Amnesty International is echt een prima en belangrijke organisatie met het hart op de juiste plaats die van mij een heel dikke knuffel kan krijgen, maar met dit soort onderwerpen moeten ze echt de bakkes toe houden.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?
Denk dat 60% van de zorg medewerkers allochtoon is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:01 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zie jij zoveel allochtonen in de zorg werken dan?
Ik zie andersom wel veel allochtonen die zorg nodig hebben
Gebaseerd op wat?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat 60% van de zorg medewerkers allochtoon is.
Sowieso een enge subsidie club.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Amnesty International neem ik sowieso niet meer serieus. Die willen zoveel mogelijk kanslozen Europa in sturen.
Ik heb de afgelopen 2 maanden 8 thuiszorgmedewerkers over de vloer gehad. Allemaal autochtoon!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat 60% van de zorg medewerkers allochtoon is.
Die zou Zweden toch ook gehad hebben?quote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De asielmaffia zit in dit land genesteld op vrijwel alle invloedrijke posities dus zet die vergelijkbare drastische koerswijziging maar uit het hoofd.
Ik denk dat je weer terug moet naar de oogkliniek waar je behandeld bent.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 maanden 8 thuiszorgmedewerkers over de vloer gehad. Allemaal autochtoon!
Ook de kliniek waar ik zorg heb, allemaal autochtoon. Het ziekenhuis waar ik meerdere ingrepen heb gehad, allemaal autochtoon.
Misschien zie jij de zaalpoetshulpen als zorgmedewerkers, maar ik zie in mijn omgeving alleen autochtone "witte" zorgmedewerkers.
In een ziekenhuis in Rotterdam zuid of Den Haag zeker!?quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op wat ik al 15 jaar zie als verpleegkundige
Gezondheidscentrum kanaleneilandquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op wat ik al 15 jaar zie als verpleegkundige
Ja ook. Op sommige pittige locaties waar veel agressie is, zijn zij vaak de enige die daar durven te werken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:59 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
In een ziekenhuis in Rotterdam zuid of Den Haag zeker!?
Misschien hangt het af van de segment van de zorg, maar op de instelling waar een van mijn kinderen woont is minstens de helft iemand met een migratieachtergrond. Dit begon toen de zzp'ers daar een ding begonnen te worden en degenen die hier gevoel voor hadden, en dat waren er een hoop, werken er nu vast. Als hij naar het ziekenhuis moet (streekziekenhuis) dan is misschien 10-15% niet Nederlands.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 maanden 8 thuiszorgmedewerkers over de vloer gehad. Allemaal autochtoon!
Ook de kliniek waar ik zorg heb, allemaal autochtoon. Het ziekenhuis waar ik meerdere ingrepen heb gehad, allemaal autochtoon.
Misschien zie jij de zaalpoetshulpen als zorgmedewerkers, maar ik zie in mijn omgeving alleen autochtone "witte" zorgmedewerkers.
Misschien hangt het ook af van waar ik woon.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien hangt het af van de segment van de zorg, maar op de instelling waar een van mijn kinderen woont is minstens de helft iemand met een migratieachtergrond. Dit begon toen de zzp'ers daar een ding begonnen te worden en degenen die hier gevoel voor hadden, en dat waren er een hoop, werken er nu vast. Als hij naar het ziekenhuis moet (streekziekenhuis) dan is misschien 10-15% niet Nederlands.
Op zich wel grappig, want in mijn wijk zijn er een hoop Turken waar ik mee omga, maar Marokkaanse jongemannen zijn er weinig, die zag ik altijd vooral op tv of als er gedoe was met politie hier. Op mijn werk zijn de Marokkanen van mijn leeftijd of het zijn jonge meiden.
Op die instelling is dus de eerste keer dat ik normale gesprekken had met Marokkaanse jongemannen. Nu zijn dit dus gemotiveerde professionals met skills en een doel in het leven en zo, dus een vrij afgetekende afvaardiging, maar dit segment ergert zich in elk geval ook kapot aan het asociale tuig met hun naamkaartje dat hier niks toevoegt en ze zouden ze ook liever niet in dit land hebben. Aan de andere kant hebben ze ook terechte kanttekeningen over hoe Nederland voor hen maar voor ook dat tuig soms de plank flink misslaat met alles over één kam scheren.
Maar meestal praten we over voetbal
Dit is randje Achterhoek, dus niet bepaald een hotspot van allochtoniërs. De grote golf van zzp'ers is nu voorbij, maar in het begin kwamen ze echt uit alle hoeken van Nederland, tot aan randje België. Wat dat betreft maakt locatie dus niet zoveel uit (in dit segment, wooninstelling voor mensen met meervoudige problematiek inclusief cognitieve beperking).quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hangt het ook af van waar ik woon.
Ik neem direct aan dat in het Westen van Nederland, m.n. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag het aandeel 'allochtonen' in de zorg groter is dan in zuidoost Brabant. En inderdaad, dan verschilt het ook nog wat betreft het segment van de zorg. Vermoed dat in een verpleeghuis meer 'allochtonen' werken, dan in de thuiszorg, bijvoorbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |