Wat vind jij er eigenlijk van dat de meest extremistische religieuze partij in Israel het prima vindt om veel jonge Israeliers als schietschijf voor het IDF drie jaar te laten dienen en hun eigen brave thora studenten de dans laat ontspringen? Ik vind dat hypocriet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen als de Palestijnen hun kinderen niet als menselijk schild gebruiken maar zoals elke normale, weldenkende samenleving hun strijders gebruiken om de burgerbevolking te beschermen niet andersom.
Behalve dat Iran wordt omringd door 7 landen en de Kaspische zee.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:11 schreef UitStraling het volgende:
En voor eenieder die denkt dat Iran sterk staat met het afsluiten van Hormuz, denk nog eens na, 90 procent van het voedsel komt Iran binnen via Hormuz en 90 procent van de inkomsten van Iran komt binnen via Hormuz.
Ik ben er ook geen voorstander van. Zij moeten in het leger dienen, en als ze niet willen vechten, prima, maar dan zijn er nog talloze andere rollen die men kan vervullen. Wel doodleuk 12 kinderen hebben, op de kosten van de staat leven, seculieren veroordelen maar niet in het leger willen dienen waar diezelfde seculieren dan jouw en je familie moeten beschermen, het is nogal onbeschoft en verwerpelijk wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat vind jij er eigenlijk van dat de meest extremistische religieuze partij in Israel het prima vindt om veel jonge Israeliers als schietschijf voor het IDF drie jaar te laten dienen en hun eigen brave thora studenten de dans laat ontspringen? Ik vind dat hypocriet.
Dan zijn we het eens dat er iets niet klopt met die extremistische partij in de regering van Israel.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van. Zij moeten in het leger dienen, en als ze niet willen vechten, prima, maar dan zijn er nog talloze andere rollen die men kan vervullen. Wel doodleuk 12 kinderen hebben, op de kosten van de staat leven, seculieren veroordelen maar niet in het leger willen dienen waar diezelfde seculieren dan jouw en je familie moeten beschermen, het is nogal onbeschoft en verwerpelijk wat mij betreft.
Die doen goede zaken momenteel maar bijna 100 miljoen mensen in leven houden is geen makkelijke opgave als de benodigde infrastructuur en handelswegen er nog niet liggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:18 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Behalve dat Iran wordt omringd door 7 landen en de Kaspische zee.
Welke partij gaat dit trouwens over, die van Ben-Gvir of Smotrich?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens dat er iets niet klopt met die extremistische partij in de regering van Israel.
Geen idee, eerlijk, moet ik even terug zoeken, was weer een artikel achter een betaalmuur. Maar dit kwam hier net voorbij..quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke partij gaat dit trouwens over, die van Ben-Gvir of Smotrich?
@Al Jazeeraquote:MoU dead after US violations: IRGC commander
IRGC Commander Mohsen Rezaei has told state television that Iran’s MoU with the US is all but dead.
“The failure of the Israeli regime to withdraw from southern Lebanon, the creation of an illegal alternative route in the Strait of Hormuz despite the existence of a legal Iranian route, the lack of respect for Iran’s sovereignty with attacks on Iranian territory, and the failure to release Iran’s assets are all US violations of the MoU,” Rezaei said.
The US had signed the framework agreement, he continued, “with the aim of exerting maximum pressure and forcing Iran to back down”.
“After the Islamabad talks, the United States adopted a policy of war and negotiation simultaneously. Iran’s acceptance of a two-week ceasefire provided the United States with an opportunity to complete its naval blockade while negotiations were under way,” Rezaei added.
Klopt, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor de wereldeconomie die naar de klote gaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die doen goede zaken momenteel maar bijna 100 miljoen mensen in leven houden is geen makkelijke opgave als de benodigde infrastructuur en handelswegen er nog niet liggen.
En vervolgens de olie nog.
https://nos.nl/artikel/26(...)-thorastudie-wet-aanquote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke partij gaat dit trouwens over, die van Ben-Gvir of Smotrich?
De MOU was gewoon een smoes om te re-armen en wat olie uit de Golf te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee, eerlijk, moet ik even terug zoeken, was weer een artikel achter een betaalmuur. Maar dit kwam hier net voorbij..
[..]
@:Al Jazeera
Het blijft een beetje wie het verst kan pissen..
Het is inderdaad desastreus voor de onderlagen van de maatschappij in Europa, Azië en Afrika, zolang deze regeringen hun bevolkingen koest weten te houden zal de kritiek op Trump (die kritiek komt uit dezelfde laag) wel meevallen, eens kijken wie de langste adem heeft.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:36 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor de wereldeconomie die naar de klote gaat.
Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?
Soms vraag ik mij af hoe het kan dat jij met jouw IQ zo weinig laat zien dat je ook een helicopterview kan hebben over geopolitiek.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is inderdaad desastreus voor de onderlagen van de maatschappij in Europa, Azië en Afrika, zolang deze regeringen hun bevolkingen koest weten te houden zal de kritiek op Trump (die kritiek komt uit dezelfde laag) wel meevallen, eens kijken wie de langste adem heeft.
Maar geloof me, de straat van Hormuz is voor Iran van levensbelang, daarom was de jolijt en lol om Trump zijn tegenblokkade ook zo ontzettend dom, dan snap je echt extreem weinig, eigenlijk te weinig.
Volgens mij onderschat je de gevolgen wereldwijd als deze oorlog echt lang door gaat etteren. Vergeet niet dat die andere zeestraat bij SA ook afgesloten kan worden en dan zijn de rapen pas echt gaar. En voor wat, omdat die racicaal extremisten in Israel Iran graag van de kaart willen vegen en er eindelijk een mongool in het Witte Huis zit die erin getrapt is?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is inderdaad desastreus voor de onderlagen van de maatschappij in Europa, Azië en Afrika, zolang deze regeringen hun bevolkingen koest weten te houden zal de kritiek op Trump (die kritiek komt uit dezelfde laag) wel meevallen, eens kijken wie de langste adem heeft.
Maar geloof me, de straat van Hormuz is voor Iran van levensbelang, daarom was de jolijt en lol om Trump zijn tegenblokkade ook zo ontzettend dom, dan snap je echt extreem weinig, eigenlijk te weinig.
Oh, maar partijen zijn niet extremistisch, gewoon zeer religieus. Dat maakt ze niet meteen extremistisch.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-thorastudie-wet-aan
Iran sluit zelf de zeestraat af, verreweg hun eigen belangrijkste inkomstenbron, de VS blokkeren slechts nog eens extra de toevoer van graan en rijst.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je de gevolgen wereldwijd als deze oorlog echt lang door gaat etteren. Vergeet niet dat die andere zeestraat bij SA ook afgesloten kan worden en dan zijn de rapen pas echt gaar. En voor wat, omdat die racicaal extremisten in Israel Iran graag van de kaart willen vegen en er eindelijk een mongool in het Witte Huis zit die erin getrapt is?
Nog een poging: Gaan we nog Israelische grondtroepen in Iran zien of gaan ze de Amerikanen daarvoor opofferen?
Ok, maar de jeugd daarvan mag niet in het leger volgens hun geloof toch? Ben je mooi klaar mee als klein landje met weinig inwoners in verhouding met Iran.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, maar partijen zijn niet extremistisch, gewoon zeer religieus. Dat maakt ze niet meteen extremistisch.
Een Shas bijvoorbeeld is eigenlijk een centrumpartij, maar wel conservatief en komt op voor de belangen van Mizrahi Joden en Sefardische Joden. Dit is echt andere koek dan Ben-Gvir of Smotrich.
Beetje pussyachtig dat je niet eens een simpele vraag durft te beantwoorden. Tot morgen maar weer.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iran sluit zelf de zeestraat af, verreweg hun eigen belangrijkste inkomstenbron, de VS blokkeren slechts nog eens extra de toevoer van graan en rijst.
Niet zo snugger
Inderdaad. Dat is ook een groot probleem, vooral wetende dat de groep orthodoxe religieuzen sterk groeit.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, maar de jeugd daarvan mag niet in het leger volgens hun geloof toch? Ben je mooi klaar mee als klein landje met weinig inwoners in verhouding met Iran.
wat de amerikanen doen wel, die blazen op het moment de havens aan gort.quote:
Is hier momenteel een party dan?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voorlopig is hij nog wel even bezig in Iran en met een beetje geluk verdelgen de Iraniërs nog flink wat Amerikaanse orcs zodat die gekkies hier niet komen party-crashen.
Bandar Abbas, zou zomaar kunnen dat daar toch US Marines aan land gaan komen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:04 schreef Bensel het volgende:
[..]
wat de amerikanen doen wel, die blazen op het moment de havens aan gort.
Bij de vrijmibo van het ICC hangen ze na 21:00 altijd wel in de lampen.quote:
quote:Door alternatieve routes is Straat van Hormuz niet meer zo onmisbaar als vroeger
Sinds de aanvallen van de Verenigde Staten en Israël op Iran eind februari heerst er onrust rond Straat van Hormuz. De langdurige blokkade van deze belangrijke zeestraat voor de doorvoer van olie en gas leidt tot het gebruik van alternatieve routes.
Dat de zeestraat nog steeds een belangrijke rol speelt in de wereldwijde oliemarkt blijkt uit de recente schommelingen in de prijs voor een vat olie. Deze zijn een direct gevolg van de aanvallen op tankers en andere doelen over en weer.
Voor de oorlog was de zeestraat goed voor zo'n 20 miljoen vaten olie per dag. Dat is ongeveer 20 procent van de wereldwijde olieconsumptie.
Ondanks de recente prijsstijging lijkt het gebruik van alternatieve routes voor zowel olie- en gasbedrijven als de Golfstaten deels uitkomst te bieden. De Oost-West-pijpleiding in Saudi-Arabië verbindt de Rode Zee met de Perzische Golf. Hier kunnen per dag maximaal zeven miljoen vaten olie doorheen.
Energiedeskundige Lucia van Geuns van het Haags Centrum voor Strategische Studies ziet dat er naast bestaande pijpleidingen druk wordt gekeken naar alternatieven. "Waarschijnlijk wil Saudi-Arabië deze pijpleiding wel uitbreiden."
hoe cynisch dit ook klinkt, er bestaat geen hete oorlog zonder slachtoffers aan beide kan (uitgezonderd liechtenstein, die met een extra soldaat terugkwam van een oorlog).quote:
Deals met Trump zijn waardeloos. Verder nul medelijden met Amerikaanse soldaten die sneuvelen. Als je voor zo'n regime vecht verdien je niet beter.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iran schort de deal nu ook officieel op, in een toespraak op TV.
Niet dat het nog wat betekende natuurlijk.
weten ze ook van die kant hoe het voelt om steeds belazerd te worden met deals die een wassen neus zijn. het is niet zo dat Iran en hun proxies heel betrouwbaar zijn gebleken.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Deals met Trump zijn waardeloos. Verder nul medelijden met Amerikaanse soldaten die sneuvelen. Als je voor zo'n regime vecht verdien je niet beter.
"Deserve's got nothin' to do with it."quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Deals met Trump zijn waardeloos. Verder nul medelijden met Amerikaanse soldaten die sneuvelen. Als je voor zo'n regime vecht verdien je niet beter.
Het valt me op dat de airdefence eigenlijk totaal niet optimaal functioneert, gezien het feit dat Iran zoveel doelen met opvallend gemak en precisie weet te raken. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Iran niet afhankelijk is van het Amerikaanse GPS systeem, maar gebruikmaakt van de Chinese variant, het BeiDou‑3‑systeem.quote:
Hier hoef je niet blij om te zijn, in China is een mensenleven evenveel waard als een strontvlieg.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het valt me op dat de airdefence eigenlijk totaal niet optimaal functioneert, gezien het feit dat Iran zoveel doelen met opvallend gemak en precisie weet te raken. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Iran niet afhankelijk is van het Amerikaanse GPS systeem, maar gebruikmaakt van de Chinese variant, het BeiDou‑3‑systeem.
China kijkt vermoedelijk tevreden en lachend mee en past misschien hier en daar nog wat verbeteringen toe.
Het hangt er zeer waarschijnlijk van af wie of wat je bent.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier hoef je niet blij om te zijn, in China is een mensenleven evenveel waard als een strontvlieg.
Is simpelweg niet waar, Israël en de Amerikanen gaan tot het uiterste om hun soldaten/onderdanen te beschermen en terug te halen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het hangt er zeer waarschijnlijk van af wie of wat je bent.
En, when the going gets tough, dan geldt die regel in ieder land op deze strontplaneet.
Voor kleinere operaties geldt dat zeker.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is simpelweg niet waar, Israël en de Amerikanen gaan tot het uiterste om hun soldaten/onderdanen te beschermen en terug te halen.
Dat verhaal is geen sprookje maar heeft zijn oorsprong in de ondergang van de lichte kruiser Juneau waar vijf broers bij omkwamen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor kleinere operaties geldt dat zeker.
Maar, zoals ik al zei, when the going gets tough, dan geldt dat helemaal nergens meer. En dan heb ik het over tough in de meest toughe betekenis.
Zoals veteranen en oorlogsdeskundigen al zeiden over de film Saving Private Ryan: de gevechtsscènes en de wreedheid van het slagveld zijn zeer realistisch; de verhaallijn is echter een sprookje.
Niet gek voor een leger wat obliterated isquote:
En werd daarna besloten om andere in de oorlog betrokken broers te gaan redden met een uitgebreide operatie waarvoor andere uiterst kundige militairen voor moesten worden opgeofferd?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat verhaal is geen sprookje maar heeft zijn oorsprong in de ondergang van de lichte kruiser Juneau waar vijf broers bij omkwamen.
Orcjes naar de andere wereld geholpen.quote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jullie hopen dat Iran wint of hoe moeten dit soort posts worden opgevat?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Orcjes naar de andere wereld geholpen.
Ik hoop dat de Amerikaantjes flink op hun bek gaan inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Jullie hopen dat Iran wint of hoe moeten dit soort posts worden opgevat?
Bijzonder, voor het Iraanse regime zijn, je moet maar durven als Westerling.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop dat de Amerikaantjes flink op hun bek gaan inderdaad.
Ik ben vooral heel erg tegen het Amerikaanse regime.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, voor het Iraanse regime zijn, je moet maar durven als Westerling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |