben toch al die jaren een soort moeder geweest op de set. Het zijn allemaal een beetje mijn kinderen."

Olga geeft nu als producer scenario leiding aan het schrijversteam van de hoofdlijnen dat verder bestaat uit Rogier Proper en Coby Peelen. Daarnaast zijn zeven auteurs full-time bezig met het uitwerken en invullen van de verhaallijnen. Zij schrijven de dialogen uit.

Afgelopen seizoen is steeds meer tijd gaan zitten in het schrijfwerk omdat de serie steeds verder van het originele Australische script af groeide. Dit seizoen worden alle afleveringen voor het eerst helemaal door Nederlandse auteurs bedacht en geschreven. Elke week lopen er zo'n vijf à zes grote verhaallijnen door de serie, waarin ongeveer 22 personages uit Goede Tijden, Slechte Tijden in meer of mindere mate voorkomen.

"Ik houd er bij het bedenken van de verhalen rekening mee of iemand al langere tijd niet meer in een hoofdlijn gezeten heeft. Als dat zo is, zorg ik ervoor dat er iets gebeurt waardoor dat personage weer naar voren komt. We werken zo'n acht tot negen weken vooruit."

De acteurs krijgen het script ongeveer drie weken van tevoren in handen. Zo wordt voorkomen dat acteurs al in een vroeg stadium weten wat er met ze gaat gebeuren. "Als een acteur weet wat er op termijn met zijn personage gebeurt, kan dat invloed hebben op de manier waarop hij zijn personage neerzet. Daarbij weet je in het echte leven ook niet wat er morgen of over twee maanden met je gebeurt. Het houdt de serie realistischer."

Ontknoping
Bepaalde verhaallijnen en personages wil Olga Madsen koste wat kost in de serie houden. Zo is de moeder-zoon-relatie tussen Helen Helmink en Peter Kelder een belangrijk gegeven. De kijker weet al een hele tijd dat Helen de moeder is van Peter, maar zij weten het zelf niet. Verschillende keren kwam het bijna tot een ontknoping. "We kunnen nog een hele tijd vooruit met die verhaallijn."

Toen Marloes Fluitsma, die de rol van Helen Helmink speelde, aankondigde dat ze wilde stoppen, is er dan ook voor gekozen om een vervangster te zoeken. Die werd gevonden in de persoon van de ervaren actrice Bruni Heinke.

"Het zou jammer zijn om Helen uit de serie te moeten schrijven. Het had makkelijk gekund, maar het is één van de belangrijkste personages. Het was wel een gok om een acteur te vervangen. We wilden wel eens zien of het Nederlandse publiek dat zou pikken, of de kijker daar aan toe is", aldus Olga Madsen.

En het publiek pikte het. De eerste paar maanden bleef de fanmail voor Helen Helmink uit, maar daarna stroomde de post binnen en kreeg Bruni Heinke complimenten voor haar vertolking van Helen Helmink.
pi_221587474
En we hebben een seizoenstrailer:

https://www.instagram.com(...)MWw5ZXN4bzByOHF5aQ==

De zoen tussen Ruben en Bing zal wel een droom zijn. Al zou ik het nog steeds een toffe zet vinden als Bing Bi zou zijn

Hoop trouwens echt dat Nina en bing uit elkaar blijven. Beide personages kunnen wel een impuls gebruiken

[ Bericht 13% gewijzigd door RaymanNL op 16-08-2026 17:46:05 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_221587585
Er wordt geschermd met de dood van Rik, maar dat zal natuurlijk over Bruno gaan
't Echte en 't ware!
pi_221587611
Het lijkt meer op een flink aantal droomsequenties die zijn samengeperst in de trailer: Ludo die Troj bij de strot grijpt, Billy in een ziekenhuishemd met een wond, de kus van Rex en Nina (ach ja, Vincent en Nina was nog niet vermoeiend genoeg indertijd), Bing die Ruben op z'n bek pakt... Hoewel, met die 'experimentele' belichting in alle scènes tegenwoordig kan het evengoed gewoon allemaal echt zijn :')
  zondag 16 augustus 2026 @ 19:34:55 #39
268260 Dr.Mikey
pi_221588280
Die incest fantasieën van sommige scenario schrijvers mogen ze lekker weglaten.
R.I.P DTS.
pi_221589303
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hahah ja maar dat zorgt er natuurlijk voor dat Janine het geheim moet delen
  zondag 16 augustus 2026 @ 23:37:42 #41
268260 Dr.Mikey
pi_221590217
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:45 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Hahah ja maar dat zorgt er natuurlijk voor dat Janine het geheim moet delen
Precies als eerder Maxime met Vincent en Laura met Dennis en Daantje/Dian. Van Julian zijn verleden daarover hoor je ook nooit meer wat van.
R.I.P DTS.
pi_221590230
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:02 schreef Japepk het volgende:
Er wordt geschermd met de dood van Rik, maar dat zal natuurlijk over Bruno gaan
Ach nee die ligt weer een paar weken in coma en daarna is die weer terug. Als hij er uit was gegaan zat hij nu al wel in van die BN-er programma’s om bij te verdienen. Beetje geheugen verlies er bij voor een nieuwe verhaallijn en voor Rik is er weer wat te doen de komende 6 maansen
  zondag 16 augustus 2026 @ 23:56:10 #43
268260 Dr.Mikey
pi_221590257
Revalidatie proces die hij bij Elise kan volgen.
R.I.P DTS.
pi_221595902
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Niks mis met incest, zolang het binnen de familie blijft
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_221604297
SPOILERS DE EERSTE WEEK BRON TVFILM

MAANDAG 31-8

Nieuws van Riks ongeluk gaat als een lopend vuurtje door Meerdijk. Shanti krijgt de schrik van haar leven als ze van Stefano hoort wat er is gebeurd. Ondertussen wil Julian alsnog naar de politie vanwege de dood van Bruno.

DINSDAG 1-9

Nina meent dat zij verantwoordelijk is voor de dood van Bruno en voelt zich enorm schuldig. Billy zet Nola in om erachter te komen of Stefano haar verdenkt van Riks aanrijding. De recherche verhoort Julian, Ruben en Stefano.

WOENSDAG 2-9

. Janine baalt omdat Rex nog steeds in Meerdijk is en stuurt Linda op hem af. Elly en Henk nemen De Koning van Julian over en ontfermen zich over Manu en Marie. Nina ontkent iets met Bruno’s dood te maken te hebben.

DONDERDAG 2-9

Shanti blijft bij Rik waken in het ziekenhuis en krijgt onverwacht bezoek. Als Julian ontdekt dat Noor toch weer contact heeft met Quin is voor hem de maat vol. Nola’s acties leveren haar een donderpreek op van Ludo.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 00:16:38 #46
268260 Dr.Mikey
pi_221610997
Als die zoen scene tussen Bing en Ruben geen droom scene is, Wel rare timing . Nu geeft het Merel/ Lynn vibes. Merel maanden haar eigen zus verraden door stiekem met Marwan te gaan en hem vervolgens dumpen voor de obesitas huishoudelijke hulp van de familie Sanders. Bing heeft na een horror huwelijk eindelijk een keer een leuke vrouw in Vespa en dan zou die gaan met broeder zakhooi.
R.I.P DTS.
pi_221612568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 04:09 schreef Bpalma het volgende:
SPOILERS DE EERSTE WEEK BRON TVFILM

MAANDAG 31-8

Nieuws van Riks ongeluk gaat als een lopend vuurtje door Meerdijk. Shanti krijgt de schrik van haar leven als ze van Stefano hoort wat er is gebeurd. Ondertussen wil Julian alsnog naar de politie vanwege de dood van Bruno.

DINSDAG 1-9

Nina meent dat zij verantwoordelijk is voor de dood van Bruno en voelt zich enorm schuldig. Billy zet Nola in om erachter te komen of Stefano haar verdenkt van Riks aanrijding. De recherche verhoort Julian, Ruben en Stefano.

WOENSDAG 2-9

. Janine baalt omdat Rex nog steeds in Meerdijk is en stuurt Linda op hem af. Elly en Henk nemen De Koning van Julian over en ontfermen zich over Manu en Marie. Nina ontkent iets met Bruno’s dood te maken te hebben.

DONDERDAG 2-9

Shanti blijft bij Rik waken in het ziekenhuis en krijgt onverwacht bezoek. Als Julian ontdekt dat Noor toch weer contact heeft met Quin is voor hem de maat vol. Nola’s acties leveren haar een donderpreek op van Ludo.
De volledige spoilers via GTSTCourant geven ook nog inzicht op een ander verhaal:

quote:
Woensdag 2 september: Nola komt in de problemen als er geen kamer vrij is voor een bekende influencer. Troj zorgt onbedoeld voor een oplossing.
Het houdt niet op, niet vanzelf... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')