abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221459842

Een nieuwe topicreeks op FOK! Wellicht een van de laatste?! Hoelang heeft GTST nog, nu de kijkcijfers voor de zoveelste keer onder druk staan? Wanneer grijpen Endemol en RTL opnieuw in? Wanneer wordt Pia Blanco eindelijk eens ontslagen?

En hoe vergaat het @PeterKelder als columnist op GTSTCourant? Seizoen 37 komt eraan!

IN MEMORIAM :'(

Handige links:
De officiële GTST-site
GTSTCourant
DVD-boxen

[ Bericht 46% gewijzigd door GTSTCourantNL op 29-07-2026 19:52:34 ]
pi_221459855
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
pi_221459931
Nieuw In memoriam-plaatje voor in de OP:

Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221459945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Een nieuwe topicreeks! Vandaag op Videoland bij GTST Classics: Ludo is back. Toch wel een hoogtepuntje, briljant gedaan. Had Erik destijds fake-afscheidsinterviews gegeven, weet iemand dat nog?
Ik geloof dat er destijds wel een groot afscheidsinterview in de telegraaf heeft gestaan maar hier weten @PeterKelder en @ArnieAlberts meer over denk ik. het was in ieder geval mijn eerste aanraking met het fenomeen Soap en GTST als achtjarige
pi_221459983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:38 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.

En dit vond ik nog in de archieven van Mediahuis, november 2006:

EDIT: ook nog dit artikel gevonden in de week van de cliffhanger zelf. Die speculaties dat RTL de serie wilde elimineren door alle belangrijke personages eruit te schrijven :D _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door PeterKelder op 29-07-2026 19:16:45 ]
  woensdag 29 juli 2026 @ 20:15:22 #6
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_221460402
Uiteindelijk toch gelukt
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 30 juli 2026 @ 12:04:47 #7
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221463661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:52 schreef PeterKelder het volgende:
Nieuw In memoriam-plaatje voor in de OP:

[ afbeelding ]
Ah nee, Terri? ;( Wist ik niet, sneu. Blijkbaar begin deze maand.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 01:44 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik dacht dat het later deze reeks wel spannender zou worden met Evelien van Benthem, met de terugkeer van Wassenaar, met Alice de Boer... maar ik ben er nog niet. En ik zie op tegen de lijdensweg/aftakellijn van Sylvia.
Eveline van Wessem, excuus :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221466329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Nee, in elk geval niet voor zover ik kan nagaan. Wel dit interview met het AD waarin hij stelde dat de overlevingskansen van Ludo nihil zouden zijn.

En dit vond ik nog in de archieven van Mediahuis, november 2006:

[ afbeelding ]

EDIT: ook nog dit artikel gevonden in de week van de cliffhanger zelf. Die speculaties dat RTL de serie wilde elimineren door alle belangrijke personages eruit te schrijven :D _O-

[ afbeelding ]
Ik kan me de persberichten hier rond nog letterlijk herinneren. 'In de cliffhanger van dit seizoen wordt L-U-D-O vermoord'. En de spoiler; 'De haat jegens Ludo groeit gestaag. (Bijna net zo dichterlijk als 'De tijd van onbezorgdheid is voorbij') In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen'
't Echte en 't ware!
pi_221468768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:36 schreef GTSTCourantNL het volgende:
[ afbeelding ]

Wanneer wordt Pia Blanco eindelijk eens ontslagen?
Niet. Het is nog veel erger. Slecht werk wordt beloond in het geval van Blaadje Blanco: ze is inmiddels gepromoveerd tot Creative Producer van de serie, ter vervanging van Idse 'Haute Cuisine' Grootheidswaanzin.

Ik denk dat ik alvast het tv-kerkhof bel of ze een plaatsje willen vrijmaken voor de serie, want dit is de doodsteek.

quote:
En hoe vergaat het @:PeterKelder als columnist op GTSTCourant?
* PeterKelder gaat zijn vlijmscherpe Blaadje Blanco-column even verder verfijnen :lijstje:
  donderdag 30 juli 2026 @ 22:43:55 #10
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221468783
"Zo zou Erik de Vogel, die sinds 1995 de rol van Ludo vertolkt, achter de schermen bij GTST aan de slag gaan en inderdaad niet meer terug keren op de buis."

Voor de helft klopt het. Hij staat in de boot-verhaallijn dus achter het observatiescherm, en dus 'achter de schermen'. :P
pi_221473744
Blaadje Blanco zit al in haar kantoortje met allemaal nieuwe ideeën

pi_221474640
COLUMN: Pia Blanco als creative producer is de doodsteek voor GTST

Een nieuwe column door yours truly *)

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+

En dan las ik nog een bericht op Facebook van een zekere Roy Den Breejen:

quote:
Gtst van mysterie naar mysterie, The hunt For Peter Kelder
Met deze column slaat de man, die zich peter Kelder noemt, Naar het personage van Antonie Kamerling de spijker op zn kop.
Maar dat Brengt mij gelijk bij vraag 2,
Wie is PeterKelder eigenlijk, bestaat ie wel zou het wel echt een man zijn. Ik volg het Forum al jaren, ik kan daar niet Reageren maar ik lach altijd smakelijk om de terechte kritiek van Kelder op het schrijversteam van GTST. Ook zijn eigen bedachte verhaallijnen, snijden vaak hout, en soms zijn ze Hilarisch, en over the top. Dat ze hem of haar niet aan het team toevoegen is me echt een raadsel. Niet alleen om het verhaal scherp te houden, ook om Ronald Schilperoort terug te halen vanwege zijn iconische achtergrond muziek wat de serie omhoog tilde.
Maar wie is deze geweldenaar, die GtSt wil terug brengen naar zijn gloriedagen?
Dat is nou 1 van de best bewaarde geheimen van soapland.
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voor :) En ja, ik besta echt en ja, ik ben een man :P
Dat ze mij niet aan het team toevoegen, is omdat ik nog een zekere vorm van eigenwaarde heb en niet gauw onder Blaadje Blanco zou willen werken. Ik vrees namelijk dat ik binnen de vijf minuten een enorm conflict met haar heb en dan een verzameling fietsen door de ramen daar zou keilen. Hebben we ook niet veel aan...
Ze mogen mij uiteraard een aanbod doen, maar dan wil ik wel carte blanche en dat gaat never nooit gebeuren vrees ik. Dus moeten we het maar doen met dat broddelwerk van Blanco en haar schrijvertjes-van-niks.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
_O- _O- _O-
pi_221475507
Geweldige Column weer @PeterKelder genoten en alleen maar waarheden!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:38 schreef PeterKelder het volgende:

Een nieuwe column door yours truly *)

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+

En dan las ik nog een bericht op Facebook van een zekere Roy Den Breejen:
[..]
Enorm bedankt, Roy! Daar doe ik het voor :) En ja, ik besta echt en ja, ik ben een man :P
Dat ze mij niet aan het team toevoegen, is omdat ik nog een zekere vorm van eigenwaarde heb en niet gauw onder Blaadje Blanco zou willen werken. Ik vrees namelijk dat ik binnen de vijf minuten een enorm conflict met haar heb en dan een verzameling fietsen door de ramen daar zou keilen. Hebben we ook niet veel aan...
Ze mogen mij uiteraard een aanbod doen, maar dan wil ik wel carte blanche en dat gaat never nooit gebeuren vrees ik. Dus moeten we het maar doen met dat broddelwerk van Blanco en haar schrijvertjes-van-niks.
[..]
_O- _O- _O-
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:29:47 #14
328189 ArnieAlberts
pi_221476964
quote:

[..]

Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @:ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+
O+ :* En wat een lekkere column weer!

Indien gewenst voor de liefhebbers volgt later deze week hier dat hele interview met Madsen. Komt uit een Televizier uit 1996. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 31-07-2026 23:42:29 ]
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:45:41 #15
328189 ArnieAlberts
pi_221477002
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef Bpalma het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mijn god _O-
pi_221482686
Blijf het raar vinden dat de classics op RTL Lounge al in seizoen 20 zitten maar op videoland nog ver achterloopt en seizoen 17 er nog maar is. sowieso raar dat ze in de zomerstop gewoon niet wat meer afleveringen per dag er op zetten. Misschien een rechten kwestie . De vlaamse soaps THUIS en Familie zijn gewoon volledig terug te kijken.
pi_221483291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:37 schreef Bpalma het volgende:
Blijf het raar vinden dat de classics op RTL Lounge al in seizoen 20 zitten maar op videoland nog ver achterloopt en seizoen 17 er nog maar is. sowieso raar dat ze in de zomerstop gewoon niet wat meer afleveringen per dag er op zetten. Misschien een rechten kwestie .
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woord :P) en nu blijven ze langer hun centen geven aan RTL/DPG. Mogelijk vandaar ook dat seizoenen die eerder wel online stonden (26 t/m halverwege 31) ineens offline zijn gehaald, dan kunnen ze dit nog langer zo volhouden.

quote:
De vlaamse soaps THUIS en Familie zijn gewoon volledig terug te kijken.
Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.

En nog een verschil: Thuis en Familie staan beide op een vrij toegankelijk streamingplatform waarvoor in principe geen abonnement moet worden afgesloten. Buiten eventuele advertentie-inkomsten verdienen ze daar dus niks aan.
pi_221483331
Maar wat is dan de reden dat de classics wel vooruit lopen op RTL Lounge dan. want dat gat word steeds groter aangezien hun 10 afleveringen per week uitzenden. wat THUIS en FAMILIE betreft. Dat wist ik niet. ik had het idee dat alles daarop stond

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:58 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Neuh, dit is een kwestie "abonnees zo lang mogelijk vasthouden". Anders kunnen kijkers die speciaal een abo hebben voor de classics (ze zullen er vast zijn) de seizoenen in één stuk door Frey'en (ja, dat is een woord :P) en nu blijven ze langer hun centen geven aan RTL/DPG. Mogelijk vandaar ook dat seizoenen die eerder wel online stonden (26 t/m halverwege 31) ineens offline zijn gehaald, dan kunnen ze dit nog langer zo volhouden.
[..]

Volledig is een rekbaar begrip: door wanpraktijken door acteurs als Guy Van Sande, Walter Quartier en/of Jan Van Hecke zijn afleveringen waarin zij voorkomen preventief geblokkeerd door de zenders. Zeker die eerste heeft in zowat alle Vlaamse series van de 90s en 00s meegespeeld dus het is één groot slagveld van onvolledige seizoenen of zelfs compleet verdwenen series.

En nog een verschil: Thuis en Familie staan beide op een vrij toegankelijk streamingplatform waarvoor in principe geen abonnement moet worden afgesloten. Buiten eventuele advertentie-inkomsten verdienen ze daar dus niks aan.
  zondag 2 augustus 2026 @ 00:33:01 #19
328189 ArnieAlberts
pi_221483822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:04 schreef Bpalma het volgende:
Maar wat is dan de reden dat de classics wel vooruit lopen op RTL Lounge dan. want dat gat word steeds groter aangezien hun 10 afleveringen per week uitzenden. wat THUIS en FAMILIE betreft. Dat wist ik niet. ik had het idee dat alles daarop stond
[..]

Structuur. Ze kunnen de uitzendingen op RTL Lounge blijkbaar moeilijker zomaar onderbreken dan op Videoland :D
  maandag 3 augustus 2026 @ 00:08:10 #20
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221489732
Ik zit even te kijken wanneer die GTST Classics op RTL lounge komen. Maar wat zijn dit nou voor aparte tijden?

https://www.tvgids.nl/serie/gtst-classics/lineair

Geen wonder dat ze verder vooroplopen dan Videoland. Als ze op (elke) zaterdag een heuse marathon houden van tien afleveringen.

Jammer dat er niet geen synopsis van de aflevering erbij staat, of zelf maar een afleveringnummer.
Bij welke verhaallijn ze nu dan eigenlijk?
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:37:12 #21
328189 ArnieAlberts
pi_221502167
quote:
Het citaat van Olga Madsen komt overigens uit een voor mij onbekend interview wat ik eerder deze week onder ogen kreeg dankzij @ArnieAlberts. Ere wie ere toekomt O+
En hier volgt dan dus dat artikel, ik heb het even omgezet naar digitale tekst voor de leesbaarheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 04-08-2026 22:52:02 ]
pi_221503148
Dit vind ik ook een mooie quote:

quote:
"Bovendien moet je niet vergeten dat je bij een soap een groep hebt van zo'n tachtig mensen. En die moeten het wel met elkaar kunnen vinden. Ik vind sfeer belangrijk, maar als er te veel sfeer is, verlies je de professionaliteit. En dat is het belangrijkste. Als ze daar fouten in gaan maken, omdat er te veel aandacht is voor bijvoorbeeld een cadeautje voor die of die, word ik razend."
Kan de geest van Olga niet even gaan spoken daar in dat Banijay-gebouw? En dan met name bij die online-redactie met die schijtlollige TikTok-fetisj van ze of de twee Noa's die denken dat ze interessant genoeg zijn voor een eigen podcast :') Ga verdomme eerst even een goed hoofdproduct (de soap) maken voor je je tijd gaat verspillen aan zulke onzinnige zooi. Alsof er nieuwe kijkers voor de serie bij komen doordat de acteurs een dansje op TikTok doen, rot op zeg.

En daarna mag Olga door naar het kantoor van Blaadje Blanco om die vol te plakken met post-its met het woord 'HEKS' er op geschreven, net zo lang totdat Blanco op eigen initiatief ontslag neemt en het gebouw ontvlucht.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:54:35 #23
328189 ArnieAlberts
pi_221503382
Als ze daar fouten in gaan maken, omdat er te veel aandacht is voor bijvoorbeeld een cadeautje voor die of die, word ik razend.

Je haalde hem aan @PeterKelder, maar het is écht zo. Iedereen reageert maar op elkaars drol in de huidige reeksen. Dit is waarom ik eruit stapte (niet letterlijk - lol ik bedenk me nu pas dat je die opmerking echt heel letterlijk kan oppakken), én waarom ik seizoen 7 al moeilijk doorkomen vind; Helen Helmink zat er alleen nog maar op andermans verhaallijn te reageren.
pi_221515722
Ik zit wat door oude topics te struinen deze zomer, en stuit daarbij net op iets opvallends:

Toen Laura eind 2017 werd ontslagen als manager van De Rozenboom, werd blijkbaar duidelijk dat het hotel een jaar eerder was verkocht aan Groenpark Hotels door Ludo:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:28 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
In de aflevering die nu op videoland staat het antwoord op de Rozenboom kwestie:
Ludo heeft namens Nola de Rozenboom verkocht aan een andere keten Aldus Janine tegen Laura
...dus, hoe kan Nola dan nog toekomstig eigenaar zijn van De Rozenboom :?
Overigens (en dat is mij bij terugzoeken niet helemaal duidelijk geworden), volgens mij werd in seizoen 23 enkel en alleen De Rozenboom verkocht aan Lorena, wat Mike vervolgens door sluw spel in handen kreeg (en in zijn testament naliet aan Nola). Dus hoezo wordt Nola volgens het huidige verhaal op haar achttiende erfgenaam van de hele Rosegarden Group...?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:35:36 #25
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_221519945
Acteur die Reinier Veltman speelde is overleden
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')