Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:20 schreef RedShoe het volgende:
Misschien moet ik dat leren. Sociale vaardigheden.
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:27 schreef Shii het volgende:
[..]
Deels kun je het leren, deels ook gewoon door te doen. De Shii zoals ik nu ben is een hele andere dan toen ik 20 was. Toen heb ik met vallen en opstaan geleerd om mezelf staande te houden. En op dit moment hangt het soms ook van de dag af hoe het gaat. De ene dag voel je je alsof je de hele wereld aankan en dan gaat alles vanzelf, de andere dag kan het heel anders zijn.
Zo is datquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Niet alles tegelijk. Elke stap is er één!
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:31 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb het nooit gekund. Ik val altijd stil in een groep, want heb gewoon dat stukje vaardigheid niet. Op een gegeven moment heb ik de hoop opgegeven. Het zal wel bij het stukje autist horen.
Ik kan me beter voorhouden dat het niet anders is en het ook geen ramp is. De ene persoon praat veel en de ander helemaal niet.
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:34 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja maar in een groep is anders he. Daar ben ik ook niet heel handig mee en je zult je verbazen hoeveel mensen dat niet prettig vinden om in een grote groep sociaal te zijn. Maar in een klein groepje kom je dan misschien beter tot je recht. En de een vindt dat ie wat interessants te vertellen heeft en de ander denkt, ik houd m'n mond maar want mijn verhaal is niet interessant. Ik zal ook niet zo snel in een grote groep een verhaal vertellen, maar in een kleine groep veel makkelijker.
Alleen maar goed voor jou! Lief zijn voor jezelfquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:40 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De groep is 10 man en wordt in tweeën gesplits. Dus wel te overzien dan idd. En je bent ook vooral bezig met fysieke training.
Een groep is voor mij al te groot bij bij een man of 5, dan verdwijnt het overzicht totaal.
Maar ik heb wel geleerd om me meer op mezelf te focussen ipv op anderen. Eigen belang gaat voor, hoe gek dat ook klinkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |