Hier ga ik dus serieus mee aan de slag.quote:Nieuw onderzoek, gepubliceerd in The Lancet Public Health, laat zien dat je geen 10.000 stappen per dag hoeft te zetten om gezondheidsvoordelen te ervaren. Uit de analyse blijkt dat veel van de positieve effecten (zoals verbeterde gezondheid en lagere risico’s op bepaalde ziekten) al bereikt worden bij ongeveer 5000 tot 7000 stappen per dag.
De bekende 10.000-stappenregel blijkt dus eerder een richtlijn voor gewichtsverlies. Dat betekent dat je met minder stappen per dag óók al veel goeds doet voor je lichaam. Sterker nog: vanaf 2000 stappen per dag zagen de onderzoekers al effect. Boven de 7000 stappen nemen de gezondheidsvoordelen amper meer toe. Dus, mocht jij out of your way gaan voor die 10.000 stappen per dag, dan is dit de tijd om los te laten.
Boven de 7.000 stappen zijn de extra gezondheidswinsten klein. 10.000 stappen kan nog steeds goed zijn, maar 7.000 blijkt volgens de onderzoekers een realistischer en net zo effectief doel voor de meeste mensen.
https://www.nsmbl.nl/geen-10-000-stappen-per-dag-onderzoek/
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:36 schreef RedShoe het volgende:
Lopen tot de zon komt.
Tot 'ie straalt...
Bekijk deze YouTube-video
Tijdloze muziekquote:
Wat voor soort onderzoek was het? Veel praten erbij?quote:Op maandag 27 juli 2026 21:36 schreef RedShoe het volgende:
Vroeg op bed denk ik. Voel me helemaal gesloopt lichamelijk en geestelijk. Toch iets te overdreven van start gegaan met mijn stappendoel denk ik en dan vandaag dat eerste onderzoek gehad, dat is vermoeiend.
Morgen maar verder
Veel praten idd. Dan ben je zo anderhalf uur verder.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat voor soort onderzoek was het? Veel praten erbij?
Rustig aan
Sterkte daarmee!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:35 schreef RedShoe het volgende:
En verder ga ik me vanaf nu nergens meer mee bemoeien. Al gaat dat moeilijk worden, want ik kan slecht tegen onrecht etc.
We gaan het zien. Ik heb het idd over Fok.
Slotje op mijn mond.
[ afbeelding ]
Dank jequote:
Welterusten!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 23:59 schreef RedShoe het volgende:
Damn. Wat triest weer.
Ik ga slapen. Bam...hamer op mijn kop.
[ afbeelding ]
Ik hoop en wens echt dat je vaker een positieve bevestiging krijgt ....quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:29 schreef RedShoe het volgende:
Ik ben er wel even klaar mee. Ik heb echt een volkomen kutleven.
En er lijkt ook niks te veranderen. Dag in dag uit angst. En soms weet ik niet eens meer waarvoor.
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:05 schreef Shii het volgende:
Fijn dat het goed ging.
Ik wil je gewoon even een hart onder de riem steken.Ik had hier even niet meer gelezen.
Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:27 schreef Shii het volgende:
[..]
Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.
Zo is datquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één!
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:31 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.
Ik kan me beter voorhouden dat het niet anders is en het ook geen ramp is. De ene persoon praat veel en de ander helemaal niet.
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:34 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.
Alleen maar goed voor jou! Lief zijn voor jezelfquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:40 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.
Een groep is voor mij al te groot bij bij een man of 5, dan verdwijnt het overzicht totaal.
Maar ik heb wel geleerd om me meer op mezelf te focussen ipv op anderen. Eigen belang gaat voor, hoe gek dat ook klinkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |