Je vergeet iets te quoten. Dit staat er ook:quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:37 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb hier wel mijn vraagtekens bij:
De vader stelt dat zijn zoon vanwege zijn huidskleur is gecontroleerd. Hij zegt dat hij heeft gezien dat de baliemedewerker in tien minuten tijd uitsluitend kinderen van kleur om legitimatie vroeg.
VS
Optisport zegt dat er sprake is van een steekproefsgewijze leeftijdscontrole die is ingevoerd na eerdere incidenten met jongeren. Maar het College vindt de verklaring van de baliemedewerker dat zij zowel witte kinderen als kinderen van kleur controleerde onvoldoende om het vermoeden van discriminatie weg te nemen.
Komt toch een beetje over als 'zodra iemand klaagt ben je de sigaar, tenzij je hard bewijs kan leveren'. Dat lijkt mij niet helemaal correct.
Van de andere kant: het gaat om het College voor de rechten van de mens en dat is een verzameling activisten die net doen alsof ze rechtspraak zijn (dat zijn ze niet).
Stel me niet teleur met een "ja maar" reactie jongen.quote:De zwembadexploitant heeft de fout erkend en de wethouder heeft een gesprek gehad met de ouders van de jongen.
"De zwembadexploitant wil geen pikstraf en is bereid om te doen alsof getinte jongens niet extreem veel vaker voor overlast zorgen dan andere groepen"quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je vergeet iets te quoten. Dit staat er ook:
[..]
Stel me niet teleur met een "ja maar" reactie jongen.
Zeker. Maar je kan dat ondernemers moeilijk kwalijk gaan nemen. Die hebben vaak negatieve ervaringen met klanten en personeel die Ibrahim heten. Daar zal jouw collega toch echt de eigen doelgroep op aan moeten kijken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:35 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Hij heet eigenlijk Ibrahim. Hij heeft gemerkt dat als zich Bram noemt dat ie serieuzer wordt genomen en makkelijker zaken kan doen. Dat is toch triest?
Oh kijk, daar is al een "ja maar" reactie.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:52 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
"De zwembadexploitant wil geen pikstraf en is bereid om te doen alsof getinte jongens niet extreem veel vaker voor overlast zorgen dan andere groepen"
Ja hoor, maar je haalt er weer wat anekdotes bij die kant noch wal raken. Maar dat is al jaren je modus operandi.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat snap jij niet, zelf wel eens in zo’n zwembad geweest?
Als je meegelezen had zou je inmiddels moeten weten dat ik openlijk uitkom voor het feit dat ik geen moeite heb met patroonherkenning, daar heb ik geen ja maar voor nodig.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:56 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Oh kijk, daar is al een "ja maar" reactie.
Dat doen jullie alle twee. Het is een anecdotathon.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je haalt er weer wat anekdotes bij die kant noch wal raken. Maar dat is al jaren je modus operandi.
Degenen waar mijn concullega de meeste last van heeft zijn de discriminerende Nederlanders die hem niet op zijn daden maar op zijn naam en zijn uiterlijk beoordelen. De Robotniks en de HowardRoarks zeg maar.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Degene die nog het meeste overlast hebben van Marokkaans en Turks tuig zijn de Marokkanen en Turken die wel de beste bedoelingen hebben.
Je had het erover dat als hij zich Bram noemt hij beter zaken kan doen dan wanneer hij zijn naam Ibrahim gebruikt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:59 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Degenen waar mijn concullega de meeste last van heeft zijn de discriminerende Nederlanders die hem niet op zijn daden maar op zijn naam en zijn uiterlijk beoordelen. De Robotniks en de HowardRoarks zeg maar.
Patroonherkenning is hier gewoon een eufemisme voor racisme. Zie uitleg hierboven over cirkelredenering.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:58 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als je meegelezen had zou je inmiddels moeten weten dat ik openlijk uitkom voor het feit dat ik geen moeite heb met patroonherkenning, daar heb ik geen ja maar voor nodig.
Dat is jouw conclusie, niet wat users zelf zeggen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:48 schreef Chillegast het volgende:
Conclusie: best veel mensen in dit topic vinden discriminatie op grond van ras/etniciteit/uiterlijk/huidskleur eigenlijk wel prima.
Rare onderbouwingen worden er trouwens gegeven. Die nergens op slaande paralellen die sommigen menen te zien met roken en longziekten, etc.
Oh en dat argument van die zogenaamde "patroonherkenning", dat is een cirkelredenering: "racisme is okay want hun uiterlijk/afkomst voldoet aan een patroon".
Ik denk toch dat hij uiteindelijk het meeste last heeft van het feit dat o.a. Marokkanen zich zo extreem disproportioneel misdragen. Een longarts kan er ook niets aan doen dat roken nu eenmaal een risicofactor is wat betreft longaandoeningen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:59 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Degenen waar mijn concullega de meeste last van heeft zijn de discriminerende Nederlanders die hem niet op zijn daden maar op zijn naam en zijn uiterlijk beoordelen. De Robotniks en de HowardRoarks zeg maar.
Dat slaat dus nergens op. Hoe weet jij hoe die users met jouw collega omgaan? Als het echt zo een ferme gast is hebben ze daar vast geen problemen mee.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:59 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Beoordeel iemand op zijn daden. Niet op zijn naam. Al zou ie Adolf heten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je had het erover dat als hij zich Bram noemt hij beter zaken kan doen dan wanneer hij zijn naam Ibrahim gebruikt.
Ondernemers die veel negatieve ervaringen hebben met Mohammeds en Ibrahims kan je het niet kwalijk nemen als ze voorzichtiger zijn wanneer iemand met zo'n naam hem benaderd. Dat is gewoon je eigen zaak beschermen.
Patroonherkenning is nu eemaal de juiste term, ik denk dat een Japanse jongen van 12 geen problemen had ondervonden. Omdat Japanners geen patroon van extreme oververtegenwoordiging hebben als het gaat om misdaad en overlast.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Patroonherkenning is hier gewoon een eufemisme voor racisme. Zie uitleg hierboven over cirkelredenering.
Waarom ben je zo laf om het "patroonherkenning" te noemen? Wees dan een vent en zeg gewoon dat je geen moeite hebt met racisme.
Zo werkt het overal. Denk aan een Portugese of Spaanse caféhouder die net iets te veel rellende dronken Nederlandse jongeren over de vloer heeft gehad in de zomer.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je had het erover dat als hij zich Bram noemt hij beter zaken kan doen dan wanneer hij zijn naam Ibrahim gebruikt.
Ondernemers die veel negatieve ervaringen hebben met Mohammeds en Ibrahims kan je het niet kwalijk nemen als ze voorzichtiger zijn wanneer iemand met zo'n naam hem benaderd. Dat is gewoon je eigen zaak beschermen.
Waarom zou je enkel en alleen bij gekleurde mensen ineens moeten doen alsof je geen patronen kunt herkennen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:03 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Beoordeel iemand op zijn daden. Niet op zijn naam. Al zou ie Adolf heten.
Het bijzondere is ook dat het juist op basis van het gedrag gaat (daden dus), niet op basis van de huidskleur.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:05 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou je enkel en alleen bij gekleurde mensen ineens moeten doen alsof je geen patronen kunt herkennen?
Jawel, alleen doen ze hun uiterste best om het niet zo te laten lijken. Ontwijkende antwoorden geven op simpele vragen, racisme niet racisme noemen maar "patroonherkenning", rare rechtvaardigingen verzinnen als "ja het is prima om Marokkanen anders te behandelen want daar hebben ze het zelf naar gemaakt".quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie, niet wat users zelf zeggen.
Dat zegt helemaal niemand.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:05 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou je enkel en alleen bij gekleurde mensen ineens moeten doen alsof je geen patronen kunt herkennen?
Nee hoor, het is dus geen racisme, dat is ook duidelijk uitgelegd. Jij probeert het beeld te wekken als bepaalde groepen zich op bepaalde plekken disproportioneel misdragen, dat we dan moeten doen alsof we dat patroon niet zien en gewoon elke groep hetzelfde blijven behandelen. Zo werkt de wereld gewoon niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:09 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Jawel, alleen doen ze hun uiterste best om het niet zo te laten lijken. Ontwijkende antwoorden geven op simpele vragen, racisme niet racisme noemen maar "patroonherkenning", rare rechtvaardigingen verzinnen als "ja het is prima om Marokkanen anders te behandelen want daar hebben ze het zelf naar gemaakt".
Gewoon racisme van mensen die te laf zijn het toe te geven, of het zelf niet snappen, of bewust proberen racisme te normaliseren. Maar als je het afpelt dan blijft er gewoon racisme over.
Welk gedrag liet de jongen zien die er uit werd gepikt?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat het juist op basis van het gedrag gaat (daden dus), niet op basis van de huidskleur.
Hoe zal jij dit willen voorkomen/oplossen dan? De structurele overlast van een bepaalde groep. Oprechte vraag.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk gedrag liet de jongen zien die er uit werd gepikt?
Het zwembad geeft duidelijk aan dat men eerdere 'incidenten 'met jongeren' heeft gehad. De kans is hier erg groot dat dit met name allochtone jongeren waren, deze jongen behoort tot die groep dus wordt extra gecontroleerd. Waarom is dat? Omdat die groep zich dus disproportioneel misdraagt in het zwembad.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk gedrag liet de jongen zien die er uit werd gepikt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |