Ze zijn gelukkig tientallen jaren teruggeworpen in hun nucleaire programma.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat atoomwapen van Iran was in 1992 al bijna klaar.
Volgens Netanyahu.
Het was toen al 5 voor 12.
Volgens Netanyahu.
Volgens dat sprookjesverhaal had het Iraanse regime heel Israël - wat zeg ik: het hele Midden-Oosten, inclusief hun eigen geliefde vaderland, plus hele stukken Europa, plus resten van andere werelddelen en wat al niet - al gedurende ruim een kwart eeuw volledig in rook & as kunnen laten opgaan.
Als 1 atoomwapen in 1992 al bijna klaar was, dan zijn het er anno 2026 allang 1992.
Dus ga je schuilkelder maar vast in. Morgen beginnen ze. Zonder twijfel.
Ik denk dat je iets te diep in het verkeerde konijnenhol hebt gekeken.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat atoomwapen van Iran was in 1992 al bijna klaar.
Volgens Netanyahu.
Het was toen al 5 voor 12.
Volgens Netanyahu.
Volgens dat sprookjesverhaal had het Iraanse regime heel Israël - wat zeg ik: het hele Midden-Oosten, inclusief hun eigen geliefde vaderland, plus hele stukken Europa, plus resten van andere werelddelen en wat al niet - al gedurende ruim een kwart eeuw volledig in rook & as kunnen laten opgaan.
Als 1 atoomwapen in 1992 al bijna klaar was, dan zijn het er anno 2026 allang 1992.
Dus ga je schuilkelder maar vast in. Morgen beginnen ze. Zonder twijfel.
Er is echt helemaal niemand hier die er voorstander van is dat Iran kernwapens heeft. Maarja, dan is je #ophef minder waard, dus dat kan niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is geen drukte om niets, zodra het Iraanse regime een atoomwapen heeft zal niets ze meer kunnen stoppen, op welke manieren allemaal mag je zelf bedenken, dat ligt ergens tussen 300.000 mensen afschieten die graag dansen en twee tientjes voor een litertje foute benzine voor Ans en Truus uit Enschede.
Als ik jou was zou ik Bibi bellen: als je Ans en Truus uit Enschede nog wilt zien, dan moet je snel zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets te diep in het verkeerde konijnenhol hebt gekeken.
Allemachtig, ze hebben net een paar jaar te lang gewacht.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze zijn gelukkig tientallen jaren teruggeworpen in hun nucleaire programma.
Bekijk deze YouTube-video
Wie weet heb je helemaal gelijk. Is het dan niet slim wanneer een intelligente en professionele leider daar eens wat aan zou doen? Een leider die begrijpt hoe groot en complex Iran eigenlijk is en begrijpt wat de consequenties van een oorlog starten zijn? Gewoon iemand die niet zichzelf, zijn land en de rest van de wereld te kakken zet omdat hij zich laat piepelen door een stel haatbaarden en een moordende Israëliër?quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is geen drukte om niets, zodra het Iraanse regime een atoomwapen heeft zal niets ze meer kunnen stoppen, op welke manieren allemaal mag je zelf bedenken, dat ligt ergens tussen 300.000 mensen afschieten die graag dansen en twee tientjes voor een litertje foute benzine voor Ans en Truus uit Enschede.
Ik verdedig Trump dan ook helemaal niet, ik geniet en leer alleen van de Trumperitus.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wie weet heb je helemaal gelijk. Is het dan niet slim wanneer een intelligente en professionele leider daar eens wat aan zou doen? Een leider die begrijpt hoe groot en complex Iran eigenlijk is en begrijpt wat de consequenties van een oorlog starten zijn? Gewoon iemand die niet zichzelf, zijn land en de rest van de wereld te kakken zet omdat hij zich laat piepelen door een stel haatbaarden en een moordende Israëliër?
Het is maar zo een idee hoor. Je mag ook met alle plezier de grootste idioot die ooit president is geworden blijven verdedigen. Dat is reuze vermakelijk.
Da's mooi.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik verdedig Trump dan ook helemaal niet, ik geniet en leer alleen van de Trumperitus.
Eerlijk is eerlijk: een prachtvergelijking; daar zou ik nou nooit op gekomen zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:48 schreef UitStraling het volgende:
Trump is als de mooie blonde vrouw die met kort rokje door Kanaleneiland loopt, ze wordt bespuugd, bepoteld, verkracht en bijkans vermoord en dan zijn er de mannetjes die zeggen, "ja kort rokje he".
"Hi Iran, it's deuce!"quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:56 schreef mcmlxiv het volgende:
De gedachte aan Trump in een kort rokje. Ik dacht dat epstein verdorven was, maar blijkbaar kan het nog erger.
De droomvrouw van uitstraling
[ afbeelding ]
Het valt op dat je vooral bezig bent met mij woorden en standpunten in de mond te leggen en niet op mijn punten ingaat.quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Semantisch geneuzel in de marge zoals gewoonlijk van je. Een cultuur bestaat niet zonder de mensen die die cultuur uitdragen. Dus als je een cultuur barbaars vind, zijn die mensen dat ook. Je vind uiteindelijk gewoon iedere moslim een barbaar pur sang, wat ook blijkt uit je laizze faire houding ten opzichte van Palestijnse slachtoffers in Gaza, maar je hebt de ballen niet om dat toe te geven. Tekenend wel voor iemand die continue de mond vol heeft over 'eigen verantwoordelijkheid'.
Dat de VS enige invloed heeft gehad in Iran ben ik mee eens, maar dat is iets anders dan jij eerste stelde. Jouw initiële premise was namelijk dat de VS grotendeels verantwoordelijk zou zijn voor het Iraanse regime (zie post #17).quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En ja, het is een feit dat de VS een directe invloed heeft gehad op de Iraanse revolutie. Dat ontkennen is gewoon geschiedsvervalsing.
Ik heb slechts aangeven dat de manier hoe jij redeneert (een kwaadaardige regime van een niet-Westers land bij het Westen in de schoenen schuiven) past binnen een bredere manier van denken. Dat is ook een feit, we zien dat hier wel vaker terug. Bijvoorbeeld als het gaat om andere Islamitische terreurgroeperingen, waarvan het bestaan op het Westen worden gegooid.quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En kom eens uit die slachtofferrol van 'het westen krijgt overal de schuld van' in een soort van overkoepelende beschuldiging richting iedereen die het niet met je eens is. Want je zegt dat bewust omdat mij aan te smeren, maar ik heb zoiets nog nooit beweerd. Man the fuck up joh. Dit kinderachtige tacktiekje is waar ik op doel als ik zeg dat je discussieert als een cartoon villain.
Man man man
quote:AI-overzicht
Iran kampt met een ongekende nationale watercrisis, veroorzaakt door aanhoudende extreme droogte, decennialang slecht watermanagement en een onhoudbare landbouwsector.
Het land gebruikt structureel meer water dan er wordt aangevuld, waardoor tientallen stuwmeren bijna leeg staan en de grondwaterreserves in vijftig tijd met circa 70% zijn uitgeput.
De situatie in het land is kritiek door een combinatie van factoren:
Landbouw slokt water op:
Bijna 90% van al het waterverbruik in Iran gaat naar de landbouw.
Ondanks de droogte stimuleert de overheid de teelt van zeer waterintensieve gewassen—zoals rijst—om de voedselzelfvoorziening op peil te houden.
Lege stuwmeren: Het Urmia-meer in het noorden is grotendeels opgedroogd tot een zoutvlakte.
Daarnaast staan negentien grote stuwmeren, waaronder de Lar-dam die de regio Teheran van drinkwater voorziet, historisch laag.
Overheidsbeleid en 'Watermaffia': Experts spreken van een waterfaillissement.
Decennialange bouw van ecologisch onverantwoorde dammen door overheden en de Iraanse Revolutionaire Garde heeft de situatie verergerd.
Dan mogen we hier straks ook wel oppassen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:02 schreef michaelmoore het volgende:
Ik verwacht dat Trump iets met het zoete water gaat doen
het is loei gemeen maar vreselijk effectief
[..]
we hebben het IJsselmeer nog he,quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan mogen we hier straks ook wel oppassen.
quote:AI-overzicht
Het direct wegpompen van overtollig regenwater naar de Waddenzee is geen standaardoplossing.
Om overstromingen te voorkomen wordt het water momenteel vooral verzameld in grote wateren, zoals het IJsselmeergebied.
Van daaruit wordt het via de spuisluizen of krachtige gemalen geloosd.
Direct lozen is onpraktisch en kan schadelijk zijn, omdat het ecosysteem van de Waddenzee gevoelig is voor een plotselinge stroom van grote hoeveelheden zoet regenwater (verstoring van het zoutgehalte).
Grote regionale overschotten worden via kanalen en boezems naar het IJsselmeer geleid en vandaar gecontroleerd gespuid.
De huidige waterafvoer is als volgt georganiseerd:
Spuien Afsluitdijk:
Bij een lagere waterstand in de Waddenzee stroomt water uit het IJsselmeer onder vrij verval naar de Waddenzee.
Pompen Afsluitdijk:
Bij extreem hoogwater of storm kunnen de zes grote gemalen in de Afsluitdijk tot wel 275.000 liter water per seconde uit het IJsselmeer de Waddenzee inpompen.
Regionale gemalen:
Lokale waterschappen (zoals Wetterskip Fryslân en Noorderzijlvest) pompen polderwater tijdelijk naar regionale boezemvaarten.
Uitgedroogde goedpraterij weer van je. Zoals gewoonlijk. Selectief niet ingaan op argumentaties. Je bent gewoon weer af. Doei.quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat je vooral bezig bent met mij woorden en standpunten in de mond te leggen en niet op mijn punten ingaat.
Ik maak een duidelijk onderscheid tussen cultuur en de mens zelf (ook al leidt die cultuur tot barbaars gedrag), onderbouw dit ook en vervolgens tuig jij tot twee keer toe allerlei stropoppen op over hoe ik alle moslims untermenschen zou vinden en nu weer alle moslims barbaren. Dat heb ik echter niet gezegd. En als kers op de taart verwijt je mij ook nog het spelen van semantische spelletjes, iets wat ik niet doe, maar jij wel dat al die vele stropoppen.
Het blijkt zoals wel vaker is gebleken in POL dat de inhoudelijke discussie je niet bepaald goed afgaat en het enige dat rest zijn stropoppen, ad hominems en schelden, al zijn we bij dat laatste punt deze discussie gelukkig nog niet gekomen.
[..]
Dat de VS enige invloed heeft gehad in Iran ben ik mee eens, maar dat is iets anders dan jij eerste stelde. Jouw initiële premise was namelijk dat de VS grotendeels verantwoordelijk zou zijn voor het Iraanse regime (zie post #17).
Dat is natuurlijk niet waar. De verantwoordelijkheid ligt voor 99.9% bij die religieuze radicalen zelf die vanaf het eerste moment een duidelijke agenda hadden bestaande uit een strikte theocratie, anti-Westerse en antisemitische sentimenten.
[..]
Ik heb slechts aangeven dat de manier hoe jij redeneert (een kwaadaardige regime van een niet-Westers land bij het Westen in de schoenen schuiven) past binnen een bredere manier van denken. Dat is ook een feit, we zien dat hier wel vaker terug. Bijvoorbeeld als het gaat om andere Islamitische terreurgroeperingen, waarvan het bestaan op het Westen worden gegooid.
Dat is simpelweg niet waar. Die mensen zijn net zoals elk ander mens volledig verantwoordelijk voor hun eigen handelen en de radicale Islam omarmen en een terreurbeweging of regime oprichten is een keuze.
Ik ben gerustgesteld.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben het IJsselmeer nog he,
als het drinkwater in deze delta opraakt dan is de rest van de wereld al dood
.
Er zijn talloze zandafgravingen in Nederland die altijd helemaal volstaan met zoet water
https://www.duikersgids.n(...)ndse-zandafgravingen
Zolang we al het overtollig regenwater direct de Waddenzee in blijven pompen dan zal t wel gaan
https://www.deltaprogramma.nl/themas/zoetwater/deltaplan
[..]
Het regime zal er ongetwijfeld warmpjes bij zitten, in tegenstelling tot de bevolking die ‘bevrijd’ zou worden. Een opstand kun je nu helemaal op je buik schrijven.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:14 schreef UitStraling het volgende:
Eens kijken hoe lang het Iraanse regime het vol weet te houden zonder water, elektriciteit en voedsel.
80 miljoen wanhopige mensen die willen leven, daar heeft zelfs de plaatsvervanger van God op Aarde een beetje moeite mee vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 07:31 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het regime zal er ongetwijfeld warmpjes bij zitten, in tegenstelling tot de bevolking die ‘bevrijd’ zou worden. Een opstand kun je nu helemaal op je buik schrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |