abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:10:48 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221517002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 07:29 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
_O-
[..]
Waarom zou je iets opbouwen als je van tevoren weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Israel alles weer platgooit?

Hoe weet jij dat , als HAMAS dood is dan heeft Israël daar totaal geen reden toe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:11:45 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221517007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal de Israëlische bevolking ook weer gewoon in vrede willen leven, ze vieren het leven daar erg graag in tegenstelling tot veel landen rondom hen, dus mijn vermoeden/hoop is dat extreemrechts weer weg zal ebben in de marge als 7 oktober gewroken is.
uiteraard, maar eerst Hamas moet ontwapend en dood of weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221517008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zie het wat dat betreft somber in. Zolang eikels als Ben Gvir en Smotrich politieke leverage houden en hun idiotie blijven spuwen is dat een teken van een niet heel fris segment in de Israëlische politiek en de samenleving als geheel. Dat lijkt eerder groeiende dan dat het getemperd wordt. Dat werkt ook door in keuzes wat betreft reactiviteit of proactief handelen op militair gebied en dat zit nu al op heel dun ijs.
Klopt helemaal wat je hier beschrijft. Israel zal niet stoppen of veranderen, tenzij de VS hen echt van alle support afsnijdt en dat zal never nooit gebeuren. Dus hoe ik het zie, is dat ze een keer militair op hun klote moeten krijgen en misschien dat ze dan gaan inzien dat ze het over een andere boeg moeten gooien. Laten we hopen dat het nog niet te laat is.
Condemn one, condemn the other...
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:23:39 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221517049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:11 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Klopt helemaal wat je hier beschrijft. Israel zal niet stoppen of veranderen, tenzij de VS hen echt van alle support afsnijdt
Ik denk dat je nu een causaal verband legt dat niet klopt. Israël kan niet stoppen omdat het onophoudelijk bedreigd wordt. Dat ze steun krijgen van de VS gaat de andere kant op en is een gevolg van het andere feit.
quote:
en dat zal never nooit gebeuren. Dus hoe ik het zie, is dat ze een keer militair op hun klote moeten krijgen en misschien dat ze dan gaan inzien dat ze het over een andere boeg moeten gooien. Laten we hopen dat het nog niet te laat is.
Condemn one, condemn the other...
Ze hebben al militair op hun kloten gekregen op 7 oktober, toch?
pi_221517161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het zat al niet meer in de marge in toenemende mate voor 7 oktober, dus waar stoel je dat vermoeden op?
Omdat ze de morele mores van de wereld ook hard nodig hebben inmiddels, Islamitische terroristen hebben sinds 9-11 iets van 50.000 aanslagen gepleegd en bijna niemand geeft de moslims daarvan de schuld (want dat zou niet eerlijk zijn tegenover de goede brave moslims), Israël slaat terug naar terroristen en zelfs een Joods opaatje in Amsterdam of een 4-jarige Joodse kleuter in Australiër is schuldig, er borrelt een antisemitisch soepje wereldwijd en Smotrich en Gvir spelen hierin een onwenselijke rol.
graag verwijderen
pi_221517236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:23 schreef Qarrad het volgende:

Ik denk dat je nu een causaal verband legt dat niet klopt. Israël kan niet stoppen omdat het onophoudelijk bedreigd wordt. Dat ze steun krijgen van de VS gaat de andere kant op en is een gevolg van het andere feit.
Kom op man, welke dreiging komt er nu van wat er nog over is van de Palestijnen? Israel wilt natuurlijk in stand houden dat ze nog steeds aan het verdedigen zijn en in groot gevaar zijn om verder te gaan met wat ze aan het doen zijn onder Bibi.

quote:
Ze hebben al militair op hun kloten gekregen op 7 oktober, toch?
Dus 9/11 is en militair nederlaag, tuurlijk niet? Ik denk dat als Israel een keer op haar klote moet krijgen. Ze weer hun hok in moeten gaan en misschien dat ze dan wel gaan luisteren naar de internationale gemeenschap, waar ze letterlijk schijtte aan hebben.
pi_221517255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Kom op man, welke dreiging komt er nu van wat er nog over is van de Palestijnen? Israel wilt natuurlijk in stand houden dat ze nog steeds aan het verdedigen zijn en in groot gevaar zijn om verder te gaan met wat ze aan het doen zijn onder Bibi.
[..]
Dus 9/11 is en militair nederlaag, tuurlijk niet? Ik denk dat als Israel een keer op haar klote moet krijgen. Ze weer hun hok in moeten gaan en misschien dat ze dan wel gaan luisteren naar de internationale gemeenschap, waar ze letterlijk schijtte aan hebben.
De linkse voorliefde voor en vrijage met terroristen is een iets groter probleempje.

Daarvoor zal er meer geld naar de GGZ moeten gaan.
graag verwijderen
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:46:23 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221517383
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Kom op man, welke dreiging komt er nu van wat er nog over is van de Palestijnen?
Er zijn er (gelukkig) nog meer dan 2 miljoen over in Gaza. De geschiedenis leert dat het alleen even helpt om de boel de kop in te drukken, en dan gaan ze vrolijk door nadat ze op krachten zijn gekomen. Om dat blijvend te veranderen is er nodig dat er 1) een bevredigende oplossing komt voor de situatie, en tot nu toe hebben de Palestijnen geen genoegen genomen met wat dan ook, zelfs al werd Gaza aan ze gegeven exclusief en 2) de militaire slagkracht van Hamas en PIJ vernietigd wordt.
quote:
Israel wilt natuurlijk in stand houden dat ze nog steeds aan het verdedigen zijn en in groot gevaar zijn om verder te gaan met wat ze aan het doen zijn onder Bibi.
[..]
De helft van het land ongeveer wil dat sowieso niet doen onder Netanyahu en inderdaad, het is een verdedigingsoorlog, een existentiële zelfs.
quote:
Dus 9/11 is en militair nederlaag, tuurlijk niet?
We hebben het over 7 oktober en niet over 9/11, toch? 7 oktober is een ramp waarbij alle militaire inlichtingen die er waren verkeerd ingeschat of genegeerd werden terwijl er openlijk werd getraind en er zorgelijke patronen waren. De grens bleek niet afdoende verdedigd op meerdere punten waardoor het uiteindelijk meer dan 2 dagen duurde voordat het eigen grondgebied weer schoon was geveegd. Dus ja, een militaire nederlaag.
quote:
Ik denk dat als Israel een keer op haar klote moet krijgen. Ze weer hun hok in moeten gaan en misschien dat ze dan wel gaan luisteren naar de internationale gemeenschap, waar ze letterlijk schijtte aan hebben.
Dat hebben ze dus al gehad, op hun kloten, op 7 oktober. Was dat nog niet genoeg? Wat zou je willen zien? En Israël heeft terecht schijt aan de internationale gemeenschap want het perspectief daarvan is gekaapt door desinformatiecampagnes van Qatar, Iran en de Moslimbroederschap waardoor 7 oktober wordt gezien als een verzetsdaad en mensen als jij denken in simplistische kreten waarbij ze "op hun kloten moeten krijgen" en aan de andere kant dat ze niet moeten doen alsof ze "in groot gevaar" zijn.
pi_221517404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn er (gelukkig) nog meer dan 2 miljoen over in Gaza. De geschiedenis leert dat het alleen even helpt om de boel de kop in te drukken, en dan gaan ze vrolijk door nadat ze op krachten zijn gekomen. Om dat blijvend te veranderen is er nodig dat er 1) een bevredigende oplossing komt voor de situatie, en tot nu toe hebben de Palestijnen geen genoegen genomen met wat dan ook, zelfs al werd Gaza aan ze gegeven exclusief en 2) de militaire slagkracht van Hamas en PIJ vernietigd wordt.
[..]
De helft van het land ongeveer wil dat sowieso niet doen onder Netanyahu en inderdaad, het is een verdedigingsoorlog, een existentiële zelfs.
[..]
We hebben het over 7 oktober en niet over 9/11, toch? 7 oktober is een ramp waarbij alle militaire inlichtingen die er waren verkeerd ingeschat of genegeerd werden terwijl er openlijk werd getraind en er zorgelijke patronen waren. De grens bleek niet afdoende verdedigd op meerdere punten waardoor het uiteindelijk meer dan 2 dagen duurde voordat het eigen grondgebied weer schoon was geveegd. Dus ja, een militaire nederlaag.
[..]
Dat hebben ze dus al gehad, op hun kloten, op 7 oktober. Was dat nog niet genoeg? Wat zou je willen zien? En Israël heeft terecht schijt aan de internationale gemeenschap want het perspectief daarvan is gekaapt door desinformatiecampagnes van Qatar, Iran en de Moslimbroederschap waardoor 7 oktober wordt gezien als een verzetsdaad en mensen als jij denken in simplistische kreten waarbij ze "op hun kloten moeten krijgen" en aan de andere kant dat ze niet moeten doen alsof ze "in groot gevaar" zijn.
Ok _O_
graag verwijderen
pi_221517557
quote:

[..]
De 'Palestijn' laat in de West Bank wel een andere kant zien. Hoewel er daar nog heel veel aan te merken is op het beleid is het hedendaagse Fatah niet meer te vergelijken met Hamas/PIJ. Ook de lui die al tientallen jaren in gebied C wonen proberen naar het lijkt gewoon te leven
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:40:00 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221517805
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De 'Palestijn' laat in de West Bank wel een andere kant zien. Hoewel er daar nog heel veel aan te merken is op het beleid is het hedendaagse Fatah niet meer te vergelijken met Hamas/PIJ. Ook de lui die al tientallen jaren in gebied C wonen proberen naar het lijkt gewoon te leven
Waarom zet je "Palestijn" tussen aanhalingstekens?

De Westoever is inderdaad een andere situatie en trouwens ook een behoorlijk politiek wespennest dat wat mij betreft op de lange termijn een grotere factor is in dit conflict dan Gaza. Het enige wat Hamas/de PIJ/nog wat facties van meer ellende afhoudt daar is een corrupte bende onder leiding van Abbas plus preventief en keihard optreden van het IDF. Die muren en hekken zijn niet voor niks gebouwd na honderden aanslagen (en worden nu aangedragen als bewijs van apartheid) en daar marcheren en bouwen nog heuveltopdebielen doorheen met weer als nuance dat er ook honderdduizenden Israëlische mensen zijn gaan wonen uit economische motieven, net als bijna een half miljoen Arabieren trouwens voor 1948 maar dat zijn ineens geen kolonisten maar immigranten en Joodse immigranten uit die periode zijn dan weer wel kolonisten.

Maar dit topic gaat over Gaza. :)
pi_221517991
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarom zet je "Palestijn" tussen aanhalingstekens?
Omdat ik van lui zoals HR eindeloos vaak geleerd heb dat de Palestijn niet bestaat en ondertussen wordt het soort van identiteit ook weer wél gebruikt om ze op verschillende locaties op een bepaalde manier te behandelen. Dat is een ongelofelijk nare take

quote:
De Westoever is inderdaad een andere situatie en trouwens ook een behoorlijk politiek wespennest dat wat mij betreft op de lange termijn een grotere factor is in dit conflict dan Gaza. Het enige wat Hamas/de PIJ/nog wat facties van meer ellende afhoudt daar is een corrupte bende onder leiding van Abbas plus preventief en keihard optreden van het IDF. Die muren en hekken zijn niet voor niks gebouwd na honderden aanslagen (en worden nu aangedragen als bewijs van apartheid) en daar marcheren en bouwen nog heuveltopdebielen doorheen met weer als nuance dat er ook honderdduizenden Israëlische mensen zijn gaan wonen uit economische motieven, net als bijna een half miljoen Arabieren trouwens voor 1948 maar dat zijn ineens geen kolonisten maar immigranten en Joodse immigranten uit die periode zijn dan weer wel kolonisten.

Maar dit topic gaat over Gaza. :)
Natuurlijk gaat dit topic over Gaza alleen ik vind het moeilijk te geloven dat een gebied en haar inwoners opgegeven zou moeten worden. Daarom verwijs ik naar gebied C waar de inwoners ondanks het dagelijks leven ook niet massaal teruggrijpen op terrorisme.

Er is daar in C wel degelijk apartheid en het is niet de muur die dat bewijst.

Ik vind het prima dat je de nuance maakt over die heuveltopdebielen of kolonisten want zo zijn al die 800.000 Israëliërs daar inderdaad zeker niet. Alleen ik vind wrang dat de nuance dan wel gevonden wordt terwijl die heuveltopdebielen door democratisch gekozen overheid gefaciliteerd worden in hun debiel denken. Ik hoop dat Taybeh en omliggende dorpen maar snel vallen
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:23:44 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221519038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat ik van lui zoals HR eindeloos vaak geleerd heb dat de Palestijn niet bestaat en ondertussen wordt het soort van identiteit ook weer wél gebruikt om ze op verschillende locaties op een bepaalde manier te behandelen. Dat is een ongelofelijk nare take
Waarom is dit een nare take? De Palestijnse identiteit is een fabricatie met als doel inheemsheid te veinzen en daarmee een vuist te maken jegens het bestaan van Israël.

De Palestijnen zijn eigenlijk een verzameling van Arabieren, met name moslims, vanuit de regio. Dat wil zeggen Syriërs, Saoedi's, Libanezen, Jordaniërs, heel veel Egyptenaren en Arabieren die hier al leefden in dit gebied.

Tegelijkertijd noemt deze groep zichzelf dus 'de Palestijnen'. Het is een geaccepteerde term om zo naar deze groep in het collectief te verwijzen. Sterker nog, vele Westerlingen geloven inmiddels al heilig in het bestaan van zo een eeuwenoude identiteit, waarvan men denkt dat al deze mensen al eeuwen hier velen en zelfs het Jodendom en Christendom voor waren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dit topic over Gaza alleen ik vind het moeilijk te geloven dat een gebied en haar inwoners opgegeven zou moeten worden. Daarom verwijs ik naar gebied C waar de inwoners ondanks het dagelijks leven ook niet massaal teruggrijpen op terrorisme.

Er is daar in C wel degelijk apartheid en het is niet de muur die dat bewijst.

Ik vind het prima dat je de nuance maakt over die heuveltopdebielen of kolonisten want zo zijn al die 800.000 Israëliërs daar inderdaad zeker niet. Alleen ik vind wrang dat de nuance dan wel gevonden wordt terwijl die heuveltopdebielen door democratisch gekozen overheid gefaciliteerd worden in hun debiel denken. Ik hoop dat Taybeh en omliggende dorpen maar snel vallen
Nee hoor, er is daar geen apartheid, er wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit. Dat is dus iets totaal anders dan een apartheid, wat neerkomt op een zogeheten 'rassenscheiding', namelijk segregatie op basis van etniciteit.

En die muur, zou die wellicht iets te maken kunnen hebben met het beschermen van Israëliërs tegen het Palestijnse terrorisme? Of vindt je de muur bij de grens met Libanon of de Gazastrook of die tussen de Gazastrook en Egypte ook een bewijs van apartheid?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:36:00 #214
486919 Swango
Just saying
pi_221519102
quote:

[..]

Dat is zoals Hudna, een tijdelijke wapenstilstand, totdat ze weer op sterkte zijn gekomen om vervolgens weer toe te slaan.
pi_221519173
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, er is daar geen apartheid, er wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit. Dat is dus iets totaal anders dan een apartheid, wat neerkomt op een zogeheten 'rassenscheiding', namelijk segregatie op basis van etniciteit.
Ik houd liever de definitie aan zoals het beschreven staat. Het statuut van Rome
betekent „apartheid” onmenselijke handelingen van een vergelijkbare aard als de in het eerste lid bedoelde handelingen, gepleegd in het kader van een geïnstitutionaliseerd regime van systematische onderdrukking en overheersing door een groep van een bepaald ras van een of meer groepen van een ander ras en begaan met de opzet dat regime in stand te houden;

Nu staaf daar het woord ras en dat begrip wordt ruim uitgelegd. Zie bijvoorbeeld
https://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09/

Israël heeft de dagelijkse controle over gebied C. Qua veiligheid en dagelijks bestuur. Het dagelijks bestuur is zo ingericht dat het zorgt voor de Israëliërs en ondertussen doet het niks voor de overige bevolking. Zoals onderwijs, riolering, water, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening, recht etc. Het is niet voor niks dat er tientallen nieuwe dorpen gebouwd worden en ondertussen 99% van de bouwvergunningen voor alle andere bewoners afgewezen worden. Ik heb het gevoel dat het doel is om de overige bevolking te motiveren te vertrekken, ook al wonen ze er al twee duizend jaar

En zo kunnen twee kinderen van 12 jaar oud stenen naar elkaar gooien. De ene jongen krijgt een gevangenisstraf van minimaal vier jaar tot maximaal twintig jaar en de andere jongen kan niet gestraft worden want hij is nog een kind. Was hij wel volwassen dan nog zou de straf nooit in de buurt van die vier jaar gevangenisstraf worden. Het is mesjogge vind ik en ik kan me geen wereld voorstellen waar iemand dwr enorme verschil wel acceptabel vindt

quote:
En die muur, zou die wellicht iets te maken kunnen hebben met het beschermen van Israëliërs tegen het Palestijnse terrorisme? Of vindt je de muur bij de grens met Libanon of de Gazastrook of die tussen de Gazastrook en Egypte ook een bewijs van apartheid?
Je hebt blijkbaar geen enkel benul over mijn mening over die muur dus je verzint maar iets. Het is te vinden in de search en die opinie van mij komt totaal niet overeen met jouw suggererende post. Heel naar dat jij elke keer de neiging hebt om mij in een hoek te duwen voor dingen waar ik helemaal niet achtersta. Al meerdere malen gevraagd maar zou je daar asjeblieft eens mee willen ophouden
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:26:08 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221519284
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik houd liever de definitie aan zoals het beschreven staat. Het statuut van Rome
betekent „apartheid” onmenselijke handelingen van een vergelijkbare aard als de in het eerste lid bedoelde handelingen, gepleegd in het kader van een geïnstitutionaliseerd regime van systematische onderdrukking en overheersing door een groep van een bepaald ras van een of meer groepen van een ander ras en begaan met de opzet dat regime in stand te houden;
Dit sluit toch precies aan op wat ik zeg? Er wordt hier geen scheiding gemaakt op basis van 'ras' of te wel etniciteit, maar nationaliteit. Zie je dit nu echt niet of wil je het niet zien?
quote:

[..]
Israël heeft de dagelijkse controle over gebied C. Qua veiligheid en dagelijks bestuur. Het dagelijks bestuur is zo ingericht dat het zorgt voor de Israëliërs en ondertussen doet het niks voor de overige bevolking. Zoals onderwijs, riolering, water, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening, recht etc. Het is niet voor niks dat er tientallen nieuwe dorpen gebouwd worden en ondertussen 99% van de bouwvergunningen voor alle andere bewoners afgewezen worden. Ik heb het gevoel dat het doel is om de overige bevolking te motiveren te vertrekken, ook al wonen ze er al twee duizend jaar
[..]
Waarom zou Israël dit voor die mensen moeten doen dan? Het zijn toch geen Israëlische staatsburgers?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221519363
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit sluit toch precies aan op wat ik zeg? Er wordt hier geen scheiding gemaakt op basis van 'ras' of te wel etniciteit, maar nationaliteit. Zie je dit nu echt niet of wil je het niet zien?
Onderscheid in hetzelfde gebied. Uitermate problematisch.

quote:
[..]
Waarom zou Israël dit voor die mensen moeten doen dan? Het zijn toch geen Israëlische staatsburgers?
Stel het was andersom. De Palestijnse Autoriteit had het voor het zeggen in gebied C en zij sloot de niet-Palestijnse-bewoners uit (geheel toevallig joden). Zou je dan nog hetzelfde standpunt innemen?
pi_221519472
quote:

[..]

Nu staaf daar het woord ras en dat begrip wordt ruim uitgelegd. Zie bijvoorbeeld
https://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09/

En zo kunnen twee kinderen van 12 jaar oud stenen naar elkaar gooien. De ene jongen krijgt een gevangenisstraf van minimaal vier jaar tot maximaal twintig jaar en de andere jongen kan niet gestraft worden want hij is nog een kind. Was hij wel volwassen dan nog zou de straf nooit in de buurt van die vier jaar gevangenisstraf worden. Het is mesjogge vind ik en ik kan me geen wereld voorstellen waar iemand dwr enorme verschil wel acceptabel vindt
[..]
Je hebt blijkbaar geen enkel benul over mijn mening over die muur dus je verzint maar iets. Het is te vinden in de search en die opinie van mij komt totaal niet overeen met jouw suggererende post. Heel naar dat jij elke keer de neiging hebt om mij in een hoek te duwen voor dingen waar ik helemaal niet achtersta. Al meerdere malen gevraagd maar zou je daar asjeblieft eens mee willen ophouden
Oprechte vraag: wat is de discussie hier nou precies?

Het is in rechts-Israelisch belang dat de Palestijnen daar weggaan. Dus dit beleid waarin ze worden achtergesteld, is toch volstrekt logisch? de Palestijnen zijn alleen nogal koppig, dus men zal op een gegeven moment naar directiever beleid gaan.
pi_221519658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de clan (Abu Sharia - al-Hassaina, twee families) die verantwoordelijk was voor de moord op de moeder en twee kindjes van de Bibas-familie. Die met die rode haren. Dit is dus geen willekeurige familie die zomaar gebombardeerd is, dit zijn mensen die actief betrokken waren bij de strijd inclusief ziek geweld tegen Israëlische burgers.
[..]
Dus ja, eigenlijk is het best een opluchting voor ze denk ik dat Israël die begrafenis niet gebombardeerd heeft, want dat is bezig om de laatste grofweg 2000 deelnemers aan de slachtingen van 7 oktober op te ruimen.
De gehele familie was betrokken bij
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de clan (Abu Sharia - al-Hassaina, twee families) die verantwoordelijk was voor de moord op de moeder en twee kindjes van de Bibas-familie. Die met die rode haren. Dit is dus geen willekeurige familie die zomaar gebombardeerd is, dit zijn mensen die actief betrokken waren bij de strijd inclusief ziek geweld tegen Israëlische burgers.
[..]
Dus ja, eigenlijk is het best een opluchting voor ze denk ik dat Israël die begrafenis niet gebombardeerd heeft, want dat is bezig om de laatste grofweg 2000 deelnemers aan de slachtingen van 7 oktober op te ruimen.
Was de gehele familie hiervoor verantwoordelijk?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:12:52 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221519781
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Onderscheid in hetzelfde gebied. Uitermate problematisch.
Nee, ze hebben een andere nationaliteit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel het was andersom. De Palestijnse Autoriteit had het voor het zeggen in gebied C en zij sloot de niet-Palestijnse-bewoners uit (geheel toevallig joden). Zou je dan nog hetzelfde standpunt innemen?
Bijzondere vergelijking.

Joden kunnen dat gebied niet eens betreden want die worden daar letterlijk gelyncht. Dat staat op verkeersborden ook aangegeven, betreden is met gevaar voor eigen leven.

Dit zegt ook weer genoeg over de Palestijnse samenleving.

Hoe komt het dan tóch dat je je eigenlijk vooral drukmaakt over Israël en problemen zoekt, die er niet zijn. Ja er inderdaad wordt onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, dus? Wat denk je dat er zou gebeuren als dit niet wordt gedaan? Dan hebben de Palestijnen directe toegang tot alle Joodse dorpen, dan krijg je 7 oktober-achtige aanslagen alom als men er ook maar even de mogelijkheid voor heeft.

Jij stelde tevens dat Israël niets doet doet het niks voor de Palestijnen. Zoals onderwijs, riolering, water, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening, recht etc. Je hebt nog altijd niet onderbouwt waarom Israël dit zou moeten doen? Je verwacht schijnbaar dat Israël zulke voorzieningen gaat aanleggen voor een zéér vijandige groep mensen? Zo werkt de wereld niet.
pi_221520506
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ze hebben een andere nationaliteit.
[..]
Bijzondere vergelijking.

Joden kunnen dat gebied niet eens betreden want die worden daar letterlijk gelyncht. Dat staat op verkeersborden ook aangegeven, betreden is met gevaar voor eigen leven.

[ afbeelding ]
Ik vind dat een probleem en jij niet als het anderen maar gebeurt

quote:

Hoe komt het dan tóch dat je je eigenlijk vooral drukmaakt over Israël en problemen zoekt, die er niet zijn. Ja er inderdaad wordt onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, dus? Wat denk je dat er zou gebeuren als dit niet wordt gedaan? Dan hebben de Palestijnen directe toegang tot alle Joodse dorpen, dan krijg je 7 oktober-achtige aanslagen alom als men er ook maar even de mogelijkheid voor heeft.

Jij stelde tevens dat Israël niets doet doet het niks voor de Palestijnen. Zoals onderwijs, riolering, water, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening, recht etc. Je hebt nog altijd niet onderbouwt waarom Israël dit zou moeten doen? Je verwacht schijnbaar dat Israël zulke voorzieningen gaat aanleggen voor een zéér vijandige groep mensen? Zo werkt de wereld niet.
Dat heb ik wel uitgelegd alleen je bent het er mee oneens want je vindt de zuivering van Arabieren prima. Je kan wel doen alsof die bewoners daar zo gevaarlijk zijn, het aantal Palestijnen die door kolonisten zijn gedood is vele malen hoger dan andersom.... Je lijkt het wel prima te vinden

Stel het blijft zoals het is en het is puur op basis van nationaliteit zoals jij beweert. Mogen die Arabieren in jullie Judea en Samaria dan zichzelf gaan verenigen, samen optrekken en een bestuur gaan vormen...?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:51:41 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221520599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De gehele familie was betrokken bij
[..]
Was de gehele familie hiervoor verantwoordelijk?
Neuh, dat lijkt me niet. Ongetwijfeld zitten er een miljoen peuters, oma's en onschuldige vrouwen tussen deze 112 mensen, en dat zijn er een miljoen teveel.
pi_221520609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Neuh, dat lijkt me niet. Ongetwijfeld zitten er een miljoen peuters, oma's en onschuldige vrouwen tussen deze 112 mensen, en dat zijn er een miljoen teveel.
Collectieve bestraffing is en blijft onbeschaafd. Aan welke kant je ook staat.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:04:30 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221520678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Collectieve bestraffing is en blijft onbeschaafd. Aan welke kant je ook staat.
Eens hoor, maar je achter anderen verschuilen en hopen dat je daarom niet bestraft wordt is ook wel wishful thinking.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:43:23 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521308
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vind dat een probleem en jij niet als het anderen maar gebeurt
Het wordt in het algemeen niet als een probleem beschouwd, je leest er amper tot nooit iets over in de media terwijl elke scheet die in Israël wordt gelaten voorpaginanieuws is. Ik vind met name die selectieve verontwaardiging nogal twijfelachtig.

Ik hoef mij daarnaast niet uit te spreken over deze situatie vice-versa, want die is er niet. Israël kent zoals we weten ruim 2 miljoen Arabische Israëliërs die volwaardig onderdeel zijn van de samenleving.

Maar zelfs dat wordt niet eerlijk belicht door veel media, die krampachtig het beeld willen wekken alsof Israëlische Arabieren een soort ernstig onderdrukte tweederangsburgers zijn die niets mogen of niets kunnen.

Men komt dan ook alleen met nieuws over deze groep als er iets kan worden gebracht dat aansluit op dat wereldbeeld. Bijvoorbeeld dat Israëlische Arabieren 'gediscrimineerd' worden, want er zijn te weinig schuilkelders in Arabische dorpen.

En wordt dit conflict ondertussen al twee decennia belicht: Arabieren = slachtoffers, Joden = daders. Alles wat binnen dat frame past: uitvergroten. Alles dat een genuanceerder beeld of god forbid tegendeel laat zien: negeren.

Dit terwijl de geschiedenis precies het omgekeerde laat zien, namelijk dat niet Joden de aanstichters zijn van dit conflict, maar Arabieren.
quote:
[..]
Dat heb ik wel uitgelegd alleen je bent het er mee oneens want je vindt de zuivering van Arabieren prima. Je kan wel doen alsof die bewoners daar zo gevaarlijk zijn, het aantal Palestijnen die door kolonisten zijn gedood is vele malen hoger dan andersom.... Je lijkt het wel prima te vinden
Wie zegt dat? Voor mij zijn de schermutselingen op de Westelijke Jordaanoever niet de kern van het probleem. En dat het aantal slachtoffers aan Arabische kant hoger is spreekt voor zicht: zij zijn veel meer geneigd hun leven te geven en tevens militair veel zwakker. Waarom moet ik mij hier druk over gaan maken? Ik zie dit niet als de kern van het probleem, al zouden die honderden radicale Joden daar worden weggehaald, blijft het conflict bestaan.

Sterker nog, zelfs al worden alle Joden van de Westelijke Jordaanoever gehaald, de grote etnische zuivering die velen in de internationale gemeenschap zo graag willen, dan nog blijft het conflict bestaan.
quote:
[..]
Stel het blijft zoals het is en het is puur op basis van nationaliteit zoals jij beweert. Mogen die Arabieren in jullie Judea en Samaria dan zichzelf gaan verenigen, samen optrekken en een bestuur gaan vormen...?
Jullie? Ik woon daar niet hoor.

De Arabieren hebben toch al een bestuur daar, de Palestijnse Autoriteit.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:47:34 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221521328
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt in het algemeen niet als een probleem beschouwd, je leest er amper tot nooit iets over in de media terwijl elke scheet die in Israël wordt gelaten voorpaginanieuws is. Ik vind met name die selectieve verontwaardiging nogal twijfelachtig.

Ik hoef mij daarnaast niet uit te spreken over deze situatie vice-versa, want die is er niet. Israël kent zoals we weten ruim 2 miljoen Arabische Israëliërs die volwaardig onderdeel zijn van de samenleving.

Maar zelfs dat wordt niet eerlijk belicht door veel media, die krampachtig het beeld willen wekken alsof Israëlische Arabieren een soort ernstig onderdrukte tweederangsburgers zijn die niets mogen of niets kunnen.

Men komt dan ook alleen met nieuws over deze groep als er iets kan worden gebracht dat aansluit op dat wereldbeeld. Bijvoorbeeld dat Israëlische Arabieren 'gediscrimineerd' worden, want er zijn te weinig schuilkelders in Arabische dorpen.

En wordt dit conflict ondertussen al twee decennia belicht: Arabieren = slachtoffers, Joden = daders. Alles wat binnen dat frame past: uitvergroten. Alles dat een genuanceerder beeld of god forbid tegendeel laat zien: negeren.

Dit terwijl de geschiedenis precies het omgekeerde laat zien, namelijk dat niet Joden de aanstichters zijn van dit conflict, maar Arabieren.

Dit is natuurlijk niet waar

Niemand ontkent dat er Israelische arabieren/moslims zijn en niemand stelt dat die onderdrukt worden

Men stelt dat Israel de Palestijnen wat matigjes behandeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221521803
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jullie? Ik woon daar niet hoor.

De Arabieren hebben toch al een bestuur daar, de Palestijnse Autoriteit.
We hadden het over gebied C. Dat wist je wel alleen je wil het antwoord niet geven dus doe je of je ineens gekke Henkie bent. Het antwoord is nee. Palestijnen mogen zich in gebied C niet verenigen of een politiek bestuurt starten om het gebied waar zij wonen te ontwikkelen. Ze zijn volledig afhankelijk van Israël want Israël bestuurt het en Israël wil alleen iets doen voor de Israëlische inwoners van gebied C. De andere bewoners hebben het ermee te doen. Andere regeltjes, andere rechten, alles anders.

Het is om een bepaald deel van de bevolking te motiveren te emigreren. Zoals jij het zou zeggen: Waarom jij dit maar niet durft toe te geven blijft een raadsel. En dat is natuurlijk geen raadsel, het is best begrijpelijk, het is een vieze kant van de geschiedenis.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:32:34 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221521894
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We hadden het over gebied C. Dat wist je wel alleen je wil het antwoord niet geven dus doe je of je ineens gekke Henkie bent. Het antwoord is nee. Palestijnen mogen zich in gebied C niet verenigen of een politiek bestuurt starten om het gebied waar zij wonen te ontwikkelen. Ze zijn volledig afhankelijk van Israël want Israël bestuurt het en Israël wil alleen iets doen voor de Israëlische inwoners van gebied C. De andere bewoners hebben het ermee te doen. Andere regeltjes, andere rechten, alles anders.

Het is om een bepaald deel van de bevolking te motiveren te emigreren. Zoals jij het zou zeggen: Waarom jij dit maar niet durft toe te geven blijft een raadsel. En dat is natuurlijk geen raadsel, het is best begrijpelijk, het is een vieze kant van de geschiedenis.
Ja, daar is de Palestijnse Autoriteit verantwoordelijk voor de aanwezige Palestijnen, die verzorgen daar ook het onderwijs, medische faciliteiten en nog wat andere dingen. Wat ontbreekt er hier precies dan?
pi_221522044
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, daar is de Palestijnse Autoriteit verantwoordelijk voor de aanwezige Palestijnen, die verzorgen daar ook het onderwijs, medische faciliteiten en nog wat andere dingen. Wat ontbreekt er hier precies dan?
Dat zijn gebieden A en B en niet C
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:53:16 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221522073
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zijn gebieden A en B en niet C
Jawel, ook C.
quote:
In Area C of the West Bank, Israel retains full control over security, land management, and infrastructure, while the Palestinian Authority provides basic internal civil services such as education and healthcare to the local Palestinian population.

Bron: Google Gemini
pi_221522334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eens hoor, maar je achter anderen verschuilen en hopen dat je daarom niet bestraft wordt is ook wel wishful thinking.
Eens. Ik vertelde het de kinderen onder de 8 jaar nog. En maar niet luisteren he.
pi_221522563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet waar

Niemand ontkent dat er Israelische arabieren/moslims zijn en niemand stelt dat die onderdrukt worden

Men stelt dat Israel de Palestijnen wat matigjes behandeld
Het is precies andersom. Palestijnen behandelen joden beestachtig.

Het jodendom is zelfs verboden in Palestina. Als een jood daar rondloopt, mag je als Palestijn gerust die jood vermoorden zonder rechtsgang of whatever.

Ook hebben palestijnen 0,0 empathie voor leed in Israël, begaan door Palestijnen zelf.

Ga maar eens na, in 75 jaar tijd is er nog nooit een vredesbeweging geweest in Palestina, geen mensenrechten activisme, geen linkse partij die ook volledige rechten wil voor joden in Palestina, etcetera. Het is alleen maar haat en geweld tegen joden.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:18:07 #233
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_221522597
Gaza :')

Maak er gewoon een mooi vliegveld van
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 04:34:50 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221523136
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:11 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is precies andersom. Palestijnen behandelen joden beestachtig.

Het jodendom is zelfs verboden in Palestina. Als een jood daar rondloopt, mag je als Palestijn gerust die jood vermoorden zonder rechtsgang of whatever.

Ook hebben palestijnen 0,0 empathie voor leed in Israël, begaan door Palestijnen zelf.

Ga maar eens na, in 75 jaar tijd is er nog nooit een vredesbeweging geweest in Palestina, geen mensenrechten activisme, geen linkse partij die ook volledige rechten wil voor joden in Palestina, etcetera. Het is alleen maar haat en geweld tegen joden.
Het isniet andersom het is beiden waar, het was dan ook geen veer in de reet van de palestijnen maaar kritiek op Israel, die twee zijn niet hetzelfde

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 08-08-2026 04:53:03 ]
pi_221537326
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als de Israëliërs in 'area A' willen, laten ze gewoon het leger opdraven om het gebied te ontruimen.

Vanaf 2:30.
Bekijk deze YouTube-video
pi_221538854
twitter
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 00:19:38 #237
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538859
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Smakeloos? Ja. Een duidelijke blijk van waar hun hart ligt ook. Doe ermee wat je wil.
- vmi voor intimi -
  maandag 10 augustus 2026 @ 10:05:38 #238
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221540350
:')

twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221540385
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:19 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Smakeloos? Ja. Een duidelijke blijk van waar hun hart ligt ook. Doe ermee wat je wil.
Dit is wel heel wat meer dan smakeloos.
graag verwijderen
pi_221540412
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:05 schreef TweedeKlum het volgende:
:')

[ x ]
Fantastisch dit. Een topic over Israel - Gaza, en we worden ook getrakteerd op het woestijn-oorlogje dat pro-Palestina figuren en zionisten hier uitvechten.
pi_221540429
O kijk, een antisemiet!

O kijk, een genocideverheerlijker!

De zon schijnt mensjes.
pi_221540562
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:14 schreef theunderdog het volgende:
O kijk, een antisemiet!

O kijk, een genocideverheerlijker!

De zon schijnt mensjes.
We missen alleen nog een holocaustontkennertje.
graag verwijderen
pi_221540604
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
We missen alleen nog een holocaustontkennertje.
Projectie is niet nodig, moppie.
pi_221541667
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 06:34 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dikke respect voor Trump als hij dit echt doorzet . _O_
Alleen iets zegt me dat Israel iets gaat verzinnen om dit tegen te werken.
De tegenstand van Israël die je wist dat zou komen...

pi_221542297
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:10 schreef UitStraling het volgende:
Dit is wel heel wat meer dan smakeloos.
Terrorismeverheerlijking. Maar zelf zullen ze het wel als een 'verzetsdaad' zien.
  maandag 10 augustus 2026 @ 14:03:54 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221542380
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij is wel goed bezig zijn laatste vriendje weg te jagen.
pi_221542419
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wanneer een land langdurig gesteund wordt door het machtigste leger ter wereld, ontstaat er onvermijdelijk een gevoel van onaantastbaarheid. Op een bepaald moment ga je naast je schoenen lopen, zelfvertrouwen verandert in overmoed en overmoed kan doorslaan in arrogantie.
Zolang die steun overeind blijft, zie ik weinig prikkels voor Israel om zijn gedrag wezenlijk te veranderen. Pas wanneer die macht afbrokkelt, verschuift of minder vanzelfsprekend wordt, ontstaat ruimte voor reflectie of koerswijziging. Macht vormt gedrag en macht die nooit wordt begrensd, vormt gedrag des te sterker.
Blijkbaar mag alleen Israel zich beroepen op 'we verdedigen onszelf', maar geldt dit niet voor andere landen of volkeren in de regio.
pi_221543003
quote:
88s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 04:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het isniet andersom het is beiden waar, het was dan ook geen veer in de reet van de palestijnen maaar kritiek op Israel, die twee zijn niet hetzelfde
Kritiek op Palestina mag en moet. Helaas lees je in onze pers niks van kritiek op Palestijnen.

En Palestijnen zelf doen ook niet aan kritiek. Ooit een zelfkritische Palestijn gehoord? Bestaan die?
pi_221543007
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kan ook AI zijn dit. Je weet het niet.
pi_221543011
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 14:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wanneer een land langdurig gesteund wordt door het machtigste leger ter wereld, ontstaat er onvermijdelijk een gevoel van onaantastbaarheid. Op een bepaald moment ga je naast je schoenen lopen, zelfvertrouwen verandert in overmoed en overmoed kan doorslaan in arrogantie.
Zolang die steun overeind blijft, zie ik weinig prikkels voor Israel om zijn gedrag wezenlijk te veranderen. Pas wanneer die macht afbrokkelt, verschuift of minder vanzelfsprekend wordt, ontstaat ruimte voor reflectie of koerswijziging. Macht vormt gedrag en macht die nooit wordt begrensd, vormt gedrag des te sterker.
Blijkbaar mag alleen Israel zich beroepen op 'we verdedigen onszelf', maar geldt dit niet voor andere landen of volkeren in de regio.
Tijd dat de Palestijnen een keer aan zelfreflectie doen.

Mag wel na 75 jaar mega gesubsidieerd te zijn, talloze oorlogen begonnen en altijd de slachtofferkaart trekken.

Misschien ligt het ook ietsje pietsje aan de Palestijn zelf?
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 16:08:20 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221543039
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Kritiek op Palestina mag en moet. Helaas lees je in onze pers niks van kritiek op Palestijnen.

En Palestijnen zelf doen ook niet aan kritiek. Ooit een zelfkritische Palestijn gehoord? Bestaan die?
Geen idee, hoe is dit een reactie op iets wat ik zeg?
  maandag 10 augustus 2026 @ 16:26:10 #252
486919 Swango
Just saying
pi_221543111
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:19 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wat voor een moderator ben jij?

Wat een walgelijke reactie en dat terwijl jij een post van mij zonder boosaardige bedoelingen verwijderde omdat je het filmpje vreemd vond? Althans, dat schreef je later in een privé berichtje naar mij.

Eergisteren heb ik verzocht mijn account te anonimiseren na jouw acties, nogmaals, zeker na het lezen van jouw comments hier wil ik van Fok af.

Ik hoop voor Fok dat ze in de toekomst een moderator weten te vinden die wél inhoudelijk kan modereren, want jij bent een aanfluiting voor dit forum.
pi_221543120
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Tijd dat de Palestijnen een keer aan zelfreflectie doen.

Mag wel na 75 jaar mega gesubsidieerd te zijn, talloze oorlogen begonnen en altijd de slachtofferkaart trekken.

Misschien ligt het ook ietsje pietsje aan de Palestijn zelf?
Heb je het nu over Israël?

Ze krijgen bakken met geld van de VS. Wat opvallend is, aangezien Israël een welvarend land is dat op veel gebieden beter georganiseerd is dan de VS (denk aan gezondheidszorg, sociale zekerheid etc.).

En over die oorlogen die gestart zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Israel

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 10-08-2026 16:37:59 ]
pi_221543196
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze krijgen bakken met geld van de VS. Wat opvallend is, aangezien Israël een welvarend land is dat op veel gebieden beter georganiseerd is dan de VS (denk aan gezondheidszorg, sociale zekerheid etc.).

[ afbeelding ]

Ik heb het over Palestina. Die hebben vele miljarden gekregen.

Geen volk is zo gesubsidieerd de laatste 70 jaar als de Palestijn.

En wat doen ze? Alleen maar oorlogen starten en aanslagen plegen.
  maandag 10 augustus 2026 @ 16:54:31 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221543205
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:51 schreef Homey het volgende:

[..]

En wat doen ze? Alleen maar oorlogen starten en aanslagen plegen.
Palestina bestaat niet, maar verder eens, is ook niet te vergelijken met de militaire steun van de VS aan Israel.
pi_221543217
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Palestina bestaat niet, maar verder eens, is ook niet te vergelijken met de militaire steun van de VS aan Israel.
Palestijnen krijgen bizar veel subsidie. Al jarenlang. Militair ook, hoe komen ze aan al die wapens?

Foute boel.
pi_221543432
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:51 schreef Homey het volgende:

[..]

''Geen volk is zo gesubsidieerd de laatste 70 jaar als de Palestijn''

Dat moet je vast kunnen laten zien.
pi_221543576
Even een serieuze vraag aan de Bibi cheerleaders hier die het prima lijken te vinden dat er elke dag hele gezinnen worden vermoord.
Stel (hypothetisch) dat er binnen nu en tien jaar een geopolitieke machtsverschuiving plaatsvindt en Israel militair niet meer de overhand heeft.
Zouden jullie dan ook blijven juichen als er elke dag zomaar Israelische gezinnen worden vermoord onder het mom “we zijn op zoek naar terroristen”? Ik in ieder geval niet!
pi_221543592
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is geen geld, het is een krediet wat moet worden besteed bij Amerikaanse defensie-industrieën.

Je link geeft alleen aan dat Israël deelnemer was aan de oorlogen, niet dat ze deze gestart zijn.
pi_221543601
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:22 schreef AFA2022 het volgende:
die het prima lijken te vinden dat er elke dag hele gezinnen worden vermoord.
Je kan ook overdrijven he. Ja er sterven burgers. Dat gebeurt wanneer Hamas geen fuck om je geeft en je als menselijk schild gebruikt.
pi_221543632
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:27 schreef Shigyn het volgende:

[..]
Het is geen geld, het is een krediet wat moet worden besteed bij Amerikaanse defensie-industrieën.
Bron?

quote:
Je link geeft alleen aan dat Israël deelnemer was aan de oorlogen, niet dat ze deze gestart zijn.
Dat ben ik met je eens. Maar het is ook niet zo dat alle oorlogen alleen ter verdediging waren.
pi_221543660
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:29 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Je kan ook overdrijven he. Ja er sterven burgers. Dat gebeurt wanneer Hamas geen fuck om je geeft en je als menselijk schild gebruikt.
Waarom reageer je op me als je niet eens de moeite neemt om de vraag te beantwoorden. Wat de standpunten zijn van de Bibi aanhang weten we nu wel.
pi_221543818
quote:

[..]
Oekraïnse soldaten gaan als ze verlof hebben vaak naar huis. Zij hebben niet als doel hun gezin als menselijk schild in te zetten terwijl ze een soort van legitiem doel zijn.

twitter

Bijna 300 doden voor een onbekende commandant. Het is wel makkelijk om geen enkele verantwoordelijkheid bij de partij te leggen die de bommen kiest en het tijdstip en locatie vaststelt. In het eerste jaar hebben ze 40.000 doelwitten bestookt en bijna 10.000 Hamassers gedood, maar spreken over het doden van onschuldige dat blijft een gevoelig onderwerp
pi_221544169
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bron?
[..]
De bron is het artikel waarvan jij alleen de grafiek als plaatje poste.
pi_221544856
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:27 schreef Shigyn het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 20:06 schreef Shigyn het volgende:

[..]
De bron is het artikel waarvan jij alleen de grafiek als plaatje poste.
Israël heeft in tegenstelling tot andere landen ook het recht om van Israelische defensiebedrijven te kopen.

''Israel has also been permitted to use a portion of its FMF aid to buy equipment from Israeli defense firms—a benefit not granted to other recipients of U.S. military aid, which are required to buy from American firms.''
https://www.cfr.org/articles/us-aid-israel-four-charts
pi_221553020
quote:

[..]
De standaard propaganda bullshit om genocide en willekeurige afmaken op Palestijnen door Israël te rechtvaardigen
pi_221555368
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 16:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Beweer je nu dat Israël minder steun krijgt dan Palestina? :D
What Would Goku Do
pi_221555465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is dat niet dan?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:15:57 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221556358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je kan dus niet lezen.
pi_221556530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je kan dus niet lezen.
Je mag het best beter uitleggen dan, hoe moet iemand het dan interpreteren volgens jou?
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat niet dan?
Ik heb de cijfers niet paraat maar ik gok zomaar dat alleen al de tientallen miljarden aan militaire steun door de VS nogal wat gewicht in de schaal leggen. Een Qatar ofzo die hamas financieel steunt kan wel met zulke bedragen proberen te smijten, maar die gaan dus totaal geen effect hebben want in Gaza kun je die niet uitgeven.
What Would Goku Do
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:14:17 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221556589
twitter
pi_221556684
Ah ik zie dat we weer eens random twitteraccounts als bron opvoeren.
What Would Goku Do
pi_221556709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:14 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Ja, heel fijn dat het op dit moment meevalt qua acute ondervoeding (chronische ondervoeding nog steeds hoog). Maar je ziet alweer clowns hieruit concluderen dat er nooit hongersnood of ondervoeding is geweest :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221556901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:14 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Daarbij vergeet men dat chronische ondervoeding hebben een vorm is van een antisemitisch bloedsprookje.
pi_221557048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja, heel fijn dat het op dit moment meevalt qua acute ondervoeding (chronische ondervoeding nog steeds hoog). Maar je ziet alweer clowns hieruit concluderen dat er nooit hongersnood of ondervoeding is geweest :')
Ja eigen schuld hele hele dikke bult.

Als er een schuldige voor de ellende is van de Palestijnen dan zijn het de Palestijnen zelf natuurlijk.
graag verwijderen
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:30:19 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221558145
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad clowns. Er is echter geen hongersnood of ondervoeding geweest op de schaal die een hoop andere clowns ons hebben proberen wijs te maken inclusief allerlei duiding over de oorzaken en de motieven erachter.
pi_221558183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad clowns. Er is echter geen hongersnood of ondervoeding geweest op de schaal die een hoop andere clowns ons hebben proberen wijs te maken inclusief allerlei duiding over de oorzaken en de motieven erachter.
Er waren in Gaza meerdere momenten dat het dichtbij een acute hongersnood zat. Een chronische hongersnood is er nog steeds, maar ik vind ook dat ze daar niet zo over moeten zeuren. Bedoel, IF is hier een hype.
pi_221558641
twitter
quote:
Vertaling

Eindelijk besteedt een serieuze Britse kwaliteitskrant aandacht aan deze schandelijke misstand: ‘Hoe Israël Zuid-Libanon onleefbaar maakt.’
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://archive.fo/gPnwL#selection-2333.0-2353.200
https://www.ft.com/conten(...)ce?shareType=nongift
  woensdag 12 augustus 2026 @ 21:20:02 #279
152519 opgebaarde
pi_221558718
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Clowns met duiding en motivatie zoals defensie minister Katz?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 22:09:50 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221559113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:13 schreef Peppert het volgende:
[ x ]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Correctie:

Hezbollah heeft het Zuiden van Libanon onleefbaar gemaakt door een soort mini-Iran te creëren in allerlei bergdorpjes en vanuit daar Israël te beschieten, waardoor honderduizenden Israëliërs niet meer veilig in het Noorden van het land kunnen wonen.

Iedere keer opnieuw: Arabieren beginnen, Israël slaat terug. Sommige media: 'Hoe kan Israël dit nu zomaar doen! :'('. Volledig negerende wat de aanleiding van het militaire ingrijpen van Israël is.

Dat roept de vraag op: waarom doet men dit? En het antwoord is dat velen Israël eigenlijk simpelweg een illegitiem land vinden dat geen bestaansrecht heeft. En illegitieme landen zonder bestaansrecht mogen wel hard worden aangevallen buiten het internationale recht om, maar zeker niet verdedigen laat staan als dit ook buiten het internationale recht om is.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 22:13:02 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221559138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja eigen schuld hele hele dikke bult.

Als er een schuldige voor de ellende is van de Palestijnen dan zijn het de Palestijnen zelf natuurlijk.
Correct.

Bovendien, zie je deze mensen zich drukmaken om plekken waar écht hongersnood is? Zoals in Jemen en Soedan? Natuurlijk niet, dat kan ze niets schelen. Maar als aantijgingen zoals hongersnood (of genocide, of apartheid, of oorlogsmisdaden) kunnen worden gebruikt om het enige Joodse land ter wereld te demoniseren, dán is men natuurlijk ineens haantje de voorste.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:08:36 #282
442397 UitStraling
pi_221569628
Is Hamas nu eindelijk een keer vernietigd?
graag verwijderen
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:03:01 #283
130201 viagraap
WWGD
pi_221573223
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Bovendien, zie je deze mensen zich drukmaken om plekken waar écht hongersnood is? Zoals in Jemen en Soedan? Natuurlijk niet, dat kan ze niets schelen. Maar als aantijgingen zoals hongersnood (of genocide, of apartheid, of oorlogsmisdaden) kunnen worden gebruikt om het enige Joodse land ter wereld te demoniseren, dán is men natuurlijk ineens haantje de voorste.
Hee kijk daar is weer eens een argument wat al meerdere keren door meerdere users is weerlegd als niet ter zake doende. Ben je dement? Is dat het?
What Would Goku Do
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:15:44 #284
442397 UitStraling
pi_221573336
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 21:03 schreef viagraap het volgende:

[..]
Hee kijk daar is weer eens een argument wat al meerdere keren door meerdere users is weerlegd als niet ter zake doende. Ben je dement? Is dat het?
Kijk iemand die voor terrorisme en genocide is!!
graag verwijderen
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:34:56 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221574489
Poeh, de jongerentak van het recent opgerichte Progressief Nederland, heeft deze week hun programma gepresenteerd. Dit is hun standpunt over Israël.

Bron

Met andere woorden: Israël mag als land niet bestaan en moet worden vervangen door een Arabisch en Islamitische staat genaamd Palestina waar dan zogenaamd 'gelijke rechten' voor iedereen komen.

Wel goed dat men in die contreien nu eindelijk eens uitspreekt wat het echte standpunt is, want dit was natuurlijk al veel langer het eigenlijke standpunt over deze kwestie.

twitter
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:36:21 #286
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221574502
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:34 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh, de jongerentak van het recent opgerichte Progressief Nederland, heeft deze week hun programma gepresenteerd. Dit is hun standpunt over Israël.

[ afbeelding ]

Bron

Met andere woorden: Israël mag als land niet bestaan en moet worden vervangen door een Arabisch en Islamitische staat genaamd Palestina waar dan zogenaamd 'gelijke rechten' voor iedereen komen.

Wel goed dat men in die contreien nu eindelijk eens uitspreekt wat het echte standpunt is, want dit was natuurlijk al veel langer het eigenlijke standpunt over deze kwestie.

[ twitter ]
Maakt het echt uit wat je het noemt. uiteindelijk gaat het om mensen die ergens willen leven.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:54:41 #287
130201 viagraap
WWGD
pi_221574627
quote:

[ afbeelding ]

Bron

[ twitter ]
Typisch hoe je weer eens woorden moet verdraaien, omdat je ofwel niet bij machte bent te begrijpen wat er staat, ofwel bewust probeert de boodschap verdacht te maken. Israel heeft als land inderdaad alle figuurlijke (geen enkel land heeft bestaansrecht in formele zin, mensen hebben het recht om zichzelf als natie of vergelijkbaar samenwerkingsverband te representeren, dat is iets anders) rechten op bestaan verkwanseld. In plaats van terug te gaan naar een Palestina kun je ook terug gaan naar een soort vazalstaat van een Turkije of Egypte, voor mijn part naar een vazalstaat van een Romeinse keizer. Wat je ook doet, het is evident dat het experiment om een random groep fundamentalisten de ruimte te geven om hun claim op hun Heilige Land uit te oenen alleen maar ellende voor letterlijk alle betrokkenen heeft opgeleverd, de fundamentalisten incluis.
What Would Goku Do
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:48:56 #288
386206 theunderdog
pi_221575792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 21:13 schreef Peppert het volgende:
[ x ]
[..]
SPOILER
Dit is toch volstrekt logisch vanuit Israelisch perspectief?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:11:38 #289
386206 theunderdog
pi_221576013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Typisch hoe je weer eens woorden moet verdraaien, omdat je ofwel niet bij machte bent te begrijpen wat er staat, ofwel bewust probeert de boodschap verdacht te maken. Israel heeft als land inderdaad alle figuurlijke (geen enkel land heeft bestaansrecht in formele zin, mensen hebben het recht om zichzelf als natie of vergelijkbaar samenwerkingsverband te representeren, dat is iets anders) rechten op bestaan verkwanseld. In plaats van terug te gaan naar een Palestina kun je ook terug gaan naar een soort vazalstaat van een Turkije of Egypte, voor mijn part naar een vazalstaat van een Romeinse keizer. Wat je ook doet, het is evident dat het experiment om een random groep fundamentalisten de ruimte te geven om hun claim op hun Heilige Land uit te oenen alleen maar ellende voor letterlijk alle betrokkenen heeft opgeleverd, de fundamentalisten incluis.
Het 'experiment' is juist goed gelukt. Of zie jij mogelijkheden voor de Palestijnse strijd?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:31:09 #290
213020 Ronald-Koeman
pi_221576196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:36 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Maakt het echt uit wat je het noemt. uiteindelijk gaat het om mensen die ergens willen leven.
De persoon in de tweet doet zelf al uit de doeken waar het werkelijk om gaat: "de enige Joodse staat". Voor haar moet het een staat zijn waar joden een etnische meerderheid zijn en de baas zijn. Zonder dat hoeft het voor haar allemaal niet. Een staat waar joden, arabieren en anderen in gelijkheid met elkaar leven zonder dat er één etniciteit de baas is en zonder dat de naam van het land die etniciteit symboliseert is een no-go voor ze.

Nu weet ik al wat HR hierop gaat zeggen: wat is er zo erg aan het bestaan van één joodse staat? An sich is het niet zo erg als je ziet dat er een hele hoop landen zijn waar één etniciteit de macht heeft. Het probleem is meer dat die landen al honderden jaren zo zijn en het een soort van voldongen feit is terwijl het bij Israël niet zo is. Er is nog altijd geen oplossing voor de Palestijnen en de buurlanden accepteren Israël nog altijd niet. Fouten die honderden jaren geleden gemaakt zijn kun je niet meer voorkomen, een fout die nu plaatsvindt wel. Een Palestina waar joden en arabieren zonder suprematie samenleven en wat geaccepteerd wordt in de regio is een rechtvaardige en toekomstbestendige oplossing. Zijn we helaas wel héél ver van verwijderd maar het streven mag/moet er zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:34:40 #291
386206 theunderdog
pi_221576205
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De persoon in de tweet doet zelf al uit de doeken waar het werkelijk om gaat: "de enige Joodse staat". Voor haar moet het een staat zijn waar joden een etnische meerderheid zijn en de baas zijn. Zonder dat hoeft het voor haar allemaal niet. Een staat waar joden, arabieren en anderen in gelijkheid met elkaar leven zonder dat er één etniciteit de baas is en zonder dat de naam van het land die etniciteit symboliseert is een no-go voor ze.

Nu weet ik al wat HR hierop gaat zeggen: wat is er zo erg aan het bestaan van één joodse staat? An sich is het niet zo erg als je ziet dat er een hele hoop landen zijn waar één etniciteit de macht heeft. Het probleem is meer dat die landen al honderden jaren zo zijn en het een soort van voldongen feit is terwijl het bij Israël niet zo is. Er is nog altijd geen oplossing voor de Palestijnen en de buurlanden accepteren Israël nog altijd niet. Fouten die honderden jaren geleden gemaakt zijn kun je niet meer voorkomen, een fout die nu plaatsvindt wel. Een Palestina waar joden en arabieren zonder suprematie samenleven en wat geaccepteerd wordt in de regio is een rechtvaardige en toekomstbestendige oplossing. Zijn we helaas wel héél ver van verwijderd maar het streven mag/moet er zijn.
Joden en Arabieren zullen nooit meer in vrede samenleven. Er is maar een ding wat dit allemaal tot een einde kan maken, en dat is een internationale troepenmacht. Dat zaken gaat forceren, desnoods met gruwelijk veel geweld.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:43:49 #292
152519 opgebaarde
pi_221576796
quote:

[ afbeelding ]

Bron

Jammer dat je het breder trekt met je stopwoord 'contreien' in plaats dat je gewoon benoemt dat het jongerentak van Pro is die dit expliciet benoemt. Uitermate jammer, maar zo kennen we jou (of als je wil: 'jullie', of 'groep X', of 'partij Y' of wat dan ook)

Ik zie bij dat misselijke standpunt van JPRO niet staan dat daar een islamitische staat Palestina moet komen. Als ik de tekst zo lees denk ik dat dit zelfs net niet bedoeld wordt aangezien ze het hebben over "eerlijke gelijke rechten voor iedereen". Jammer dat ze hier vaag over zijn terwijl ze bij punt 23 voor de rest wel heel duidelijk zijn. Het is al met al een bijzonder statement en iets waar ik als progressief persoon me absoluut niet in kan vinden en ik weet van andere progressieve mensen zij ook niet.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:02:13 #293
504912 AFA2022
pi_221576874
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Joden en Arabieren zullen nooit meer in vrede samenleven. Er is maar een ding wat dit allemaal tot een einde kan maken, en dat is een internationale troepenmacht. Dat zaken gaat forceren, desnoods met gruwelijk veel geweld.
Ik ben het met je eens hoor, zou de beste oplossing voor dit conflict zijn. Alleen Israel zal nooit een internationale troepenmacht toelaten en het desnoods met geweld proberen af te dwingen wordt lastig, omdat Israel gesteund wordt door het machtigste leger op deze aardbol.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:04:04 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221576879
quote:

[..]

Waar heb je het over? Letterlijk meer dan de helft van de wereld is opgericht ná 1948. Je doet alsof Israël een unicum is van een jong land tussen talloze eeuwenoude landen. Libanon (1920), Jordanië (1946), Syrië (1946), Cyprus (1960) zijn een aantal voorbeelden.

Of wat te denken van Europese landen? Finland (1917), Baltische staten (1918), Ierland (1919) IJsland (1944) en we kennen de situatie in Oost-Europa en de Balkan waar talloze landen pas gaandeweg de 20e eeuw of begin 21e eeuw vorm kregen.

Het specifiek eruit pikken van Israël is daarom nogal selectief. Dit wordt bij geen enkel ander land gedaan, alleen maar bij Israël. Als het enige Joodse land ter wereld wordt vernietigd en laten we eerlijk zijn: Joden daar worden verdreven, dán pas heeft een bepaald type Westerling (vaak progressief en links van politieke oriëntatie) een gevoel dat er iets moreel juists is bewerkstelligd. Immers, zo vindt men. Dit gebied behoort toe aan Arabische moslims.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jammer dat je het breder trekt met je stopwoord 'contreien' in plaats dat je gewoon benoemt dat het jongerentak van Pro is die dit expliciet benoemt. Uitermate jammer, maar zo kennen we jou (of als je wil: 'jullie', of 'groep X', of 'partij Y' of wat dan ook)

Ik zie bij dat misselijke standpunt van JPRO niet staan dat daar een islamitische staat Palestina moet komen. Als ik de tekst zo lees denk ik dat dit zelfs net niet bedoeld wordt aangezien ze het hebben over "eerlijke gelijke rechten voor iedereen". Jammer dat ze hier vaag over zijn terwijl ze bij punt 23 voor de rest wel heel duidelijk zijn. Het is al met al een bijzonder statement en iets waar ik als progressief persoon me absoluut niet in kan vinden en ik weet van andere progressieve mensen zij ook niet.
Als je een gezamenlijke staat krijgt, komt er een kleine Arabische en Islamitische meerderheid. Dus wordt het land Arabisch en Islamitisch. Je dacht toch niet dat Palestijnen akkoord zouden gaan met een neutraal land?

Zelfs in een land als Libanon geeft het al enorm veel frictie en conflict en daar heb je dan in theorie nog het Arabisch zijn als overkoepelende indentiteit die voor cohesie zou moeten zorgen.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:05:46 #295
386206 theunderdog
pi_221576888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:02 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor, zou de beste oplossing voor dit conflict zijn. Alleen Israel zal nooit een internationale troepenmacht toelaten en het desnoods met geweld proberen af te dwingen wordt lastig, omdat Israel gesteund wordt door het machtigste leger op deze aardbol.
Ik zeg niet dat het moet gebeuren. Ik zeg dat dat de enige mogelijkheid nog is als je een einde aan het conflict wil.

Verder zal Amerika dan gewoon achter die internationale troepenmacht gaan staan. Mensen verkijken zich volledig op de band tussen Israel en Amerika. De band tussen bijvoorbeeld Engeland en de VS is veel sterker en vooral duurzamer. De band tussen israel en Amerika is voornamelijk het werk van lobby's en veel geld. AIPAC (waar jij je zo druk om maakt) moet elke keer politici omkopen.

Dat is geen duurzame band. Dat is een band zolang het leuk is.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:07:40 #296
442397 UitStraling
pi_221576898
Een Islamitisch Palestina, wat is dit voor een gedrocht :') _!
graag verwijderen
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:10:01 #297
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221576904
quote:

[..]

Israël bestaat al zo'n 3000 jaar. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:25:58 #298
152519 opgebaarde
pi_221578136
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Als je een gezamenlijke staat krijgt, komt er een kleine Arabische en Islamitische meerderheid. Dus wordt het land Arabisch en Islamitisch. Je dacht toch niet dat Palestijnen akkoord zouden gaan met een neutraal land?
Als het hele gebied samen zou gaan heb je ruim 7 miljoen joden, bijna 7 miljoen moslims en niet-religieus plus christenen is bijna 1 miljoen. Je stelt dat de Palestijnen geen neutraal land willen, betekent dit dat voor joodse inwoners een neutral land ook per definitie uitgesloten is?

Misschien toch maar een tweestaten oplossing accepteren
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:06:14 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221578291
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het hele gebied samen zou gaan heb je ruim 7 miljoen joden, bijna 7 miljoen moslims en niet-religieus plus christenen is bijna 1 miljoen. Je stelt dat de Palestijnen geen neutraal land willen, betekent dit dat voor joodse inwoners een neutral land ook per definitie uitgesloten is?
Als je er een eenstaatoplossing van wilt maken wel. Immers is dat dan aan de meerderheid en dat zijn Arabische moslims.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien toch maar een tweestaten oplossing accepteren
Wie heeft die tweestatenoplossing herhaaldeijk afgewezen? Dat zijn de Palestijnen geweest. Is een faire conclusie dan niet gewoon dat zij elke oorlog hebben verloren en een tweestatenoplossing herhaaldelijk afgewezen dus ze krijgen ook niets?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:53:36 #300
442397 UitStraling
pi_221578496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Israël bestaat al zo'n 3000 jaar. :')
Een van de weinig landen waar we weten dat er sedert lang Joden woonden voordat ze Jezus Christus uitpoepten, hoog tijd dat we alle Arabieren eens terugtikken naar het Arabische schiereiland.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')