abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221550305
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.
  Spellchecker dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:30:43 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221550327
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één! ^O^
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:31:16 #53
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221550334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:27 schreef Shii het volgende:

[..]
Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.
Ik kan me beter voorhouden dat het niet anders is en het ook geen ramp is. De ene persoon praat veel en de ander helemaal niet.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:31:39 #54
505120 RedShoe
pi_221550343
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:30 schreef maily het volgende:

[..]
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één! ^O^
Zo is dat ;)
.
pi_221550375
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:31 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.
Ik kan me beter voorhouden dat het niet anders is en het ook geen ramp is. De ene persoon praat veel en de ander helemaal niet.
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:40:06 #56
505120 RedShoe
pi_221550424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:34 schreef Shii het volgende:

[..]
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.
Een groep is voor mij al te groot bij bij een man of 5, dan verdwijnt het overzicht totaal.
Maar ik heb wel geleerd om me meer op mezelf te focussen ipv op anderen. Eigen belang gaat voor, hoe gek dat ook klinkt.
.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:05:44 #57
505120 RedShoe
pi_221550696
Leren om je niks aan te trekken van meningen van anderen. Mijn allergrootste valkuil :+ en daar komt een stukje paranoïde bij kijken.
Een lange weg te gaan :7

.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:41:49 #58
505120 RedShoe
pi_221571919
Overprikkeld again.
Vermoeiend wel :O iets met tijd, iemand ophalen, nog boodschappen halen, wachten op een appje, laat eten en alles wordt later dan normaal.
.
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:43:23 #59
197773 crew  maily
pi_221571934
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:40 schreef RedShoe het volgende:

[..]
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.
Een groep is voor mij al te groot bij bij een man of 5, dan verdwijnt het overzicht totaal.
Maar ik heb wel geleerd om me meer op mezelf te focussen ipv op anderen. Eigen belang gaat voor, hoe gek dat ook klinkt.
Alleen maar goed voor jou! Lief zijn voor jezelf O+
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:43:55 #60
505120 RedShoe
pi_221571936
Accepteren, relativeren.
Er gebeurt niks! Tijd is niet belangrijk.
.
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:01:15 #61
505120 RedShoe
pi_221595807
Ik stop er even mee.
.
  zondag 23 augustus 2026 @ 20:17:56 #62
505120 RedShoe
pi_221639993
Bijna een week niet gepost hier.
Dingen gaan privé niet zo lekker. Ik zal dat verder niet hier posten, maar het zit me wel dwars.
Ik hoop dat dat binnenkort weer wat beter gaat.

Verder wil ik het toch met de psychiater over de risperdal hebben, omdat ik het idee heb dat het me verschrikkelijk afvlakt. Ik heb nog wel gevoelens, maar die worden enorm onderdrukt en dat is heel vervelend. De medicatie werkt op zich goed, maar het verdoofd ook dingen en gevoelens die niet verdoofd hoeven te worden en dat is de keerzijde van dat soort medicatie.
.
  zondag 23 augustus 2026 @ 20:24:30 #63
505120 RedShoe
pi_221640030
.
  zondag 23 augustus 2026 @ 20:28:12 #64
505120 RedShoe
pi_221640044
De hartrevalidatie is wel een goede zet geweest. Al is het elke keer wel weer een opgave om erheen te gaan. Fysiek valt het toch allemaal wat tegen, maar belangrijk om sterke spieren te hebben. Voor het hart is dat een vereiste. Dat is wel hetgeen me een aantal jaar geleden heeft geholpen.
Nu moet ik het volhouden om er ook na de hartrevalidatie mee door te gaan.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:03:43 #65
505120 RedShoe
pi_221653733
Waarschijnlijk vermoeidheid waardoor ik vreemde dingen zie. Heb ik wel vaker gehad vroeger. Maar nu weer. Even in de gaten houden. Ik schrik me af toe kapot.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:05:03 #66
505120 RedShoe
pi_221653759
De paranoïde komt weer wat om de hoek kijken. Geen idee waarom. Iets met stemmingswisselingen denk ik weer. Maar toch kan ik er iets beter mee omgaan.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:24:39 #67
505120 RedShoe
pi_221654033
Het is alsof je in huis zit en er overal geluiden opduiken. Klopgeesten! In de nacht hoor ik geritsel en vreemde geluiden, alsof er iemand in mijn kamer is. Ik negeer het en kom dan weer enigszins in de realiteit. Soms denk ik aan muizen, ratten of enorme spinnen. Maar ze zijn er niet. Ik hoor het wel. Soms om gek van te worden. Zo echt, maar het is niet echt.
.
pi_221654071
Oh daar heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me verschrikkelijk. Hopelijk kun je ermee omgaan.
  Spellchecker dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:33:09 #69
197773 crew  maily
pi_221654144
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef RedShoe het volgende:
Het is alsof je in huis zit en er overal geluiden opduiken. Klopgeesten! In de nacht hoor ik geritsel en vreemde geluiden, alsof er iemand in mijn kamer is. Ik negeer het en kom dan weer enigszins in de realiteit. Soms denk ik aan muizen, ratten of enorme spinnen. Maar ze zijn er niet. Ik hoor het wel. Soms om gek van te worden. Zo echt, maar het is niet echt.
Zou het helpen als je white noise aanzet?
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:33:57 #70
505120 RedShoe
pi_221654153
Het is net alsof die antipsychotica opeens hapert ofzo.
Nu slaap ik ook enorm slecht door een pijnlijke schouder, die me de halve nacht wakker houdt. Dat kan een verklaring zijn. Morgen toch maar even naar de huisarts (voor schouder), want het wordt er niet beter op zo.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:04:31 #71
505120 RedShoe
pi_221654560
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:33 schreef maily het volgende:

[..]
Dat ken ik dan weer niet. Ik kan eigenlijk geen enkel geluid verdragen als ik probeer te slapen :P de kamer moet ook helemaal donker zijn.

Ik zal het eens proberen.
.
pi_221654836
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef RedShoe het volgende:
Dit is zo herkenbaar (en eng). Wat mij soms een beetje helpt is extreem te focussen op ademen en tellen. Gewoon dom weg tellen of vermenigvuldigen of woorden spellen. Iets wat saai is, zodat je wel in slaap valt, maar dat je niet de hele tijd bewust aan het luisteren bent naar de enge geluiden

Oordopjes te eng?
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:37:04 #73
505120 RedShoe
pi_221654889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dit is zo herkenbaar (en eng). Wat mij soms een beetje helpt is extreem te focussen op ademen en tellen. Gewoon dom weg tellen of vermenigvuldigen of woorden spellen. Iets wat saai is, zodat je wel in slaap valt, maar dat je niet de hele tijd bewust aan het luisteren bent naar de enge geluiden

Oordopjes te eng?
Focussen op ademhaling helpt idd soms wel. Dat heb ik meegekregen van Mindfullness. En in gedachten Focussen op iets. Bijvoorbeeld alleen het beeld van iets voor je zien en dan alleen dat beeld blijven zien.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:38:31 #74
505120 RedShoe
pi_221654900
Oordopjes heb ik wel geprobeerd, maar is idd te beklemmend ofzo. Dan wordt ik weer angstig dat ik iets mis :o
.
pi_221654920
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:37 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Focussen op ademhaling helpt idd soms wel. Dat heb ik meegekregen van Mindfullness. En in gedachten Focussen op iets. Bijvoorbeeld alleen het beeld van iets voor je zien en dan alleen dat beeld blijven zien.
Ja... alleen al die trucjes zijn gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook.
Het is gewoon lastig om geluiden los te laten als je moet slapen :Y

Dat beelden zien kan ik niet, afantasie

Sterkte met je schouder. Hoop dat dat oplossen slapen gemakkelijker voor je maakt O+
pi_221654927
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:38 schreef RedShoe het volgende:
Oordopjes heb ik wel geprobeerd, maar is idd te beklemmend ofzo. Dan wordt ik weer angstig dat ik iets mis :o
Ja, snap ik! Sorry!
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:50:26 #77
505120 RedShoe
pi_221655014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... alleen al die trucjes zijn gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook.
Het is gewoon lastig om geluiden los te laten als je moet slapen :Y

Dat beelden zien kan ik niet, afantasie

Sterkte met je schouder. Hoop dat dat oplossen slapen gemakkelijker voor je maakt O+
Zoveel trucjes idd. Maar die van die ademhaling werkt het best. Wel een kwestie van doorzetten en toepassen zeg maar. Niet toegeven aan de afleiding is vaak wel een ding :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, snap ik! Sorry!
Wel geprobeerd hoor. Toen werd het te stil, hoe vreemd dat ook klinkt. Dat je alleen je hart hoort kloppen enzo.

Moeilijk gedoe :+
.
pi_221655048
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:50 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Zoveel trucjes idd. Maar die van die ademhaling werkt het best. Wel een kwestie van doorzetten en toepassen zeg maar. Niet toegeven aan de afleiding is vaak wel een ding :P
[..]
Wel geprobeerd hoor. Toen werd het te stil, hoe vreemd dat ook klinkt. Dat je alleen je hart hoort kloppen enzo.

Moeilijk gedoe :+
Begrijp je helemaal!
En vooral de angst niet teveel bevestigen voor jezelf :Y denk dat dat het belangrijkste is. Plus aandacht laat groeien. En dergelijke cliche's die stom genoeg wel kloppen :P
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:34:57 #79
505120 RedShoe
pi_221655395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 21:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Begrijp je helemaal!
En vooral de angst niet teveel bevestigen voor jezelf :Y denk dat dat het belangrijkste is. Plus aandacht laat groeien. En dergelijke cliche's die stom genoeg wel kloppen :P
Klopt.
De theorie is makkelijker dan het in praktijk toepassen.

Verbazingwekkend hoe goed je jezelf kent, maar toch elke keer in dezelfde valkuilen valt.
Bewust worden is in ieder geval belangrijk. Dat kan helpen om op het juiste spoor/gevoel te blijven.
.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:05:15 #80
505120 RedShoe
pi_221655542
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het bewust worden van je probleem kan helpen aan het oplossen ervan. Maar helemaal overgaan zal het nooit. Alsof ik zo geprogrammeerd ben en mijn data maar moeilijk aangepast kan worden. Maar met een beetje schaven en schuren kan het wel een bepaalde richting op geduwd worden, zodat je er beter mee om kan gaan.
.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 12:17:25 #81
505120 RedShoe
pi_221658035
Frozen Shoulder volgens de huisarts. Het kan verkeren. in 2024 mijn rechterschouder en nu is de linkerkant aan de beurt. Dit soort dingen heeft helaas tijd nodig. Er staat meer dan een jaar voor.
Daar dealen we maar gewoon mee dan.

.
pi_221658043
quote:
4s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:17 schreef RedShoe het volgende:
Frozen Shoulder volgens de huisarts. Het kan verkeren. in 2024 mijn rechterschouder en nu is de linkerkant aan de beurt. Dit soort dingen heeft helaas tijd nodig. Er staat meer dan een jaar voor.

[ afbeelding ]
Oh shoot wat ontzettend naar -O-

Heel erg veel sterkte
  woensdag 26 augustus 2026 @ 12:19:54 #83
505120 RedShoe
pi_221658052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh shoot wat ontzettend naar -O-

Heel erg veel sterkte
Thanx.

In ieder geval voor de nacht maar aan de paracetamol.
.
pi_221658068
quote:
4s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:19 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Thanx.

In ieder geval voor de nacht maar aan de paracetamol.
Veel meer kun je ook niet doen. Maakt het niet minder vervelend
Hopelijk kun je met een paracetamol wel wat beter slapen

Sterkte
pi_221667431
quote:
4s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:17 schreef RedShoe het volgende:

[ afbeelding ]
Een fysio of chiro kan je misschien sneller ervanaf helpen
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:26:07 #86
505120 RedShoe
pi_221668041
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 14:42 schreef greysbones het volgende:

[..]
Een fysio of chiro kan je misschien sneller ervanaf helpen
Ik weet de oefeningen nog van de vorige keer. Ik ga er niet heen meer, want heeft verder weinig zin. Ze doen er verder weinig aan is mijn ervaring en echt belasten mag in deze fase niet.
Ik moet wachten tot de boel minder pijnlijk wordt en dat heeft tijd nodig. Vorige keer was ook een langdurig verhaal, alleen is het deze keer pijnlijker.
Maar ik overleef het wel :P
.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:06:41 #87
505120 RedShoe
pi_221676358
Ik heb gevraagd om andere pijnstilling. De paracetamol hielp voor geen meter en de nachten werden er niet beter op. Nu Tramadol gekregen. Nog nooit eerder gehad, dus ben benieuwd.
.
pi_221676374
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:06 schreef RedShoe het volgende:
Ik heb gevraagd om andere pijnstilling. De paracetamol hielp voor geen meter en de nachten werden er niet beter op. Nu Tramadol gekregen. Nog nooit eerder gehad, dus ben benieuwd.
Oef wat vervelend
Ik duim voor een goede nacht voor jou :*
Sterkte O+
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:51:53 #89
505120 RedShoe
pi_221676694
Verder is het feest hier in de stad. En dat betekent een hoop drukte. Aangezien ik midden in de stad woon krijg ik dat allemaal mee. Ik probeer het te relativeren, maar het vliegt me aan. En dan te bedenken dat de ergste drukte nog moet beginnen. Vooral de avonden en nachten zijn vaak zo druk dat de prikkels me gek maken. Al die stemmen die rond je huis lopen, al die dronken mensen die schreeuwen en aanwezig zijn.
Stiekem hoop ik dat het in de avond en nachten goed gaat regenen 8-)
En ja, ik weet dat heel veel mensen er wel van genieten, maar er is ook een groep die er absoluut gek van wordt.
.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:52:57 #90
505120 RedShoe
pi_221676705
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oef wat vervelend
Ik duim voor een goede nacht voor jou :*
Sterkte O+
Ik ben benieuwd. Ik heb de neiging om nogal heftig te reageren op medicatie :P
.
pi_221676724
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:51 schreef RedShoe het volgende:
Verder is het feest hier in de stad. En dat betekent een hoop drukte. Aangezien ik midden in de stad woon krijg ik dat allemaal mee. Ik probeer het te relativeren, maar het vliegt me aan. En dan te bedenken dat de ergste drukte nog moet beginnen. Vooral de avonden en nachten zijn vaak zo druk dat de prikkels me gek maken. Al die stemmen die rond je huis lopen, al die dronken mensen die schreeuwen en aanwezig zijn.
Stiekem hoop ik dat het in de avond en nachten goed gaat regenen 8-)
En ja, ik weet dat heel veel mensen er wel van genieten, maar er is ook een groep die er absoluut gek van wordt.
Bommen Berend :) ? Of op andere plekken ook feest?

Begrijp je wel hoor! Zelf trek ik dat soort dingen ook slecht, ondanks dat ik anderen plezier gun
Ik gun jou die regenbui hoor :* en als anderen genieten betekent het niet dat jij niet mag balen. Drukte kan erg irritant zijn, zeker als je er niet van terug kan trekken, want het bij je thuis is

Sterkte
pi_221676726
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:52 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. Ik heb de neiging om nogal heftig te reageren op medicatie :P
Hopelijk nul pijn en goed slaap ;)
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:59:11 #93
505120 RedShoe
pi_221676758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Bommen Berend :) ? Of op andere plekken ook feest?

Begrijp je wel hoor! Zelf trek ik dat soort dingen ook slecht, ondanks dat ik anderen plezier gun
Ik gun jou die regenbui hoor :* en als anderen genieten betekent het niet dat jij niet mag balen. Drukte kan erg irritant zijn, zeker als je er niet van terug kan trekken, want het bij je thuis is

Sterkte
Visserijdagen. Smoordruk altijd. En de muziek gaat door tot laat in de nacht. Ik kan precies horen wat ze zingen, alsof ze naast mijn bed staan.
.
pi_221676789
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 15:59 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Visserijdagen. Smoordruk altijd. En de muziek gaat door tot laat in de nacht. Ik kan precies horen wat ze zingen, alsof ze naast mijn bed staan.
Oh dat is super irritant. Hier ook regelmatig thuis, maar ik kan er doorheen slapen. Eerder zei jij dat je echt duister en stilte nodig hebt toch?

Nou, hopelijk tot een uurtje voor jouw bedtijd feest en dan noodweer ;)
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:20:49 #95
505120 RedShoe
pi_221676922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh dat is super irritant. Hier ook regelmatig thuis, maar ik kan er doorheen slapen. Eerder zei jij dat je echt duister en stilte nodig hebt toch?

Nou, hopelijk tot een uurtje voor jouw bedtijd feest en dan noodweer ;)
Dat hoop ik ook. :P

Ach ja, komt vast wel goed.
.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 14:10:40 #96
505120 RedShoe
pi_221683162
Het was behoorlijk onrustig gisteravond. Veel mensen rond het huis. Veel geschreeuw en er werd ook vuurwerk afgestoken.
Gisteravond de Tramadol ingenomen en heb verder een goede nachtrust gehad. Niet echt meer de onderbrekingen die ik de laatste tijd elke nacht had.

Beter!

En vanavond lijkt het te gaan regenen, dus zal het hopelijk een stuk rustiger zijn buiten.
.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:34:31 #97
505120 RedShoe
pi_221688293
The show must go on. Nummer wat een band hier speelt.

Bekijk deze YouTube-video
.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:53:17 #98
505120 RedShoe
pi_221688494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:33 schreef maily het volgende:

[..]
Je kan er genoeg vinden op YouTube. Even een goeie vinden.
Ze duren 10 uur sommige...dat is lang genoeg :P
.
  vrijdag 4 september 2026 @ 15:18:10 #99
505120 RedShoe
pi_221725069
Een onzichtbaar gevoel wat in je lichaam kruipt en zich als een nare ziekte nestelt in je hersenen. Het maakt je moe en lusteloos. Het voelt alsof je leven geen enkele zin meer heeft. Moedeloos probeer je er nog wat van te maken, maar de depressie hangt als een zwaar blok beton aan je benen en haalt alle energie uit je lijf. Je probeert nog te schreeuwen, want je voelt dat je verdrinkt in een moeras van wanhoop. Maar er komt geen geluid. Tranen van angst rollen over je wangen, als de moedeloosheid je verder naar beneden trekt tot je adem afgesneden wordt van elke hap lucht.

En niemand heeft je gehoord, niemand zag je schreeuwen of zag je wegzinken in je eigen ellende. De ellende die zo groot werd, dat je niet kon vertellen of uitleggen wat nou precies de oorzaak was van alle problemen. Je psychisch lijden hing als een zware deken over je hoofd en je kon hem niet van je afkrijgen. En nu is alles zwart. Een donkere duistere leegte.

Je kijkt om je heen. Heel vaag zie je een streepje licht. Het flikkert aan en uit en wordt steeds feller. Je knippert met je ogen en probeert te bewegen. Wanhopig probeer je te blijven kijken naar het laatste licht wat je ziet. De deken is zwaar. Met alle kracht die je nog hebt probeer je hem van je af te gooien, maar het lukt bijna niet. Je laatste wil lijkt gebroken.
Maar in de verte knippert het licht. Je blijft het zien.
.
  Spellchecker vrijdag 4 september 2026 @ 16:03:16 #100
197773 crew  maily
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')