Als die rommel legaal wordt en bij wijze van spreken de prijs krijgt van een pak koffie dan is er voor de misdaad geen lol (lees geld) meer aan.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Gewoon legaliseren en een staatsmonopolie op de productie.
Het lijkt mij een puik planquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als die rommel legaal wordt en bij wijze van spreken de prijs krijgt van een pak koffie dan is er voor de misdaad geen lol (lees geld) meer aan.
Flinke portie accijns er op en iedereen blij.
Maar ik ben bang dat de EU en ome Don hier iets van vinden.
Weet ik niet, wiet roken is wel legaal je mag 5 plantjes hebben maar niet verbouwen. De ene na de andere wietplantage word opgerold.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Wie maakt er zelf coke dan privé?quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Weet ik niet, wiet roken is wel legaal je mag 5 plantjes hebben maar niet verbouwen. De ene na de andere wietplantage word opgerold.
Hoe zouden ze dat met coke moeten doen? je mag wel gebruiken 5 zakjes zelf koken maar voor de rest is alles strafbaar?
Ja of gewoon lekker niet doen en al die drugscriminaliteit opruimen voordat het aan wal raakt in plaats van het belasting apparaat er een aandeelhouder van te maken.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Ik ken ze niet, maar coke word toch gemaakt/gekookt met allerlei chemicaliën?quote:
Onrealistischquote:Op donderdag 16 juli 2026 12:07 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja of gewoon lekker niet doen en al die drugscriminaliteit opruimen voordat het aan wal raakt in plaats van het belasting apparaat er een aandeelhouder van te maken.
Verbieden (drooglegging VS) of kapot belasten (Australie) van verslavende genotsmiddelen werkt niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:07 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja of gewoon lekker niet doen en al die drugscriminaliteit opruimen voordat het aan wal raakt in plaats van het belasting apparaat er een aandeelhouder van te maken.
Ik zeg niet drooglegging. Ik zeg vernietigen op zee in plaats van in onze samenleving.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Verbieden (drooglegging VS) of kapot belasten (Australie) van verslavende genotsmiddelen werkt niet.
Het stimuleert de criminaliteit die onuitroeibaar is omdat mensen altijd omwegen vinden vanwege de hoge verdiensten.
Gewoon vrijgeven en maximaal inzetten op detectie en handhaving zodat je bedwelmde figuren uit het openbare leven kunt houden. Kapot snuiven, zuipen, spuiten, roken etc doe je gewoon lekker achter je eigen voordeur.
Productie? Als je al dat spul in beslag neemt en tegen een kleine betaling onder medisch toezicht verstrekt met als doel om af te kicken dan kun je als overheid aan verdienen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Je weet wat een staatsmonopolie is?quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, maar coke word toch gemaakt/gekookt met allerlei chemicaliën?
Je kan het niet planten zoals wiet, en dat mag maar tot 5 plantjes.
Ik ben bang als je het helemaal legaal maakt dat er dan drugbaronnen van over de hele wereld komen om hier hun basis op te zetten.
Lijkt een beetje op de gemeente.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Je weet wat een staatsmonopolie is?
Spul is niet schoon geproduceerd.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Productie? Als je al dat spul in beslag neemt en tegen een kleine betaling onder medisch toezicht verstrekt met als doel om af te kicken dan kun je als overheid aan verdienen.
Dat is wat ik bedoel, wiet mag je mag het bij je hebben 1 zakje geloof ik een paar plantjes maar je mag er niet aan verdienen, de staat regelt de productie en verkoop. Wietplantages zijn er veel dat gaat gewoon door ondanks dat het verboden is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Je weet wat een staatsmonopolie is?
Dat zijn dan gewoon ondernemers.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, maar coke word toch gemaakt/gekookt met allerlei chemicaliën?
Je kan het niet planten zoals wiet, en dat mag maar tot 5 plantjes.
Ik ben bang als je het helemaal legaal maakt dat er dan drugbaronnen van over de hele wereld komen om hier hun basis op te zetten.
Mooie bak dan.quote:Op donderdag 16 juli 2026 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn dan gewoon ondernemers.
De mafia heeft hier ook een wat ander beeld dan hoe het in de praktijk werkt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Vond het wel fascinerend. Echt zo'n stadje van niks wat daar dan allemaal gebeurt. Vol aardige mensen, als toerist merk je daar echt niets van.
Werkt alleen als je het wereldwijd doet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Nou nee. Heb genoeg gelezen over de Ndrangheta om te weten hoe het werkelijk werkt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 16:44 schreef nostra het volgende:
[..]
De mafia heeft hier ook een wat ander beeld dan hoe het in de praktijk werkt.
Ik zeg doenquote:Op donderdag 16 juli 2026 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Werkt alleen als je het wereldwijd doet.
Torre Annunziata is ook zo'n stadje. Op het eerste gezicht gewoon een klein, chaotisch Italiaans plaatsje waar mensen hun normale leven leiden, maar met een heel andere achtergrond. Wij zaten daar 's avonds bij een barretje en die ober was zó Italiaans traag dat mijn geduld uiteindelijk op was ?. Ik ben toen maar zonder te betalen weggelopen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Wij waren op vakantie in Calabrië een paar weken geleden. Zaten op een plek vlakbij het stadje Gioia Tauro. Echt een stadje van niks. Met een grote containerhaven. Las dat daar momenteel de meeste drugs van Zuid-Amerika naar Europa aan land komen om vervolgens door Europa verspreid te worden. Geholpen door de Ndrangheta, de Calabrese mafia die ook steeds meer gevestigd is in NL en Duitsland. En corrupte douane-ambtenaren.
Vond het wel fascinerend. Echt zo'n stadje van niks wat daar dan allemaal gebeurt. Vol aardige mensen, als toerist merk je daar echt niets van.
Dit, pak die cokesnuivers maar eens aan.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:23 schreef Hugo862 het volgende:
Het blijft natuurlijk dweilen met de kraan open zolang Europa massaal hun neus poedert. Maak je een route te gevaarlijk dan vinden ze wel weer een nieuwe.
Je zou verwachten dat het werkt maar ook in de VS is het ondanks het bombarderen van bootjes nog een groot drugsfeest.quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
Overigens, als je het echt zou willen, dan is deze onzin zo over. Er is genoeg kennis in remote sensing om al die bootjes in de gaten te houden, en om als het nodig is een drone er in te ploffen. Ben je snel van het gezeik af. Kost wel een paar knaken.
Ah, en kun je ook onderbouwen hoe dit volgens jou het probleem zou oplossen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:55 schreef laforest het volgende:
Als er een flink portie accijns op komt wat gebeurd er dan, dan gaat het de illegaliteit weer in.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als die rommel legaal wordt en bij wijze van spreken de prijs krijgt van een pak koffie dan is er voor de misdaad geen lol (lees geld) meer aan.
De Amerikanen zouden dit probleem kunnen tackelen. Ruime inzet van autonome hunter/killer drones. Als je eenmaal een cordon om je land hebt gelegd, kan er niets doorheen komen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 18:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat het werkt maar ook in de VS is het ondanks het bombarderen van bootjes nog een groot drugsfeest.
We kunnen het met wiet en hasj niet eens hier wat andere landen wel lukt…quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriekquote:De Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) was een in Amsterdam gevestigde fabriek die aanvankelijk in de 20e eeuw op grote schaal cocaïne produceerde voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Later produceerde de fabriek onder andere novocaïne, morfine, heroïne en efedrine
Die war on drugs is ouder dan ik ben en het heeft tot dusver alleen als resultaat gehad dat de criminaliteit verhardt en er ondertussen meer drugs verhandeld wordt dan ooit. Zowel nationaal als internationaal. Hoog tijd om iets anders te proberen. Blijven doorgaan met wat bewezen niet werkt getuigt niet van een intelligent aanpassingsvermogen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:07 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja. Punt is alleen dat met dit soort zaken 'achter je eigen voordeur' nooit echt 'achter je eigen voordeur is'. Wat ik bedoel is: als iemand zichzelf kapot zuipt, snuift in zijn eigen huis, heeft dat ook gevolgen voor de maatschappij. Simpelweg omdat dat nog steeds een mens is dat onderdeel is van de samenleving.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Verbieden (drooglegging VS) of kapot belasten (Australie) van verslavende genotsmiddelen werkt niet.
Het stimuleert de criminaliteit die onuitroeibaar is omdat mensen altijd omwegen vinden vanwege de hoge verdiensten.
Gewoon vrijgeven en maximaal inzetten op detectie en handhaving zodat je bedwelmde figuren uit het openbare leven kunt houden. Kapot snuiven, zuipen, spuiten, roken etc doe je gewoon lekker achter je eigen voordeur.
En bij nader inzien zouden we best in nederland voor deze aanpak kunnen kiezen.
Om tegensputterende EU landen tegemoet te komen zetten we een denkbeeldig hek om het land en controleren we alles wat er uit gaat. Vergt wel wat extra inzet van douaniers maar er komen zat banen vrij als we niet langer achter drugs gerelateerde criminaliteit aan hoeven te rennen. Neveneffect is dat we ook meteen kunnen controleren wie er binnen komen, en dat gaat ons miljarden aan besparingen opleveren.
Tnx mooi stuk.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 08:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriek
Denk ik ook en deze situaties.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt dan wel het risico op nog meer gebruikers.
Mwau. Als het allemaal even goedkoop wordt als een pak koffie zoals men stelt, dan valt er weinig te verdienen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Denk ik ook en deze situaties.
Die gasten gaan echt niet stoppen met hun verdiensten.
https://www.ad.nl/den-haa(...)-opgeruimd~a86630aa/
Ik kan me niet voorstellen dat het zo goedkoop gaat worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Als het allemaal even goedkoop wordt als een pak koffie zoals men stelt, dan valt er weinig te verdienen.
JC legde vorige week de vinger op de zere plek. Drugs zijn goedkoper dan naar de kroeg gaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het zo goedkoop gaat worden.
En anders zullen er idd veel meer gebruikers komen.
Dan is het gewoon goedkoper om coke te snuiven als roken.
Triest.
Ik vind het een enge ontwikkeling.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JC legde vorige week de vinger op de zere plek. Drugs zijn goedkoper dan naar de kroeg gaan.
https://catererlicensee.c(...)nkers-towards-drugs/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |