https://nos.nl/artikel/26(...)n-berlijn-stilgelegdquote:NOS Nieuws•vandaag, 22:52
Auto rijdt in op menigte, Pride in Berlijn stilgelegd
In Berlijn is een auto ingereden op toeschouwers van de jaarlijkse Pride. Er is nog niet bekend of het om een ongeluk gaat of dat er opzet in het spel was. Volgens Bild zijn meerdere mensen gewond geraakt.
Ja zoiets. Extra uitleg over onderwerpen die veel besproken worden op een begrijpelijke manier. Aangezien jeugdjournaal.nl er wel over spreekt kan het net zo goed zijn dat de afkomst nog niet bevestigd was op dat moment.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?
Zo te zien wel (op YouTube). Van voordat de dader bekend was, dus logisch dat er niets over afkomst genoemd wordt.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat was dit dan wel ik ben confuus nu. Een jeugdjournaal breaking news?
Vooruit dan wacht ik het echte JJ af.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja zoiets. Extra uitleg over onderwerpen die veel besproken worden op een begrijpelijke manier. Aangezien jeugdjournaal.nl er wel over spreekt kan het net zo goed zijn dat de afkomst nog niet bevestigd was op dat moment.
Het is ronduit gevaarlijk wat er gebeurt in deze informatie-oorlog. Als de overheid/de gevestigde media weigeren het probleem netjes te benoemen, dan krijg je dat de amorfe massa het op minder nette wijze gaat benoemen, en dan ben je nog verder van huis.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:02 schreef vul_maar_in het volgende:
Nou dan zal het wel weer onduidelijk blijven qua motief he
Pagina bestaat nietquote:Op zondag 26 juli 2026 19:02 schreef vul_maar_in het volgende:
https://www.rbb24.de/pano(...)n-verletzte-tot.html
Dader neergeschoten. Got him.
Nou dan zal het wel weer onduidelijk blijven qua motief he
edit: Oh hij is nog niet dood?
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).quote:
"and then the drone engaged"quote:Op zondag 26 juli 2026 19:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Israël hebben ze ook zo'n keihard eufemisme voor gedode terroristen: "geneutraliseerd".
Eens maar je wist gewoon dat ze deze niet levend gingen pakken. Lone wolf etc.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).
Dat komt vooral door social media.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:06 schreef Qarrad het volgende:
Je ziet nu al dat er bubbels zijn ontstaan die totaal niet meer bereikbaar zijn voor elkaar. Aan de ene kant heb je de mensen die niets willen benoemen, horen en erkennen en aan de andere kant mensen die alleen nog maar woorden als "deportaties" en "taqqiyah" kennen.
Ja, nou blijven we echt met vragen zitten waarom hij dit eigenlijk deedquote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
Spijtig. Zou beter zijn als hij lang kon blijven zitten, zou wellicht ook helpen dingen duidelijk te krijgen (waarom, alleen of met meerdere etc).
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, nou blijven we echt met vragen zitten waarom hij dit eigenlijk deed![]()
![]()
![]()
Ja en waarom heeft de deradicaliseringcursus niet gewerkt?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?
Zal je zien dattie ontheffing had oid.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, waarom deed hij dit? Waarom specifiek Berlijn, waarom op die avond? Hoe kwam hij aan het busje, hoe heeft hij zo naar ‘t publiek kunnen rijden zonder op te vallen?
Gooi jezelf weg manquote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef beefkeek het volgende:
Men is bij deze berichtgeving niet voorzichtig, maar juist sterk ideologisch. Men wekt het beeld alsof het dus eigenlijk helemaal niets met de Islam te maken heeft. De achtergrond van de verdachte noemen zou op zijn minst relevant zijn. En daar vormen Islamitische overtuigingen de kern van het gedachtegoed.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Laten we nu niet Jeugdjournaal gebruiken als graadmeter voor de objectiviteit van de NOS. Doelgroep is kinderen van 9 t/m 12 jaar. Vrij logisch dat je daar wat voorzichtiger bent mbt wat je zegt.
Aan de andere kant moet men natuurlijk ook niet teveel doorschieten naar de andere kant, waarbij men overdreven positief praat over de Islam alsof het allemaal mooi en goeds is.
Welke andere 'zeer rechtse' omroepen hebben we het dan zoal over?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat komt vooral door social media.
Ik zie vooral radicaal rechtse mensen claimen dat ze iets niet mogen benoemen. Terwijl ze notabene een kabinet geleden nog een carte blanche kregen met het erg rechtse PVV. En notabene een eigen omroep in Ongehoord Nederland en andere zeer rechtse omroepen.
Dat vooral. Ik bedoel dat is het eerste waar je aan denk dat helptquote:Op zondag 26 juli 2026 19:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en waarom heeft de deradicaliseringcursus niet gewerkt?
https://www.spiegel.de/pa(...)b1-a509-fe54653ae2b1quote:Mutmaßlicher Attentäter ist tot – Polizeieinsatz in Berlin-Spandau
Die Polizei hat nach dem Anschlag beim CSD den verdächtigen Abdul B. offenbar in Berlin-Spandau aufgespürt. Beim Zugriff fielen nach SPIEGEL-Informationen Schüsse. Die Entwicklungen im News-Update.
Nouja, volgens @Tengano en @UitStraling is alles duidelijk. Die vragen zullen we dus wel aan hun kunnen stellen dan.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zal je zien dattie ontheffing had oid.
Ik wil net als jij en meerdere zag ik voorbij komen wat die 'cursus' inhoudt en wie dat afnemen, want in dit geval denk ik eerder dat het averechts heeft gewerkt.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat vooral. Ik bedoel dat is het eerste waar je aan denk dat helpt
Te moeilijke vragen voor je? Ik snap het wel hoor, lekker ongenuanceerd bitchen is veel fijner dan een beetje nadenken.quote:
Korte versie: verdachte schijnt in een volkstuincomplex te zijn doodgeschoten door de politie.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef Chillegast het volgende:
[..]
https://www.spiegel.de/pa(...)b1-a509-fe54653ae2b1
Belangrijkste is dat hij dood is en alle non-moslims weer veilig zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, volgens @:Tengano en @:Uitstraling is alles duidelijk. Die vragen zullen we dus wel aan hun kunnen stellen dan.
Nu zijn familie nog uitzetten en de moskee waar hij kwam plat bulldozeren, Israeli style.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:00 schreef Qarrad het volgende:
https://www.rbb24.de/pano(...)n-verletzte-tot.html
Dader neergeschoten. Got him.
Welnee, het is gewoon wachten op de volgende relijosti.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat hij dood is en alle non-moslims weer veilig zijn.
Geloof je dat zelf? Die jongen (want dat is ie als ie nog geen 24 is) had waarschijnlijk al een doodswens en dan neem je gewoon een paar onschuldigen mee.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
eeeh...quote:Op zondag 26 juli 2026 19:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon wachten op de volgende relijosti.
China style zul je bedoelen, die hebben dat door heel Xinjiang gedaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nu zijn familie nog uitzetten en de moskee waar hij kwam plat bulldozeren, Israeli style.
Dus glas, plas en alles blijft zoals ‘t was? Het is niet relevant hiervan te leren, gewoon ongenuanceerd zeiken op alles wat moslim is, want daar wordt ‘t beter door?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is er niet de dag voor maatquote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet?quote:
Powned, WNL, EO.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men is bij deze berichtgeving niet voorzichtig, maar juist sterk ideologisch. Men wekt het beeld alsof het dus eigenlijk helemaal niets met de Islam te maken heeft. De achtergrond van de verdachte noemen zou op zijn minst relevant zijn. En daar vormen Islamitische overtuigingen de kern van het gedachtegoed.
[..]
Welke andere 'zeer rechtse' omroepen hebben we het dan zoal over?
Dat iemand iets zegt of doet uit naam van een religie betekent niet dat het ook zo is. Dit soort figuren proberen hun daden te vergoelijken door te beweren dat ze hun daden in opdracht van een religie uitvoeren. Dat is makkelijk want er is geen natuurlijk persoon die aansprakelijk gesteld kan worden voor de opdracht. In werkelijkheid bestaat die opdracht niet, noch in intentie, noch in geschrift, noch in interpretatie. Maar zij die geloven dat het wel zo is zijn net zo goed (goed)gelovig. En zo ontstaan er tegenstellingen in de maatschappij terwijl ze beide een gemene deler hebben dat gebaseerd is op aannames.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:35 schreef KreKkeR het volgende:
En heb me verder niet verdiept in Islamitisch vs Islamistisch maar hoezo zou dit onderscheid opeens betekenen dat aanslagen gepleegd door Islamisten opeens niks met de Islam te maken hebben?
Een stuk effectiever dan zo'n deradicalisatiecursus.quote:
Verre van. In een beschaafd land is de politie geen tribunaal.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht dit waar zijn is het wel goed gehandeld door de politie. Scheelt ook een boel gedoe met allerlei juridische rompslomp.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 juli 2026 19:23 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Korte versie: verdachte schijnt in een volkstuincomplex te zijn doodgeschoten door de politie.
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht dit waar zijn is het wel goed gehandeld door de politie. Scheelt ook een boel gedoe met allerlei juridische rompslomp.
[..]
China style zul je bedoelen, die hebben dat door heel Xinjiang gedaan.
Niet specifiek voor Israël. Dat is gewoon een vrij gebruikelijke en gebezigde militaire (en politieke) term voor geëlimineerde doelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:14 schreef Qarrad het volgende:
In Israël hebben ze ook zo'n keihard eufemisme voor gedode terroristen: "geneutraliseerd".
waarom zou je een terrorist netjes behandelen? Het kost de belastingbetaler ook nog eens alleen maar geldquote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Verre van. In een beschaafd land is de politie geen tribunaal.
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
in NK ook. niet heel beschaafd als je het mij vraagt.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.
Je ziet het resultaat.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Israel doet het ook, als ze een hamas terrorist pakken gooien ze zijn huis plat en wordt zijn familie verplaatst.
Die zijn toch zeker niet allemaal 'zeer rechts'.quote:
Of gewoon de eisen versoepelen net zoals in het Nederlands onderwijs.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou je een terrorist netjes behandelen? Het kost de belastingbetaler ook nog eens alleen maar geld
Die hebben jullie afgesproken.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In dit geval zijn dat politiekogels.
prima voor dit soort honden. Waarschijnlijk ook gewoon nodig in dit geval.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.
Ja, dat is inderdaad exact wat ik zeg ofzo. Wat is dat voor cursus, hoe werkt dat? Als iemand opgegeven wordt voor zo’n cursus, waarom wordt diegene dan niet strakker in de gaten gehouden? Hij is toch met een reden opgegeven zou je zeggen.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien was de tweede keer of derde keer een de-radicalisering traject wel effectief gebleken, het is jammer dat Pro/D66 psychologische experts niet met deze onbegrepen islamitische man aan de bak hebben kunnen gaan. In elk mens zit iets goeds.
Opgeruimd staat netjes, verder geen vragen, op naar de volgende ronde.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad exact wat ik zeg ofzo. Wat is dat voor cursus, hoe werkt dat? Als iemand opgegeven wordt voor zo’n cursus, waarom wordt diegene dan niet strakker in de gaten gehouden? Hij is toch met een reden opgegeven zou je zeggen.
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.quote:
Ridouan Taghi, Mohammed Bouyeri en Gökmen Tanis hadden we ook veel beter een nekschot kunnen geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja waarom zou de politie niet gewoon zelf mogen straffen zodat we minder belasting kunnen betalen.
Yeah rightquote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Pareltje hoor dit topic, nu al.
Ik was er letterlijk blij mee met die bui, geen idee waarom maar het heeft maanden niet geregend hier.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:26 schreef vul_maar_in het volgende:
1 dag regen en iedereen is meteen van slag.
We zijn al bij deel 3quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Ahh ok mijn sarcasmemeter if een beetje off momenteel, is morgen weer fixed.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld ik weet niet hoor :p
quote:Op zondag 26 juli 2026 19:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Deel 3 stijgt naar eenzame hoogte, zoveel is wel duidelijk.
Rechts is dan ook anti wetenschap verworden de afgelopen 20 jaar.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat we zulke grootse denkers op de rechterflank hebben. Proberen te begrijpen waarom iets gedaan is of hoe diegene het heeft kunnen doen zodat je ‘t in de toekomst kunt proberen te voorkomen is een linkse hobby, de enige oplossing is tenslotte “alle buut’nlanders eruit”.
Appels en peren, ik geloof niet dat er in N-K terroristen zijn van het kaliber Hamas, hooguit mensen die kritiek hebben op de overheid.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
in NK ook. niet heel beschaafd als je het mij vraagt.
Oh ik bedoel meer hoe het regime ermee omgaat, niet zozeer dat de tenlastelegging er echt toe doet.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Appels en peren, ik geloof niet dat er in N-K terroristen zijn van het kaliber Hamas, hooguit mensen die kritiek hebben op de overheid.
Laat mensen die hier willen wonen maar eens begrijpen dat er hier andere normen en waarden zijn en niet andersom.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor dat joch zeker, was ie iig in een klap morsdood.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Nice, doodgeschoten
Hopelijk was het een headshot
Wat humaan van je. Ik had er 1 in zijn buik ook wel ok gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2026 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Nice, doodgeschoten
Hopelijk was het een headshot
Nouja, even specifiek naar Duitsland kijkend: wat is een deradicalisatiecursus, wat moet iemand gedaan hebben om daarvoor opgegeven te worden? Hoeveel van die cursussen worden afgenomen per jaar? Hoe hou je die mensen in de gaten?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Laat mensen die hier willen wonen maar eens begrijpen dat er hier andere normen en waarden zijn en niet andersom.
En dat ze zich aanpassen en anders beter naar land van herkomst gaan of het land waar ze zich mee identificeren.
Ja was ook wel ok, en dan langzaam gorgelend doodgaanquote:Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat humaan van je. Ik had er 1 in zijn buik ook wel ok gevonden.
Dat vind ik nou ook, de terroristen die de Twin-Towers binnen vlogen hadden hun plannetjes bedacht in Duitsland, wat voor haarden zitten daar en wat doen ze er aan?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, even specifiek naar Duitsland kijkend: wat is een deradicalisatiecursus, wat moet iemand gedaan hebben om daarvoor opgegeven te worden? Hoeveel van die cursussen worden afgenomen per jaar? Hoe hou je die mensen in de gaten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |