https://www.nu.nl/buitenl(...)vende-migranten.htmlquote:16 jun 2026 om 11:38
298 reacties
Delen
Het Zweedse parlement heeft maandag ingestemd met een verscherpt beleid rond de rechten van immigranten. Autoriteiten kunnen verblijfsvergunningen intrekken op basis van wangedrag, zoals schulden of banden met extremistische organisaties. Critici zetten vraagtekens bij de wet en noemen het beleid "willekeurig."
De zogeheten goed-gedragwet geldt zowel voor lopende vergunningsaanvragen als voor reeds verleende vergunningen. De Zweedse immigratiedienst is verantwoordelijk voor de beoordeling van die vergunningen.
Het nieuwe beleid vermeldt niet precies welke gedragingen ontoelaatbaar zijn. De Zweedse overheid noemde eerder voorbeelden zoals schulden, het niet betalen van belastingen, criminaliteit en banden met extremistische organisaties, meldt Reuters.
"Wie zich niet aan de regels houdt, kan er niet op rekenen dat hij of zij mag blijven", zei minister van Migratie Johan Forssell toen hij het wetsvoorstel in maart indiende.
Oppositieleiders en mensenrechtenorganisaties zijn kritisch op de nieuwe wet. Zij bestempelen de criteria als willekeurig. "Dit zou ertoe leiden dat verblijfsvergunningen worden geweigerd of ingetrokken op basis van gedrag dat voor Zweedse burgers noch illegaal, noch strafbaar is", merkte Amnesty International onlangs op
De nieuwe wetgeving komt vlak voor de parlementsverkiezingen in september. De centrumrechtse regering is afhankelijk van steun van de extreemrechtse Zweden-Democraten (SD). Deze partij wil naar eigen zeggen een van de meest vijandige omgevingen voor niet-Europeanen in Europa creëren.
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:25 schreef LXIV het volgende:
Vaak hoor je dat massa-immigratie onvermijdelijk is omdat het 'onmogelijk is tegen te houden'
Inderdaad, niet bang zijn om racistisch of inhumaan genoemd te worden.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.
Het is prima tegen te houden. Maar je moet wel harde maatregelen durven en willen nemen.
Daar ben ik sowieso niet bang voor. Ik weet vanuit welke hoek dat steevast komt, en die hoek is voor mij totaal irrelevant geworden.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, niet bang zijn om racistisch of inhumaan genoemd te worden.
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?quote:"Dit zou ertoe leiden dat verblijfsvergunningen worden geweigerd of ingetrokken op basis van gedrag dat voor Zweedse burgers noch illegaal, noch strafbaar is", merkte Amnesty International onlangs op
Dit inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Het is prima tegen te houden. Maar je moet wel harde maatregelen durven en willen nemen.
Amnesty International neem ik sowieso niet meer serieus. Die willen zoveel mogelijk kanslozen Europa in sturen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenarenquote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De asielmaffia zit in dit land genesteld op vrijwel alle invloedrijke posities dus zet die vergelijkbare drastische koerswijziging maar uit het hoofd.
En terecht ook. Plus het werd/wprdt hoog tijd.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Hier ben ik zelf nog niet overtuigt. Onderschat de grip van progressief links op alle bepalende instituten ook niet. Mocht er daadwerkelijke remigratiebeleid komen (wat natuurlijk erg te hopen is), moeten we rekening houden met een massahysterie bij een deel van onze progressieve en linkse vrienden. Actiegroepen en NGOs zullen rechtszaken gaan aanspannen en er alles doen om zulk beleid tegen te houden. Om nog maar te zwijgen over de grootschalige demonstraties die je gaat krijgen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Dat klopt, op het ministerie van Faber was het sentiment onder de ambtenaren om zoveel mogelijk zand in de motor te strooien zodat het PVV-beleid niet van de grond zou kunnen komen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenaren
Dat zijn absoluut niet mijn vrienden. Ik beschouw ze eerder als vijanden van een vrije toekomst in dit land.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
bij een deel van onze progressieve en linkse vrienden
Faber was/is een incompetente faalhaas.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenaren
Ik vraag me toch af hoe Gidi, de eerste beoogde kandidaat, het ervan af zou hebben gebracht.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Faber was/is een incompetente faalhaas.
Je kunt niet alles op ambtenaren en de msm schuiven.
Een tactiek diel links wel vaker gebruikt. Zulke ongerijmde argumenten gebruiken dat ze daarom juist lastig te weerleggen zijn. Omdat ze gebaseerd zijn op weer ongerijmde axioma’s.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het idee dat migratie niet tegen kan worden gehouden is natuurlijk een grote leugen.
Dit wordt (zoals anderen hier ook terecht benoemen) opgegooid vaak vanuit bepaalde contreien waar men migratie niet wil afstoppen omdat men dit stiekem als een positieve ontwikkeling ziet. Het is het type mens dat erg nieuwsgierig en enthousiast wordt van niet-Westerse culturen en de eigen cultuur en historie maar niets vindt en zich hier eigenlijk voor schaamt.
Men denkt vervolgens dat als men migratie presenteert als een natuurlijk fenomeen dat er altijd al in deze vorm is geweest, en het niet is af te stopen men daarmee mensen kan overtuigen de hoop op te geven om streng migratiebeleid.
De wet is vandaag ingegaan.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:49 schreef mackinac het volgende:
Leuk voor Zweden maar waarom een nieuwsbericht van een maand geleden recyclen?
Dan zijn het toch nooit echt linksgeoriënteerde mensen als zij voor slavenhandel zijn?quote:Op maandag 13 juli 2026 12:15 schreef TwenteFC het volgende:
Asiel is gewoon big business, heel veel linkse clubjes die bakken met geld verdienen aan deze slavenhandel. Alles er omheen kan je dikke facturen voor schrijven en de overheid tikt wel af.
Nee, de term "links lullen, rechts vullen" bestaat nietquote:Op maandag 13 juli 2026 13:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zijn het toch nooit echt linksgeoriënteerde mensen als zij voor slavenhandel zijn?
Moreel verheven doen en tranentrekken met emotionele chantage is marketing.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zijn het toch nooit echt linksgeoriënteerde mensen als zij voor slavenhandel zijn?
Precies. Op Bokten.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
En als die 'organisaties' kritisch zijn, zal het wel een goede wet zijn.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:15 schreef TwenteFC het volgende:
Asiel is gewoon big business, heel veel linkse clubjes die bakken met geld verdienen aan deze slavenhandel. Alles er omheen kan je dikke facturen voor schrijven en de overheid tikt wel af.
Je bedoelt radicaal rechtse krachten die ontzettend veel baat hebben bij een vastgelopen asielsysteemquote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De asielmaffia zit in dit land genesteld op vrijwel alle invloedrijke posities dus zet die vergelijkbare drastische koerswijziging maar uit het hoofd.
Als ze toch misbruik maken van de zwakkeren van de samenleving zijn ze toch nooit echt links georiënteerd? Ik zal nooit zo iemand in mijn clubje willen hebben.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Moreel verheven doen en tranentrekken met emotionele chantage is marketing.
Maar ondertussen seksfeestjes houden met minderjarige prostituees.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eving-haiti~a983c779
Jij werkt op de verkeerde aanname dat links inherent 'goed' is en rechts 'fout'.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Als ze toch misbruik maken van de zwakkeren van de samenleving zijn ze toch nooit echt links georiënteerd? Ik zal nooit zo iemand in mijn clubje willen hebben.
Je groepstherapiecirkel bedoel je?quote:Op maandag 13 juli 2026 13:24 schreef torentje het volgende:
Ik zal nooit zo iemand in mijn clubje willen hebben.
Je hebt geeneens een fatsoenlijke linkse partij in Nederland. Zelfs de SP likt tegenwoordig al de hielen van de groene woke maffia. Ik snap dat de wereld voor jouw zwart-wit is en we politiek vooral moeten blijven indelen in links en rechts zodat simpele zielen als jij het ook kunnen begrijpen. Een partij als VVD mag dan wel economisch rechts zijn, op alle andere vlakken staan ze aan de linkerkant; abortus, euthanasie, immigratie en LGBTQ+.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:06 schreef Basp1 het volgende:
Hihi links moet weer de schuld krijgen terwijl de Nederlandse regeringen jaren achter elkaar zo rechts als de pest waren en blijkbaar deze rechtse partijen totaal incapabel blijken te zijn om het gewenste beleid te maken. Onze rechtse vrienden zou hun partijen eens moeten aansporen om te doen wat ze zeggen. Ipv dat ze van alles zeggen en niets doen en daarna naar anderen gaan wijzen waarom dat zogenaamd niet kan..
Dit inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Je bedoelt radicaal rechtse krachten die ontzettend veel baat hebben bij een vastgelopen asielsysteem
Ik vind het Zweedse idee overigens wel prima. Yup, we krijgen verschillen in behandeling van burgers. Maar wat mij betreft mag er de eerste X jaar ook verschil zijn hierin. MIsdraag je je? Oeps, weg hier. Zelfde met werk-immigranten, hier massaal binnengehaald door rechs-economische partijen. Baan weg? Weg hier. Wel strengere controle op misbruik door werkgevers uiteraard. Graag met gevangenisstraffen als afschrikking.
En het is ook maar op enkele punten dat er verschil wordt gemaakt:quote:Oppositieleiders en mensenrechtenorganisaties zijn kritisch op de nieuwe wet. Zij bestempelen de criteria als willekeurig. "Dit zou ertoe leiden dat verblijfsvergunningen worden geweigerd of ingetrokken op basis van gedrag dat voor Zweedse burgers noch illegaal, noch strafbaar is", merkte Amnesty International onlangs op
Criminaliteit en banden met extremistische organisaties zijn voor gewone Zweden uiteraard gewoon wel strafbaar. Alleen staat er voor hen geen 'uitzetting' op als straf.quote:De Zweedse overheid noemde eerder voorbeelden zoals schulden, het niet betalen van belastingen, criminaliteit en banden met extremistische organisaties
Het is niet of-of, maar en-en.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Faber was/is een incompetente faalhaas.
Je kunt niet alles op ambtenaren en de msm schuiven.
Beter laat dan nooit. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:35 schreef Hathor het volgende:
Zoiets noemen we mosterd na de maaltijd. Eerst je steden helemaal volstuwen met kansloos tuig, met als gevolg dat de misdaadstatistieken door het plafond vliegen, en er dan achter komen dat het toch niet zo'n goed idee was. Terwijl je dat vantevoren ook wel had kunnen invullen.
Zie ze nu maar weer eens weg te krijgen. Gaat niet lukken.
Asiel en migratie zijn dan ook helemaal geen linkse hobby, maar een rechtse. Gewoon een bijverschijnsel van het achter het grote geld aanlopen, en wel handig om het volk lekker verdeeld te houden.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je hebt geeneens een fatsoenlijke linkse partij in Nederland. Zelfs de SP likt tegenwoordig al de hielen van de groene woke maffia. Ik snap dat de wereld voor jouw zwart-wit is en we politiek vooral moeten blijven indelen in links en rechts zodat simpele zielen als jij het ook kunnen begrijpen. Een partij als VVD mag dan wel economisch rechts zijn, op alle andere vlakken staan ze aan de linkerkant; abortus, euthanasie, immigratie en LGBTQ+.
Het zal voor jouw wel een gigantische mindfuck worden zodra je erachter komt dat de sociaaldemocraten verantwoordelijk zijn voor het keiharde Deense asielmodel.
Laten we nu niet heel naïef doen alsof Links niks met geld heeft.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:54 schreef camilero het volgende:
[..]
Asiel en migratie zijn dan ook helemaal geen linkse hobby, maar een rechtse. Gewoon een bijverschijnsel van het achter het grote geld aanlopen, en wel handig om het volk lekker verdeeld te houden.
Ik begrijp waarom je dit argument naar voren haalt, want eigenlijk behandel je dan mensen niet hetzelfde. Maar wil jij die mensen wel binnen hebben die extremistische banden hebben en crimineel gaan uitgangen?quote:Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?
Natuurlijk heeft links ook wel wat met geld. Maar het feit dat er de afgelopen decennia niks aan gedaan is, en een enorme groei heeft doorgemaakt heeft toch vooral met economisch rechts beleid te maken.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laten we nu niet heel naïef doen alsof Links niks met geld heeft.
Faber was louter extreem incompetent.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op VVD na is rechts wellicht te laag opgeleid voor dergelijke functies. Vergeet niet dat ambtnaren geen politici zijn en dus ook geen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is een vorm van tegenmacht en noodzakelijk voor een democratie (rekening houden met minderheden).quote:Op maandag 13 juli 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet of-of, maar en-en.
Faber was niet competent, maar het is aannemelijk dat de ambtenaren die zij binnen haar ministerie had ook niet graag wilde meewerken aan het door haar gewenste beleid.
Het is geen geheim dat de overheid vol zit met hoogopgeleide mensen, waarvan een aanzienlijk deel progressief (en links) van politieke signatuur is.
Het is dan ook niet zonder reden dat bij een ministerie zoal Buitenlandse Zaken pro-Palestijnse sit-ins werden georganiseerd en er vanuit het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een of andere woke taalgids werd gepubliceerd.
En zo zijn er wel meer voorbeelden te geven. De overheid is een van de eerste instanties die volledig op de schop zou moeten worden genomen zodat er niet alleen maar D66, PRO of PvdD stemmers aan de knoppen kunnen draaien.
Kan je dit ook onderbouwen met bronnen of lul je maar wat met je rechtse onderbuik?quote:Op maandag 13 juli 2026 12:15 schreef TwenteFC het volgende:
Bijzonder dan dat we dankzij het enige linkse kabinet van de afgelopen eeuw met honderduizenden migranten kwamen te zitten, die dankzij het intrekken van de wervingsovereenkomsten met landen zoals Turkije en Marokko, niet meer terug wilde en zich hier definitief besloten te vestigen en ook maar even hun hele familie lieten overkomen.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:54 schreef camilero het volgende:
[..]
Asiel en migratie zijn dan ook helemaal geen linkse hobby, maar een rechtse. Gewoon een bijverschijnsel van het achter het grote geld aanlopen, en wel handig om het volk lekker verdeeld te houden.
Rechts is toch ook fout, want zij willen dat iedereen zijn tijd verspilt met werken zodat zij zelf hun hobby’s kunnen doen.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:26 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij werkt op de verkeerde aanname dat links inherent 'goed' is en rechts 'fout'.
Ja en nee.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Op VVD na is rechts wellicht te laag opgeleid voor dergelijke functies. Vergeet niet dat ambtnaren geen politici zijn en dus ook geen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is een vorm van tegenmacht en noodzakelijk voor een democratie (rekening houden met minderheden).
Toch bijzonder dat één links kabinet verantwoordelijk is voor alle ellende die daarna hierheen gekomen is. Ik snap wel dat jullie allemaal zo bang zijn voor links!quote:Op maandag 13 juli 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dan dat we dankzij het enige linkse kabinet van de afgelopen eeuw met honderduizenden migranten kwamen te zitten, die dankzij het intrekken van de wervingsovereenkomsten met landen zoals Turkije en Marokko, niet meer terug wilde en zich hier definitief besloten te vestigen en ook maar even hun hele familie lieten overkomen.
Daar zou iets tegen gedaan moeten worden, discriminatie tijdens sollicitatiegesprekken!quote:Op maandag 13 juli 2026 15:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja en nee.
Rechts is over de breedte 'lager' opgeleid dan links, dat klopt.
Maar het is aannemelijk dat er ook echt wel geselecteerd op een bepaald type mensen. Denk je iemand met activiteiten bij JA21, PVV, SGP laat staan FvD, snel bij een overheid binnen zou komen? Natuurlijk niet. Dit waar activiteiten bij alle partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum geen probleem zijn.
Eens. Vol inzetten op het aanpakken van veiligelanders en het ontmoedigen van lagelonenarbeid zou ik zeggen. Ik denk dat we dan een heel eind komen.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Ben wel klaar met die Links-Rechtsdiscussie. Het enige dat telt is dat er wat aan gedaan gaat worden.
Er zit wel een logica in:quote:Rechts is over de breedte 'lager' opgeleid dan links, dat klopt.
Meh, gaat niet altijd op. Ikzelf woon in een vrij deftige wijk, maar de ghetto is maar 300m hiervandaan en als ik naar de supermarkt of metro loop/fiets moet ik er doorheen.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:47 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Er zit wel een logica in:
Hoger opgeleid -> meer geld.
Meer geld -> in veilige buurt wonen
In veilige buurt wonen -> dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen
Dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen -> minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen
Minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen -> Minder serieus dat als probleem zien
Minder serieus dat als probleem zien -> met minder serieuze oplossingen komen zoals struiken snoeien, extra straatverlichting plaatsen en ongevallige rapporten in de la laten verdwijnen (Hallo Rutger Groot Wassink)
En zo arriveren we bij bij GroenLinks.
En dan kan je fijn samen met je andere hoogopgeleide consultancy-vriendjes de glazen Chardonnay tegen elkaar tikken en lacherig en neerbuigend doen over 'tokkies die alleen over asielzoekers praten'.
Nee, jij, Floris-Jan/Mees/Marnix van GroenLinks, jij deugt. Jij bent een man van de wereld. Jij denkt niet met je onderbuik.
We gaan vanzelf wel zien wie gelijk krijgt.
Je kunt er gewoon solliciteren en werken he?quote:Op maandag 13 juli 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet of-of, maar en-en.
Faber was niet competent, maar het is aannemelijk dat de ambtenaren die zij binnen haar ministerie had ook niet graag wilde meewerken aan het door haar gewenste beleid.
Het is geen geheim dat de overheid vol zit met hoogopgeleide mensen, waarvan een aanzienlijk deel progressief (en links) van politieke signatuur is.
Het is dan ook niet zonder reden dat bij een ministerie zoal Buitenlandse Zaken pro-Palestijnse sit-ins werden georganiseerd en er vanuit het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een of andere woke taalgids werd gepubliceerd.
En zo zijn er wel meer voorbeelden te geven. De overheid is een van de eerste instanties die volledig op de schop zou moeten worden genomen zodat er niet alleen maar D66, PRO of PvdD stemmers aan de knoppen kunnen draaien.
Schrijnend eigenlijk hoe waar dit is.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:15 schreef TwenteFC het volgende:
Zo vreemd is het toch niet, om van gasten absoluut voorbeeldgedrag te verwachten?quote:Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zijn het dan altijd rechtse partijen die concrete maatregelen indienen om migratie te beperken en linkse partijen op alle mogelijke manieren deze maatregelen proberen te dwarsbomen?quote:Op maandag 13 juli 2026 14:54 schreef camilero het volgende:
[..]
quote:
Wij hebben een Eritreeër die de buurt om drie uur snachts wakker maakt omdat hij weer eens een psychose heeft. We weten inmiddels dat we hem niet recht in zijn rooddoorlopen qat-ogen moeten kijken.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
2 weken geleden stonden er twee uitgefikte auto's en het is er altijd een typhusbende op straat met inboedels en naast de vuilcontainer door vogels opengerete vuilniszakken met restafval op straat.
Waarschijnlijk zijn linkse partijen tegen, omdat met de maatregelen van rechtse partijen de verantwoordelijken niet worden gestraft.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zijn het dan altijd rechtse partijen die concrete maatregelen indienen om migratie te beperken en linkse partijen op alle mogelijke manieren deze maatregelen proberen te dwarsbomen?
Een 'getto' in Nederland. Juist jaquote:Op maandag 13 juli 2026 16:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Meh, gaat niet altijd op. Ikzelf woon in een vrij deftige wijk, maar de ghetto is maar 300m hiervandaan en als ik naar de supermarkt of metro loop/fiets moet ik er doorheen.
6 weken geleden beroofd, 2 weken geleden stonden er twee uitgefikte auto's en het is er altijd een typhusbende op straat met inboedels en naast de vuilcontainer door vogels opengerete vuilniszakken met restafval op straat.
Nou zal ik geen D'66 meer stemmen (soort van VVD-light geworden), maar zal never nooit niet rechtsaf slaan. Waarschijnlijk terug naar PvdD.
Ik ben voor meer cameratoezicht in die wijk en heb het er met de politie over gehad, maar daar moet geld voor beschikbaar worden gesteld en de gemeente Rotterdam gooit liever geld over de balk aan falende ICT-projecten en vergeet ook niet dat ME-inzet bij bijvoorbeeld AZC-protesten ook geld kost.
Klopt, plus wij kennen geen directe democratie. Alles is getrapt of zelfs verboden (referenda), dus er zit een dikke leemlaag tussen inspraak vanuit de bevolking en het uiteindelijk beleid. Je ziet zelfs dat raadsleden, waar op gestemd is, gewoon weg worden gestemd bij de uiteindelijke benoeming.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Niet in Nederland.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Leuk idee, maar het verschilt per land. Mark my words: Nederland blijft als enige zometeen over met open grenzen en voorrangsregelingen voor nieuwkomers.quote:
Neem eens een kijkje in de achterbuurten van Frankrijk. Dat zijn getto's.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:32 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
*insert filmpje van de markt in Rotterdam met uitsluitend buitenlandse bezoekers*
Een honkbalknuppel tussen zijn qat-ogen, dan is ie wel rustigquote:Op maandag 13 juli 2026 16:21 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
[..]
Wij hebben een Eritreeër die de buurt om drie uur snachts wakker maakt omdat hij weer eens een psychose heeft. We weten inmiddels dat we hem niet recht in zijn rooddoorlopen qat-ogen moeten kijken.
Om er een positieve draai aan te geven; Het is nooit saai.
Ok dan, probleemwijk. Hier noemen we het de lokale ghetto.quote:
Inderdaad, want het is vanwege besluiten van een links kabinet geweest dat die mensen hier wilde blijven en ook nog even hun familie hierheen halen. En het zijn ook de progressief linkse partijen anno 2026 die elke keer opnieuw er alles aan doen om maatregelen met de bedoeling om migratie af te remmen of te stoppen tegen te werken.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:33 schreef camilero het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat één links kabinet verantwoordelijk is voor alle ellende die daarna hierheen gekomen is. Ik snap wel dat jullie allemaal zo bang zijn voor links!
Waarom ontken jij dat de rechtse partijen met hun ingediende maatregelen de verantwoordelijken niet bestraffen? De verantwoordelijken leven namelijk nog steeds niet hutje mutje met lastig volk.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, want het is vanwege besluiten van een links kabinet geweest dat die mensen hier wilde blijven en ook nog even hun familie hierheen halen. En het zijn ook de progressief linkse partijen anno 2026 die elke keer opnieuw er alles aan doen om maatregelen met de bedoeling om migratie af te remmen of te stoppen tegen te werken.
Als je dit zou willen ontkennen dan heeft verdere discussie natuurlijk weinig zin.
Die hogere opleiding blijkt steeds maar weer geen garantie te zijn voor gezond verstand.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja en nee.
Rechts is over de breedte 'lager' opgeleid dan links, dat klopt.
Maar het is aannemelijk dat er ook echt wel geselecteerd op een bepaald type mensen. Denk je iemand met activiteiten bij JA21, PVV, SGP laat staan FvD, snel bij een overheid binnen zou komen? Natuurlijk niet. Dit waar activiteiten bij alle partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum geen probleem zijn.
Circle jerk.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:49 schreef mackinac het volgende:
Leuk voor Zweden maar waarom een nieuwsbericht van een maand geleden recyclen?
Correct. Dat is al langer bekend. De radiale theorieën die mensen indeelden in categorieën van superieur en ondergeschikt, waar bijvoorbeeld ook de nazis later op voortborduurden, kwamen ook uit de academische wereld.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hogere opleiding blijkt steeds maar weer geen garantie te zijn voor gezond verstand.
Het is gewoon nog steeds relevant wegkijkclown.quote:
Het is het Kabinet Van Agt in 1980 geweest die de gezinshereniging erdoor gedrukt heeft. Zogenaamd uit Christelijke naastenliefde, maar gewoon omdat anders die lekkere goedkope arbeidskrachten voor de achterban van coalitiegenoot VVD terug naar huis zouden gaan om bij hun gezin te zijn.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, want het is vanwege besluiten van een links kabinet geweest dat die mensen hier wilde blijven en ook nog even hun familie hierheen halen. En het zijn ook de progressief linkse partijen anno 2026 die elke keer opnieuw er alles aan doen om maatregelen met de bedoeling om migratie af te remmen of te stoppen tegen te werken.
Als je dit zou willen ontkennen dan heeft verdere discussie natuurlijk weinig zin.
Ik had een artikel hierover van vandaag omdat deze wet vandaag deels in gaat, maar was achter een betaalmuur.quote:
Hoe minder er richting die landen gaan, hoe meer hierheen natuurlijk. Die landen nemen maatregelen wat in dit land ondenkbaar is. Zeer terechte maatregelen en regels trouwens. Maar dit lijkt mij in West-Europa ondenkbaar met de macht van links en de assiel industrie.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ook aanpakken van het sociale stelsel. Anders blijven ze komen.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Eens. Vol inzetten op het aanpakken van veiligelanders en het ontmoedigen van lagelonenarbeid zou ik zeggen. Ik denk dat we dan een heel eind komen.
De PVV heeft zelf de migratiewet om zeep geholpen door tegen de stemmen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt, op het ministerie van Faber was het sentiment onder de ambtenaren om zoveel mogelijk zand in de motor te strooien zodat het PVV-beleid niet van de grond zou kunnen komen.
Nee, dat was in 1974 onder Den Uyl. Zie ook:quote:Op maandag 13 juli 2026 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is het Kabinet Van Agt in 1980 geweest die de gezinshereniging erdoor gedrukt heeft. Zogenaamd uit Christelijke naastenliefde, maar gewoon omdat anders die lekkere goedkope arbeidskrachten voor de achterban van coalitiegenoot VVD terug naar huis zouden gaan om bij hun gezin te zijn.
.quote:Linkse parlementariërs besteedden in de jaren vijftig en zestig zelden aandacht aan
gezinshereniging. Als verklaard vertegenwoordigers van de Nederlandse arbeidsklasse zagen zij
buitenlandse arbeidskrachten vooral als potentiële concurrentie voor hun kiezers. In het algemeen
pleitten zij vaker voor aanscherping dan voor versoepeling van het migratiebeleid.
12 De VVD
daarentegen steunde het pleit van de Christelijke partijen voor een soepeler gezinsmigratiebeleid.
Daarmee verdedigden de liberalen de belangen van de werkgevers. Gastarbeiders waren in deze jaren
een schaars goed en bij de werving moest het Nederlands bedrijfsleven de concurrentie aangaan met
onder meer Duitse, Franse en Belgische bedrijven. Door de mogelijkheden voor gezinshereniging te
versoepelen zou Nederland een aantrekkelijker bestemmingsland worden en daarmee zouden
Nederlandse bedrijven sterker staan in de ‘wervingscompetitie’. De VVD zocht aansluiting bij de
christelijke partijen door de strenge voorwaarden die de regering aan gezinshereniging verbond te
bekritiseren als “iets dat nauwelijks past in een sociaal-christelijk beleid” en zelfs als “onbevredigend
en eigenlijk onverantwoord”
quote:In 1974 presenteerde het progressieve
kabinet Den Uyl een herschreven versie van de Nota Buitenlandse Werknemers. Uitgangspunt bleef
dat Nederland geen immigratieland was of kon worden. De regering constateert daarom met zorg dat
“een aanzienlijk en nog steeds toenemend deel van de hier te lande werkzame buitenlandse
werknemers neigt tot een langere verblijfsduur of zelfs tot vestiging”. Geruststellend was echter de
verwachting dat een “selectieproces” plaats zou vinden, waarbij degenen met het “beste
aanpassingsvermogen” het langst zouden blijven. De regering schat het percentage “langverblijvers”
op een kwart.
Pas in 1979, onder het centrum-rechtse kabinet Van Agt, vond werkelijk een
‘paradigmawisseling’ plaats bij de Nederlandse regering. Op dat moment werd het
Vreemdelingenbeleid aangepast aan veranderde omstandigheden, met name het gegeven dat “het
verblijf van buitenlandse werknemers in Nederland meer dan vroeger verondersteld werd van niettijdelijke aard is”.
De VVD reageerde op deze langverwachte erkenning door de regering te
complimenteren met haar “werkelijkheidszin”
quote:Zo laat de regering er in de Nota Buitenlandse Werknemers van 1974 geen twijfel over
bestaan dat ze niet blij is met gezinshereniging. Gezinshereniging vormt een “ongewenste belasting van de momenteel toch al niet in een rooskleurige
situatie verkerende arbeidsmarkt” en brengt maatschappelijke risico´s met zich mee waar het gaat om
problemen als “gettovorming”, “fricties”, “ontworteling” en “isolement”.
https://scholarlypublicat(...)/item%3A2873183/viewquote:Op basis van een invloedrijk rapport van de WRR uit 1979, presenteerde de centrumrechtse regering
van premier Lubbers in 1983 de ´Nota Minderhedenbeleid´, waarin zij een geheel nieuwe benadering
van het migratievraagstuk uiteenzette.
[...]
In het geheel genomen leidde de nieuwe benadering van het migratievraagstuk tot een
liberalisering van de regelgeving voor gezinsmigratie. In de vroege jaren tachtig werd
gezinshereniging gemakkelijker gemaakt voor gevestigde migranten, dankzij een significante
versoepeling van het inkomensvereiste.
Een nota is iets anders dan een wet. Je kunt als regering A zeggen en B doen. Gezinshereniging kwam namelijk niet pas in 1979 opgang, maar na de beslissing van kabinet Den Uyl om de al eerder genoemde wervingsovereenkomsten met landen op te zeggen, waardoor migranten zich hier definitief wilde vestigen.quote:Op maandag 13 juli 2026 21:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
.
[..]
[..]
[..]
https://scholarlypublicat(...)/item%3A2873183/view
Het is wel mogelijk hoor maar dan moet je op een ander soort economie en zorg.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)vende-migranten.html
Deze wet is dus nu ingegaan (gefaseerd).
Vaak hoor je dat massa-immigratie onvermijdelijk is omdat het 'onmogelijk is tegen te houden'. Zweden laat zien dat dit helemaal niet waar is. het aantal asielaanvragen is tov 2020 met 95% !! gedaald. Vorig jaar nog maar ca 7.000. Dat komt in Nederland in iets meer dan een maand al binnen.
Ze gaan nu dus ook mensen die totaal onaangepast zijn en enkel daar komen om op een uitkering te leven en de boel te bedriegen gewoon uitzetten.
Denemarken heeft ook voor een beleid gekozen waarmee de Deense identiteit voor de nabije toekomst gewoon blijft bestaan. Dat omvolking nu eenmaal onvermijdelijk is blijkt dus een leugen te zijn.
Ik was niet degene die liep te beweren dat Den Uyl in 1974 een WET aannam voor gezinshereniging.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een nota is iets anders dan een wet. Je kunt als regering A zeggen en B doen. Gezinshereniging kwam namelijk niet pas in 1979 opgang, maar na de beslissing van kabinet Den Uyl om de al eerder genoemde wervingsovereenkomsten met landen op te zeggen, waardoor migranten zich hier definitief wilde vestigen.
Ik ontken niet dat de partijen die "links" genoemd worden dingen tegenhouden, ik benoem enkel dat de oorzaak voor de migratie komt door rechtse maatregelen, en alle rechtse regeringen er weinig tot niks tegen gedaan hebben omdat het geen prioriteit heeft, want slecht voor de economie.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeldquote:Op maandag 13 juli 2026 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is het Kabinet Van Agt in 1980 geweest die de gezinshereniging erdoor gedrukt heeft. Zogenaamd uit Christelijke naastenliefde, maar gewoon omdat anders die lekkere goedkope arbeidskrachten voor de achterban van coalitiegenoot VVD terug naar huis zouden gaan om bij hun gezin te zijn.
Ik heb bij dit soort partijen vaak het idee dat ze het stiekem natuurlijk gewoon weten dat dit niet werkt.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
20 jaar rechts beleid is waardoor we staan waar we nu staan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:02 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat de partijen die "links" genoemd worden dingen tegenhouden, ik benoem enkel dat de oorzaak voor de migratie komt door rechtse maatregelen, en alle rechtse regeringen er weinig tot niks tegen gedaan hebben omdat het geen prioriteit heeft, want slecht voor de economie.
Het gerommel in de marge door de PVV is ook alleen maar voor de bühne, want de PVV is gewoon VVD met een populistisch anti-migratiestokpaardje.
En die kaart is niet eens compleet. De AZC hier in het dorp, die er toch echt al 25 jaar ligt, staat er niet eens op.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:39 schreef Homey het volgende:
check dit
https://x.com/I_Kuijpers/status/2076652605942460559
en vergelijk dit eens met Denemarken of Portugal.
En kom dan eens aan met 'dit overkomt ons allemaal'.
Kun je hierop uitweiden? Hoe bedoel je dat je twee generaties moet opofferen in relatie tot economie en zorg?quote:Op maandag 13 juli 2026 22:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk hoor maar dan moet je op een ander soort economie en zorg.
Als je uit die spiraal wil komen moet je twee generaties opofferen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |