https://www.nu.nl/buitenl(...)vende-migranten.htmlquote:16 jun 2026 om 11:38
298 reacties
Delen
Het Zweedse parlement heeft maandag ingestemd met een verscherpt beleid rond de rechten van immigranten. Autoriteiten kunnen verblijfsvergunningen intrekken op basis van wangedrag, zoals schulden of banden met extremistische organisaties. Critici zetten vraagtekens bij de wet en noemen het beleid "willekeurig."
De zogeheten goed-gedragwet geldt zowel voor lopende vergunningsaanvragen als voor reeds verleende vergunningen. De Zweedse immigratiedienst is verantwoordelijk voor de beoordeling van die vergunningen.
Het nieuwe beleid vermeldt niet precies welke gedragingen ontoelaatbaar zijn. De Zweedse overheid noemde eerder voorbeelden zoals schulden, het niet betalen van belastingen, criminaliteit en banden met extremistische organisaties, meldt Reuters.
"Wie zich niet aan de regels houdt, kan er niet op rekenen dat hij of zij mag blijven", zei minister van Migratie Johan Forssell toen hij het wetsvoorstel in maart indiende.
Oppositieleiders en mensenrechtenorganisaties zijn kritisch op de nieuwe wet. Zij bestempelen de criteria als willekeurig. "Dit zou ertoe leiden dat verblijfsvergunningen worden geweigerd of ingetrokken op basis van gedrag dat voor Zweedse burgers noch illegaal, noch strafbaar is", merkte Amnesty International onlangs op
De nieuwe wetgeving komt vlak voor de parlementsverkiezingen in september. De centrumrechtse regering is afhankelijk van steun van de extreemrechtse Zweden-Democraten (SD). Deze partij wil naar eigen zeggen een van de meest vijandige omgevingen voor niet-Europeanen in Europa creëren.
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:25 schreef LXIV het volgende:
Vaak hoor je dat massa-immigratie onvermijdelijk is omdat het 'onmogelijk is tegen te houden'
Inderdaad, niet bang zijn om racistisch of inhumaan genoemd te worden.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.
Het is prima tegen te houden. Maar je moet wel harde maatregelen durven en willen nemen.
Daar ben ik sowieso niet bang voor. Ik weet vanuit welke hoek dat steevast komt, en die hoek is voor mij totaal irrelevant geworden.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, niet bang zijn om racistisch of inhumaan genoemd te worden.
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?quote:"Dit zou ertoe leiden dat verblijfsvergunningen worden geweigerd of ingetrokken op basis van gedrag dat voor Zweedse burgers noch illegaal, noch strafbaar is", merkte Amnesty International onlangs op
Dit inderdaad.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.
Het is prima tegen te houden. Maar je moet wel harde maatregelen durven en willen nemen.
Amnesty International neem ik sowieso niet meer serieus. Die willen zoveel mogelijk kanslozen Europa in sturen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenarenquote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De asielmaffia zit in dit land genesteld op vrijwel alle invloedrijke posities dus zet die vergelijkbare drastische koerswijziging maar uit het hoofd.
En terecht ook. Plus het werd/wprdt hoog tijd.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Hier ben ik zelf nog niet overtuigt. Onderschat de grip van progressief links op alle bepalende instituten ook niet. Mocht er daadwerkelijke remigratiebeleid komen (wat natuurlijk erg te hopen is), moeten we rekening houden met een massahysterie bij een deel van onze progressieve en linkse vrienden. Actiegroepen en NGOs zullen rechtszaken gaan aanspannen en er alles doen om zulk beleid tegen te houden. Om nog maar te zwijgen over de grootschalige demonstraties die je gaat krijgen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Dat klopt, op het ministerie van Faber was het sentiment onder de ambtenaren om zoveel mogelijk zand in de motor te strooien zodat het PVV-beleid niet van de grond zou kunnen komen.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenaren
Dat zijn absoluut niet mijn vrienden. Ik beschouw ze eerder als vijanden van een vrije toekomst in dit land.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
bij een deel van onze progressieve en linkse vrienden
Faber was/is een incompetente faalhaas.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vierde macht. Daarom kreeg Faber ook niks voor elkaar, die werd stelselmatig tegengewerkt door haar ambtenaren
Ik vraag me toch af hoe Gidi, de eerste beoogde kandidaat, het ervan af zou hebben gebracht.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Faber was/is een incompetente faalhaas.
Je kunt niet alles op ambtenaren en de msm schuiven.
Een tactiek diel links wel vaker gebruikt. Zulke ongerijmde argumenten gebruiken dat ze daarom juist lastig te weerleggen zijn. Omdat ze gebaseerd zijn op weer ongerijmde axioma’s.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het idee dat migratie niet tegen kan worden gehouden is natuurlijk een grote leugen.
Dit wordt (zoals anderen hier ook terecht benoemen) opgegooid vaak vanuit bepaalde contreien waar men migratie niet wil afstoppen omdat men dit stiekem als een positieve ontwikkeling ziet. Het is het type mens dat erg nieuwsgierig en enthousiast wordt van niet-Westerse culturen en de eigen cultuur en historie maar niets vindt en zich hier eigenlijk voor schaamt.
Men denkt vervolgens dat als men migratie presenteert als een natuurlijk fenomeen dat er altijd al in deze vorm is geweest, en het niet is af te stopen men daarmee mensen kan overtuigen de hoop op te geven om streng migratiebeleid.
De wet is vandaag ingegaan.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:49 schreef mackinac het volgende:
Leuk voor Zweden maar waarom een nieuwsbericht van een maand geleden recyclen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |