Waarom doe je dan zo hysterisch over het geheel terecht toepassen van patroonherkenning als het gaat om getinte jongens in zwembaden en Marokkaanse mannen zoals je collega?quote:
Wat een domme vergelijkingquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:17 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom doe je dan zo hysterisch over het geheel terecht toepassen van patroonherkenning als het gaat om getinte jongens in zwembaden en Marokkaanse mannen zoals je collega?
Ik heb er als man van middelbare leeftijf geen enkele moeite mee dat jonge meiden in een hevige storm eerder van mijn zusje een lift zouden accepteren dan van mij, waarom moet daar dan bij gekleurde mensen zo'n drama van gemaakt worden?
Kortom, die jongen is specifiek doelwit van een campagne tegen een bepaalde groep op basis van profilering.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zwembad geeft duidelijk aan dat men eerdere 'incidenten 'met jongeren' heeft gehad. De kans is hier erg groot dat dit met name allochtone jongeren waren, deze jongen behoort tot die groep dus wordt extra gecontroleerd. Waarom is dat? Omdat die groep zich dus disproportioneel misdraagt in het zwembad.
Negatief gedrag van een bepaalde groep > negatief stereotype > passend beleid op die groep ter bescherming van anderen.
DAS RACISTquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zwembad geeft duidelijk aan dat men eerdere 'incidenten 'met jongeren' heeft gehad. De kans is hier erg groot dat dit met name allochtone jongeren waren, deze jongen behoort tot die groep dus wordt extra gecontroleerd. Waarom is dat? Omdat die groep zich dus disproportioneel misdraagt in het zwembad.
Negatief gedrag van een bepaalde groep > negatief stereotype > passend beleid op die groep ter bescherming van anderen.
Het is een drogreden en een cirkelredenering. Ik zou zeggen: probeer het eens uit en gebruik dit argument dan bij de rechter.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het is dus geen racisme, dat is ook duidelijk uitgelegd. Jij probeert het beeld te wekken dat als bepaalde groepen zich op bepaalde plekken disproportioneel misdragen, dat we dan moeten doen alsof we dat patroon niet zien en gewoon elke groep hetzelfde blijven behandelen. Zo werkt de wereld gewoon niet.
Lees. Het antwoord staat ergens hierboven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:17 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Waarom doe je dan zo hysterisch over het geheel terecht toepassen van patroonherkenning als het gaat om getinte jongens in zwembaden en Marokkaanse mannen zoals je collega?
Ik heb er als man van middelbare leeftijf geen enkele moeite mee dat jonge meiden in een hevige storm eerder van mijn zusje een lift zouden accepteren dan van mij, waarom moet daar dan bij gekleurde mensen zo'n drama van gemaakt worden?
Nee maar als ie 12 is en in een groep van ...minder geprioriteerde controles zit klinkt het wel een beetje alsof die persoon erop uit was.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:21 schreef Mubassie het volgende:
Is het heel vreemd om een persoon van kleur te controleren of te weigeren omdat er een hoop ellende is met die gasten in zwembaden?
Ja, hij was 12 en alleen met een andere jongen die blank wasquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:21 schreef Mubassie het volgende:
Is het heel vreemd om een persoon van kleur te controleren of te weigeren omdat er een hoop ellende is met die gasten in zwembaden?
Manoman, toch, geef gewoon toe dat je stereotypische racistische kortzichtige denkbeelden hebt. Werkelijk uit elke post van jou druipt het er af met je "in die contreien". Als er eentje niet aan zelfreflectie doet vind ik dat jij dat wel bent, zal je..en kijk..let goed op.. dat wel vast ook een vooroordeel vinden tov jou en jouw contreien. Zooooo voorspelbaar dit.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
dat dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja, hij was 12 en alleen met een andere jongen die blank was
De jongeren in kwestie een zwembadverbod geven en daar op controleren bij de poort.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe zal jij dit willen voorkomen/oplossen dan? De structurele overlast van een bepaalde groep. Oprechte vraag.
En dit slaat weer nergens op. Er is een grens tussen ongebreideld racisme en gewoon een beetje gezond verstand gebruiken om bepaalde plekken leefbaar te houden. Jij doet net alsof dat zwembad door hitler zelf is neergezet. Man man alsof die signalen niet al jaaaaren bekend zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Manoman, toch, geef gewoon toe dat je stereotypische racistische kortzichtige denkbeelden hebt. Werkelijk uit elke post van jou druipt het er af met je "in die contreien". Als er eentje niet aan zelfreflectie doet vind ik dat jij dat wel bent, zal je..en kijk..let goed op.. dat wel vast ook een vooroordeel vinden tov jou en jouw contreien. Zooooo voorspelbaar dit.
Dis is niet gebasseerd op alleen dit topic, het druipt er gewoon vanaf in bijna elke post van deze userquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En dit slaat weer nergens op. Er is een grens tussen ongebreideld racisme en gewoon een beetje gezond verstand gebruiken om bepaalde plekken leefbaar te houden. Jij doet net alsof dat zwembad door hitler zelf is neergezet. Man man alsof die signalen niet al jaaaaren bekend zijn.
Duly noted, maar doe dat in feedback ofzo.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dis is niet gebasseerd op alleen dit topic, het druipt er gewoon vanaf in bijna elke post van deze user
Dat jij dit stereotyperend, racistisch en kortzichtig noemt heb ik verder geen boodschap aan. Ik zet slechts uit een hoe het proces van patroonherkenning bij een mens werkt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Manoman, toch, geef gewoon toe dat je stereotypische racistische kortzichtige denkbeelden hebt. Werkelijk uit elke post van jou druipt het er af met je "in die contreien". Als er eentje niet aan zelfreflectie doet vind ik dat jij dat wel bent, zal je..en kijk..let goed op.. dat wel vast ook een vooroordeel vinden tov jou en jouw contreien. Zooooo voorspelbaar dit.
Het heeft helemaal niets met 'een kleurtje' te maken. Als er bijvoorbeeld Noord Afrikaanse jongeren zich gedragen, zullen zwarte jongeren of Aziatische jongeren gewoon worden toegelaten niet extra gecontroleerd.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
De jongeren in kwestie een zwembadverbod geven en daar op controleren bij de poort.
En niet de goeien de dupe laten zijn van de slechten omdat ze toevallig hetzelfde kleurtje hebben.
Dat ben ik in een droomwereld helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
De jongeren in kwestie een zwembadverbod geven en daar op controleren bij de poort.
En niet de goeien de dupe laten zijn van de slechten omdat ze toevallig hetzelfde kleurtje hebben.
Uiteraard heeft dit in jouw ogen niets met een kleurtje te maken, maar wel met de contreien waar dat jochie thuis hoort, toch?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat jij dit stereotyperend, racistisch en kortzichtig noemt heb ik verder geen boodschap aan. Ik zet slechts uit een hoe het proces van patroonherkenning bij een mens werkt.
[..]
Het heeft helemaal niets met 'een kleurtje' te maken. Als er bijvoorbeeld Noord Afrikaanse jongeren zich gedragen, zullen zwarte jongeren of Aziatische jongeren gewoon worden toegelaten niet extra gecontroleerd.
Als men een groepje van 15 jarige getinte jongens weigert als daar problemen mee zijn geweest in het desbetreffende zwembad snap k, dit was 1 jongen van 12quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik in een droomwereld helemaal met je eens.
Maar een zwembad heeft natuurlijk geen enkele capaciteit voor handhaving daarvan.
Dus bijvoorbeeld blanke jongeren die zich hebben misdragen ontspringen dan de dans.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat jij dit stereotyperend, racistisch en kortzichtig noemt heb ik verder geen boodschap aan. Ik zet slechts uit een hoe het proces van patroonherkenning bij een mens werkt.
[..]
Het heeft helemaal niets met 'een kleurtje' te maken. Als er bijvoorbeeld Noord Afrikaanse jongeren zich gedragen, zullen zwarte jongeren of Aziatische jongeren gewoon worden toegelaten niet extra gecontroleerd.
Ohja eens in dit geval wel hoor. Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als men een groepje van 15 jarige getinte jongens weigert als daar problemen mee zijn geweest in het desbetreffende zwembad snap k, dit was 1 jongen van 12
Puur racisme dit
Blijkbaar wel, want ze controleren nu op etniciteit.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik in een droomwereld helemaal met je eens.
Maar een zwembad heeft natuurlijk geen enkele capaciteit voor handhaving daarvan.
Kijk...het is niet zo moeilijk als je je bij de feiten houd <3quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:38 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ohja eens in dit geval wel hoor. Ben ik met je eens.
Als ze in dergelijke aantallen problemen veroorzaken... vast niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld blanke jongeren die zich hebben misdragen ontspringen dan de dans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |