abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221314164
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Is die schijtzak ook op bezoek geweest bij alle mensen die aangerand zijn in het zwembad door mensen van kleur? Waaronder ook veel jeugd.

Dat is waarom dit knulletje zich moest legitimeren daar begint het probleem.
Wat heeft dat er mee te maken, dit kereltje is 12 en aanranden doen natuurlijk al mensen van kleur
pi_221314184
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat heeft dat er mee te maken, dit kereltje is 12 en aanranden doen natuurlijk al mensen van kleur
Maar ook in dit topic is gelukkig niemand racistisch. Want het gaat niet over honden, ofzo.
pi_221314429
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Door mensen van kleur betekend niet alle en alleen maar.
Dat maak jij er van.

Kinderen als dit zijn daar de pineut van.
pi_221314437
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat maak jij er van.

Je toontje hint er wel naar
pi_221314466
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je toontje hint er wel naar
Als je overal discriminatie in ziet wel ja.
pi_221314501
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als je overal discriminatie in ziet wel ja.
Dit is ook discriminative
100 procent
Een kind van 12
  zondag 12 juli 2026 @ 13:55:51 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221314520
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 14:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je een risicoprofiel opstelt dan is het gewoon gerechtvaardigd om vaker mensen met een migratieachtergrond te onderwerpen aan een ID-controle. Ze zijn buitenproportioneel betrokken in het verstieren van het leven in de openbare ruimte en gelegenheden zoals pretparken en zwembaden.
Waarom konden ze dat niet zeggen dan?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221314552
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit is ook discriminative
100 procent
Een kind van 12
Ik doelde op wat ik zei waar jij op reageerde.

Ik vind ID vragen sowieso raar voor een zwembad, wie neemt er nou id mee naar een zwembad? Ik niet veel te bang dat het gestolen gaat worden die kluisjes stellen niks voor.

Of het normaal is die steekproeven en of het alleen gekleurde mensen zijn daar durf ik mijn vingers niet aan te branden, er word bij het zelf scannen bij de AH ook racisme geroepen terwijl ik ook zo vaak een steekproef krijg.

Ik geloof dat niet meer zo.
  zondag 12 juli 2026 @ 14:23:54 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221314837
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 14:13 schreef mackinac het volgende:

[..]
Grappig dat de ouder nu opeens wel aanwezig is en meteen tot actie over gaat. Dat is wel eens anders.
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je ziet hoeveel overlast er is in zwembaden, mishandelingen, aanrandingen, intimidatie vanuit een bepaalde groep mensen die je er zo uit kan pikken is het niet meer dan logisch dat hierop gehandhaafd gaat worden. Wil je hier wat aan doen, dan moet je de kern van het probleem aanpakken, de overlast van een selecte groep mensen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 14:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je een risicoprofiel opstelt dan is het gewoon gerechtvaardigd om vaker mensen met een migratieachtergrond te onderwerpen aan een ID-controle. Ze zijn buitenproportioneel betrokken in het verstieren van het leven in de openbare ruimte en gelegenheden zoals pretparken en zwembaden.
Dus wanneer vooral Marokkaanse jongens zich misdragen in zwembaden moeten we hier iedereen met een niet-blanke huidskleur op afrekenen? ;(
Krekker is de bom!
  zondag 12 juli 2026 @ 14:29:50 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221314894
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat maak jij er van.

Het is vooral 1 heel specifieke groep die overlast veroorzaakt, vaak lichtgetint en vaak (niet altijd) duidelijk herkenbaar uiterlijk. Dat heeft weinig te maken met iedereen met niet-blanke huidskleur. Iedereen met niet blanke huidskleur hierop aankijken is te simplistisch voor woorden.

Los daarvan zijn het vaak groepjes Marokkaanse jongeren uit bepaalde sociale klasse /regios. 1 Marokkaanse jongen uit (bijv.) VWO 2d ie met zijn niet-marokkaans klasgenootjes/vriendjes gaat zwemmen, is doorgaans niet bepaalde de risicogroep die massaal overlast veroorzaakt.
Krekker is de bom!
pi_221314953
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is vooral 1 heel specifieke groep die overlast veroorzaakt, vaak lichtgetint en vaak (niet altijd) duidelijk herkenbaar uiterlijk. Dat heeft weinig te maken met iedereen met niet-blanke huidskleur. Iedereen met niet blanke huidskleur hierop aankijken is te simplistisch voor woorden.

Los daarvan zijn het vaak groepjes Marokkaanse jongeren uit bepaalde sociale klasse /regios. 1 Marokkaanse jongen uit (bijv.) VWO 2d ie met zijn niet-marokkaans klasgenootjes/vriendjes gaat zwemmen, is doorgaans niet bepaalde de risicogroep die massaal overlast veroorzaakt.
Dat staat niet op zijn voorhoofd geschreven.

Je kan ook gewoon zeggen dat het klote is voor zo'n jongen dat ie tot een doelgroep behoord waarvan veel van zijn doelgroepgenoten het voor hem hebben verknald.
Die jongens moeten daarop aangekeken worden i.p.v. steeds bij anderen neerleggen en discriminatie roepen.
pi_221314958
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dus wanneer vooral Marokkaanse jongens zich misdragen in zwembaden moeten we hier iedereen met een niet-blanke huidskleur op afrekenen? ;(
Nee alleen de ouders. Geen idee waarom je dit niet zelf kan bedenken.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_221314991
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen dat het klote is voor zo'n jongen dat ie tot een doelgroep behoord waarvan veel van zijn doelgroepgenoten het voor hem hebben verknald.
Die jongens moeten daarop aangekeken worden i.p.v. steeds bij anderen neerleggen en discriminatie roepen.
Dus ze mogen bijvoorbeeld die jongen oppakken en vastzetten, omdat hij toevallig dezelfde etniciteit heeft als een groep andere jongeren die iets hebben uitgevreten.

En de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij die andere jongeren ..

In plaats van dat die andere jongeren worden aangepakt en verder iedereen hetzelfde wordt behandeld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221315435
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus ze mogen bijvoorbeeld die jongen oppakken en vastzetten, omdat hij toevallig dezelfde etniciteit heeft als een groep andere jongeren die iets hebben uitgevreten.

En de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij die andere jongeren ..

In plaats van dat die andere jongeren worden aangepakt en verder iedereen hetzelfde wordt behandeld.
:?

Te lang in de zon gezeten?

Hoe krijg je het voor elkaar om uit mijn woorden te halen dat ik wil dat iedereen van kleur maar opgesloten mogen worden.
pi_221315972
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 15:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
:?

Te lang in de zon gezeten?

Hoe krijg je het voor elkaar om uit mijn woorden te halen dat ik wil dat iedereen van kleur maar opgesloten mogen worden.
Ik trek jouw verhaal gewoon verder.

Want je pleit ervoor dat het jammer is voor deze jongen dat hij is geweigerd omdat hij dezelfde etniciteit heeft van een groepje herrieschoppers.
En die herrieschoppers moeten daarop aangekeken worden. Niet degenen die etnisch profileren en op basis daarvan een jongen weigeren die er niets mee te maken heeft.

Door die lijn verder door te trekken leg ik de absurditeit bloot van die redenering.
pi_221316427
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik trek jouw verhaal gewoon verder.

Want je pleit ervoor dat het jammer is voor deze jongen dat hij is geweigerd omdat hij dezelfde etniciteit heeft van een groepje herrieschoppers.
En die herrieschoppers moeten daarop aangekeken worden. Niet degenen die etnisch profileren en op basis daarvan een jongen weigeren die er niets mee te maken heeft.

Door die lijn verder door te trekken leg ik de absurditeit bloot van die redenering.
Jij maakt er nou een heel raar ding van.

Dat is het verhaal van de vader het verhaal van het zwembad is dat ze bij iedereen steekproeven doen.

Ik heb al gezegd dat ik daar niks over kan zeggen net zoals jij daar niks over kan zeggen, wij waren er niet bij.
Jij begint gelijk discriminatie te bleren ik laat dat liever in het midden omdat er nou eenmaal veel overlast is in zwembaden wat bijna (Blijf opletten he ik zeg bijna) altijd van een bepaalde groep komt.
Dat bedrijven en mensen dan argwanend zijn naar deze bepaalde groep dat kan je de bedrijven en mensen niet aanrekenen, dat komt door deze bepaalde groep overlast gevers.

Dus al zou het zo zijn dat ze uit argwaan extra controleren dan is dat om de mensen in het zwembad te beschermen, iedereen komt er voor zijn plezier en lastig gevallen worden is niet plezierig.
En ja dat is heel klote voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar een beetje normaal mens werkt gewoon mee en gaat niet discriminatie lopen bleren om iets wat hun eigen doelgroep voor hun verknald heeft.

Ik snap beide kanten en opties die er zijn en dat jij mij nou in de schoenen wil schuiven dat ik maar alle gekleurde mensen opgesloten wil zien en een racist ben is bizar.
pi_221316699
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij maakt er nou een heel raar ding van.

Dat is het verhaal van de vader het verhaal van het zwembad is dat ze bij iedereen steekproeven doen.
Nee, dat is het verhaal van het zwembad.
Het verhaal van de vader is dat hen opvalt dat alleen kinderen van een bepaalde etniciteit er uit werden gepikt.

Daarover zegt het artikel di:
Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens

quote:
Ik heb al gezegd dat ik daar niks over kan zeggen net zoals jij daar niks over kan zeggen, wij waren er niet bij.
Jij begint gelijk discriminatie te bleren ik laat dat liever in het midden omdat er nou eenmaal veel overlast is in zwembaden wat bijna (Blijf opletten he ik zeg bijna) altijd van een bepaalde groep komt.
Dat bedrijven en mensen dan argwanend zijn naar deze bepaalde groep dat kan je de bedrijven en mensen niet aanrekenen, dat komt door deze bepaalde groep overlast gevers.

Dus al zou het zo zijn dat ze uit argwaan extra controleren dan is dat om de mensen in het zwembad te beschermen, iedereen komt er voor zijn plezier en lastig gevallen worden is niet plezierig.
En ja dat is heel klote voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar een beetje normaal mens werkt gewoon mee en gaat niet discriminatie lopen bleren om iets wat hun eigen doelgroep voor hun verknald heeft.

Ik snap beide kanten en opties die er zijn en dat jij mij nou in de schoenen wil schuiven dat ik maar alle gekleurde mensen opgesloten wil zien en een racist ben is bizar.
Er is vastgesteld dat het om discriminatie gaat.

Was de vader er niet geweest, dan was de jongen de toegang ontzegt, terwijl hij niets te maken heeft met de incidenten die eerder bij het zwembad hebben plaatsgevonden.

Het zwembad had dit anders moeten aanpakken.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat jij vindt dat dit een gevalletje 'jammer dan' is, waarbij de jongen moet accepteren de verkeerde etniciteit te hebben dankzij een groep rotzooitrappers met zijn etniciteit.
  zondag 12 juli 2026 @ 16:45:19 #268
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221316795
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Doelgroepsgenoten?

Wat heeft iemand uit, ik noem maar wat, Brazilië, te maken met iemand uit Marokko? :? Hoezo zijn Marokkanen zijn "doelgroepsgenoten"? Delen ze dezelfde cultuur? Ontmoeten ze elkaar dagelijks in de moskee? Nemen ze het voor elkaar op omdat ze zich met elkaar verbonden voelen?
Krekker is de bom!
pi_221317016
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is het verhaal van het zwembad.
Het verhaal van de vader is dat hen opvalt dat alleen kinderen van een bepaalde etniciteit er uit werden gepikt.

Daarover zegt het artikel di:
Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens
[..]
Er is vastgesteld dat het om discriminatie gaat.

Was de vader er niet geweest, dan was de jongen de toegang ontzegt, terwijl hij niets te maken heeft met de incidenten die eerder bij het zwembad hebben plaatsgevonden.

Het zwembad had dit anders moeten aanpakken.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat jij vindt dat dit een gevalletje 'jammer dan' is, waarbij de jongen moet accepteren de verkeerde etniciteit te hebben dankzij een groep rotzooitrappers met zijn etniciteit.
Ik reageerde op wat jij schreef:

quote:
Het zwembad heeft een ander verhaal.

Het is de vader die het in de gaten heeft gehouden hem viel het op, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Jij gelooft alleen dat verhaal, prima.

En nogmaals ik ben er niet bij geweest ik kan en ga daar niet over oordelen, ik snap beide kanten.
pi_221317034
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Doelgroepsgenoten?

Wat heeft iemand uit, ik noem maar wat, Brazilië, te maken met iemand uit Marokko? :? Hoezo zijn Marokkanen zijn "doelgroepsgenoten"? Delen ze dezelfde cultuur? Ontmoeten ze elkaar dagelijks in de moskee? Nemen ze het voor elkaar op omdat ze zich met elkaar verbonden voelen?
Ga lekker over een woord vallen.
pi_221317149
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik reageerde op wat jij schreef:
[..]
Het zwembad heeft een ander verhaal.

Het is de vader die het in de gaten heeft gehouden hem viel het op, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Jij gelooft alleen dat verhaal, prima.

En nogmaals ik ben er niet bij geweest ik kan en ga daar niet over oordelen, ik snap beide kanten.
Dit negeer je echt volkomen:

Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens. Exploitant Optisport betreurt de situatie waarbij verboden onderscheid op grond van ras is gemaakt. De zwembadexploitant heeft de fout erkend en de wethouder heeft een gesprek gehad met de ouders van de jongen.

Waarom?

Dat is toch klare tekst?

Er staat zelfs dat het zwembad de fout erkent.

En jij loopt maar te bazelen dat het zwembad een ander verhaal vertelt.

Beide verhalen zijn door het college gehoord. En die komt tot bovenstaande conclusie, wat vervolgens door het zwembad wordt erkend.
pi_221317177
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Doelgroepsgenoten?

Ja, te zot voor woorden.

Gewoon een pleidooi voor etnisch profileren, waarbij degenen die daardoor ten onrechte met een sanctie te maken krijgen dat dan maar moeten verhalen op anderen met dezelfde etniciteit die zich niet hebben gedragen...
pi_221317195
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ga lekker over een woord vallen.
Wel belangrijk want dat is precies wat discriminatie behelst: ongelijke behandeling op grond kenmerken die niet relevant zijn, zoals huidskleur of etniciteit. Beide kenmerken waar je zelf niet voor kan kiezen. Op de een of andere manier schijnen sommige mensen dat niet te willen snappen.
pi_221317331
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit negeer je echt volkomen:

Een jongen van twaalf jaar is gediscrimineerd in zwembad de Watergeus in Zoetermeer. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens. Exploitant Optisport betreurt de situatie waarbij verboden onderscheid op grond van ras is gemaakt. De zwembadexploitant heeft de fout erkend en de wethouder heeft een gesprek gehad met de ouders van de jongen.

Waarom?

Dat is toch klare tekst?

Er staat zelfs dat het zwembad de fout erkent.

En jij loopt maar te bazelen dat het zwembad een ander verhaal vertelt.

Beide verhalen zijn door het college gehoord. En die komt tot bovenstaande conclusie, wat vervolgens door het zwembad wordt erkend.
Dit staat er ook.

quote:
Incidenten met jongeren
Optisport zegt dat er sprake is van een steekproefsgewijze leeftijdscontrole die is ingevoerd na eerdere incidenten met jongeren. Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.

Daarnaast ontbreken volgens het College duidelijke, objectieve criteria voor de selectie van kinderen die worden gecontroleerd. Daarom is het oordeel dat Optisport verboden onderscheid op grond van ras heeft gemaakt tegenover de 12-jarige jongen.
pi_221317424
Beide kanten van een situatie snappen.

Nou nou schandalig wat ben ik een racist zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')