abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221358960
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 05:43 schreef AFA2022 het volgende:
Gelukkig erkennen de VS het ICC niet en zijn ze het liever kwijt dan rijk. Zoals ik al eerder zei: het was een kwestie van tijd voordat ze zouden overgaan tot het aanvallen van civiele infrastructuur. Dat moment is nu echt aangebroken.
Waar eerder deze week al een water- en elektriciteitscentrale op Kish Island werd vernietigd, zijn ze nu overgegaan op bruggen, spoorstations, wegen en zelfs civiele airfields.

Bruggen bij o.a. Bandar Khamir worden in Iraanse rapportages omschreven als transportverbindingen voor lokaal verkeer. Er is geen aanwijzing dat ze een militaire functie hadden.

Spoorstation Bandar Abbas. Het getroffen spoorstation is een civiel knooppunt voor passagiers- en goederenvervoer. De gewonden waren spoorwegmedewerkers, geen militairen.

Iranshahr Airport. Dit is een regionale burgerluchthaven. Er zijn geen aanwijzingen dat het een militaire basis is.

Iran meldt 7 doden en een zooitje gewonden, allemaal burgers. Nou nu gaat Iran zeker met de witte vlag zwaaien...
Ik verwacht dat de kans op overgave van dit regime aan de VS & Israël sowieso nihil was en is.
Ik verwacht ook niet dat door de huidige ontwikkelingen (een deel van) de burgerbevolking in staat is om in opstand tegen het regime te komen.

Misschien gaan landen als Pakistan of eventueel China nog een poging doen om de partijen weer om de tafel te krijgen.
Zodat die roman ook weer een zoveelste extra deeltje krijgt. Met, wie weet, uiteindelijk overeenkomst nummer telkwijt. Met diverse soorten van uitleg over die overeenkomst. Er is een kleine kans dat de VS dan nog meer centen aan wederopbouwkosten gaat beloven dan dat ze dat vorige maand hebben gedaan. Veel maakt dat vermoedelijk niet uit. Eén van beide partijen, of derde partij Israël, zal er wel weer voor zorgen dat een afspraak uit een tussenzin in alinea zus of zo wordt geschonden. En mocht dat niet gebeuren, dan wordt die schending wel door één van de partijen geclaimd, door een andere partij van die schending te beschuldigen.

Jelle zal wel zien.

Jelle gebruikt de fiets. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221358972
Wasmachines weer op hol geslagen en in de fik gevlogen.
twitter
  vrijdag 17 juli 2026 @ 07:53:43 #103
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221358994
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de kans op overgave van dit regime aan de VS & Israël sowieso nihil was en is.
Ik verwacht ook niet dat door de huidige ontwikkelingen (een deel van) de burgerbevolking in staat is om in opstand tegen het regime te komen.
Sterker nog.

Uitgerekend de instituties binnen Iran die in opstand zouden kunnen tegen de IRGC komen zijn zwaar geraakt.
pi_221359008
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:53 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Sterker nog.

Uitgerekend de instituties binnen Iran die in opstand zouden kunnen tegen de IRGC komen zijn zwaar geraakt.
"the great people of Iran"...
pi_221359078
quote:
. Nou nu gaat Iran zeker met de witte vlag zwaaien...
We weten wat de VS ooit gedaan heeft toen een land niet snel genoeg capituleerde.. :')
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:37:00 #106
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221359105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We weten wat de VS ooit gedaan heeft toen een land niet snel genoeg capituleerde.. :')
En dat is nog steeds een uitstekende beslissing geweest destijds.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221359121
quote:

[..]
En daarmee 4 miljoen Amerikaanse slachtoffers en het Japanse volk van extinctie heeft gered.
graag verwijderen
pi_221359199
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En daarmee 4 miljoen Amerikaanse slachtoffers en het Japanse volk van extinctie heeft gered.
Met deze gedachte zou je ook de bevolking van heel Europa kunnen redden van extinctie en dat zijn er meer dan het Japanse volk.

Toch heeft een dergelijk voorstel mij meermaals een ban opgeleverd, dus ik ga daar verder niet over in detail ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221359281
quote:

[..]
Iets met de staart tussen de benen opgeven?
pi_221359318
Onvoorstelbaar hoe vaak Iran inmiddels al totaal vernietigd is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:07:23 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221359320
quote:

[..]
Serieus?
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:08:07 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221359323
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hardnekkig ingedierte denk ik. Komt iedere ieer weer terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:34:03 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221359547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 02:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Uitgedroogde goedpraterij weer van je. Zoals gewoonlijk. Selectief niet ingaan op argumentaties. Je bent gewoon weer af. Doei.
Ah, geen inhoudelijke reactie dus meer zo blijkt. Gelukkig nog wel weer twee duimpjes van politieke geestverwanten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221359677
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, geen inhoudelijke reactie dus meer zo blijkt. Gelukkig nog wel weer twee duimpjes van politieke geestverwanten.
Ik bespeur dedain zonder argumentatie of feitenkennis bij Barbusse, waar kennen we dit ook alweer van.
graag verwijderen
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:02:46 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221359763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:07 schreef Discombobulate het volgende:
alleen het drinkwater tekort kan een land als IRAN op de knieën krijgen

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben gerustgesteld. ;)
Het probleem van Nederland mbt tot water is een te lage waterstand in rivieren, waar de scheepvaart hinder van ondervind
Ook de binnendijken die door bevers zijn ondergraven
Komt er opeens forse regenval dan breken die binnendijken door omdat ze lek zijn en dan lopen sommige van de talloze kleine polders zoals bij Wilnis onderwater en de mensen die daar wonen die vinden dat niet leuk

mijn boom verloor in de hete droge zomer van 2018 al het blad en het wortelgestel is nu pas weer hersteld van die klap

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 11:00:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:36:47 #116
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221360176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:42 schreef UitStraling het volgende:
Dus eigenlijk zou Iran zsm een nucleair wapen moeten ontwikkelen en New York en LA nuken bij de eerstvolgende Amerikaanse Tomahawk die een double tap op bijv een meisjesschool doet of hun (nieuwe) geestelijk leider (weer) omlegt. Om vele Iraanse doden te voorkomen tegen de imperialistische daad van agressie van de VS en het regionale stiefbroertje.

Best wel een goede deal eigenlijk. Voor de Irakezen idem dito. En vietnamezen al eerder, etc etc. Eigenlijk moet vooral de Global South uit zelfverdediging aan de nukes om de VS plat te gooien "om miljoenen eigen slachtoffers te voorkomen". En wie weet binnenkort Denemarken ook wel als Trump toch Groenland besluit te annexeren.
enkelband
pi_221360343
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah... [...].

Gelukkig nog wel weer het standaardduimpje van je eigen geestverwant HowardRoark.
Moet lekker posten zijn, zittend op je eigen duimpje.

Ahhhh... [...].
pi_221360361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alleen het drinkwater tekort kan een land als IRAN op de knieën krijgen
[..]
Het probleem van Nederland mbt tot water is een te lage waterstand in rivieren, waar de scheepvaart hinder van ondervind
Ook de binnendijken die door bevers zijn ondergraven
Komt er opeens forse regenval dan breken die binnendijken door omdat ze lek zijn en dan lopen sommige van de talloze kleine polders zoals bij Wilnis onderwater en de mensen die daar wonen die vinden dat niet leuk

mijn boom verloor in 2018 al het blad in de zomer en is nu pas weer hersteld van die klap
Dankzij de Fabeltjeskrant weet ik dat bevers nijvere beestjes zijn.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:58:22 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221360377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dankzij de Fabeltjeskrant weet ik dat bevers nijvere beestjes zijn.
beetje te nijver. vooral Ed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221360381
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ah... [...].

Gelukkig nog wel weer het standaardduimpje van je eigen geestverwant HowardRoark.
Moet lekker posten zijn, zittend op je eigen duimpje.

Ahhhh... [...].
Ach, in bepaalde rechts-conservatieve contreien is het een deugd om volkomen losgezongen van de realiteit te zijn :7
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221360401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beetje te nijver. vooral Ed
Ik dacht Willem.
"Hup, daar is Willem met de waterpomptang!"

"Je hoeft het maar te vragen, dan staat-ie al te zagen.
Te kotteren en te boren, de gaatjes in je oren!"

Ed was minder extreem. Kwam bovendien tot rust in zijn bloementuin.
pi_221360475
De Epstein-coalitie lijkt Iran eerder een rechtvaardiging te bieden en aan te sporen tot de ontwikkeling van kernwapens dan dit te voorkomen.
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 11:16:09 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221360477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:33 schreef UitStraling het volgende:
Waarschijnlijk gaat het woke deel van de Westerse bevolking dit wederom met een racistische bril bekijken, van achtergebleven barbaren hoef je niets te verwachten immers, van beschaafde mensen wel.

Net zoals Israël de schuld krijgt als het IDF er alles aan doet om de door Palestijnen omhooggehouden baby's niet door de kop te schieten, gebeurt dit toch dan kom de verantwoording en de schuld hiervan volledig bij de Joodse soldaat te liggen en niet bij de Palestijnse lafaard.

Ik vind hier wat van :)
wat dan??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221360879
Dit is geen verdediging, dit is de systematische vernietiging van een land en het zijn vooral de burgers die worden geraakt. Civiele infrastructuur bombarderen, burgers die omkomen, een regime dat hierdoor juist meer aanhang krijgt en ondertussen heeft Trump het over “vruchten plukken”. Hij spreekt over Iran dwingen om te onderhandelen, maar ik denk dat die trein inmiddels voorgoed is vertrokken.

Er is geen vredesplan, geen diplomatie (niet dat het zin heeft), alleen bommen. De Straat van Hormuz ligt stil, oliemarkten raken ontwricht en de VS doen alsof ze de redders van de wereld zijn. Dit is imperialisme in zijn puurste vorm: chaos zaaien, infrastructuur platgooien, burgers doden en vervolgens doen alsof je vrede brengt voor de bevolking. Alsof we dat eerder hebben meegemaakt en het uitstekend heeft uitgepakt…
  vrijdag 17 juli 2026 @ 12:26:22 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221360993
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ach, in bepaalde rechts-conservatieve contreien is het een deugd om volkomen losgezongen van de realiteit te zijn :7
Bijzondere claim, mijn posts zijn feitelijk en ik probeer de inhoudelijke discussie aan te gaan. Jij bent daarentegen vooral bezig met stropoppen en sneren. Wellicht zit het probleem dus niet in de rechts en conservatieve contreien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221361913
quote:
Gelukkig erkennen de VS het ICC niet en zijn ze het liever kwijt dan rijk. Zoals ik al eerder zei: het was een kwestie van tijd voordat ze zouden overgaan tot het aanvallen van civiele infrastructuur. Dat moment is nu echt aangebroken.
Waar eerder deze week al een water- en elektriciteitscentrale op Kish Island werd vernietigd, zijn ze nu overgegaan op bruggen, spoorstations, wegen en zelfs civiele airfields.

Bruggen bij o.a. Bandar Khamir worden in Iraanse rapportages omschreven als transportverbindingen voor lokaal verkeer. Er is geen aanwijzing dat ze een militaire functie hadden.

Spoorstation Bandar Abbas. Het getroffen spoorstation is een civiel knooppunt voor passagiers- en goederenvervoer. De gewonden waren spoorwegmedewerkers, geen militairen.

Iranshahr Airport. Dit is een regionale burgerluchthaven. Er zijn geen aanwijzingen dat het een militaire basis is.

Iran meldt 7 doden en een zooitje gewonden, allemaal burgers. Nou nu gaat Iran zeker met de witte vlag zwaaien...
Het onleefbaar maken van Iran is de enige manier waarop ik de Verenigde Staten het haatbaardenregime nog tot concessies zie dwingen. Barbaars natuurlijk, maar dat zal Trump niet uitmaken. Uiteindelijk zullen die concessies ook vrij beperkt zijn. Israël heeft met die strategie in Gaza uiteindelijk ook vrij weinig voor elkaar gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 17-07-2026 14:51:47 ]
Incelfrikandel
pi_221362140
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 12:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim, mijn posts zijn feitelijk en ik probeer de inhoudelijke discussie aan te gaan. Jij bent daarentegen vooral bezig met stropoppen en sneren. Wellicht zit het probleem dus niet in de rechts en conservatieve contreien.
Deze hele post toont aan dat je er wederom feitelijk naast zit 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221362516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het onleefbaar maken van Iran is de enige manier waarop ik de Verenigde Staten het haatbaardenregime nog tot concessies zie dwingen. Barbaars natuurlijk, maar dat zal Trump niet uitmaken. Uiteindelijk zullen die concessies ook vrij beperkt zijn. Israël heeft met die strategie in Gaza uiteindelijk ook vrij weinig voor elkaar gekregen.
In Oekraine noemen we aanvallen op civiele infrastructuur van de Russen oorlogsmisdaden en bij Iran labelen we ze als terrorisme. Tot welke groep behoort de VS nu eigenlijk?
  vrijdag 17 juli 2026 @ 15:45:37 #129
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221362550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:39 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
In Oekraine noemen we aanvallen op civiele infrastructuur van de Russen oorlogsmisdaden en bij Iran labelen we ze als terrorisme. Tot welke groep behoort de VS nu eigenlijk?
Ze zijn de beschermers van de straat van Hormuz. De good guys dus! >:O
pi_221362558
quote:

[..]
Epstein coalitie. :9
pi_221362582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:45 schreef Perox het volgende:

[..]
Ze zijn de beschermers van de straat van Hormuz. De good guys dus! >:O
Nog een maandje blokkade van Hormuz en Iran komt op hangende pootjes smeken om een wapenstilstand.
graag verwijderen
pi_221362601
quote:

[..]
?
Incelfrikandel
pi_221363084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:47 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Epstein coalitie. :9
Jij gaat door voor de .koelkast !!
pi_221363195
quote:

[..]
Een politieke cartoon uit 1899, maar nog altijd actueel. Hij geeft nog steeds antwoord op jouw vraag.

pi_221363227
quote:

[..]
Hoe noemen we de Oekraïense aanvallen op Russische infrastructuur?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221363339
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 17:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe noemen we de Oekraïense aanvallen op Russische infrastructuur?
Precies, jij snapt het. De hypocrisie is ongelooflijk.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:18:33 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221363751
Tja trump heeft de VS een perfecte Vietnam oorlog ingeloodst. Ook daar was nietsontziende terreur tegen de bevolking met 2 miljoen doden tot gevolg het slimste wat de Amerikanen konden bedenken. Denken dat welke bevolking dan ook gaat capituleren is best dom. Geen betere manier om een land te verenigen, ook achter waardeloze leiders, dan een gezamenlijke vijand.

Tja misschien is een oorlog beginnen op basis van het advies van een alcoholist, een vastgoedontwikkelaar en een massamoordenaar wel niet zo’n goed idee.
pi_221363772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja trump heeft de VS een perfecte Vietnam oorlog ingeloodst. Ook daar was nietsontziende terreur tegen de bevolking met 2 miljoen doden tot gevolg het slimste wat de Amerikanen konden bedenken. Denken dat welke bevolking dan ook gaat capituleren is best dom. Geen betere manier om een land te verenigen, ook achter waardeloze leiders, dan een gezamenlijke vijand.

Tja misschien is een oorlog beginnen op basis van het advies van een alcoholist, een vastgoedontwikkelaar en een massamoordenaar wel niet zo’n goed idee.
Geschiedenis herhaalt zich kennelijk. Over een aantal decennia massale 'bandebom' vredesbewegingen met demonstraties. Tenzij het klimaat of een virus ingrijpt.. 8-)
pi_221364516
quote:
Volgens vicepresident JD Vance saboteren 'sommige leden van Israëlische regering' de vredesgesprekken met Iran

De Amerikaanse vicepresident JD Vance heeft in een interview met de conservatieve podcastmaker Joe Rogan uitgehaald naar "sommige leden" van de Israëlische regering. Volgens hem proberen zij de vredesgesprekken tussen de VS en Iran doelbewust te doen mislukken "om de oorlog voor onbepaalde tijd te kunnen voortzetten".

Vance sprak van "een zeer discrete, extreem goed gefinancierde campagne om de deal te doen ontsporen" en verklaarde dat er "concreet bewijs" is dat een aantal Israëlische leiders "de deal haten". De vicepresident zei zich niet zozeer te storen aan het feit dat buitenlandse regeringen proberen de Amerikaanse besluitvorming te beïnvloeden, dat gebeurt volgens hem "voortdurend", maar wel aan het feit dat Amerikaanse leiders zich daardoor laten sturen. De Israëlische regering reageerde voorlopig niet op de uitspraken.

Woordvoerster van het Witte Huis Karoline Leavitt liet gisteren weten dat ook president Donald Trump erkent dat buitenlandse mogendheden de Amerikaanse publieke opinie proberen te beïnvloeden. Ze benadrukte tegelijk dat Trump en Vance "op één lijn" zitten en dat de onderhandelingen met Iran doorlopen, ondanks de wederzijdse aanvallen die intussen zes dagen op rij plaatsvinden en de hernieuwde blokkade van de Straat van Hormuz.
https://www.demorgen.be/s(...)n-met-iran~be9c4f82/

Hoe gaan we dit nu weer duiden?
  vrijdag 17 juli 2026 @ 19:53:10 #140
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221364536
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 19:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Vance bereid zich voor op de komende verkiezingen.
Dit komt hem wel goed uit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221364643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:56 schreef Peppert het volgende:

[..]
Een politieke cartoon uit 1899, maar nog altijd actueel. Hij geeft nog steeds antwoord op jouw vraag.

[ afbeelding ]
Och ja, de boxer rebellion.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_221364650
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 19:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Hij ziet dat de Israelische lobby aan steun verliest, ziet dat ook zijn CIC erin getrapt is, en denkt: "Beter niet meedoen en distanciëren als ik ooit nog een kans wil maken op het Witte Huis"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 17 juli 2026 @ 20:48:28 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221364894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:36 schreef recidivist het volgende:
En wie weet binnenkort Denemarken ook wel als Trump toch Groenland besluit te annexeren.
Voorlopig is hij nog wel even bezig in Iran en met een beetje geluk verdelgen de Iraniërs nog flink wat Amerikaanse orcs zodat die gekkies hier niet komen party-crashen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221364963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 20:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Voorlopig is hij nog wel even bezig in Iran en met een beetje geluk verdelgen de Iraniërs nog flink wat Amerikaanse orcs zodat die gekkies hier niet komen party-crashen.
Met een beetje geluk bombardeert men Iran compleet terug naar de middeleeuwen, mooie nieuwe kans om een prachtige vrije samenleving op te bouwen waar homo, huisdier en vrouw het ook nog een beetje tof heeft.
graag verwijderen
pi_221365026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 20:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Met een beetje geluk bombardeert men Iran compleet terug naar de middeleeuwen, mooie nieuwe kans om een prachtige vrije samenleving op te bouwen waar homo, huisdier en vrouw het ook nog een beetje tof heeft.
Wil jouw IDF helden weleens zien tegen een echte leger in een grondoorlog tegen Iran, ipv tegen kinderen die aan het knikkeren zijn.
pi_221365044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:03 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wil jouw IDF helden weleens zien tegen een echte leger in een grondoorlog tegen Iran, ipv tegen kinderen die aan het knikkeren zijn.
bedank je hamas vrienden maar daarvoor :)
pi_221365052
quote:

[..]
Hoe vaak moet de islamitische wereld en den Nazi nog verliezen om tot de conclusie te komen dat God nu eenmaal zijn lievelingetjes heeft?
graag verwijderen
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:09:51 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221365103
quote:

[..]
Dat zou natuurlijk kunnen als de Palestijnen hun kinderen niet als menselijk schild gebruiken maar zoals elke normale, weldenkende samenleving hun strijders gebruiken om de burgerbevolking te beschermen niet andersom.
pi_221365113
En voor eenieder die denkt dat Iran sterk staat met het afsluiten van Hormuz, denk nog eens na, 90 procent van het voedsel komt Iran binnen via Hormuz en 90 procent van de inkomsten van Iran komt binnen via Hormuz.
graag verwijderen
pi_221365158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:11 schreef UitStraling het volgende:
En voor eenieder die denkt dat Iran sterk staat met het afsluiten van Hormuz, denk nog eens na, 90 procent van het voedsel komt Iran binnen via Hormuz en 90 procent van de inkomsten van Iran komt binnen via Hormuz.
Afsluiten is niet letterlijk hè.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221365204
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk kunnen als de Palestijnen hun kinderen niet als menselijk schild gebruiken maar zoals elke normale, weldenkende samenleving hun strijders gebruiken om de burgerbevolking te beschermen niet andersom.
Wat vind jij er eigenlijk van dat de meest extremistische religieuze partij in Israel het prima vindt om veel jonge Israeliers als schietschijf voor het IDF drie jaar te laten dienen en hun eigen brave thora studenten de dans laat ontspringen? Ik vind dat hypocriet.
pi_221365223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:11 schreef UitStraling het volgende:
Behalve dat Iran wordt omringd door 7 landen en de Kaspische zee.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:22:14 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221365269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat vind jij er eigenlijk van dat de meest extremistische religieuze partij in Israel het prima vindt om veel jonge Israeliers als schietschijf voor het IDF drie jaar te laten dienen en hun eigen brave thora studenten de dans laat ontspringen? Ik vind dat hypocriet.
Ik ben er ook geen voorstander van. Zij moeten in het leger dienen, en als ze niet willen vechten, prima, maar dan zijn er nog talloze andere rollen die men kan vervullen. Wel doodleuk 12 kinderen hebben, op de kosten van de staat leven, seculieren veroordelen maar niet in het leger willen dienen waar diezelfde seculieren dan jouw en je familie moeten beschermen, het is nogal onbeschoft en verwerpelijk wat mij betreft.
pi_221365284
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben er ook geen voorstander van. Zij moeten in het leger dienen, en als ze niet willen vechten, prima, maar dan zijn er nog talloze andere rollen die men kan vervullen. Wel doodleuk 12 kinderen hebben, op de kosten van de staat leven, seculieren veroordelen maar niet in het leger willen dienen waar diezelfde seculieren dan jouw en je familie moeten beschermen, het is nogal onbeschoft en verwerpelijk wat mij betreft.
Dan zijn we het eens dat er iets niet klopt met die extremistische partij in de regering van Israel.
pi_221365320
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Behalve dat Iran wordt omringd door 7 landen en de Kaspische zee.
Die doen goede zaken momenteel maar bijna 100 miljoen mensen in leven houden is geen makkelijke opgave als de benodigde infrastructuur en handelswegen er nog niet liggen.

En vervolgens de olie nog.
graag verwijderen
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:31:35 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221365355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan zijn we het eens dat er iets niet klopt met die extremistische partij in de regering van Israel.
Welke partij gaat dit trouwens over, die van Ben-Gvir of Smotrich?
pi_221365394
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen idee, eerlijk, moet ik even terug zoeken, was weer een artikel achter een betaalmuur. Maar dit kwam hier net voorbij..

quote:
MoU dead after US violations: IRGC commander

IRGC Commander Mohsen Rezaei has told state television that Iran’s MoU with the US is all but dead.

“The failure of the Israeli regime to withdraw from southern Lebanon, the creation of an illegal alternative route in the Strait of Hormuz despite the existence of a legal Iranian route, the lack of respect for Iran’s sovereignty with attacks on Iranian territory, and the failure to release Iran’s assets are all US violations of the MoU,” Rezaei said.

The US had signed the framework agreement, he continued, “with the aim of exerting maximum pressure and forcing Iran to back down”.

“After the Islamabad talks, the United States adopted a policy of war and negotiation simultaneously. Iran’s acceptance of a two-week ceasefire provided the United States with an opportunity to complete its naval blockade while negotiations were under way,” Rezaei added.
@Al Jazeera

Het blijft een beetje wie het verst kan pissen.. :{
pi_221365402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die doen goede zaken momenteel maar bijna 100 miljoen mensen in leven houden is geen makkelijke opgave als de benodigde infrastructuur en handelswegen er nog niet liggen.

En vervolgens de olie nog.
Klopt, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor de wereldeconomie die naar de klote gaat.

Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?
pi_221365443
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-thorastudie-wet-aan
pi_221365452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Geen idee, eerlijk, moet ik even terug zoeken, was weer een artikel achter een betaalmuur. Maar dit kwam hier net voorbij..
[..]
@:Al Jazeera

Het blijft een beetje wie het verst kan pissen.. :{
De MOU was gewoon een smoes om te re-armen en wat olie uit de Golf te krijgen.
pi_221365475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:36 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Klopt, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor de wereldeconomie die naar de klote gaat.

Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?
Het is inderdaad desastreus voor de onderlagen van de maatschappij in Europa, Azië en Afrika, zolang deze regeringen hun bevolkingen koest weten te houden zal de kritiek op Trump (die kritiek komt uit dezelfde laag) wel meevallen, eens kijken wie de langste adem heeft.

Maar geloof me, de straat van Hormuz is voor Iran van levensbelang, daarom was de jolijt en lol om Trump zijn tegenblokkade ook zo ontzettend dom, dan snap je echt extreem weinig, eigenlijk te weinig.
graag verwijderen
pi_221365501
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is inderdaad desastreus voor de onderlagen van de maatschappij in Europa, Azië en Afrika, zolang deze regeringen hun bevolkingen koest weten te houden zal de kritiek op Trump (die kritiek komt uit dezelfde laag) wel meevallen, eens kijken wie de langste adem heeft.

Maar geloof me, de straat van Hormuz is voor Iran van levensbelang, daarom was de jolijt en lol om Trump zijn tegenblokkade ook zo ontzettend dom, dan snap je echt extreem weinig, eigenlijk te weinig.
Soms vraag ik mij af hoe het kan dat jij met jouw IQ zo weinig laat zien dat je ook een helicopterview kan hebben over geopolitiek.
pi_221365505
Gezellig knalfeestje
twitter
pi_221365537
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat je de gevolgen wereldwijd als deze oorlog echt lang door gaat etteren. Vergeet niet dat die andere zeestraat bij SA ook afgesloten kan worden en dan zijn de rapen pas echt gaar. En voor wat, omdat die racicaal extremisten in Israel Iran graag van de kaart willen vegen en er eindelijk een mongool in het Witte Huis zit die erin getrapt is?

Nog een poging: Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?

[ Bericht 1% gewijzigd door AFA2022 op 17-07-2026 21:54:50 ]
pi_221365559
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:45 schreef Doler12 het volgende:
Gezellig knalfeestje
[ x ]
Ja die worden dagelijks geraakt nu. Schijnt wat info gelekt te zijn naar de Iraniers.
pi_221365584
Iran raakt wel echt doelen zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 22:00:05 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221365624
quote:
Oh, maar partijen zijn niet extremistisch, gewoon zeer religieus. Dat maakt ze niet meteen extremistisch.

Een Shas bijvoorbeeld is eigenlijk een centrumpartij, maar wel conservatief en komt op voor de belangen van Mizrahi Joden en Sefardische Joden. Dit is echt andere koek dan Ben-Gvir of Smotrich.
pi_221365625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:48 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Volgens mij onderschat je de gevolgen wereldwijd als deze oorlog echt lang door gaat etteren. Vergeet niet dat die andere zeestraat bij SA ook afgesloten kan worden en dan zijn de rapen pas echt gaar. En voor wat, omdat die racicaal extremisten in Israel Iran graag van de kaart willen vegen en er eindelijk een mongool in het Witte Huis zit die erin getrapt is?

Nog een poging: Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?
Iran sluit zelf de zeestraat af, verreweg hun eigen belangrijkste inkomstenbron, de VS blokkeren slechts nog eens extra de toevoer van graan en rijst.

Niet zo snugger :+
graag verwijderen
pi_221365636
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh, maar partijen zijn niet extremistisch, gewoon zeer religieus. Dat maakt ze niet meteen extremistisch.

Een Shas bijvoorbeeld is eigenlijk een centrumpartij, maar wel conservatief en komt op voor de belangen van Mizrahi Joden en Sefardische Joden. Dit is echt andere koek dan Ben-Gvir of Smotrich.
Ok, maar de jeugd daarvan mag niet in het leger volgens hun geloof toch? Ben je mooi klaar mee als klein landje met weinig inwoners in verhouding met Iran.
pi_221365647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 22:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Iran sluit zelf de zeestraat af, verreweg hun eigen belangrijkste inkomstenbron, de VS blokkeren slechts nog eens extra de toevoer van graan en rijst.

Niet zo snugger :+
Beetje pussyachtig dat je niet eens simpele vraag durft te antwoorden. Tot morgen maar weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')