Nogmaals ik ben niet tegen die controle maar een beetje contextgevoeligheid is op zijn plaats. Als 2 jochies binnen komen samen en 1 heeft een kleurtje ga je die niet pakken tenzij je weet wie het is. Alleen vormen onze Marokkaanse vrienden meestal niet echt een probleem. Komen er 5 tegelijk binnen dan wil je wel even dubbelchecken of ze er niet eerder uitgegwipt zijn.Omdat je het gezellig wil houden voor degenen die zich wel gedragen. Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is klaarblijkelijk wel zo dat ze gecontroleerd worden vanwege het kleurtje. In dit geval had die jongen dus de mazzel dat zijn vader erbij was die de nodige dingen bij zich had.
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is etnisch profileren en dat is uitstekend mits er duidelijke redenen voor zijn. Zo zorg je er namelijk voor dat een bepaalde groep in toom wordt gehouden. Als je het probleem namelijk niet bij de kern mag aanpakken, kun je het ook niet oplossen. Er zit een gedegen reden achter het controleren, namelijk dat Marokkanen zich dus disproportioneel in vergelijken met andere groep, misdragen. Wat zou hier mis mee zijn? Kun je dat ook onderbouwen?
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.
Ik begrijp best dat er één groep is die het verziekt, maar wees er dan eerlijk over. “We voelen ons genoodzaakt etnisch te profileren omdat de overlast disproportioneel van deze groep is” of welke draai je er ook aan wil geven. Ga niet verschuilen achter iedereen is gelijk terwijl dat niet zo is.
Het staat nogal haaks op wat in de uitspraak staat, dus het lijkt mij dat in de zaak niet erkend is dat ze gediscrimineerd hebben. Anders is het nogal een rare overweging, niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je vergeet iets te quoten. Dit staat er ook:
[..]
Stel me niet teleur met een "ja maar" reactie jongen.
Nee dat is het niet. discrimineren gaat een stuk verder dan gezond verstand gebruiken. Ik snap niet waarom je die 2 zaken zo graag aan elkaar wil rijgen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Etnisch profileren is een vorm van discriminatie mijn beste, en dat is niet toegestaan, zeker niet voor publieke voorzieningen.
Ik begrijp best dat er één groep is die het verziekt, maar wees er dan eerlijk over. “We voelen ons genoodzaakt etnisch te profileren omdat de overlast disproportioneel van deze groep is” of welke draai je er ook aan wil geven. Ga niet verschuilen achter iedereen is gelijk terwijl dat niet zo is.
Eerlijk? Ik heb er totaal geen moeite mee dat er extra gecontroleerd wordt. Maar wollige omschrijven om het beestje maar niet bij het naampje te noemen ben ik allergisch voor.
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.
Discriminatie zie ik meer als er nu een medewerker achter de balie zou hebben gezeten met een gigantische hekel aan een bepaalde groep, die ook de bedoeling zou hebben gehad die groep het leven zuur te maken.
Dat is 9 van de 10 keer niet geval, maar is het simpelweg een bepaalde groep die voor onnodig veel problemen zorgt en dáárom een andere behandeling krijgt. Het is dus het directe effect van dat gedrag.
En mochten mensen dan stellen dat dit niet mag, dan kun je het probleem dus niet oplossen. Dan zou je bijvoorbeeld iedereen moeten controleren omdat één groep zich misdraagt. Dat is een gigantische verspilling van tijd, moeite en geld om politiek correct te doen.
Echt wel. En het gedrag spreekt vaak boekdelen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.
Tja, daarom heet het ook etnisch profileren. Men kan dus miszitten. Als iemand die zelf een nogal Zuid-Europees uiterlijk heeft heb ik er totaal geen problemen als ik eens mijn ID een keertje extra moeten laten vanwege wat Marokkaanse boefjes.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Complete kulkoek, want aan het uiterlijk kun je niet zien of je met Marokkanen, Turken of Spanjaarden te maken hebt.
Iets te veel van dat gehakte inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Activistentaal gebruikt, incident waarschijnlijk verzonnen.
Zet er 60 op een rij en je pikt de mocro er uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want eerder heeft Howard het al gehad over overlast gevende Surinamers en Antillianen, in ieder geval alle soorten buitenlanders die niet echt tot de inheemse tokkies behoren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt wel. En het gedrag spreekt vaak boekdelen.
Hier glij jij weer uit de bocht.
Dan werkt ie dus nooit, want iedereen is racist.quote:
Nogmaals: ik ben het met je eens dat het een logische stap is, maar zoals ik eerder al zei: wees er dan eerlijk over.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk, er is alleen een probleem dat opgelost dient te worden.
Discriminatie zie ik meer als er nu een medewerker achter de balie zou hebben gezeten met een gigantische hekel aan een bepaalde groep, die ook de bedoeling zou hebben gehad die groep het leven zuur te maken.
Dat is 9 van de 10 keer niet geval, maar is het simpelweg een bepaalde groep die voor onnodig veel problemen zorgt en dáárom een andere behandeling krijgt. Het is dus het directe effect van dat gedrag.
En mochten mensen dan stellen dat dit niet mag, dan kun je het probleem dus niet oplossen. Dan zou je bijvoorbeeld iedereen moeten controleren omdat één groep zich misdraagt. Dat is een gigantische verspilling van tijd, moeite en geld om politiek correct te doen.
Dan zijn we het eens maat.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ben het met je eens dat het een logische stap is, maar zoals ik eerder al zei: wees er dan eerlijk over.
@:vul_maar_in ik heb er geen enkel probleem mee dat het gedaan wordt in dit geval. Maar zoals ik al een paar keer gezegd heb, wees er dan eerlijk over. Als je alle jongeren die lijken op een groep probleemjongeren extra controleert valt dit gewoon onder discriminatie. Uitlegbaar, maar draai er niet omheen.
Tot jij dat noemde was dat niet eens bij me opgekomen. Ik snap waarom je daarop aanslaat, dank voor die duiding.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens maat.
als jij dat woord nodig vind maakt het me niet uit, maar ik denk aan kraantjes en bussen bij dat woord.
Nee, maar wel aan die achterlijke petjes en bijbehorend taalgebruik in de meeste gevallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor je het weet loopt iemand vol trots met een t-shirt :Iamproudtobearacistquote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens maat.
als jij dat woord nodig vind maakt het me niet uit, maar ik denk aan kraantjes en bussen bij dat woord.
Sorry?, Die zie je alleen op gekke urban fesitval met de kniffoes lol. Daar kun je vrij makkelijk van wegblijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want eerder heeft Howard het al gehad over overlast gevende Surinamers en Antillianen, in ieder geval alle soorten buitenlanders die niet echt tot de inheemse tokkies behoren.
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor je het weet loopt iemand vol trots met een t-shirt :Iamproudtobearacist
Nou en ik heb dan weer moeite met lui die beweren geen racist te zijn, want ze kennen wel een paar donkere mensen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.
Alsof donkere mensen niet racistisch zijn en ik heb donkere vrienden haha. Man met name de indo-suris kunnen flink losgaan!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou en ik heb dan weer moeite met lui die beweren geen racist te zijn, want ze kennen wel een paar donkere mensen.
Het woord racist is ook wel aan enorme inflatie bezig de laatste jaren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nou ja in deze tijd wordt ik liever racist genoemd dan dat ik me schaar onder het volk wat die term met verve bezigt.
Ja, nou, precies, racisme is jezelf boven stellen tov een ander en dan alleen op afkomst en kleur.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Alsof donkere mensen niet racistisch zijn en ik heb donkere vrienden haha. Man met name de indo-suris kunnen flink losgaan!
Racisme was vooral een tribal dingetje wat we nog steeds nodig hebben soms blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, nou, precies, racisme is jezelf boven stellen tov een ander.
Als groepsgevoel? Zo van, wij horen bij elkaar en alles daarbuiten is goor en eng.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Racisme was vooral een tribal dingetje wat we nog steeds nodig hebben soms blijkbaar.
Niet goor en eng. Maar wees voorzichtig met wat je binnenhaalt...Wat niet past past niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als groepsgevoel? Zo van, wij horen bij elkaar en alles daarbuiten is goor en eng.
En waarom bepaal je dat niet individueel?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet goor en eng. Maar wees voorzichtig met wat je binnenhaalt...Wat niet past past niet.
Dat komt omdat dat vooral als excuus wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het woord racist is ook wel aan enorme inflatie bezig de laatste jaren.
Dat ben je tegenwoordig al bijna als je liever iemand met kwaliteit op een bepaalde positie ziet dan perse iemand met een kleurtje. Dan krijg je al bepaalde kringen over je heen.
Oh dat doe ik (als persoon) wel hoor. Maar de wet van grote getallen en zulks noopt dat een zwembad daar misschien toch een systeem voor nodig heeft (helaas).quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom bepaal je dat niet individueel?
Ja, gewoon aan elke bezoeker van de kinderdisco vragen om een id kaart, om te controleren of er geen te oude kinderen binnen komen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Oh dat doe ik (als persoon) wel hoor. Maar de wet van grote getallen en zulks noopt dat een zwembad daar misschien toch een systeem voor nodig heeft (helaas).
En zo praat iemand het goed door te denken dat het alleen hier speelt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:40 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Lekker whataboutism? Ligt het ook aan vrouwen die geyl 's nachts kleden dat ze aangerand worden?
touche.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:26 schreef HSG het volgende:
[..]
En zo praat iemand het goed door te denken dat het alleen hier speelt.
Waarom zou je willen doen alsof blanke kinderen evenveel risico vormen op probleemgedrag als getinte kinderen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, gewoon aan elke bezoeker van de kinderdisco vragen om een id kaart, om te controleren of er geen te oude kinderen binnen komen.
Want dat wilde men kennelijk voorkomen.
En dan niet onderscheid maken op kleur, in de zin van dat blanke kinderen van 13 of ouder wel naar binnen mogen, maar getinte kinderen niet.
Omdat dat zo is.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:45 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou je willen doen alsof blanke kinderen evenveel risico vormen op probleemgedrag als getinte kinderen?
Waarom een leeftijdsgrens aanhouden voor een specifieke groep?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:45 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou je willen doen alsof blanke kinderen evenveel risico vormen op probleemgedrag als getinte kinderen?
Als ik naar bepaalde landen afreis als alleenreizende man is er zeer regelmatig sprake van enige aanvullende controle, heb ik geen problemen mee. Alleenreizende mannen veroorzaken in bijvoorbeeld Kenia, Thailand en de Filipijnen nu eenmaal stelselmatig meer overlast dan alleenreizende vrouwen of gezinnen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom een leeftijdsgrens aanhouden voor een specifieke groep?
Stel dat jij onder die groep wordt geschaard, maar je veroorzaakt geen trammelant: waarom is het dan gerechtvaardigd dat jou de toegang wordt ontzegt?
Er zijn geen rassen bij mensenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:46 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik vind het meest schokkende hier nog wel dat HowardRoark gelooft dat het College voor de Rechten van de Mens het over iets soortgelijks als hondenrassen heeft
Racisme is niet een apart juridisch begrip maar valt
onder discriminatie. In de AWGB, waar het hier over gaat wordt dat discriminatie op grond van ras genoemd. Dat is dus een in de wet opgenomen juridisch begrip en daarmee correct taalgebruik voor het College. Wie bekend is met de wet weet dan wat er bedoeld wordt. "Haha kijk eens hoe dom het College is" is dus op zichzelf een domme opmerking. Mijn pubers zouden zelfs zeggen: mokerdom.
Oh ja Chillegast? Wat bedoelen ze dan met discriminatie op grond van ras?
Nou lieve lezertjes, in juridische zin (dus niet onder hondenfokkers) wordt daarmee bedoeld: ongeoorloofd onderscheid op grond van etniciteit, afkomst, huidskleur en andere uiterlijke kenmerken, of taal.
Bronnetje hebben? Komt ie: https://fra.europa.eu/nl/(...)e-behandeling-awgb-0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over wat voor overlast heb je het dan?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:36 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als ik naar bepaalde landen afreis als alleenreizende man is er zeer regelmatig sprake van enige aanvullende controle, heb ik geen problemen mee. Alleenreizende mannen veroorzaken in bijvoorbeeld Kenia, Thailand en de Filipijnen nu eenmaal stelselmatig meer overlast dan alleenreizende vrouwen of gezinnen.
Zijn wit-te vriend-jûhquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:40 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zijn witte vriendje
kinderen van kleur
quote:Op zondag 12 juli 2026 08:01 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Is die schijtzak ook op bezoek geweest bij alle mensen die aangerand zijn in het zwembad door mensen van kleur? Waaronder ook veel jeugd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is waarom dit knulletje zich moest legitimeren daar begint het probleem.
quote:Op zondag 12 juli 2026 08:01 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Lokale D66 die watermelondrea & mootje op de kieslijst zetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cruzinats op 12-07-2026 13:24:26 ]
Wat heeft dat er mee te maken, dit kereltje is 12 en aanranden doen natuurlijk al mensen van kleurquote:Op zondag 12 juli 2026 11:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Is die schijtzak ook op bezoek geweest bij alle mensen die aangerand zijn in het zwembad door mensen van kleur? Waaronder ook veel jeugd.
Dat is waarom dit knulletje zich moest legitimeren daar begint het probleem.
Maar ook in dit topic is gelukkig niemand racistisch. Want het gaat niet over honden, ofzo.quote:Op zondag 12 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken, dit kereltje is 12 en aanranden doen natuurlijk al mensen van kleur
Door mensen van kleur betekend niet alle en alleen maar.quote:Op zondag 12 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken, dit kereltje is 12 en aanranden doen natuurlijk al mensen van kleur
Je toontje hint er wel naarquote:Op zondag 12 juli 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Door mensen van kleur betekend niet alle en alleen maar.
Dat maak jij er van.
Kinderen als dit zijn daar de pineut van.
Dit is ook discriminativequote:Op zondag 12 juli 2026 13:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je overal discriminatie in ziet wel ja.
Waarom konden ze dat niet zeggen dan?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je een risicoprofiel opstelt dan is het gewoon gerechtvaardigd om vaker mensen met een migratieachtergrond te onderwerpen aan een ID-controle. Ze zijn buitenproportioneel betrokken in het verstieren van het leven in de openbare ruimte en gelegenheden zoals pretparken en zwembaden.
Ik doelde op wat ik zei waar jij op reageerde.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is ook discriminative
100 procent
Een kind van 12
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:13 schreef mackinac het volgende:
[..]
Grappig dat de ouder nu opeens wel aanwezig is en meteen tot actie over gaat. Dat is wel eens anders.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je ziet hoeveel overlast er is in zwembaden, mishandelingen, aanrandingen, intimidatie vanuit een bepaalde groep mensen die je er zo uit kan pikken is het niet meer dan logisch dat hierop gehandhaafd gaat worden. Wil je hier wat aan doen, dan moet je de kern van het probleem aanpakken, de overlast van een selecte groep mensen.
Dus wanneer vooral Marokkaanse jongens zich misdragen in zwembaden moeten we hier iedereen met een niet-blanke huidskleur op afrekenen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je een risicoprofiel opstelt dan is het gewoon gerechtvaardigd om vaker mensen met een migratieachtergrond te onderwerpen aan een ID-controle. Ze zijn buitenproportioneel betrokken in het verstieren van het leven in de openbare ruimte en gelegenheden zoals pretparken en zwembaden.
Het is vooral 1 heel specifieke groep die overlast veroorzaakt, vaak lichtgetint en vaak (niet altijd) duidelijk herkenbaar uiterlijk. Dat heeft weinig te maken met iedereen met niet-blanke huidskleur. Iedereen met niet blanke huidskleur hierop aankijken is te simplistisch voor woorden.quote:Op zondag 12 juli 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Door mensen van kleur betekend niet alle en alleen maar.
Dat maak jij er van.
Kinderen als dit zijn daar de pineut van.
Dat staat niet op zijn voorhoofd geschreven.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is vooral 1 heel specifieke groep die overlast veroorzaakt, vaak lichtgetint en vaak (niet altijd) duidelijk herkenbaar uiterlijk. Dat heeft weinig te maken met iedereen met niet-blanke huidskleur. Iedereen met niet blanke huidskleur hierop aankijken is te simplistisch voor woorden.
Los daarvan zijn het vaak groepjes Marokkaanse jongeren uit bepaalde sociale klasse /regios. 1 Marokkaanse jongen uit (bijv.) VWO 2d ie met zijn niet-marokkaans klasgenootjes/vriendjes gaat zwemmen, is doorgaans niet bepaalde de risicogroep die massaal overlast veroorzaakt.
Nee alleen de ouders. Geen idee waarom je dit niet zelf kan bedenken.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus wanneer vooral Marokkaanse jongens zich misdragen in zwembaden moeten we hier iedereen met een niet-blanke huidskleur op afrekenen?
Dus ze mogen bijvoorbeeld die jongen oppakken en vastzetten, omdat hij toevallig dezelfde etniciteit heeft als een groep andere jongeren die iets hebben uitgevreten.quote:Op zondag 12 juli 2026 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat staat niet op zijn voorhoofd geschreven.
Je kan ook gewoon zeggen dat het klote is voor zo'n jongen dat ie tot een doelgroep behoord waarvan veel van zijn doelgroepgenoten het voor hem hebben verknald.
Die jongens moeten daarop aangekeken worden i.p.v. steeds bij anderen neerleggen en discriminatie roepen.
quote:Op zondag 12 juli 2026 14:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus ze mogen bijvoorbeeld die jongen oppakken en vastzetten, omdat hij toevallig dezelfde etniciteit heeft als een groep andere jongeren die iets hebben uitgevreten.
En de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij die andere jongeren ..
In plaats van dat die andere jongeren worden aangepakt en verder iedereen hetzelfde wordt behandeld.
Ik trek jouw verhaal gewoon verder.quote:Op zondag 12 juli 2026 15:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]![]()
Te lang in de zon gezeten?
Hoe krijg je het voor elkaar om uit mijn woorden te halen dat ik wil dat iedereen van kleur maar opgesloten mogen worden.
Jij maakt er nou een heel raar ding van.quote:Op zondag 12 juli 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik trek jouw verhaal gewoon verder.
Want je pleit ervoor dat het jammer is voor deze jongen dat hij is geweigerd omdat hij dezelfde etniciteit heeft van een groepje herrieschoppers.
En die herrieschoppers moeten daarop aangekeken worden. Niet degenen die etnisch profileren en op basis daarvan een jongen weigeren die er niets mee te maken heeft.
Door die lijn verder door te trekken leg ik de absurditeit bloot van die redenering.
Nee, dat is het verhaal van het zwembad.quote:Op zondag 12 juli 2026 16:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij maakt er nou een heel raar ding van.
Dat is het verhaal van de vader het verhaal van het zwembad is dat ze bij iedereen steekproeven doen.
Er is vastgesteld dat het om discriminatie gaat.quote:Ik heb al gezegd dat ik daar niks over kan zeggen net zoals jij daar niks over kan zeggen, wij waren er niet bij.
Jij begint gelijk discriminatie te bleren ik laat dat liever in het midden omdat er nou eenmaal veel overlast is in zwembaden wat bijna (Blijf opletten he ik zeg bijna) altijd van een bepaalde groep komt.
Dat bedrijven en mensen dan argwanend zijn naar deze bepaalde groep dat kan je de bedrijven en mensen niet aanrekenen, dat komt door deze bepaalde groep overlast gevers.
Dus al zou het zo zijn dat ze uit argwaan extra controleren dan is dat om de mensen in het zwembad te beschermen, iedereen komt er voor zijn plezier en lastig gevallen worden is niet plezierig.
En ja dat is heel klote voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar een beetje normaal mens werkt gewoon mee en gaat niet discriminatie lopen bleren om iets wat hun eigen doelgroep voor hun verknald heeft.
Ik snap beide kanten en opties die er zijn en dat jij mij nou in de schoenen wil schuiven dat ik maar alle gekleurde mensen opgesloten wil zien en een racist ben is bizar.
Doelgroepsgenoten?quote:Op zondag 12 juli 2026 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat staat niet op zijn voorhoofd geschreven.
Je kan ook gewoon zeggen dat het klote is voor zo'n jongen dat ie tot een doelgroep behoord waarvan veel van zijn doelgroepgenoten het voor hem hebben verknald.
Die jongens moeten daarop aangekeken worden i.p.v. steeds bij anderen neerleggen en discriminatie roepen.
Ik reageerde op wat jij schreef:quote:Op zondag 12 juli 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het verhaal van het zwembad.
Het verhaal van de vader is dat hen opvalt dat alleen kinderen van een bepaalde etniciteit er uit werden gepikt.
Daarover zegt het artikel di:
Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens
[..]
Er is vastgesteld dat het om discriminatie gaat.
Was de vader er niet geweest, dan was de jongen de toegang ontzegt, terwijl hij niets te maken heeft met de incidenten die eerder bij het zwembad hebben plaatsgevonden.
Het zwembad had dit anders moeten aanpakken.
Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat jij vindt dat dit een gevalletje 'jammer dan' is, waarbij de jongen moet accepteren de verkeerde etniciteit te hebben dankzij een groep rotzooitrappers met zijn etniciteit.
Het zwembad heeft een ander verhaal.quote:Want je pleit ervoor dat het jammer is voor deze jongen dat hij is geweigerd omdat hij dezelfde etniciteit heeft van een groepje herrieschoppers.
Ga lekker over een woord vallen.quote:Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Doelgroepsgenoten?
Wat heeft iemand uit, ik noem maar wat, Brazilië, te maken met iemand uit Marokko?Hoezo zijn Marokkanen zijn "doelgroepsgenoten"? Delen ze dezelfde cultuur? Ontmoeten ze elkaar dagelijks in de moskee? Nemen ze het voor elkaar op omdat ze zich met elkaar verbonden voelen?
Dit negeer je echt volkomen:quote:Op zondag 12 juli 2026 17:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik reageerde op wat jij schreef:
[..]
Het zwembad heeft een ander verhaal.
Het is de vader die het in de gaten heeft gehouden hem viel het op, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Jij gelooft alleen dat verhaal, prima.
En nogmaals ik ben er niet bij geweest ik kan en ga daar niet over oordelen, ik snap beide kanten.
Ja, te zot voor woorden.quote:Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Doelgroepsgenoten?
Wat heeft iemand uit, ik noem maar wat, Brazilië, te maken met iemand uit Marokko?Hoezo zijn Marokkanen zijn "doelgroepsgenoten"? Delen ze dezelfde cultuur? Ontmoeten ze elkaar dagelijks in de moskee? Nemen ze het voor elkaar op omdat ze zich met elkaar verbonden voelen?
Wel belangrijk want dat is precies wat discriminatie behelst: ongelijke behandeling op grond kenmerken die niet relevant zijn, zoals huidskleur of etniciteit. Beide kenmerken waar je zelf niet voor kan kiezen. Op de een of andere manier schijnen sommige mensen dat niet te willen snappen.quote:
Dit staat er ook.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit negeer je echt volkomen:
Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens. Exploitant Optisport betreurt de situatie waarbij verboden onderscheid op grond van ras is gemaakt. De zwembadexploitant heeft de fout erkend en de wethouder heeft een gesprek gehad met de ouders van de jongen.
Waarom?
Dat is toch klare tekst?
Er staat zelfs dat het zwembad de fout erkent.
En jij loopt maar te bazelen dat het zwembad een ander verhaal vertelt.
Beide verhalen zijn door het college gehoord. En die komt tot bovenstaande conclusie, wat vervolgens door het zwembad wordt erkend.
quote:Incidenten met jongeren
Optisport zegt dat er sprake is van een steekproefsgewijze leeftijdscontrole die is ingevoerd na eerdere incidenten met jongeren. Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.
Daarnaast ontbreken volgens het College duidelijke, objectieve criteria voor de selectie van kinderen die worden gecontroleerd. Daarom is het oordeel dat Optisport verboden onderscheid op grond van ras heeft gemaakt tegenover de 12-jarige jongen.
Er zijn groepen jongeren die zich echt zwaar misdragen in zwembaden. Bij mijn weten zijn dit hoofdzakelijk groepen jongeren van Marokkaanse afkomst (of klopt dit niet?)quote:Op zondag 12 juli 2026 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, te zot voor woorden.
Gewoon een pleidooi voor etnisch profileren, waarbij degenen die daardoor ten onrechte met een sanctie te maken krijgen dat dan maar moeten verhalen op anderen met dezelfde etniciteit die zich niet hebben gedragen...
Deze dan nog maar een keer. Howard heeft er helaas nooit meer op gereageerd.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Beide kanten van een situatie snappen.
Nou nou schandalig wat ben ik een racist zeg.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:19 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het is een drogreden en een cirkelredenering. Ik zou zeggen: probeer het eens uit en gebruik dit argument dan bij de rechter.
"Ja edelachtbare, het klopt dat ik Ibrahim ongelijk heb behandeld, maar dat is geen discriminatie want hij is een Marokkaan en met Marokkanen moet je uitkijken, dat weet iedereen"
We horen wel wat daar uit gaat komen maar ik voorspel:
Ibrahim 1 - HowardRoark 0
Dus elke groep Marokkaanse jongens misdragen zich en mogen geweigerd worden?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er zijn groepen jongeren die zich echt zwaar misdragen in zwembaden. Bij mijn weten zijn dit hoofdzakelijk groepen jongeren van Marokkaanse afkomst (of klopt dit niet?)
Dat men hierdoor ook Marokkaanse jongeren die zich goed gedragen moeilijker laat binnenkomen is niet oke (en zelfs tegen de wet), maar in sommige gevallen enigszins te begrijpen: bijv. wanneer je een groep die bestaan uit hoofdzakelijk Marokkaanse jongens, weigert nadat je in het zwembad regelmatig last hebt van groepen Marokkaanse jongeren.
Maar om dan zonder enige meerwaarde dan maar iedereen die er niet Nederlands uitziet als potentiële misdragen te behandelen slaat nergens op. Wat is de meerwaarde hiervan? Hoe bescherm je hiermee je zwembad beter dan wanneer je dit niet zou doen?
Wat snap je dan aan deze situatie?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Beide kanten van een situatie snappen.
Nou nou schandalig wat ben ik een racist zeg.
Wat moet je ook zeggen op deze bs.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:41 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Deze dan nog maar een keer. Howard heeft er helaas nooit meer op gereageerd.
[..]
Zo kan je het ook negeren. Zwak.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat moet je ook zeggen op deze bs.
Ik heb niet gezegd dat hij iets te maken heeft met die terreur.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat snap je dan aan deze situatie?
1) Een jongen met een niet-blanke huidskleur die met zijn blanke vrienden is. In welke mate vormt hij een groter risico voor de veiligheid het zwembad dan de rest van de groep waar hij mee is?
2) Ik ben niet bekend met de exacte details, maar laten we bij wijze van voorbeeld even aannemen dat het geen Marokkaanse jongen betrof.
Wat heeft zo'n jongen in zo'n geval te maken met de terreur die bepaalde groepen Marokkaanse jongeren in zwembaden uitoefenen?
Het verschil tussen zwembaden waar alleen blanken aanwezig zijn en gemengde gelegenheden is echt dag en nacht. Je beseft pas aan wat voor hel mensen tegenwoordig blootgesteld worden zodra je ervaart hoe het ook kan.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dus elke groep Marokkaanse jongens misdragen zich en mogen geweigerd worden?
En als ze alleen zijn dan doen ze niks?
Jij zegt nou hetzelfde als wat ik zeg hoezo mag jij dat zeggen en noem je mij racistisch?
Ook alleen kunnen ze rottigheid uithalen en sowieso alleen binnenkomen betekend niet dat ze ook in het zwembad de hele tijd alleen zijn.
Stel je niet aan met je blanke superioriteit.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:48 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het verschil tussen zwembaden waar alleen blanken aanwezig zijn en gemengde gelegenheden is echt dag en nacht. Je beseft pas aan wat voor hel mensen tegenwoordig blootgesteld worden zodra je ervaart hoe het ook kan.
Veel mensen leven met een soort Stockholmsyndroom, waardoor ze denken dat bepaalde zaken nu eenmaal bij het leven horen. Zodra je het leven ervaart omringd door medeblanken besef je pas dat dit niet zo is en dat we beter verdienen, dat een leven van rust, veiligheid en waardigheid ons geboorterecht is.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:49 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Stel je niet aan met je blanke superioriteit.
Ik snap dat een zwembad er alles aan doet om overlast te voorkomen.quote:
Ik heb in een aantal buitenlanden gewoond, ook niet westers en ik kan je vertellen dat dat lulkoek is.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Veel mensen leven met een soort Stockholmsyndroom, waardoor ze denken dat bepaalde zaken nu eenmaal bij het leven horen. Zodra je het leven ervaart omringd door medeblanken besef je pas dat dit niet zo is en dat we beter verdienen, dat een leven van rust, veiligheid en waardigheid ons geboorterecht is.
quote:Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij vind dat mij dat een racist maakt.
Ik heb het gezien en meegemaakt.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:48 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het verschil tussen zwembaden waar alleen blanken aanwezig zijn en gemengde gelegenheden is echt dag en nacht. Je beseft pas aan wat voor hel mensen tegenwoordig blootgesteld worden zodra je ervaart hoe het ook kan.
Doe eens wat minder defensief en leg mij geen woorden in de mond. Laat eens even zien waar ik jou racistisch heb genoemd...quote:Op zondag 12 juli 2026 17:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dus elke groep Marokkaanse jongens misdragen zich en mogen geweigerd worden?
En als ze alleen zijn dan doen ze niks?
Jij zegt nou hetzelfde als wat ik zeg hoezo mag jij dat zeggen en noem je mij racistisch?
Ja klinkt erg logisch. Marokkaanse jongens die allemaal 1 voor 1 zich aansluiten bij groepen Nederlandse jongens en zo het zwembad binnensneaken om dan bij binnenkomst hun blanke vrienden te verlaten, om dan samen met alle inviduele Marokkaanse jongens een groep te vormen om terreur uit te oefenen.quote:Ook alleen kunnen ze rottigheid uithalen en sowieso alleen binnenkomen betekend niet dat ze ook in het zwembad de hele tijd alleen zijn.
Weet je nog die Mastercard reclames?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:54 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik heb in een aantal buitenlanden gewoond, ook niet westers en ik kan je vertellen dat dat lulkoek is.
Snap je het echt niet of doe je maar alsof?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat hij iets te maken heeft met die terreur.
Hou op mij woorden in de mond te schuiven.
Nee hoor. M.u.v. bepaalde groepen terreurjongeren vaak uit enkele duidelijke bepaalde hoeken, kun je prima vertoeven in gemengde zwembaden.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:53 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Veel mensen leven met een soort Stockholmsyndroom, waardoor ze denken dat bepaalde zaken nu eenmaal bij het leven horen. Zodra je het leven ervaart omringd door medeblanken besef je pas dat dit niet zo is en dat we beter verdienen, dat een leven van rust, veiligheid en waardigheid ons geboorterecht is.
Wat valt er te snappen wanneer een maatregel 0,0 bijdraagt aan een veiliger zwembad?quote:Op zondag 12 juli 2026 18:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik snap gewoon beide partijen, dat ik daardoor in een discussie beland alsof ik het prima vind dat anderen daardoor de pineut zijn is jammer.
Nee, dit staat er:quote:
Weten dat er controle is kan helpen.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat valt er te snappen wanneer een maatregel 0,0 bijdraagt aan een veiliger zwembad?
Dan zegt de medewerkster toch dat iedereen onder de steekproeven kan vallen, wat is er dan discriminatie aan?quote:Op zondag 12 juli 2026 18:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dit staat er:
Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.
Waarom kap je dat af?
Controle van mensen die niet in de risicogroep behoren? Waarom zou je dit willen?quote:Op zondag 12 juli 2026 18:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Weten dat er controle is kan helpen.
Das echt niet best! Ik kan als vrouw in mijn eentje nog prima baantjes trekken in het lokale zwembad.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en meegemaakt.
Ik ga niet alleen naar het zwembad altijd met mijn man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |