abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2026 @ 15:24:49 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221323541
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:54 schreef camilero het volgende:

[..]
Asiel en migratie zijn dan ook helemaal geen linkse hobby, maar een rechtse. Gewoon een bijverschijnsel van het achter het grote geld aanlopen, en wel handig om het volk lekker verdeeld te houden.
Bijzonder dan dat we dankzij het enige linkse kabinet van de afgelopen eeuw met honderduizenden migranten kwamen te zitten, die dankzij het intrekken van de wervingsovereenkomsten met landen zoals Turkije en Marokko, niet meer terug wilde en zich hier definitief besloten te vestigen en ook maar even hun hele familie lieten overkomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221323550
quote:
19s.gif Op maandag 13 juli 2026 13:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij werkt op de verkeerde aanname dat links inherent 'goed' is en rechts 'fout'.
Rechts is toch ook fout, want zij willen dat iedereen zijn tijd verspilt met werken zodat zij zelf hun hobby’s kunnen doen.
  maandag 13 juli 2026 @ 15:27:19 #53
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221323554
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Op VVD na is rechts wellicht te laag opgeleid voor dergelijke functies. Vergeet niet dat ambtnaren geen politici zijn en dus ook geen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is een vorm van tegenmacht en noodzakelijk voor een democratie (rekening houden met minderheden).
Ja en nee.

Rechts is over de breedte 'lager' opgeleid dan links, dat klopt.

Maar het is aannemelijk dat er ook echt wel geselecteerd op een bepaald type mensen. Denk je iemand met activiteiten bij JA21, PVV, SGP laat staan FvD, snel bij een overheid binnen zou komen? Natuurlijk niet. Dit waar activiteiten bij alle partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum geen probleem zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 13 juli 2026 @ 15:33:31 #54
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221323589
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder dan dat we dankzij het enige linkse kabinet van de afgelopen eeuw met honderduizenden migranten kwamen te zitten, die dankzij het intrekken van de wervingsovereenkomsten met landen zoals Turkije en Marokko, niet meer terug wilde en zich hier definitief besloten te vestigen en ook maar even hun hele familie lieten overkomen.
Toch bijzonder dat één links kabinet verantwoordelijk is voor alle ellende die daarna hierheen gekomen is. Ik snap wel dat jullie allemaal zo bang zijn voor links!
  maandag 13 juli 2026 @ 15:34:48 #55
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221323592
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja en nee.

Maar het is aannemelijk dat er ook echt wel geselecteerd op een bepaald type mensen. Denk je iemand met activiteiten bij JA21, PVV, SGP laat staan FvD, snel bij een overheid binnen zou komen? Natuurlijk niet. Dit waar activiteiten bij alle partijen aan de linkerkant van het politieke spectrum geen probleem zijn.
Daar zou iets tegen gedaan moeten worden, discriminatie tijdens sollicitatiegesprekken!
  maandag 13 juli 2026 @ 15:39:28 #56
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221323612
Ben wel klaar met die Links-Rechtsdiscussie. Het enige dat telt is dat er wat aan gedaan gaat worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2026 @ 15:44:12 #57
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221323635
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Ben wel klaar met die Links-Rechtsdiscussie. Het enige dat telt is dat er wat aan gedaan gaat worden.
Eens. Vol inzetten op het aanpakken van veiligelanders en het ontmoedigen van lagelonenarbeid zou ik zeggen. Ik denk dat we dan een heel eind komen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221323655
quote:
Er zit wel een logica in:

Hoger opgeleid -> meer geld.
Meer geld -> in veilige buurt wonen
In veilige buurt wonen -> dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen
Dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen -> minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen
Minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen -> Minder serieus dat als probleem zien
Minder serieus dat als probleem zien -> met minder serieuze oplossingen komen zoals struiken snoeien, extra straatverlichting plaatsen en ongevallige rapporten in de la laten verdwijnen (Hallo Rutger Groot Wassink :W)

En zo arriveren we bij bij GroenLinks.

En dan kan je fijn samen met je andere hoogopgeleide consultancy-vriendjes de glazen Chardonnay tegen elkaar tikken en lacherig en neerbuigend doen over 'tokkies die alleen over asielzoekers praten'.

Nee, jij, Floris-Jan/Mees/Marnix van GroenLinks, jij deugt. Jij bent een man van de wereld. Jij denkt niet met je onderbuik.

We gaan vanzelf wel zien wie gelijk krijgt.
  maandag 13 juli 2026 @ 16:08:40 #59
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221323754
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:47 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Er zit wel een logica in:

Hoger opgeleid -> meer geld.
Meer geld -> in veilige buurt wonen
In veilige buurt wonen -> dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen
Dochter komt minder vaak huilend thuis omdat ze is lastiggevallen -> minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen
Minder negatief denken over degenen die dochter lastigvallen -> Minder serieus dat als probleem zien
Minder serieus dat als probleem zien -> met minder serieuze oplossingen komen zoals struiken snoeien, extra straatverlichting plaatsen en ongevallige rapporten in de la laten verdwijnen (Hallo Rutger Groot Wassink :W)

En zo arriveren we bij bij GroenLinks.

En dan kan je fijn samen met je andere hoogopgeleide consultancy-vriendjes de glazen Chardonnay tegen elkaar tikken en lacherig en neerbuigend doen over 'tokkies die alleen over asielzoekers praten'.

Nee, jij, Floris-Jan/Mees/Marnix van GroenLinks, jij deugt. Jij bent een man van de wereld. Jij denkt niet met je onderbuik.

We gaan vanzelf wel zien wie gelijk krijgt.
Meh, gaat niet altijd op. Ikzelf woon in een vrij deftige wijk, maar de ghetto is maar 300m hiervandaan en als ik naar de supermarkt of metro loop/fiets moet ik er doorheen.

6 weken geleden beroofd, 2 weken geleden stonden er twee uitgefikte auto's en het is er altijd een typhusbende op straat met inboedels en naast de vuilcontainer door vogels opengerete vuilniszakken met restafval op straat.

Nou zal ik geen D'66 meer stemmen (soort van VVD-light geworden), maar zal never nooit niet rechtsaf slaan. Waarschijnlijk terug naar PvdD.
Ik ben voor meer cameratoezicht in die wijk en heb het er met de politie over gehad, maar daar moet geld voor beschikbaar worden gesteld en de gemeente Rotterdam gooit liever geld over de balk aan falende ICT-projecten en vergeet ook niet dat ME-inzet bij bijvoorbeeld AZC-protesten ook geld kost.
pi_221323757
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet of-of, maar en-en.

Faber was niet competent, maar het is aannemelijk dat de ambtenaren die zij binnen haar ministerie had ook niet graag wilde meewerken aan het door haar gewenste beleid.

Het is geen geheim dat de overheid vol zit met hoogopgeleide mensen, waarvan een aanzienlijk deel progressief (en links) van politieke signatuur is.

Het is dan ook niet zonder reden dat bij een ministerie zoal Buitenlandse Zaken pro-Palestijnse sit-ins werden georganiseerd en er vanuit het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een of andere woke taalgids werd gepubliceerd.

En zo zijn er wel meer voorbeelden te geven. De overheid is een van de eerste instanties die volledig op de schop zou moeten worden genomen zodat er niet alleen maar D66, PRO of PvdD stemmers aan de knoppen kunnen draaien.
Je kunt er gewoon solliciteren en werken he?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 13 juli 2026 @ 16:12:50 #61
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221323787
quote:
19s.gif Op maandag 13 juli 2026 12:15 schreef TwenteFC het volgende:
Asiel is gewoon big business, heel veel linkse clubjes die bakken met geld verdienen aan deze slavenhandel. Alles er omheen kan je dikke facturen voor schrijven en de overheid tikt wel af.
Schrijnend eigenlijk hoe waar dit is.
pi_221323803
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Want Zweedse burgers mogen wel criminaliteit beoefenen en banden met extremistische organisaties hebben?
Zo vreemd is het toch niet, om van gasten absoluut voorbeeldgedrag te verwachten?
pi_221323845
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:54 schreef camilero het volgende:

[..]
Asiel en migratie zijn dan ook helemaal geen linkse hobby, maar een rechtse. Gewoon een bijverschijnsel van het achter het grote geld aanlopen, en wel handig om het volk lekker verdeeld te houden.
Als dat zo zou zijn, waarom zijn het dan altijd rechtse partijen die concrete maatregelen indienen om migratie te beperken en linkse partijen op alle mogelijke manieren deze maatregelen proberen te dwarsbomen?
pi_221323849
Netjes, nu de rest van Europa nog.
pi_221323880
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
6 weken geleden beroofd
-O-
quote:
2 weken geleden stonden er twee uitgefikte auto's en het is er altijd een typhusbende op straat met inboedels en naast de vuilcontainer door vogels opengerete vuilniszakken met restafval op straat.
Wij hebben een Eritreeër die de buurt om drie uur snachts wakker maakt omdat hij weer eens een psychose heeft. We weten inmiddels dat we hem niet recht in zijn rooddoorlopen qat-ogen moeten kijken.

Om er een positieve draai aan te geven; Het is nooit saai. :Y)
pi_221323916
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:17 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zijn het dan altijd rechtse partijen die concrete maatregelen indienen om migratie te beperken en linkse partijen op alle mogelijke manieren deze maatregelen proberen te dwarsbomen?
Waarschijnlijk zijn linkse partijen tegen, omdat met de maatregelen van rechtse partijen de verantwoordelijken niet worden gestraft.
pi_221323924
quote:

[..]
Meh, gaat niet altijd op. Ikzelf woon in een vrij deftige wijk, maar de ghetto is maar 300m hiervandaan en als ik naar de supermarkt of metro loop/fiets moet ik er doorheen.

6 weken geleden beroofd, 2 weken geleden stonden er twee uitgefikte auto's en het is er altijd een typhusbende op straat met inboedels en naast de vuilcontainer door vogels opengerete vuilniszakken met restafval op straat.

Nou zal ik geen D'66 meer stemmen (soort van VVD-light geworden), maar zal never nooit niet rechtsaf slaan. Waarschijnlijk terug naar PvdD.
Ik ben voor meer cameratoezicht in die wijk en heb het er met de politie over gehad, maar daar moet geld voor beschikbaar worden gesteld en de gemeente Rotterdam gooit liever geld over de balk aan falende ICT-projecten en vergeet ook niet dat ME-inzet bij bijvoorbeeld AZC-protesten ook geld kost.
Een 'getto' in Nederland. Juist ja _O- :')
pi_221323969
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De asielmaffia zit in dit land genesteld op vrijwel alle invloedrijke posities dus zet die vergelijkbare drastische koerswijziging maar uit het hoofd.
Klopt, plus wij kennen geen directe democratie. Alles is getrapt of zelfs verboden (referenda), dus er zit een dikke leemlaag tussen inspraak vanuit de bevolking en het uiteindelijk beleid. Je ziet zelfs dat raadsleden, waar op gestemd is, gewoon weg worden gestemd bij de uiteindelijke benoeming.

quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Niet in Nederland.
pi_221323974
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:17 schreef -river- het volgende:
Netjes, nu de rest van Europa nog.
Leuk idee, maar het verschilt per land. Mark my words: Nederland blijft als enige zometeen over met open grenzen en voorrangsregelingen voor nieuwkomers.
pi_221323977
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:25 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
*insert filmpje van de markt in Rotterdam met uitsluitend buitenlandse bezoekers*
pi_221324004
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:32 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
*insert filmpje van de markt in Rotterdam met uitsluitend buitenlandse bezoekers*
Neem eens een kijkje in de achterbuurten van Frankrijk. Dat zijn getto's.
  maandag 13 juli 2026 @ 16:39:20 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221324029
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:21 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
-O-
[..]
Wij hebben een Eritreeër die de buurt om drie uur snachts wakker maakt omdat hij weer eens een psychose heeft. We weten inmiddels dat we hem niet recht in zijn rooddoorlopen qat-ogen moeten kijken.

Om er een positieve draai aan te geven; Het is nooit saai. :Y)
Een honkbalknuppel tussen zijn qat-ogen, dan is ie wel rustig

[ Bericht 0% gewijzigd door nixxx op 13-07-2026 16:45:00 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221324032
check dit

https://x.com/I_Kuijpers/status/2076652605942460559

en vergelijk dit eens met Denemarken of Portugal.

En kom dan eens aan met 'dit overkomt ons allemaal'.
  maandag 13 juli 2026 @ 16:51:48 #74
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221324092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:25 schreef O0utlawz het volgende:

[..]
Ok dan, probleemwijk. Hier noemen we het de lokale ghetto.
  maandag 13 juli 2026 @ 17:14:01 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221324265
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:33 schreef camilero het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat één links kabinet verantwoordelijk is voor alle ellende die daarna hierheen gekomen is. Ik snap wel dat jullie allemaal zo bang zijn voor links!
Inderdaad, want het is vanwege besluiten van een links kabinet geweest dat die mensen hier wilde blijven en ook nog even hun familie hierheen halen. En het zijn ook de progressief linkse partijen anno 2026 die elke keer opnieuw er alles aan doen om maatregelen met de bedoeling om migratie af te remmen of te stoppen tegen te werken.

Als je dit zou willen ontkennen dan heeft verdere discussie natuurlijk weinig zin.
pi_221324317
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, want het is vanwege besluiten van een links kabinet geweest dat die mensen hier wilde blijven en ook nog even hun familie hierheen halen. En het zijn ook de progressief linkse partijen anno 2026 die elke keer opnieuw er alles aan doen om maatregelen met de bedoeling om migratie af te remmen of te stoppen tegen te werken.

Als je dit zou willen ontkennen dan heeft verdere discussie natuurlijk weinig zin.
Waarom ontken jij dat de rechtse partijen met hun ingediende maatregelen de verantwoordelijken niet bestraffen? De verantwoordelijken leven namelijk nog steeds niet hutje mutje met lastig volk.
  maandag 13 juli 2026 @ 17:28:22 #77
117098 Hathor
Effe niet
pi_221324342
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja en nee.

Die hogere opleiding blijkt steeds maar weer geen garantie te zijn voor gezond verstand.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 13 juli 2026 @ 17:56:23 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221324494
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:49 schreef mackinac het volgende:
Leuk voor Zweden maar waarom een nieuwsbericht van een maand geleden recyclen?
Circle jerk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 13 juli 2026 @ 18:03:32 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221324536
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die hogere opleiding blijkt steeds maar weer geen garantie te zijn voor gezond verstand.
Correct. Dat is al langer bekend. De radiale theorieën die mensen indeelden in categorieën van superieur en ondergeschikt, waar bijvoorbeeld ook de nazis later op voortborduurden, kwamen ook uit de academische wereld.

Ook nu zien we dat de academische wereld weer bolstaat van allerlei radicaal gedachtegoed. Van theorieën over het menselijk geslacht een keuze is tot complottheorieën over blanke mensen, een obsessieve haat jegens het Westen en het enige Joodse land ter wereld en een neiging tot het op pathologische wijze romantiseren van niet-Westerse culturen en religies (met name de Islam). En dit zijn nog maar een paar voorbeelden, de lijst is uiteraard veel langer.
  maandag 13 juli 2026 @ 18:04:17 #80
117098 Hathor
Effe niet
pi_221324542
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Circle jerk.
Het is gewoon nog steeds relevant wegkijkclown.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 13 juli 2026 @ 18:07:32 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_221324558
quote:

[..]

Het is het Kabinet Van Agt in 1980 geweest die de gezinshereniging erdoor gedrukt heeft. Zogenaamd uit Christelijke naastenliefde, maar gewoon omdat anders die lekkere goedkope arbeidskrachten voor de achterban van coalitiegenoot VVD terug naar huis zouden gaan om bij hun gezin te zijn.
  maandag 13 juli 2026 @ 18:13:01 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221324589
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Circle jerk.
Ik had een artikel hierover van vandaag omdat deze wet vandaag deels in gaat, maar was achter een betaalmuur.
The End Times are wild
pi_221324849
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:44 schreef RotatoR het volgende:
Ik voorspelde al eerder dat remigratie de norm gaat worden. Zweden en Denemarken zijn de eersten maar er zullen ongetwijfeld meer landen volgen nu er een precedent ligt.
Hoe minder er richting die landen gaan, hoe meer hierheen natuurlijk. Die landen nemen maatregelen wat in dit land ondenkbaar is. Zeer terechte maatregelen en regels trouwens. Maar dit lijkt mij in West-Europa ondenkbaar met de macht van links en de assiel industrie.
pi_221324902
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Eens. Vol inzetten op het aanpakken van veiligelanders en het ontmoedigen van lagelonenarbeid zou ik zeggen. Ik denk dat we dan een heel eind komen.
Ook aanpakken van het sociale stelsel. Anders blijven ze komen.
pi_221324936
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat klopt, op het ministerie van Faber was het sentiment onder de ambtenaren om zoveel mogelijk zand in de motor te strooien zodat het PVV-beleid niet van de grond zou kunnen komen.
De PVV heeft zelf de migratiewet om zeep geholpen door tegen de stemmen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221325648
https://nos.nl/artikel/26(...)de-kruis-hervat-werk

intussen in Nederland, waar we de omgekeerde weg van Zweden bewandelen.

Told you so. Dit is een afgesproken truc. Dat noodgebied is opeens een reden om andere gemeenten onder druk te zetten extra opvang te realiseren.
  maandag 13 juli 2026 @ 20:59:50 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221325990
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is het Kabinet Van Agt in 1980 geweest die de gezinshereniging erdoor gedrukt heeft. Zogenaamd uit Christelijke naastenliefde, maar gewoon omdat anders die lekkere goedkope arbeidskrachten voor de achterban van coalitiegenoot VVD terug naar huis zouden gaan om bij hun gezin te zijn.
Nee, dat was in 1974 onder Den Uyl. Zie ook:

maandag 13 juli 2026 @ 21:47:58 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_221326329
quote:
Linkse parlementariërs besteedden in de jaren vijftig en zestig zelden aandacht aan
gezinshereniging. Als verklaard vertegenwoordigers van de Nederlandse arbeidsklasse zagen zij
buitenlandse arbeidskrachten vooral als potentiële concurrentie voor hun kiezers. In het algemeen
pleitten zij vaker voor aanscherping dan voor versoepeling van het migratiebeleid.
12 De VVD
daarentegen steunde het pleit van de Christelijke partijen voor een soepeler gezinsmigratiebeleid.
Daarmee verdedigden de liberalen de belangen van de werkgevers. Gastarbeiders waren in deze jaren
een schaars goed en bij de werving moest het Nederlands bedrijfsleven de concurrentie aangaan met
onder meer Duitse, Franse en Belgische bedrijven. Door de mogelijkheden voor gezinshereniging te
versoepelen zou Nederland een aantrekkelijker bestemmingsland worden en daarmee zouden
Nederlandse bedrijven sterker staan in de ‘wervingscompetitie’. De VVD zocht aansluiting bij de
christelijke partijen door de strenge voorwaarden die de regering aan gezinshereniging verbond te
bekritiseren als “iets dat nauwelijks past in een sociaal-christelijk beleid” en zelfs als “onbevredigend
en eigenlijk onverantwoord”
.

quote:
In 1974 presenteerde het progressieve
kabinet Den Uyl een herschreven versie van de Nota Buitenlandse Werknemers. Uitgangspunt bleef
dat Nederland geen immigratieland was of kon worden.
De regering constateert daarom met zorg dat
“een aanzienlijk en nog steeds toenemend deel van de hier te lande werkzame buitenlandse
werknemers neigt tot een langere verblijfsduur of zelfs tot vestiging”. Geruststellend was echter de
verwachting dat een “selectieproces” plaats zou vinden, waarbij degenen met het “beste
aanpassingsvermogen” het langst zouden blijven. De regering schat het percentage “langverblijvers”
op een kwart.

Pas in 1979, onder het centrum-rechtse kabinet Van Agt, vond werkelijk een
‘paradigmawisseling’ plaats bij de Nederlandse regering.
Op dat moment werd het
Vreemdelingenbeleid aangepast aan veranderde omstandigheden, met name het gegeven dat “het
verblijf van buitenlandse werknemers in Nederland meer dan vroeger verondersteld werd van niettijdelijke aard is”.
De VVD reageerde op deze langverwachte erkenning door de regering te
complimenteren met haar “werkelijkheidszin”
quote:
Zo laat de regering er in de Nota Buitenlandse Werknemers van 1974 geen twijfel over
bestaan dat ze niet blij is met gezinshereniging. Gezinshereniging vormt een “ongewenste belasting van de momenteel toch al niet in een rooskleurige
situatie verkerende arbeidsmarkt” en brengt maatschappelijke risico´s met zich mee waar het gaat om
problemen als “gettovorming”, “fricties”, “ontworteling” en “isolement”.
quote:
Op basis van een invloedrijk rapport van de WRR uit 1979, presenteerde de centrumrechtse regering
van premier Lubbers in 1983 de ´Nota Minderhedenbeleid´, waarin zij een geheel nieuwe benadering
van het migratievraagstuk uiteenzette.
[...]
In het geheel genomen leidde de nieuwe benadering van het migratievraagstuk tot een
liberalisering van de regelgeving voor gezinsmigratie. In de vroege jaren tachtig werd
gezinshereniging gemakkelijker gemaakt voor gevestigde migranten
, dankzij een significante
versoepeling van het inkomensvereiste.
https://scholarlypublicat(...)/item%3A2873183/view
  maandag 13 juli 2026 @ 22:34:42 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221326701
quote:
Een nota is iets anders dan een wet. Je kunt als regering A zeggen en B doen. Gezinshereniging kwam namelijk niet pas in 1979 opgang, maar na de beslissing van kabinet Den Uyl om de al eerder genoemde wervingsovereenkomsten met landen op te zeggen, waardoor migranten zich hier definitief wilde vestigen.

Dit staat nota bene op de website van het CBS, de Eerste Kamer, Canon Nederland en zelfs de Groene Amsterdammer heeft hier over bericht en dan nog kom jij met een of andere random thesis als bron om anders te willen beweren.

En hoe verklaar je de vermeend kritische houding op migratie van de linkse partijen toen, en de pro-migratiestandpunten die men nu omarmd? Want dat is nogal een 180 graden draai dan.
pi_221326742
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)vende-migranten.html

Deze wet is dus nu ingegaan (gefaseerd).
Vaak hoor je dat massa-immigratie onvermijdelijk is omdat het 'onmogelijk is tegen te houden'. Zweden laat zien dat dit helemaal niet waar is. het aantal asielaanvragen is tov 2020 met 95% !! gedaald. Vorig jaar nog maar ca 7.000. Dat komt in Nederland in iets meer dan een maand al binnen.
Ze gaan nu dus ook mensen die totaal onaangepast zijn en enkel daar komen om op een uitkering te leven en de boel te bedriegen gewoon uitzetten.

Denemarken heeft ook voor een beleid gekozen waarmee de Deense identiteit voor de nabije toekomst gewoon blijft bestaan. Dat omvolking nu eenmaal onvermijdelijk is blijkt dus een leugen te zijn.
Het is wel mogelijk hoor maar dan moet je op een ander soort economie en zorg.
Als je uit die spiraal wil komen moet je twee generaties opofferen
  dinsdag 14 juli 2026 @ 08:18:46 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_221327419
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een nota is iets anders dan een wet. Je kunt als regering A zeggen en B doen. Gezinshereniging kwam namelijk niet pas in 1979 opgang, maar na de beslissing van kabinet Den Uyl om de al eerder genoemde wervingsovereenkomsten met landen op te zeggen, waardoor migranten zich hier definitief wilde vestigen.

Ik was niet degene die liep te beweren dat Den Uyl in 1974 een WET aannam voor gezinshereniging.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:02:37 #92
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221327554
quote:

[..]

Ik ontken niet dat de partijen die "links" genoemd worden dingen tegenhouden, ik benoem enkel dat de oorzaak voor de migratie komt door rechtse maatregelen, en alle rechtse regeringen er weinig tot niks tegen gedaan hebben omdat het geen prioriteit heeft, want slecht voor de economie.

Het gerommel in de marge door de PVV is ook alleen maar voor de bühne, want de PVV is gewoon VVD met een populistisch anti-migratiestokpaardje.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:04:47 #93
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221327559
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dit bijvoorbeeld :Y
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:10:56 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221327580
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Meestal vanuit partijen die graag meer meer meer 'diversiteit' willen.

Het is prima tegen te houden. Maar je moet wel harde maatregelen durven en willen nemen.
Ik heb bij dit soort partijen vaak het idee dat ze het stiekem natuurlijk gewoon weten dat dit niet werkt.

Maar de haat richting alles wat rechts is (die al jaren koketteren tegen migratie) groter is dan het landsbelang. Plus daarbij het indirect toegeven dat hun jarenlange multiculti droom onwerkbaar is.

Eigenlijk dubbel zo fout.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:20:38 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221327691
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:02 schreef camilero het volgende:

[..]
Ik ontken niet dat de partijen die "links" genoemd worden dingen tegenhouden, ik benoem enkel dat de oorzaak voor de migratie komt door rechtse maatregelen, en alle rechtse regeringen er weinig tot niks tegen gedaan hebben omdat het geen prioriteit heeft, want slecht voor de economie.

Het gerommel in de marge door de PVV is ook alleen maar voor de bühne, want de PVV is gewoon VVD met een populistisch anti-migratiestokpaardje.
20 jaar rechts beleid is waardoor we staan waar we nu staan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221327899
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:39 schreef Homey het volgende:
check dit

https://x.com/I_Kuijpers/status/2076652605942460559

en vergelijk dit eens met Denemarken of Portugal.

En kom dan eens aan met 'dit overkomt ons allemaal'.
En die kaart is niet eens compleet. De AZC hier in het dorp, die er toch echt al 25 jaar ligt, staat er niet eens op.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:52:50 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221327921
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kun je hierop uitweiden? Hoe bedoel je dat je twee generaties moet opofferen in relatie tot economie en zorg?
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:22:40 #98
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221328239
Wel een beetje laat.
pi_221329569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kun je hierop uitweiden? Hoe bedoel je dat je twee generaties moet opofferen in relatie tot economie en zorg?
Nou ja he moet al die bullshit banen en banen die Nederland netto niets opleveren, opdoeken. Kassen weg, adviseurs weg... Geen Polen meer nodig voor andere onzin. Zelf gericht opleiden.
Dit gaat niet zonder slag of stoot natuurlijk en je moet daarvoor ook eerst bezuinigen. De slachtoffers van bezuinigingen zijn altijd onderaan de economische ladder en bovenaan de leeftijd (zorg).

Maar AI kan ons daarbij een handje helpen. Er zullen bijvoorbeeld mening IT mensen zonder baan komen te zitten want hun baan kan makkelijk door een AI gedaan worden. Ook in de finance zal he minder mensen nodig hebben.
pi_221331758
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zie jij zoveel allochtonen in de zorg werken dan?
Ik zie andersom wel veel allochtonen die zorg nodig hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')