https://nos.nl/artikel/26(...)n-berlijn-stilgelegdquote:NOS Nieuws•vandaag, 22:52
Auto rijdt in op menigte, Pride in Berlijn stilgelegd
In Berlijn is een auto ingereden op toeschouwers van de jaarlijkse Pride. Er is nog niet bekend of het om een ongeluk gaat of dat er opzet in het spel was. Volgens Bild zijn meerdere mensen gewond geraakt.
Ja zoiets. Extra uitleg over onderwerpen die veel besproken worden op een begrijpelijke manier. Aangezien jeugdjournaal.nl er wel over spreekt kan het net zo goed zijn dat de afkomst nog niet bevestigd was op dat moment.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?
Zo te zien wel (op YouTube). Van voordat de dader bekend was, dus logisch dat er niets over afkomst genoemd wordt.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?
Vooruit dan wacht ik het echte JJ af.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja zoiets. Extra uitleg over onderwerpen die veel besproken worden op een begrijpelijke manier. Aangezien jeugdjournaal.nl er wel over spreekt kan het net zo goed zijn dat de afkomst nog niet bevestigd was op dat moment.
Het is ronduit gevaarlijk wat er gebeurt in deze informatie-oorlog. Als de overheid/de gevestigde media weigeren het probleem netjes te benoemen, dan krijg je dat de amorfe massa het op minder nette wijze gaat benoemen, en dan ben je nog verder van huis.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:02 schreef vul_maar_in het volgende:
Nou dan zal het wel weer onduidelijk blijven qua motief he
Pagina bestaat nietquote:Op zondag 26 juli 2026 19:02 schreef vul_maar_in het volgende:
https://www.rbb24.de/pano(...)n-verletzte-tot.html
Dader neergeschoten. Got him.
Nou dan zal het wel weer onduidelijk blijven qua motief he
edit: Oh hij is nog niet dood?
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).quote:
"and then the drone engaged"quote:Op zondag 26 juli 2026 19:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Israël hebben ze ook zo'n keihard eufemisme voor gedode terroristen: "geneutraliseerd".
Eens maar je wist gewoon dat ze deze niet levend gingen pakken. Lone wolf etc.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).
Dat komt vooral door social media.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:06 schreef Qarrad het volgende:
Je ziet nu al dat er bubbels zijn ontstaan die totaal niet meer bereikbaar zijn voor elkaar. Aan de ene kant heb je de mensen die niets willen benoemen, horen en erkennen en aan de andere kant mensen die alleen nog maar woorden als "deportaties" en "taqqiyah" kennen.
Ja, nou blijven we echt met vragen zitten waarom hij dit eigenlijk deedquote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, nou blijven we echt met vragen zitten waarom hij dit eigenlijk deed![]()
![]()
![]()
Ja en waarom heeft de deradicaliseringcursus niet gewerkt?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?
Zal je zien dattie ontheffing had oid.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?
Gooi jezelf weg manquote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
Men is bij deze berichtgeving niet voorzichtig, maar juist sterk ideologisch. Men wekt het beeld alsof het dus eigenlijk helemaal niets met de Islam te maken heeft. De achtergrond van de verdachte noemen zou op zijn minst relevant zijn. En daar vormen Islamitische overtuigingen de kern van het gedachtegoed.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.
Aan de andere kant moet men natuurlijk ook niet teveel doorschieten naar de andere kant, waarbij men overdreven positief praat over de Islam alsof het allemaal mooi en goeds is.
Welke andere 'zeer rechtse' omroepen hebben we het dan zoal over?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat komt vooral door social media.
Ik zie vooral radicaal rechtse mensen claimen dat ze iets niet mogen benoemen. Terwijl ze notabene een kabinet geleden nog een carte blanche kregen met het erg rechtse PVV. En notabene een eigen omroep in Ongehoord Nederland en andere zeer rechtse omroepen.
Dat vooral. Ik bedoel dat is het eerste waar je aan denk dat helptquote:Op zondag 26 juli 2026 19:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en waarom heeft de deradicaliseringcursus niet gewerkt?
https://www.spiegel.de/pa(...)b1-a509-fe54653ae2b1quote:Mutmaßlicher Attentäter ist tot – Polizeieinsatz in Berlin-Spandau
Die Polizei hat nach dem Anschlag beim CSD den verdächtigen Abdul B. offenbar in Berlin-Spandau aufgespürt. Beim Zugriff fielen nach SPIEGEL-Informationen Schüsse. Die Entwicklungen im News-Update.
Nouja, volgens @Tengano en @UitStraling is alles duidelijk. Die vragen zullen we dus wel aan hun kunnen stellen dan.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zal je zien dattie ontheffing had oid.
Ik wil net als jij en meerdere zag ik voorbij komen wat die 'cursus' inhoudt en wie dat afnemen, want in dit geval denk ik eerder dat het averechts heeft gewerkt.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat vooral. Ik bedoel dat is het eerste waar je aan denk dat helpt
Te moeilijke vragen voor je? Ik snap het wel hoor, lekker ongenuanceerd bitchen is veel fijner dan een beetje nadenken.quote:
Korte versie: verdachte schijnt in een volkstuincomplex te zijn doodgeschoten door de politie.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef Chillegast het volgende:
[..]
https://www.spiegel.de/pa(...)b1-a509-fe54653ae2b1
Belangrijkste is dat hij dood is en alle non-moslims weer veilig zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, volgens @:Tengano en @:Uitstraling is alles duidelijk. Die vragen zullen we dus wel aan hun kunnen stellen dan.
Nu zijn familie nog uitzetten en de moskee waar hij kwam plat bulldozeren, Israeli style.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:00 schreef Qarrad het volgende:
https://www.rbb24.de/pano(...)n-verletzte-tot.html
Dader neergeschoten. Got him.
Welnee, het is gewoon wachten op de volgende relijosti.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat hij dood is en alle non-moslims weer veilig zijn.
Geloof je dat zelf? Die jongen (want dat is ie als ie nog geen 24 is) had waarschijnlijk al een doodswens en dan neem je gewoon een paar onschuldigen mee.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
eeeh...quote:Op zondag 26 juli 2026 19:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon wachten op de volgende relijosti.
China style zul je bedoelen, die hebben dat door heel Xinjiang gedaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nu zijn familie nog uitzetten en de moskee waar hij kwam plat bulldozeren, Israeli style.
Dus glas, plas en alles blijft zoals ‘t was? Het is niet relevant hiervan te leren, gewoon ongenuanceerd zeiken op alles wat moslim is, want daar wordt ‘t beter door?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is er niet de dag voor maatquote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet?quote:
Powned, WNL, EO.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men is bij deze berichtgeving niet voorzichtig, maar juist sterk ideologisch. Men wekt het beeld alsof het dus eigenlijk helemaal niets met de Islam te maken heeft. De achtergrond van de verdachte noemen zou op zijn minst relevant zijn. En daar vormen Islamitische overtuigingen de kern van het gedachtegoed.
[..]
Welke andere 'zeer rechtse' omroepen hebben we het dan zoal over?
Dat iemand iets zegt of doet uit naam van een religie betekent niet dat het ook zo is. Dit soort figuren proberen hun daden te vergoelijken door te beweren dat ze hun daden in opdracht van een religie uitvoeren. Dat is makkelijk want er is geen natuurlijk persoon die aansprakelijk gesteld kan worden voor de opdracht. In werkelijkheid bestaat die opdracht niet, noch in intentie, noch in geschrift, noch in interpretatie. Maar zij die geloven dat het wel zo is zijn net zo goed (goed)gelovig. En zo ontstaan er tegenstellingen in de maatschappij terwijl ze beide een gemene deler hebben dat gebaseerd is op aannames.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef KreKkeR het volgende:
En heb me verder niet verdiept in Islamitisch vs Islamistisch maar hoezo zou dit onderscheid opeens betekenen dat aanslagen gepleegd door Islamisten opeens niks met de Islam te maken hebben?
Een stuk effectiever dan zo'n deradicalisatiecursus.quote:
Verre van. In een beschaafd land is de politie geen tribunaal.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht dit waar zijn is het wel goed gehandeld door de politie. Scheelt ook een boel gedoe met allerlei juridische rompslomp.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Korte versie: verdachte schijnt in een volkstuincomplex te zijn doodgeschoten door de politie.
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht dit waar zijn is het wel goed gehandeld door de politie. Scheelt ook een boel gedoe met allerlei juridische rompslomp.
[..]
China style zul je bedoelen, die hebben dat door heel Xinjiang gedaan.
Niet specifiek voor Israël. Dat is gewoon een vrij gebruikelijke en gebezigde militaire (en politieke) term voor geëlimineerde doelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:14 schreef Qarrad het volgende:
In Israël hebben ze ook zo'n keihard eufemisme voor gedode terroristen: "geneutraliseerd".
waarom zou je een terrorist netjes behandelen? Het kost de belastingbetaler ook nog eens alleen maar geldquote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Verre van. In een beschaafd land is de politie geen tribunaal.
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
in NK ook. niet heel beschaafd als je het mij vraagt.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.
Je ziet het resultaat.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.
Die zijn toch zeker niet allemaal 'zeer rechts'.quote:
Of gewoon de eisen versoepelen net zoals in het Nederlands onderwijs.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou je een terrorist netjes behandelen? Het kost de belastingbetaler ook nog eens alleen maar geld
Die hebben jullie afgesproken.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In dit geval zijn dat politiekogels.
prima voor dit soort honden. Waarschijnlijk ook gewoon nodig in dit geval.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.
Ja, dat is inderdaad exact wat ik zeg ofzo. Wat is dat voor cursus, hoe werkt dat? Als iemand opgegeven wordt voor zo’n cursus, waarom wordt diegene dan niet strakker in de gaten gehouden? Hij is toch met een reden opgegeven zou je zeggen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.
Opgeruimd staat netjes, verder geen vragen, op naar de volgende ronde.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad exact wat ik zeg ofzo. Wat is dat voor cursus, hoe werkt dat? Als iemand opgegeven wordt voor zo’n cursus, waarom wordt diegene dan niet strakker in de gaten gehouden? Hij is toch met een reden opgegeven zou je zeggen.
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.quote:
Ridouan Taghi, Mohammed Bouyeri en Gökmen Tanis hadden we ook veel beter een nekschot kunnen geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.
Yeah rightquote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Pareltje hoor dit topic, nu al.
Ik was er letterlijk blij mee met die bui, geen idee waarom maar het heeft maanden niet geregend hier.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:26 schreef vul_maar_in het volgende:
1 dag regen en iedereen is meteen van slag.
We zijn al bij deel 3quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Ahh ok mijn sarcasmemeter if een beetje off momenteel, is morgen weer fixed.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld ik weet niet hoor :p
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Deel 3 stijgt naar eenzame hoogte, zoveel is wel duidelijk.
Rechts is dan ook anti wetenschap verworden de afgelopen 20 jaar.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Appels en peren, ik geloof niet dat er in N-K terroristen zijn van het kaliber Hamas, hooguit mensen die kritiek hebben op de overheid.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
in NK ook. niet heel beschaafd als je het mij vraagt.
Oh ik bedoel meer hoe het regime ermee omgaat, niet zozeer dat de tenlastelegging er echt toe doet.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Appels en peren, ik geloof niet dat er in N-K terroristen zijn van het kaliber Hamas, hooguit mensen die kritiek hebben op de overheid.
Laat mensen die hier willen wonen maar eens begrijpen dat er hier andere normen en waarden zijn en niet andersom.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor dat joch zeker, was ie iig in een klap morsdood.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Nice, doodgeschoten
Hopelijk was het een headshot
Wat humaan van je. Ik had er 1 in zijn buik ook wel ok gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Nice, doodgeschoten
Hopelijk was het een headshot
Nouja, even specifiek naar Duitsland kijkend: wat is een deradicalisatiecursus, wat moet iemand gedaan hebben om daarvoor opgegeven te worden? Hoeveel van die cursussen worden afgenomen per jaar? Hoe hou je die mensen in de gaten?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Laat mensen die hier willen wonen maar eens begrijpen dat er hier andere normen en waarden zijn en niet andersom.
En dat ze zich aanpassen en anders beter naar land van herkomst gaan of het land waar ze zich mee identificeren.
Ja was ook wel ok, en dan langzaam gorgelend doodgaanquote:Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat humaan van je. Ik had er 1 in zijn buik ook wel ok gevonden.
Dat vind ik nou ook, de terroristen die de Twin-Towers binnen vlogen hadden hun plannetjes bedacht in Duitsland, wat voor haarden zitten daar en wat doen ze er aan?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, even specifiek naar Duitsland kijkend: wat is een deradicalisatiecursus, wat moet iemand gedaan hebben om daarvoor opgegeven te worden? Hoeveel van die cursussen worden afgenomen per jaar? Hoe hou je die mensen in de gaten?
Ja, fantastisch. Politie als rechter. Bewijslast is verder niet nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
China style zul je bedoelen, die hebben dat door heel Xinjiang gedaan.
En hoeveel sessies?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
En wat gebeurd er wanneer je die cursus niet met goed gevolg afrond?
Dan volgt er een stopgesprek. @RamboDirkquote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
NWS / Auto rijdt in op menigte bij Pride Berlijn #1quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
Eens, in dit geval schijnt hij met zijn mes op de agenten af zijn gestormdquote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ja, fantastisch. Politie als rechter. Bewijslast is verder niet nodig.
Met zulke voorstanders van de rechtsstaat ben je geen tegenstanders meer nodig.
Breivik was een buitenlander?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Laat mensen die hier willen wonen maar eens begrijpen dat er hier andere normen en waarden zijn en niet andersom.
En dat ze zich aanpassen en anders beter naar land van herkomst gaan of het land waar ze zich mee identificeren.
Incidenten hou je altijd. Maar volgens mij was hij geen Duitser, deze knakker trouwens wel.quote:
Joh, het is toch allang overduidelijk dat Howard het liefst onder een autocratie leeft.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het klinkt als de speld. Dat dit al wordt aangeboden. Ze zouden dat soort lui direct een prikje moeten geven. Opgerot. Dat soort volk hoort hier niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
Dan krijg je geen smileyface onderaan je opstel.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
De user waar je op reageert is ook niet echt vaak voor een rechtstaat.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Joh het is die troll weer. Die gaat zelfs van deze aanval nog wit Duitsland de schuld geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ah, daar hebben we het Breivik "argument" weer
dat was andersquote:
Hmmm "incidenten"quote:Op zondag 26 juli 2026 19:53 schreef pmponer het volgende:
[..]
Incidenten hou je altijd. Maar volgens mij was hij geen Duitser, deze knakker trouwens wel.
Waarom haten mensen Homo's en Transen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hmmm "incidenten"
Nu had Breivik wel een heel boekwerk geschreven waarin hij onder andere door Wilders werd geīnspireerd door zijn misdaad.
Van rechts mag je dit niet benoemen blijkbaar. Tijd om de barricades op te gaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ah, daar hebben we het Breivik "argument" weer
Dat niet maar de verhouding wordt wel bijna homeopathisch.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Van rechts mag je dit niet benoemen blijkbaar. Tijd om de barricades op te gaan.
En logisch dat de politie dan schiet. Zelf had ik hem wel liever in een veel laten wegkwijnen dan zijn "martelaarschap" laten halen waar hij waarschijnlijk naar verlangde.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
Eens, in dit geval schijnt hij met zijn mes op de agenten af zijn gestormd
Wie is de tacqyya brigade hier?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
De tacqyya brigade heeft het er maar weer druk mee
Ga je nou altijd iedereen waar je het mee oneens bent consistent de "tacqyya brigade" noemen?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
De tacqyya brigade heeft het er maar weer druk mee
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Zullen we voortaan bij elk pedofielentopic ook Mohammed er iedere keer bijhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij noemen we dit tegenwoordig een "bezorgde burger"
Doei.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hmmm "incidenten"
Nu had Breivik wel een heel boekwerk geschreven waarin hij onder andere door Wilders werd geīnspireerd door zijn misdaad.
Van mij mag je. Maar ik weet niet wat er relevant is aan dit topic om het over pedofilie te hebben?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zullen we voortaan bij elk pedofielentopic ook Mohammed er iedere keer bijhalen.
Bij de deradicaliseringscursus probeerde men hem al te begrijpen ipv te straffen. Dat is nu niet bepaald een succes gebleken. Daarom koos de politie in dit geval voor een wat effectievere methode.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby
Als in ons dorp een homo in elkaar wordt geslagen, voor homo zijn doen we dat wel hoor. Maar wij kennen die stedelijke problemen niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef Perrin het volgende:
Kwam iedereen altijd maar zo op voor de homoseksuele medemens als in dit topic.
Rechts heeft een nieuwe tijdelijke bondgenoot gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef Perrin het volgende:
Deze laaatste interactie heeft hij gelukkig wel begrepen, en hij zal het nooit meer doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de deradicaliseringscursus probeerde men hem al te begrijpen ipv te straffen. Dat is nu niet bepaald een succes gebleken. Daarom koos de politie in dit geval voor een wat effectievere methode.
Ja, zodat ‘t volgende maand weer kan gebeuren, we met zijn allen losgaan op alle moslims en er weer niets veranderd.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de deradicaliseringscursus probeerde men hem al te begrijpen ipv te straffen. Dat is nu niet bepaald een succes gebleken. Daarom koos de politie in dit geval voor een wat effectievere methode.
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:00 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als in ons dorp een homo in elkaar wordt geslagen, voor homo zijn doen we dat wel hoor. Maar wij kennen die stedelijke problemen niet.
Wacht.. slaat het dorp de homo in elkaar of hoe moet ik dit lezen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:00 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als in ons dorp een homo in elkaar wordt geslagen, voor homo zijn doen we dat wel hoor. Maar wij kennen die stedelijke problemen niet.
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]Volgens mij is dat gewoon een geschifte seriemoordenaar en gaat het topic daar niet over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij noemen we dit tegenwoordig een "bezorgde burger"
Anders kunnen we er een hele hoop bij gaan slepen, zoals bijvoorbeeld Mohamed MerahDrop you like an ill, bad habit
Wat wil je veranderen dan? Die lui haten homo's en het westen. Nou succes ermee.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, zodat ‘t volgende maand weer kan gebeuren, we met zijn allen losgaan op alle moslims en er weer niets veranderd.
Aldus de man die trots verkondigd dat in zijn dorp homoseksuelen in elkaar worden geslagen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat wil je veranderen dan? Die lui haten homo's en het westen. Nou succes ermee.
Gebeurt, afrondt. Jij bent gezakt, dus het land uit. Maar troost je; bij onze oosterburen zijn alle buitenlanders welkom.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
Ohh nee degene die homo's in elkaar slaan. Bij onze voetbalclub hier ook genoeg homo's, maar die worden hier niet lastig gevallen door Islamitisch fatbike tuig.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wacht.. slaat het dorp de homo in elkaar of hoe moet ik dit lezen?
Je realiseert je dat er een hoop tweede en derdegeneratie moslims in Duitsland en Nederland wonen hč? Die kun je niet uitzetten, dus hoe ga je daarmee om?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat wil je veranderen dan? Die lui haten homo's en het westen. Nou succes ermee.
Voldoende met aanbevelingen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef pmponer het volgende:
Voetballers zijn geen homo's tochquote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohh nee degene die homo's in elkaar slaan. Bij onze voetbalclub hier ook genoeg homo's, maar die worden hier niet lastig gevallen door Islamitisch fatbike tuig.
Mooi dan gaan we het daar wel schaffenquote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gebeurt, afrondt. Jij bent gezakt, dus het land uit. Maar troost je; bij onze oosterburen zijn alle buitenlanders welkom.
Heb je bronnen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:02 schreef tralalala het volgende:
Merkel VIESMAD dat een held van haar is doodgeschoten
Oh, ik denk dat men in dit topic best mee wil denken aan verdere oplossingen om de kans op toekomstige aanslagen te verkleinen. Denk alleen niet dat jij daar open voor staat.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, zodat ‘t volgende maand weer kan gebeuren, we met zijn allen losgaan op alle moslims en er weer niets veranderd.
Ze schieten zelfs raketten naar de maan, dus maak je maar niet druk.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:
Je realiseert je dat er een hoop tweede en derdegeneratie moslims in Duitsland en Nederland wonen hč? Die kun je niet uitzetten, dus hoe ga je daarmee om?
Ouwe martelaar!quote:Op zondag 26 juli 2026 20:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Suicide by cop dus.
De ware islam-gelovige die denkt 72 maagden tegemoet te zien.
Fijn geloof wel.
Hopen dat ze geen aanslagen plegen en zich willen aanpassen, maar dat een gedeelte dit nooit gaan doen weet je al zeker. Dat wijst zich overal uit. Dus dit soort aanslagen horen nu bij Europa helaas.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je realiseert je dat er een hoop tweede en derdegeneratie moslims in Duitsland en Nederland wonen hč? Die kun je niet uitzetten, dus hoe ga je daarmee om?
Zolang ze maar normaal blijven doen he. Idealiter zie je ze niet, behalve als ze slachtoffer worden van immigranten, dan mogen ze even op de voorpagina.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef Perrin het volgende:
Ik denk een soort "bureau halt" aanpakquote:Op zondag 26 juli 2026 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ben nog steeds nieuwsgierig hoe zo'n cursus in elkaar steekt. Soort zomerschool?
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
Als ik onze deskundige gay vrienden mag geloven zitten er genoeg tussen.
Pilletjes weer niet genomen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Aldus de man die trots verkondigd dat in zijn dorp homoseksuelen in elkaar worden geslagen.
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Aldus de man die trots verkondigd dat in zijn dorp homoseksuelen in elkaar worden geslagen.
Helaas zie je dit aan alle kanten van het politieke spectrum. Op een universiteit word je geacht zelfstandig en kritisch na te denken over alle invalshoeken van het leven.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Rechts is dan ook anti wetenschap verworden de afgelopen 20 jaar.
Nou kom er maar in Strijders van allah.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hoe rijmen moslims dit voor zichzelf, hoe kunnen ze leven met zo'n geloof?
Waarom zou ik daar niet voor open staan?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat men in dit topic best mee wil denken aan verdere oplossingen om de kans op toekomstige aanslagen te verkleinen. Denk alleen niet dat jij daar open voor staat.
Wat betreft deze gast is de kans op toekomstige aanslagen in elk geval goed verkleind.
Zo moeilijk is dat niet. Islam is de waarheid.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ag ag ag user probeer.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Zolang ze maar normaal blijven doen he. Idealiter zie je ze niet, behalve als ze slachtoffer worden van immigranten, dan mogen ze even op de voorpagina.
Hetzelfde als christenen omgaan met het misbruik door de (katholieke)kerk.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Was de moord op Els Borst wel een aanslag?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hopen dat ze geen aanslagen plegen en zich willen aanpassen, maar dat een gedeelte dit nooit gaan doen weet je al zeker. Dat wijst zich overal uit. Dus dit soort aanslagen horen nu bij Europa helaas.
Da's wel weer een hele brede bezem.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dit is inderdaad een goed punt dat je hier aanhaalt.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef Perrin het volgende:
En vandaar, wie is dit, was hij alleen, hoe kon hij daar komen, en ga zo maar door. Maar lekker oeverloos zeiken is stukken makkelijker hč, hoef je niet voor na te denken.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hopen dat ze geen aanslagen plegen en zich willen aanpassen, maar dat een gedeelte dit nooit gaan doen weet je al zeker. Dat wijst zich overal uit. Dus dit soort aanslagen horen nu bij Europa helaas.
Guantanamo Bay was een mooi voorbeeld hoe daar mee om te gaan. Kunnen ze daar deradicaliseren.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik weet niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat is een studie op zich, dus dat lijkt me ook wel mee te vallen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:08 schreef nelaeryn het volgende:
Op een universiteit word je geacht zelfstandig en kritisch na te denken over alle invalshoeken van het leven.
De moslims die ik ken hoeven niks te rijmen voor zichzelf want die vinden dit net zo afschuwelijk als ieder ander. Het is voor hen namelijk geen onderdeel van hun geloof om over andere mensen heen te rijden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ho ho.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een goed punt dat je hier aanhaalt.
We zien helaas geregeld dat als de afkomst en/of religie van de dader niet-Westers en/of Islamitisch is, dat het vanuit bepaalde contreien angstvallig stil blijft. Dit terwijl precies diezelfde mensen over elkaar vallen om als eerste van schande te kunnen spreken als pakweg Orban iets homofoob zegt. Hoe komt dat denk je?
Misschien was er iets mis met zijn cruise control, je weet het niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik weet niet.
Weten ze al waarom hij het heeft gedaan?
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon wachten op de volgende relijosti.
Dit dus.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf? Die jongen (want dat is ie als ie nog geen 24 is) had waarschijnlijk al een doodswens en dan neem je gewoon een paar onschuldigen mee.
Oh, gelukkig maarquote:Op zondag 26 juli 2026 20:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niet voor open staan?
Of je geeft gewoon inhoudelijk antwoord op mijn kritische vraag op jouw stelling ipv er een onsmakelijke grap over te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien was er iets mis met zijn cruise control, je weet het niet.
Dat laatste is dan weer niet nodig he.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
In een religie waar een mensenleven niks waard levert deze dood een heldenstatus op voor de dader en de opvolgers staan te trappelen.
Levenslang maar vooral anoniem laten wegrotten achter de tralies op een dieet van varkensvlees is misschien wel veel effectiever voor de samenleving.
Tja, dat zal wisselen per individu en gemeenschap.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Misschien heeft evangelist Pete Hegseth wel een idee hoe om te gaan met mensenlevens.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
In een religie waar een mensenleven niks waard levert deze dood een heldenstatus op voor de dader en de opvolgers staan te trappelen.
Levenslang maar vooral anoniem laten wegrotten achter de tralies op een dieet van varkensvlees is misschien wel veel effectiever voor de samenleving.
Denk jij dan dat het iets met de islam te maken hadquote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Of je geeft gewoon inhoudelijk antwoord op mijn kritische vraag op jouw stelling ipv er een onsmakelijke grap over te maken.
Hmm.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ho ho.
Als een Israëlische politici de meest gore dingen zegt over homoseksuelen en de LGBTQ community ben jij de eerste die het verdedigt.
Altijd leuk dit soort feitenvrije speculatie.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
De kans is echter groot dat de laatste groep een stuk groter is dan we zouden willen weten.
Ik weet het niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk jij dan dat het iets met de islam te maken had
Geen idee en om heel eerlijk te zijn wil ik het ook niet weten.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, even specifiek naar Duitsland kijkend: wat is een deradicalisatiecursus, wat moet iemand gedaan hebben om daarvoor opgegeven te worden? Hoeveel van die cursussen worden afgenomen per jaar? Hoe hou je die mensen in de gaten?
En brevet gehaald in Nederland toch?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook, de terroristen die de Twin-Towers binnen vlogen hadden hun plannetjes bedacht in Duitsland, wat voor haarden zitten daar en wat doen ze er aan?
Alleen wordt dat wel keihard veroordeeld door andere Christenen. Uit de Moslim gemeenschap blijft het altijd angstvallig stil. Een DENK is altijd het drukst van iedereen met buitenlandse politiek, behalve als er wat verkeerd gaat vanuit hun eigen geloof.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hetzelfde als christenen omgaan met het misbruik door de (katholieke)kerk.
Dus volgens jou zal de grootste groep moslims -wereldwijd- dit toejuichen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zal wisselen per individu en gemeenschap.
Gelukkig zullen er ook genoeg moslims zijn die dit soort daden verschrikkelijk vinden. Ook heb je een groep die dit stilzwijgend zal goedkeuren of zelfs toejuichen. Hoe die verhoudingen liggen is lastig te peilen. De kans is echter groot dat de laatste groep een stuk groter is dan we zouden willen weten.
Mwah, in de loop der jaren is het niveau ook steeds verder naar beneden gesteld. Heck, vandaag de dag zijn basisvaardigheden als taal en rekenen al problematisch...quote:Op zondag 26 juli 2026 20:09 schreef nostra het volgende:
Dat is een studie op zich, dus dat lijkt me ook wel mee te vallen.
Nee, maar de vliegschool eigenaar is een Nederlanderquote:Op zondag 26 juli 2026 20:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En brevet gehaald in Nederland toch?
Een ware islam. Alle religies worden gebogen naar de eigen voorkeur.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar is dit nou de ware islam, of niet? En wie bepaalt het verschil.
Deze discussie hebben we vaker gevoerd. Het heeft geen zin om een semantische discussie te houden over jouw voorliefde voor Israel en hun walging richting homoseksuelen. Jij weet zelf beter waarom de pride vorig jaar in Tel Aviv niet doorging vanwege "veiligheidsredenen" terwijl prominente politici vaker hebben geopperd om de pride te cancellen of nog erger.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
En heb je hier ook een paar voorbeelden van of blijft het bij deze niet onderbouwde aantijging?
Gezien het sentiment en beleid mbt homoseksualiteit in verreweg de meeste Islamitische landen, velen waarvan het strafbaar is (sommigen zelfs met de dood), is mijn standpunt eigenlijk behoorlijk aannemelijk te noemen. Zie ook:quote:Op zondag 26 juli 2026 20:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort feitenvrije speculatie.
quote:There are 50 to 53 countries with majority-Muslim populations in the world, while the Organization of Islamic Cooperation (OIC) has 57 member states that represent the wider Islamic world.
Bron: Google Gemini
quote:Homosexuality is illegal in approximately 35 to 37 Muslim-majority countries. These restrictions typically rely on national penal codes or traditional interpretations of Sharia law, which criminalize same-sex sexual acts with penalties ranging from imprisonment to the death penalty.
Kortom, in pakweg 70% van alle Islamitische landen is homoseksualiteit strafbaar, in pakweg 15% zelfs met de dood.quote:Homosexuality can be legally punished by death in about 6 to 11 Muslim-majority countries or territories, depending on how strict legal codes and local Sharia interpretations are enforced.
Allahquote:Op zondag 26 juli 2026 20:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar is dit nou de ware islam, of niet? En wie bepaalt het verschil.
Tja, logisch toch. De Hamasfans hebben altijd hun favoriete stokpaardje bij zich.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:19 schreef epicbeardman het volgende:
Gaan we ook dit topic weer over Gaza hebben? Allemachies zeg
Ah, geen onderbouwing dus. Je beschuldigt mij ergens lukraak van, maar hebt geen enkele basis om dit op te zeggen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we vaker gevoerd. Het heeft geen zin om een semantische discussie te houden over jouw voorliefde voor Israel en hun walging richting homoseksuelen. Jij weet zelf beter waarom de pride vorig jaar in Tel Aviv niet doorging vanwege "veiligheidsredenen" terwijl prominente politici vaker hebben geopperd om de pride te cancellen of nog erger.
Dit is niet 'alle religies'. Dit is de Islam.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een ware islam. Alle religies worden gebogen naar de eigen voorkeur.
Google Gemini als bron.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien het sentiment en beleid mbt homoseksualiteit in verreweg de meeste Islamitische landen, velen waarvan het strafbaar is (sommigen zelfs met de dood), is mijn standpunt eigenlijk behoorlijk aannemelijk te noemen. Zie ook:
[..]
[..]
[..]
Kortom, in pakweg 70% van alle Islamitische landen is homoseksualiteit strafbaar, in pakweg 15% zelfs met de dood.
Dus eigenlijk mis jij een groep (vooraanstaande) moslims die in de pers roept: "ONACCEPTABEL"quote:Op zondag 26 juli 2026 20:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Alleen wordt dat wel keihard veroordeeld door andere Christenen. Uit de Moslim gemeenschap blijft het altijd angstvallig stil. Een DENK is altijd het drukst van iedereen met buitenlandse politiek, behalve als er wat verkeerd gaat vanuit hun eigen geloof.
Heb je feiten? Anders vind ik dit een zuigende post die onder het noemer populistische ophitsing valt.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zal wisselen per individu en gemeenschap.
Gelukkig zullen er ook genoeg moslims zijn die dit soort daden verschrikkelijk vinden. Ook heb je een groep die dit stilzwijgend zal goedkeuren of zelfs toejuichen. Hoe die verhoudingen liggen is lastig te peilen. De kans is echter groot dat de laatste groep een stuk groter is dan we zouden willen weten.
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Niet zo moeilijk te bedenken toch?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
Ja, de aandacht moet natuurlijk wel van het onderwerp afgeleid worden door de usual suspects hequote:Op zondag 26 juli 2026 20:19 schreef epicbeardman het volgende:
Gaan we ook dit topic weer over Gaza hebben? Allemachies zeg
De Israël doomers zijn echt helemaal gehersenspoeld
Kan die niet weer verlengd worden? Zuigen/liegen/ jij kaarten.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, geen onderbouwing dus. Je beschuldigt mij ergens lukraak van, maar hebt geen enkele basis om dit op te zeggen.
Het begint wel weer een goed zo net nadat je een ban van een maand hebt gehad.
De enige manier die echt werktquote:
Kunnen we Israël - Gaza in dat topic laten? Het zou fijn zijn een keer een topic te lezen waar niet exact dezelfde posts in staan.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we vaker gevoerd. Het heeft geen zin om een semantische discussie te houden over jouw voorliefde voor Israel en hun walging richting homoseksuelen. Jij weet zelf beter waarom de pride vorig jaar in Tel Aviv niet doorging vanwege "veiligheidsredenen" terwijl prominente politici vaker hebben geopperd om de pride te cancellen of nog erger.
Oh ja, de Islam hoort daar niet bij. Status aparte binnen waarhedenland.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit is niet 'alle religies'. Dit is de Islam.
Juichen dat iemand waar je het mee oneens bent een ban heeft gehad vind ik niet erg chic. Al is het wel logisch als je bijna nooit tegengas krijgt in je geliefde echokamer.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ja, want anders ben je hypocriet. Ze veroordelen helemaal niets vanuit hun eigen fanbase. Maarja dat geldt voor Fvd, PRO, D66, PVV ook. Dus waarom ben ik nog verbaasd. En op FOK zie je het ook. Is geen middenweg meer.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mis jij een groep (vooraanstaande) moslims die in de pers roept: "ONACCEPTABEL"
Het is alweer een tijdje geleden dat de kerk onder een vergrootglas lag, ik kan me niet meer herinneren welke politiek partij dat keihard heeft veroordeeld.
Het staat je vrij de cijfers te weerleggen natuurlijk. Maar ik denk dat je zelf ook wel zult weten dat de sentimenten en het beleid mbt homoseksualiteit in het vergrote merendeel van de Islamitische landen niet bepaald positief is.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Google Gemini als bron.
Je weet dat AI vol fouten zit en zijn meeste data van het internet afhaalt, inclusief Reddit?
Klopt, dat is de 7 Oktober truc.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:21 schreef matspontius het volgende:
Typisch weer - een of andere imbeciel van de religie van de vrede pleegt wederom een terroristische aanslag en daar komt weer de anale fixatie op Israel te voorschijn. Hoe krijg je het voor elkaar 🤓
Het lijkt er gewoon een beetje op dat het wel in die religie zit. Dat extreme.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Niet zo moeilijk te bedenken toch?
Diegenen die het echt afschuwelijk vinden zullen waarschijnlijk de gedachte hebben dat dit gekken zijn die de Islam verkeerd interpreteren. Zij zullen het dus zien als het niet uit de Islam handelen omdat "hun Islam" dit niet voorschrijft.
Dat is overigens een normaal verschijnsel dat mensen al snel de gedachte hebben: "nee, maar dat is niet eens van ons hoor!"
Wanneer het echt iets is wat ze verafschuwen uiteraard. Want je hebt natuurlijk ook een groep die het wellicht net iets te ver vindt gaan, maar het ergens wel begrijpt "want Israel doet stout en Duitsland doet niet genoeg" en dat soort ziekelijk kromme logica.
Heeft die halve gare een ban van een maand gehad?? Dat is nogal een fikse straf!quote:Op zondag 26 juli 2026 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, geen onderbouwing dus. Je beschuldigt mij ergens lukraak van, maar hebt geen enkele basis om dit op te zeggen.
Deze aanslag komt toch vanuit de islam? Of was ie boeddhist ofzo?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oh ja, de Islam hoort daar niet bij. Status aparte binnen waarhedenland.
Is het dan een gaskamer?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Juichen dat iemand waar je het mee oneens bent een ban heeft gehad vind ik niet erg chic. Al is het wel logisch als je bijna nooit tegengas krijgt in je geliefde echokamer.
TR gedaanquote:Op zondag 26 juli 2026 20:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Deze aanslag komt toch vanuit de islam? Of was ie boeddhist ofzo?
Iemand die zogenaamd opkomt voor homoseksuelen maar wel een land steunt dat walgt van deze dezelfde homoseksuelen is in mijn ogen een nepotist.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kunnen we Israël - Gaza in dat topic laten? Het zou fijn zijn een keer een topic te lezen waar niet exact dezelfde posts in staan.
Het is geen religie, maar een ideologie gericht op totale overheersing. En het doel heiligt de middelen. Daarom hoor je nu niet een moslim protesterenquote:Op zondag 26 juli 2026 20:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon een beetje op dat het wel in die religie zit. Dat extreme.
Dat moeten normale moslims toch ook zien?
Hoe praat je dat goed voor jezelf?
Dat is niet hoe het werkt. Jij gebruikt AI als bron.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat je vrij de cijfers te weerleggen natuurlijk. Maar ik denk dat je zelf ook wel zult weten dat de sentimenten en het beleid mbt homoseksualiteit in het vergrote merendeel van de Islamitische landen niet bepaald positief is.
Ja, en ik gaf antwoord. Er zijn net zoveel versies van religieuze waarheden als dat er gelovigen zijn. Het wordt verbogen naar de eigen voorkeuren. Ook binnen de islam. Er is gewoon geen ware islam.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Deze aanslag komt toch vanuit de islam? Of was ie boeddhist ofzo?
Dan is die ideologie een gevaar voor onze samenleving. En zou het sws verboden moeten worden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is geen religie, maar een ideologie gericht op totale overheersing. En het doel heiligt de middelen. Daarom hoor je nu niet een moslim protesteren
Dat is het ookquote:Op zondag 26 juli 2026 20:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan is die ideologie een gevaar voor onze samenleving. En zou het sws verboden moeten worden.
Ranzige opmerking. Ik had van jou dan ook niets anders verwacht.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:08 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ag ag ag user probeer.
Jij moet toch wel blij zijn, jij bent ook voor meer van dit in Europa. Diversiteit is onze kracht.
Je probeert er weer een nare witte mensen boehoehoe duscussie van te maken.quote:
Dit soort terreur gebeurt me net iets te vaak, om het maar als een toevallige interpretatie van een heilig boek te zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, en ik gaf antwoord. Er zijn net zoveel versies van religieuze waarheden als dat er gelovigen zijn. Het wordt verbogen naar de eigen voorkeuren. Ook binnen de islam. Er is gewoon geen ware islam.
Kun jij de moslims die jij kent, dan niet bewegen om hun fanatieke geloofsbroeders te verraden als die een misdaad willen plegen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De moslims die ik ken hoeven niks te rijmen voor zichzelf want die vinden dit net zo afschuwelijk als ieder ander. Het is voor hen namelijk geen onderdeel van hun geloof om over andere mensen heen te rijden.
Het gaat om interpretaties van oude schriften/religies. Daar is geen zwart-op-wit 100% bewezen antwoord.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat iemand iets zegt of doet uit naam van een religie betekent niet dat het ook zo is. Dit soort figuren proberen hun daden te vergoelijken door te beweren dat ze hun daden in opdracht van een religie uitvoeren. Dat is makkelijk want er is geen natuurlijk persoon die aansprakelijk gesteld kan worden voor de opdracht. In werkelijkheid bestaat die opdracht niet, noch in intentie, noch in geschrift, noch in interpretatie. Maar zij die geloven dat het wel zo is zijn net zo goed (goed)gelovig. En zo ontstaan er tegenstellingen in de maatschappij terwijl ze beide een gemene deler hebben dat gebaseerd is op aannames.
Aannames voorkom je door het beestje bij zijn naam te noemen, dus dat de NOS onderscheid maakt tussen islamitisch en islamistisch klopt op zich wel, maar ze gaan de fout in door feiten te verzwijgen die zichtbaar aanwezig zijn. Dat komt de geloofwaardigheid van een nieuwsmedium niet ten goede waardoor ook de correcte delen van de berichtgeving gewantrouwd worden.
Eens.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik hou niet van kritische vragen als ik lulraak wat stel
Dus ik ga er verder ook niet inhoudelijk op in.
Mwah, volgens mij in elk boek met een dwingende boodschap als je daar gevoelig voor bent.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit soort terreur gebeurt me net iets te vaak, om het maar als een toevallige interpretatie van een heilig boek te zien.
Er zit iets in dat geloof wat dit soort terrorisme voortbrengt.
Waarom zouden de moslims die hij/zij kent, criminele moslims kennen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Kun jij de moslims die jij kent, dan niet bewegen om hun fanatieke geloofsbroeders te verraden als die een misdaad willen plegen?
Je had de bezem niet al in het hok moeten zetten.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:28 schreef vul_maar_in het volgende:
Denk dat dit topic misschien efkes moet wisselen.
Heb spierpijn ja.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je had de bezem niet al in het hok moeten zetten.
In elk geloof heb je fundamentalisten die het schrift interpreteren op een manier die hen het beste uitkomt. Juist daarom zou je beter willen begrijpen waar dat vandaan komt zodat je er eerder of beter op kunt reageren (of voorkomen).quote:Op zondag 26 juli 2026 20:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit soort terreur gebeurt me net iets te vaak, om het maar als een toevallige interpretatie van een heilig boek te zien.
Aangezien je tijd hebt voor offtopic posts, misschien kan je dan een keer ingaan op mijn eerdere vraag.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je had de bezem niet al in het hok moeten zetten.
Geldt dit dan ook voor het christendom en sodomie? Wat nog niet zo lang geleden in Nederland nog de doodstraf kon opleveren jegens homoseksuelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja, daarom is de vraag ook, waarom die deradicaliserings cursus bij deze jongen duidelijk mislukt is en ik zou het niet vreemd vinden als ze inderdaad eens zijn familie en vrienden gaan ondervragen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In elk geloof heb je fundamentalisten die het schrift interpreteren op een manier die hen het beste uitkomt. Juist daarom zou je beter willen begrijpen waar dat vandaan komt zodat je er eerder of beter op kunt reageren (of voorkomen).
Ik dacht die weer terug in zijn verblijf zatquote:Op zondag 26 juli 2026 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ach mooi nieuws de aap is aan flarden geschoten.
Niet ieder geloof doet heden ten dage dit soort ellende in West Europa.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In elk geloof heb je fundamentalisten die het schrift interpreteren op een manier die hen het beste uitkomt. Juist daarom zou je beter willen begrijpen waar dat vandaan komt zodat je er eerder of beter op kunt reageren (of voorkomen).
Ben je het aan het goedpraten?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Geldt dit dan ook voor het christendom en sodomie? Wat nog niet zo lang geleden in Nederland nog de doodstraf kon opleveren jegens homoseksuelen.
Ze zullen toch wel hun fanatieke geloofsbroeders kennen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zouden de moslims die hij/zij kent, criminele moslims kennen?
Heden ten dage niet gelukkig, maar je kent de geschiedenis wel?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Niet ieder geloof doet heden ten dage dit soort ellende in West Europa.
Ga Soera 9 dan eens lezen en verdiep jezelf en beetje ipv je aan te laten praten dat islam vrede is en dat dit niet de bedoeling zou zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
quote:In de vroege middeleeuwen bestond op sommige plaatsen in Europa sodomiewetgeving die sodomie met de dood bestrafte. In de 13e eeuw groeide de vijandigheid en criminalisering in heel Europa. De eerste man die wegens sodomie publiek werd verbrand was, voor zover bekend, de Gentse messenmaker Jean de Wettre op 8 september 1292.[12] Dit zette zich door in de vroegmoderne tijd. Voor de Zuidelijke Nederlanden zijn er in de periode 1400-1550 bijna 300 sodomieprocessen bekend (272 mannen en 25 vrouwen).[13] Dat laatste is in Europees perspectief uitzonderlijk en houdt paradoxaal verband met de grotere rol voor Zuid-Nederlandse vrouwen in de publieke ruimte. Na 1550 werden ze weer in de huiselijke sfeer gedrongen en vielen ook de veroordelingen weg. Veroordeelden kwamen doorgaans op de brandstapel terecht. Opzienbarend waren de sodomieprocessen in 1578 tegen zesendertig minderbroeders en augustijnen in Gent, Brugge en Hulst, toen in handen van calvinistische besturen. Acht kwamen op de brandstapel terecht, één werd postuum op de brandstapel gecremeerd. Bij hen allen was anaal geslachtsverkeer bewezen geacht: in Brugge de oudere paters als plegers, in Gent de jongeren die zich hadden laten misbruiken. De andere monniken werden weggejaagd, sommige kloosterkerken omgevormd voor de calvinistische eredienst.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sodomiequote:In 1794 schafte Pruisen als eerste haar wetten tegen sodomie af, en Frankrijk volgde in 1804. De meeste landen schaften hun anti-sodomiewetten af in de 20e eeuw, maar in een aantal islamitische landen staan er nog steeds strenge straffen op. Ook in het Verenigd Koninkrijk bestond tot 1967 wetgeving die homoseksuele handelingen strafbaar stelde. Een van de belangrijkste personen die onder deze wetgeving leden, was de mathematicus en cryptoloog Alan Turing. In de Amerikaanse staten Texas, Oklahoma, Kansas en Missouri was anale seks strafbaar voor homoseksuelen. In de staten Alabama, Florida, Idaho, Louisiana, Michigan, Mississippi, North Carolina, South Carolina, Utah en Virginia was het strafbaar voor zowel homoseksuelen als heteroseksuelen. Het hooggerechtshof heeft in 2003 al deze wetten ongeldig verklaard mits het niet-commercieel (privé) is en vrijwillig. De overige staten hadden de anti-sodomiewetten al ingetrokken tussen 1962 en 2001.
Lees het oud testament van de bijbel er dan ook even naast.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ga Soera 9 dan eens lezen en verdiep jezelf en beetje ipv je aan te laten praten dat islam vrede is en dat dit niet de bedoeling zou zijn.
Hoe vindt jij dat ooit een excuus?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heden ten dage niet gelukkig, maar je kent de geschiedenis wel?
Ja. Het is toch algemeen bekend hoe men on het christendom over homofilie denkt? Wat is je punt precies? In onze regio zijn christenen over het algemeen echter wel wat gematigder geworden mbt de de werkelijke (praktische/dagelijkse) aanpak van datgeen wat zij afkeuren. Dat zie je in de islam volgens mij een heel stuk minder.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Geldt dit dan ook voor het christendom en sodomie? Wat nog niet zo lang geleden in Nederland nog de doodstraf kon opleveren jegens homoseksuelen.
'In de vroege middeleeuwen 'quote:Op zondag 26 juli 2026 20:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sodomie
Hier scoor je geen punten mee.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Beetje slap wel om iemand op negeer te zetten omdat je lulraak wat stelt met je dronkemansgelul en iemand een kritische vraag stelt.
Echt gewoon alles doen om de satanische kant van de islam uit de wind te houden.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
'In de vroege middeleeuwen '
![]()
Spoor je wel helemaal?
https://www.ad.nl/buitenl(...)-klopjacht~afd45cd2/quote:B. kwam met een steekwapen op de agenten van een speciaal commandoteam af, waarna zij het vuur openden. B. raakte daarbij zwaargewond en werd door hulpverleners gereanimeerd. Dat lukte niet en hij overleed ter plaatse.
Dit alles gebeurde rond 18.00 uur in de Berlijnse wijk Spandau. Het tuinhuis waar B. verbleef zou van zijn vader zijn, schrijft Bild. De politie kwam de verdachte naar verluidt op het spoor dankzij tips uit zijn directe omgeving. Al rond 15.00 uur namen agenten hun posities in om de inval voor te bereiden, zeggen getuigen.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze zullen toch wel hun fanatieke geloofsbroeders kennen?
Gelukkig niet nee. Maar waarom komt dit nu vanuit de fundamentalistische tak van de islam wel voor, waar komt dat vandaan? Oude testament heeft net zoveel veroordelingen, dus waarom zit daar 500 jaar tussen? Dat wil je toch juist begrijpen om ‘t te kunnen bestrijden?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Pride Tel Aviv sinds 1998, twee keer niet doorgegaan sindsdien maar vooral in je eigen fantasietjes blijven geloven.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sure:quote:Op zondag 26 juli 2026 20:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja. Het is toch algemeen bekend hoe men on het christendom over homofilie denkt? Wat is je punt precies? In onze regio zijn christenen over het algemeen echter wel wat gematigder geworden mbt de de werkelijke (praktische/dagelijkse) aanpak van datgeen wat zij afkeuren. Dat zie je in de islam volgens mij een heel stuk minder.
quote:Op zondag 26 juli 2026 20:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Pride Tel Aviv sinds 1998, twee keer niet doorgegaan sindsdien maar vooral in je eigen fantasietjes blijven geloven.
https://www.groene.nl/art(...)ohaters-aan-de-machtquote:Jeruzalem – Waar racisten, fanatici en andere extremisten aan de macht zijn, verbaast het niet dat homohaat hoge prioriteit heeft. Zo ook onder de machtige politici in de nieuwe regering van Israël, de zesde van Netanyahu. In dit kabinet is Avi Maoz verantwoordelijk voor de ‘joodse identiteit’. Leider van het partijtje Noam. Vergis je niet in de naam, die ‘genoeglijkheid’ betekent. Als ‘trotse homofoob’ denkt Maoz, vader van tien, de joodse identiteit te versterken door het leven van Israëls lhbtq+- gemeenschap tot een hel te maken. Strijd tegen homo’s staat in het genoeglijke partijtje centraal.
De OGG hebben 18.000 leden of zo.quote:
Als je het zo graag wilt weten ga dan op onderzoek uit. Legio uitleg op Youtube en dan hoef je hier niet iedere keer dezelfde vragen te stellen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:49 schreef beefkeek het volgende:
Gelukkig niet nee. Maar waarom komt dit nu vanuit de fundamentalistische tak van de islam wel voor, waar komt dat vandaan? Oude testament heeft net zoveel veroordelingen, dus waarom zit daar 500 jaar tussen? Dat wil je toch juist begrijpen om ‘t te kunnen bestrijden?
Ik snap nooit zo goed waarom ze zo'n varken nog gaan reanimeren. Laat lekker liggen man.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-klopjacht~afd45cd2/
Vorige maand was de pride er weer hoor in Tel Aviv. Je schiet met een kanon op een mug, fok-it.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
https://www.groene.nl/art(...)ohaters-aan-de-macht
Ohja sorry, dit topic is alleen bedoelt voor “islam is kut” en “alles wat islamitisch is moet uitgezet worden”quote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo graag wilt weten ga dan op onderzoek uit. Legio uitleg op Youtube en dan hoef je hier niet iedere keer dezelfde vragen te stellen.
Vathorst en de roze zaterdag in Amersfoort ging niet altijd goedquote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De OGG hebben 18.000 leden of zo.![]()
Maar die zie ik geen geweld gebruiken.
Blablabla, genoeg te vinden over homohaat in verschillende religies, je kunt toch echt niet ontkennen dat er een groepje radicale 'religieuze' moslims er op uit zijn om de westerse samenleving even te verlossen van hun ongelovige ranzigheden?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sure:
Het Openbaar Ministerie hoeft dominee Anthonie Kort van de Oud-Gereformeerde Gemeenten in Nederland niet te vervolgen voor zijn uitspraken over homoseksualiteit.
https://www.nd.nl/geloof/(...)in-nederl#closemodal
De aankondiging van HUMAN en 3FM om een Pride in Kollum te organiseren leidt tot felle discussies op sociale media. Naast verschillende reacties op internet is ook het regenboogbankje in het dorp na de aankondiging opnieuw beklad.
https://www.omropfryslan.(...)genboogbankje-beklad
1982.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vathorst en de roze zaterdag in Amersfoort ging niet altijd goed
https://www.vice.com/nl/a(...)os-hard-toegetakeld/
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vorige maand was de pride er weer hoor in Tel Aviv. Je schiet met een kanon op een mug, fok-it.
quote:Hij heeft lijsten aangelegd van homoseksuelen op sleutelposten. Hij wil een verbod op de ‘beestachtige’ gay parades in Jeruzalem en Tel Aviv, waar de homoscene een van de grootste toeristische attracties is. Op homo’s moet de conversietherapie worden losgelaten. Artsen, hoteliers en andere ondernemers mogen hen om religieuze redenen de deur wijzen. Daarvoor moet de antidiscriminatiewet worden gewijzigd. Netanyahu is daarmee al akkoord gegaan.
Ik denk niet dat ze em zomaar dood mogen laten gaan en antwoorden willen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom ze zo'n varken nog gaan reanimeren. Laat lekker liggen man.
Ja, en nu? Lekker laten schreeuwen. Snap je wel iets van politiek?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
[..]
Reageer eens op mijn post ipv door te mekkeren over anderen.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
[..]
Over doelpalen gesproken. Een moslim rijdt weer keihard op een menigte in. "Ambtenaar"030 komt binnen en begint gelijk weer over Israel en Gazaquote:Op zondag 26 juli 2026 20:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuk die doelpalen.
Van:
"er wordt geen geweld gebruikt"
Naar:
"1982"
Wat is het volgende excuus?
Nou op naar de volgende:quote:Op zondag 26 juli 2026 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, en nu? Lekker laten schreeuwen. Snap je wel iets van politiek?
https://decorrespondent.n(...)96-2b68-f130ee82f4b9quote:In de afgelopen jaren werden de veel kleinere, zelfstandig georganiseerde gay prides in Jeruzalem regelmatig aangevallen. Zo werden in 2005 twee deelnemers aan de gay pride aldaar door een ultraconservatieve jood met een mes neergestoken. Maar ook in Tel Aviv is niet alles wat het lijkt.
Dat is ook het probleem in de maatschappij.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:57 schreef Sodeknetters het volgende:
Alles om de aandacht maar van die IS klant af te leiden he, echt. Het valt ook helemaal niet op ofzo hoor
Welke?quote:Op zondag 26 juli 2026 20:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn post ipv door te mekkeren over anderen.
Zo ken ik ook een leuke.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Over doelpalen gesproken. Een moslim rijdt weer keihard op een menigte in. "Ambtenaar"030 komt binnen en begint gelijk weer over Israel en Gaza
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |