Ik geloof dat er destijds wel een groot afscheidsinterview in de telegraaf heeft gestaan maar hier weten @PeterKelder en @ArnieAlberts meer over denk ik. het was in ieder geval mijn eerste aanraking met het fenomeen Soap en GTST als achtjarigequote:Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
Ah nee, Terri?quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:52 schreef PeterKelder het volgende:
Nieuw In memoriam-plaatje voor in de OP:
[ afbeelding ]
Eveline van Wessem, excuusquote:Op dinsdag 28 juli 2026 01:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik dacht dat het later deze reeks wel spannender zou worden met Evelien van Benthem, met de terugkeer van Wassenaar, met Alice de Boer... maar ik ben er nog niet. En ik zie op tegen de lijdensweg/aftakellijn van Sylvia.
Ik kan me de persberichten hier rond nog letterlijk herinneren. 'In de cliffhanger van dit seizoen wordt L-U-D-O vermoord'. En de spoiler; 'De haat jegens Ludo groeit gestaag. (Bijna net zo dichterlijk als 'De tijd van onbezorgdheid is voorbij') In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen'quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:05 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.
En dit vond ik nog in de archieven van Mediahuis, november 2006:
[ afbeelding ]
EDIT: ook nog dit artikel gevonden in de week van de cliffhanger zelf. Die speculaties dat RTL de serie wilde elimineren door alle belangrijke personages eruit te schrijven![]()
[ afbeelding ]
Niet. Het is nog veel erger. Slecht werk wordt beloond in het geval van Blaadje Blanco: ze is inmiddels gepromoveerd tot Creative Producer van de serie, ter vervanging van Idse 'Haute Cuisine' Grootheidswaanzin.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:36 schreef GTSTCourantNL het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer wordt Pia Blanco eindelijk eens ontslagen?
* PeterKelder gaat zijn vlijmscherpe Blaadje Blanco-column even verder verfijnenquote:En hoe vergaat het @:PeterKelder als columnist op GTSTCourant?
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voorquote:Gtst van mysterie naar mysterie, The hunt For Peter Kelder
Met deze column slaat de man, die zich peter Kelder noemt, Naar het personage van Antonie Kamerling de spijker op zn kop.
Maar dat Brengt mij gelijk bij vraag 2,
Wie is PeterKelder eigenlijk, bestaat ie wel zou het wel echt een man zijn. Ik volg het Forum al jaren, ik kan daar niet Reageren maar ik lach altijd smakelijk om de terechte kritiek van Kelder op het schrijversteam van GTST. Ook zijn eigen bedachte verhaallijnen, snijden vaak hout, en soms zijn ze Hilarisch, en over the top. Dat ze hem of haar niet aan het team toevoegen is me echt een raadsel. Niet alleen om het verhaal scherp te houden, ook om Ronald Schilperoort terug te halen vanwege zijn iconische achtergrond muziek wat de serie omhoog tilde.
Maar wie is deze geweldenaar, die GtSt wil terug brengen naar zijn gloriedagen?
Dat is nou 1 van de best bewaarde geheimen van soapland.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:
Blaadje Blanco zit al in haar kantoortje met allemaal nieuwe ideeën
[ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:38 schreef PeterKelder het volgende:
COLUMN: Pia Blanco als creative producer is de doodsteek voor GTST
Een nieuwe column door yours truly![]()
Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt![]()
En dan las ik nog een bericht op Facebook van een zekere Roy Den Breejen:
[..]
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voorEn ja, ik besta echt en ja, ik ben een man
![]()
Dat ze mij niet aan het team toevoegen, is omdat ik nog een zekere vorm van eigenwaarde heb en niet gauw onder Blaadje Blanco zou willen werken. Ik vrees namelijk dat ik binnen de vijf minuten een enorm conflict met haar heb en dan een verzameling fietsen door de ramen daar zou keilen. Hebben we ook niet veel aan...
Ze mogen mij uiteraard een aanbod doen, maar dan wil ik wel carte blanche en dat gaat never nooit gebeuren vrees ik. Dus moeten we het maar doen met dat broddelwerk van Blanco en haar schrijvertjes-van-niks.
[..]![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:38 schreef PeterKelder het volgende:
COLUMN: Pia Blanco als creative producer is de doodsteek voor GTST
[..]
Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt
Mijn godquote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:
Blaadje Blanco zit al in haar kantoortje met allemaal nieuwe ideeën
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woordquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:37 schreef Bpalma het volgende:
Blijf het raar vinden dat de classics op RTL Lounge al in seizoen 20 zitten maar op videoland nog ver achterloopt en seizoen 17 er nog maar is. sowieso raar dat ze in de zomerstop gewoon niet wat meer afleveringen per dag er op zetten. Misschien een rechten kwestie .
Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.quote:De vlaamse soaps THUIS en Familie zijn gewoon volledig terug te kijken.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 22:58 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woord) en nu blijven ze langer hun centen geven aan RTL/DPG. Mogelijk vandaar ook dat seizoenen die eerder wel online stonden (26 t/m halverwege 31) ineens offline zijn gehaald, dan kunnen ze dit nog langer zo volhouden.
[..]
Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.
En nog een verschil: Thuis en Familie staan beide op een vrij toegankelijk streamingplatform waarvoor in principe geen abonnement moet worden afgesloten. Buiten eventuele advertentie-inkomsten verdienen ze daar dus niks aan.
Structuur. Ze kunnen de uitzendingen op RTL Lounge blijkbaar moeilijker zomaar onderbreken dan op Videolandquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 23:04 schreef Bpalma het volgende:
Maar wat is dan de reden dat de classics wel vooruit lopen op RTL Lounge dan. want dat gat word steeds groter aangezien hun 10 afleveringen per week uitzenden. wat THUIS en FAMILIE betreft. Dat wist ik niet. ik had het idee dat alles daarop stond
[..]
En hier volgt dan dus dat artikel, ik heb het even omgezet naar digitale tekst voor de leesbaarheid.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:38 schreef PeterKelder het volgende:
Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 04-08-2026 22:52:02 ]Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Kan de geest van Olga niet even gaan spoken daar in dat Banijay-gebouw? En dan met name bij die online-redactie met die schijtlollige TikTok-fetisj van ze of de twee Noa's die denken dat ze interessant genoeg zijn voor een eigen podcastquote:"Bovendien moet je niet vergeten dat je bij een soap een groep hebt van zo'n tachtig mensen. En die moeten het wel met elkaar kunnen vinden. Ik vind sfeer belangrijk, maar als er te veel sfeer is, verlies je de professionaliteit. En dat is het belangrijkste. Als ze daar fouten in gaan maken, omdat er te veel aandacht is voor bijvoorbeeld een cadeautje voor die of die, word ik razend."
...dus, hoe kan Nola dan nog toekomstig eigenaar zijn van De Rozenboomquote:Op vrijdag 15 december 2017 00:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
In de aflevering die nu op videoland staat het antwoord op de Rozenboom kwestie:
Ludo heeft namens Nola de Rozenboom verkocht aan een andere keten Aldus Janine tegen Laura
De vraag is dan alleen wel: welke versie van het karakter van Ludo en/of Janine nemen die nieuwe personages dan over? De klassieke, geliefde versies, of toch de huidige, zielloze versies die alleen nog in naam en uiterlijk de legacy voortzetten? Met andere woorden: krijgen we dan een bad guy die zijn tegenstanders hun eigen graf laat graven, of toch een opa-figuur die ook zelf de plinten stofzuigt of het voetbalteam van zijn kleinzoon coacht?quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:44 schreef Nexum het volgende:
Je kunt Ludo & Janine er best uitschrijven maar dan moet je wel nieuwe personages introduceren die het karakter van de familie Sanders kunnen overnemen. Ludo was in principe ook vervanging van Frits net zoals dat Billy het type à la Martine/Dian/Bowien moest vertolken.
Nina als personage is simpelweg de mislukking van de eeuw: je hebt dé dochter van Ludo en Janine, en dat draait dan uit van verwende puber tot een soort van selfmade zakenvrouw met een eigen modemerk naar... wat de hell ze nu moet zijn. Ooit zou het onbestaanbaar zijn geweest om Nina uit de serie te schrijven, maar inmiddels zou het een zegen zijn, want ze heeft zich nooit bewezen als een échte Sanders, is alleen maar hinderlijk aanwezig en de vertolkster (want actrice is een te groot woord voor Marly) is ook nooit echt gegroeid.quote:Nina en Bing werken gewoon niet en Nola heeft heel veel potentie maar is als personage nog te jong om echt zeer sterke verhaallijnen te hebben (hoewel ik wel moet zeggen dat Nina in haar jongere jaren ook pas echt zich begon te ontwikkelen als personage rond de tijd dat Amy haar begon te stalken)
Wik Jongsma prees Hans ook voor zijn vertolking:quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
B100 aka Meneer Harmsen 2 overleden.
was de laatste nog levende vertolker van de rol.
Heb net wat scènes terug zitten kijken, en Hans blijft de perfecte recast voor Meneer Harmsen. Hij had er de juiste kop en stem voor, bijna alsof het Wik zelf wasquote:,,Het is krankzinnig om jezelf te zien. Absurd. En god wat jammer dat ik het niet zelf ben. Hans Beijer heeft mijn rol sober overgenomen. Het is een onmogelijke opgaaf om in zo'n gat te springen. Mijn petje af. Zelf zou ik het niet durven, daarvoor is mijn onzekerheid en faalangst te groot.'' Bron
Hahah ja maar dat zorgt er natuurlijk voor dat Janine het geheim moet delenquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die incest fantasieën van sommige scenario schrijvers mogen ze lekker weglaten.
Precies als eerder Maxime met Vincent en Laura met Dennis en Daantje/Dian. Van Julian zijn verleden daarover hoor je ook nooit meer wat van.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:45 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Hahah ja maar dat zorgt er natuurlijk voor dat Janine het geheim moet delen
Ach nee die ligt weer een paar weken in coma en daarna is die weer terug. Als hij er uit was gegaan zat hij nu al wel in van die BN-er programma’s om bij te verdienen. Beetje geheugen verlies er bij voor een nieuwe verhaallijn en voor Rik is er weer wat te doen de komende 6 maansenquote:Op zondag 16 augustus 2026 18:02 schreef Japepk het volgende:
Er wordt geschermd met de dood van Rik, maar dat zal natuurlijk over Bruno gaan
Niks mis met incest, zolang het binnen de familie blijftquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die incest fantasieën van sommige scenario schrijvers mogen ze lekker weglaten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |